Piloti, bydleni a rodina

Odpovědět
mikki
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 05. 2006, 19:42
Stav: Offline

Příspěvek od mikki »

to Elvis
Niekolko mojich postrehov z mojej kariery k tvojim vyjadreniam v tejto diskusii:
postreh 1. je uplne jedno ci lietas integrovany alebo modulovy vycvik, v zasade zalezi na kvalite toho ktoreho vycviku a tvojom pristupe.Ja osobne som absolvoval modulovy (v tom case sa este nedal robit integrovany).Moj nazor ale je ze integrovany je lepsi ak ma niekto zaujem byt profik - nemusis zliepat jednotlive kurzy, mas to v celku - setri to cas aj namahu.Zase v konecnom dosledku je to drahsie.Ak nemas prachy potom musis vycvik zliepat a preslapavat rozne cesticky ako ist za svojim cielom.Asi nemas tolko bubacikov ako chalani co sa tak do nich navazas, a preto ta to tak sere - obycajne sa tomu hovori zavist. Nemusis si to ani priznavat lebo to z tvojich prispevkov pekne vidiet ze nie si ztych stastnych co pridu a hodia na stol melonik s tym ze by chceli byt raz pilotmi,

postreh 2. niekde hore v diskusi si uvadzal ze 400hod piloti su lepsi ako 200hod.A ze 20hodin vlekania je viac ako 20 IFR FNTP. Chlapce zobud sa vlekanie a normalne AK lietanie nema nic spolocne s IFRovym a dopravnym lietanim to je uplne ina liga.Myslis ze keby 20 hod vlekania bolo s pohladu dopr.lietania viac, tak by predpisy nevyzadovali na ATPL IFR ale vleky?BTW pocas posledneho roka som odlietal vela,vela letov ako safety pilot(kua to ma tak sere) :evil: , a mimo to robim este GND instruktora tak som viedel vela ludi co prechadzali vycvikom na 737 a mozem ti povedat ze ci 200 ci 400hod piloti ci 2000hod od vojska (hlavne stihaci) boli rovnako strateny, ci v kokpite ci v postupoch - coz je uplne normalne pretoze je to ako som uz pisal "JE TO UPLNE INA LIGA no mozno aj uplne iny sport na inom ihrisku" a v podstate zacinas odznova.Mozno niekedy je lepsie mat 200hod CPL/IR ako 2000hod v AK alebo na MIGu lebo nemas blbe navyky a rychlejsie sa prisposobis aj ked to nieje pravidlo a viacmenej to zavisi od dotycnej osoby.

postreh 3.Elvisko ak chces lietat pre zabavu ostan radsej pri AK lietani-tam lietaju ti pravi zanietenci a fandovia.Ja ked si chcem naozaj zalietat tak idem do AK a dam si skoka na plechaci.V profi praxi aj tak vpodstate robis iba podrovanavaca a letis najme hlavou a nie rukami. Ak chces byt profik tak sa musis spravat ako profik, urazanim a navazanim sa do kolegov, spoluziakov atd daleko nezajdes. Mas kompletne vadny pristup k rieseniu tvojho problemu - pochop ze problem mas ty a chyba je niekde na tvojej strane a nie na strane let.spolocnosti ktore robia blby vyber pilotov,kolegov s bubakmi ktory maju lahsiu cestu ako ty atd... akurat nebudes mat priatelov a vsetci ti budu mazat tu "pastiku do bot"

to ostatni : nech sa vam dari chlapci, rychlo dolietajte a najdite robotu nie je nic lepsie ako roboticka co vas bavi a este vam za to platia (kua dobre - ale ako stary otec hovorievali nikde mi nemozu dat tak vela aby mi inde nemohli dat viac )
:D


Engine Failure
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 03. 02. 2006, 23:51
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Příspěvek od Engine Failure »

Velmi výstižné shrnutí Elvisova působení na různých leteckých forech. :lol:

elvis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 20. 09. 2004, 14:33
Stav: Offline

