ÚLZ - Medical 1

Odpovědět
champy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 09. 2015, 01:17
Stav: Offline

ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od champy »

Ahoj,

Omlouvám se jestli to, na co se budu ptát, již je někde napsáno ale budu moc rád za co nejaktuálnější informace.
Přibližně za dva týdny, mě čeká prohlídka na ÚLZ pro získání medical 1. Tak hned ze začátku, co mě překvapilo při objednání. To je nějaký rozdíl, zda chci mít medical pro ČVUT - obor pilot nebo například kdybych si dělal licenci u letecké školy jako Flying Academy? Když jsem se totiž objednával, byla mi položena otázka zda to chci pro ČVUT nebo pro jinou školu. Předpokládal jsem, že Medical Class 1 je prostě jen jeden a platí všude stejně nebo to tak není?

A taky ješte, ve velké spoustě příspěvků nalézám komentáře, že psychotesty na ÚLZ jsou zbytetčně přehnané a v jiných centrech, jako například ve Vídni, je to vyřízeno za pár hodin a psychotesty se tam ani nevyskytují nebo ne v takové formě, jak tomu je na ÚLZ. Jak to tedy prosím je? Nerad bych zbytečně dostal hned na začátku červenou, když bych měl možnost to udělat jinak.

Všem mockrát děkuji za osvětlení a rady, snad to bude více lidem přínosem.


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Jeeloo »

Medical u nás na ULZ, tedy "jednička" je jen jedna, alespoň co vím. Pak jsou různé druhy (PP, ŘLP atd), ale pro piloty byl jen jeden a ten si na Initial užiješ od začátku až do konce :)

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Ace2 »

ULZ v Praze bych vyloučil a ano kvůli psychotestům, které nejsou podle Part MED jinak vyžadovány a je to specialita českého ÚLZ. Pokud to přesto zkusíš a Medical 1 ti nedají a tedy se logicky rozhodneš to zkusit někde jinde, tak poté tě čeká poměrně byrokratický proces zdůvodňování proč jsi v ČR medical nedostal. Úřední přeložení závěrečné zprávy z ÚLZ do třeba Němčiny, komunikace s český ÚCL o uznání jinde vydaném medicalu a to vše tě bude stát poměrně dost peněz. v ČR stojí Medical 1 tuším 12 tis a je jedno zda projdeš nebo ne, pokud neprojdeš tak jsi 12 v minusu a investuješ dalších 18 tis do vyšetření ve Vídni plus cesta, plus překlady takže jsi v tom ve výsledku za 35 tis jen za medical.

Tedy doporučuji se na české ÚLZ vykašlat a jít rovnou někam jinam. Na roční prohlídky pak můžeš chodit kamkoliv i do soukromé ordinace na to mající licenci v ČR jsou myslím 2 jedna v Praze, druhá v Ostravě pod hlavičkou jedné soukromé organizace.

Toť můj názor

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Jeeloo »

Víš, já si nemyslím, že by ty psychotesty byly zbytečné. Eliminuje to některé - jak to jen kulantně - trotly hned na začátku :) A není to těžké, dá se to v pohodě udělat. Kdo nemá na to, pár hodin se nechat mučit v místnosti na počítači, pak nemá co dělat na zkouškách dále. Dost to omezí psychivky labilní jedince.
Češi vesměs jen hledají lehčí cesty. Do Vídně pro Rakouský medical, na ATPL zkoušky co nejdokonaleji podvádět (mikrofony, brýle s kamerou, neviditelná sluchátka atd.), hlavně ať nemusí prokázat co v nich je.
Medical 1 na ULZ není žádná apocalypsa, jak si všichni myslí, ale vcelku dobře promyšlená série velmi zátěžových testů. Neříkám, že to je jednoduché a že mi to nesralo, to bych kecal, sralo a jak :)

Ale jo, cesta přes Vídeň je, ale připrav se pak na to, že se tě leckdo na examinaci atd. bude ptát, proč máš jako občan ČR a když létaš tady medical odtud - přesně bude vědět, odkud větřík fouká :) A nebo taky ne.

Decision is yours....

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Ace2 »

S tím nesouhlasím. Idioty to nevyfiltruje a průkaz nikdo komentovat nebude a ani nemůže. V průkazu je napsána země vydání ČR sic je cizí, navíc je jedno v jaké zemi EASA si ho uděláš.


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Jeeloo »

Ano, idioty to nevyfiltruje, ale i tak... já nevím, dle mého mají psychotesty opodstatnění a je na každém, jak se rozhodne :) navíc je to jen jednou a normální, průměrně bystrý a inteligentní jedinec je dá bez větších problémů :)

champy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 09. 2015, 01:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od champy »

Díky moc všem! Nad Vídní jsem přemýšlel a určitě by to bylo jednodušší ale zase jak píše Jeeloo, k něčemu ty psychotesty taky budou a spíše mě zaráži, že nejsou všude. Přece jen, umět pracovat pod tlakem je potřeba a navíc jak jsem se díval tak psychotesty si pak pro piloty dělají aerolinky. Netvrdím, že všechny ale u pár významných tam prostě jsou.Tak se raději půjdu přístí týden pořádně zapotit ale pokud by se poštěstilo, tak alespoň lepši pocit, že jsem na pilota více připraven.