Příspěvek od elvis »

ad 1. Integrovany vycvik je opravdu nejlehci a nejrychlejsi cesta k letani. To ale samozrejme neznamena ze je tou nejkvalitnejsi. Navic tento druh vycviku, prave kvuli sve rychlosti, pritahuje lidi, ktere ja nemuzu vystat - karieristy a zlatokopy, kteri by o letani, pokud by tam nebyli slusne platy, ani nezakopli. Takovy piloti bez zajmu existuji a stali a vzdy budou stat za ho... Bohuzel JAR-FCL 1 za chvili PART a kdo vi jak se bude menovat za 10 let, dela vse proto, aby temto lidem cestu k jejich "vysnene" kariere usnadnil. Jak jinak muzu chapat to, ze si muzou 40 hodin na FNPTII zapsat do zapisniku jako v zivym letadle? Tito "klienti" ruznych leteckych skol, jsou pak presvedcovani, ze prave oni jsou ti vyvoleni a nejlepsi piloti na svete a ze jenom o ne je zajem v CSA.

Prosim vas, kde to sme? On ma 160 hodin na letadle a 40 hodin na pocitacovem simulatoru a de hned vydelavat penize a jako podruznou cinnost ridit bulika? Tohle mi nejde do hlavy. Pak jsou s nima pri vycviku akorat problemy. V americe by neco takoveho nebylo mozne.

ad 2. To si snad ze me delate legraci? Vy srovnavate 20 hodin opravdoveho a ne zrovna trivialniho letani z 20 hodinama na pocitacove hre v krabicce z papiru??? Ja sem taky videl vela absolventov ruznych kurzu a jak vidite, nazor mam furt stejny.

Kdyz ma nekdo 2000 hodin v AK nebo na Migu, kolik si myslite ze mu asi je? To asi taky neni idealni vek na uceni se zcela jineho zpusobu letani, navic v anglictine. Nevzpominam si, ze bych nekde byvale stihace vyzdvyhoval.

To, ze se letadlo ridi hlavou je snad jasne a plati to o vsech druzich letani, nejenom u autobusu. Prave zde je vlastni zkusenost nenahraditelna a proto se vlastne ty hodiny zapisuji do toho zapisniku aby se vedelo jak je kdo zkuseny :) Bulik je letadlo, stejne tak jako Zlin nebo Cessna je letadlo. Kdyby to bylo uplne jiny litani, tak by se vycvik delal rovnou na buliku. To je jasne ze s FMS, systemama, FD, autopilotem, postupama, atd... bude mit stejny problem jak pilot s 200 hodinama z integrovanyho kurzu, tak i pilot se 400 hodinama z AK. Pak kdyz ale dojde na vlastni letani a ono se to kupodivu i v tom profi letani obcas veme do teplych, tam se situace lame daleko dramaticteji a rozdil je proste videt. A nerikam to tu na tomhle foru jenom ja. Mam tohle forum rad, protoze se tady tu a tam objevi nejaky clovek, ktery k letani neprisel jako slepy k houslim.

ad 3. Ja u aerokluboveho letani dal samozrejme zustavam, nikdy bych se nesmiril s tim, ze bych mel jako mlady pilot v prukazu jenom B737/IR. O pratele z rad byvalich spoluzaku, kteri mluvi akorat o autech co si z platu pilota CSA koupi, nestojim.

Dovol abych prelozil tvoji posledni vetu: Vsichni co chcete vydelavat penize, rychle si odlitejte vycvik, letani je kua dobre placene. Prachy prachy prachy. Budete si moct koupit auta a budete s nima jezdit a ukazovat se pred kamaradama. Hele ja sem bohatej, mam auto, a pritom nic neumim. Hec...