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 48
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od stegy »

Napiš sem jak to dopadlo :) :wave: a ať se daří.

champy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 09. 2015, 01:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od champy »

Napíšu a díky moc :thumbup:

champy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 09. 2015, 01:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od champy »

Ahoj,

Tak ÚLZ je za mnou. A jsem rád, že můžu řict uspěsně :)

Musím ale tedy uznat, psychotesty jsou naročné. Hlavně i po tom obcházení po vyšetřeních a množství testů, které tam jsou je opravdu těžké se soustředit na ty, které jsou na konci, jenže samozřejmě výsledek musí být v normě jak u prvního tak u posledního testu.

Výsledkem však alespoň byl Medical 1 bez omezení :) . Pokud se někdo z vás chystá na ÚLZ, tak přeji hodně štěstí a pokud by měl někdo otázky, rád se je pokusím zodpovědět :)

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Jeeloo »

Logická otázka - kam se chystáš dál létat? respektive kde? :)

A gratuluji k mediclu :D

champy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 09. 2015, 01:17
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od champy »

Díky moc :)

No ohledně toho bych byl taky určitem rád za rady. Můj původní plán je jít na ČVUT obor pilot ale tak přemyšlím, jestli je to spravná cesta, tím myslím druhou, jít na jinou vysokou a k tomu si dělat ATPL na letecké škole a nebo prostě jen jít na leteckou, dělat ATPL a na vysokou vůbec nejít.

Jak jsi na to šel ty?

Díky moc!

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od Ace2 »

Tak aktuálně je nejvýhodnější jít na některý z MPL programů, kromě již známého MPL programu u českého CATC je nový MPL program pro Maďarský Wizz Air, ten je sice dražší, ale zase jsou tam výhody vyššího nástupního platu a pravidelného života. MPL u CATC je myslím pro ČSA což je otázkou a pak pro TVS a tam je pak otázkou výhodnost finanční investice. Což se odráží na menší ceně, protože toho víc slíbit nemůžou.

ATPL kurz má své výhody a nevýhody. Výhodou je že máš více platných licencí a teoreticky větší možností v leteckém průmyslu, nevýhodou je pak nízký nálet hodin, praxe, náročné hledání práce a během létání se tě pravděpodobně budou chtít školy oškubat o peníze jak to jen půjde.

MPL je licence jen na jeden model dopravního letadla pro již konkrétní aerolinku s garantovanou praxí 500hod, tedy po výcviku budeš mít na cca 6 měsíců garantovanou práci na velkém letadle již při podpisu MPL smlouvy. Podmínky jsou jasně dané a deklarovaná cena je finální cena. V případě neúspěchu či problému se zaměstnavatelem ti nikdo nic nevrátí a nebudeš mít ani licenci obchodního pilota aby ses mohl v překlenovací době než si něco najdeš živit nějakým menším lítáním, nebo lítáním na jiném typu letadla.

V situaci jaká aktuálně na trhu je, tedy připravit na klíč piloty pro dopravní průmysl je výhodnější jít cestou MPL, která je v podstatě nejjednodušší, nejrychlejší a nejjistější. Opticky vyšší cena je skutečně jen optická, protože modulový kurz ATPL+MCC+typovka+base traninig tě bude stát na konci ty samé peníze což ti ovšem ve škole samozřejmě nikdo neřekne, protože chce prodat své ATPL.

Co se týče vysoké školy, tak pokud chceš studovat "pilota" tak to není vhodné hned z několika důvodů. Průmysl je již někde jinde a ČVUT není nástroj jak být lepším pilotem nebo mít výhody o proti jiným kandidátům, ideální profilový kandidát uchazeče dopravního pilota je totiž "mladý středoškolák z ucelené rodiny" a aerolinky to vědí. Pokud se ti něco stane tak s tímto oborem už toho moc nezmůžeš, takže pokud toužíš po vzdělání tak bych zvolil zcela jiný obor jako pojistku kdyby letectví nemohla být již budoucnost tvého života (například po úrazu)

Tolik mé rady

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 48
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: ÚLZ - Medical 1

Příspěvek od stegy »

Přesně tak, souhlasím
Doba se mění a s ní i výcvik. Podle mě je také nejlepší volba MPL nebo nějaký Cadet program který ti zajistí práci ještě před začátkem výcviku

Na ČVUT se vykašli :D akorát ztratíš 3 roky života(MPL trvá 1,5). Spoustu lidí říká že za ty 3 roky prožilo krásné chvíle. To je pravda ale pak taky možná práci hledali další 3 roky :D

Takže nejlíp uděláš když se přihlásíš do nějkého MPL nebo Cadet výcviku+při vstupních požadavcích netrápí tolik s matikou :wink:


Odpovědět