Haha a pak prijde CSSD a stejne o vic jak pulku platu prijdes :)))

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

No ja myslim ze dohadovat se s Elvisem nema zadnou cenu. Neni ochotny slyset jakykoli jiny nazor nez je ten jeho, natoz o nem aspon trochu uvazovat :(

Engine Failure
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 03. 02. 2006, 23:51
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Příspěvek od Engine Failure »

:roll: Ahoj Elvis.Můžeš mi napsat jak to chodí v USA ? Dík. Tvůj kamarád Engine. Jo a co pořád máte proti těm penězům? :wink:


elvis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 20. 09. 2004, 14:33
Stav: Offline

Příspěvek od elvis »

Proti penezum nic, proti lidem co neco delaji jenom kvuli penezum ano :)

V USA si u spolecnosti pokud nemas aspon 1500 hodin neskrtnes. Musis litat u malych spolecnosti a tim i zvysovat sve zkusenosti. Lidi, kteri tam chteji letat jenom kvuli penezum se tak ke svemu cili dostanou vyrazne pomaleji :)

Engine Failure
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 03. 02. 2006, 23:51
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Příspěvek od Engine Failure »

:roll: ahaaaaa.Dík.No jo ,ale jak to ti kapitalisti poznají,že někdo chce létat jen pro peníze?Do lidí nevidíš... :wink:

Engine Failure
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 03. 02. 2006, 23:51
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Příspěvek od Engine Failure »

A ještě jeden postřeh.Oni tam ty brigády na letištích v USA zrovna moc nefrčí.Nějak se to tam neujalo.Přesto mají letovou hodinu za třetinu až polovinu cen našich.Elvisi,čím to je? :?

elvis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 20. 09. 2004, 14:33
Stav: Offline

Příspěvek od elvis »

Oni to nemusi poznavat. Ten kdo to do tech min. 1500 hodin vydrzi jako instruktor za minimalni mzdu, tak ma proste letani aspon trochu rad :)

Myslis, ze si tam ty piloti plati 1500 hodin aby se nakonec nekam dostali? Ne, ne, odlitaji si obchodaka a ifr a pak se zivy jako instruktori nebo piloti u malych spolecnosti s vrtulakama a sbiraji potrebne zkusenosti. Takhle by to melo byt i tady.

I v CR se daji naletat hodiny zadarmo, ale trochu to boli :)

Tato diskuse by pak byla bezpredmetna. Lidi co by chteli letat by letali a lidi co by chteli vydelavat by sli delat pravniky nebo managery, pokud by na to ovsem meli. Ti by tak nebrali praci lidem, kteri nic jineho nez letani nechteji delat. Vsichni by byli spokojeni.

A.J.Scandall
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 127
Registrován: 23. 02. 2003, 18:09
Stav: Offline

Příspěvek od A.J.Scandall »

Hurvajz:

Tvoje otázka na mě:

"pro A.J.Scandall muzu se zeptat jaky je rozdil mezi pilotem ktery ma 200h v integrovanem kurzu a ktery ma 200h z aeroklubu... nemuzu si pomoct ale i kdyz si to prevedu na vteriny prijde mi ze oba dva naletali stejne, to co si kdo z tech prolitanych hodin odnesl je vec toho jedince a ne rezimu jeho vycviku"

Jako odpověď překopíruju to, co už jsem napsal:

"rozdíl mezi 23letým klukem, který před nástupem k aerolince lítal 1,5 roku a nalítal řekněme 200h a stejně starým klukem, kterej lítá od 16 ultralajty nebo větroně byť tempem pár hodin ročně a přijde taky s 200h JE"

Nerad bych sklouzával k nicneříkajícímu přepočítávání hodin na vteřiny, rozdíl je v intenzitě výcviku. Mám vlastní zkušenost se svojí plachtařskou elementárkou, prolít jsem jí jak čert, za tři měsíce včetně stříbrného C... a na podzim jsem se musel znovu učit létat. V letectví neplatí, že nahuštěný, intenzívní výcvik je to nejlepší.

Nezjednodušuj na rozdělování člověk z AK a člověk ze školy, nepoužil jsem ho. I člověk z aeroklubu MUSÍ projít leteckou školou, chce-li lítat jako profík!.

Setkávám se s velmi rozsáhlým souborem lidí, kteří přišli z různých škol, klubů, pluků a ústavů a je velmi zajímavé tento víc jak šedesátihlavý soubor lidí pozorovat a porovnávat. Nikdo, až na výjimky, není na typu déle jak dva-tři roky, rozdíly dané schopností naučit se ovládat páčky a čudlíky se zhruba po roce smývají a zůstavá větší prostor pro posuzování LETCE. Neexistuje jednotný metr, či šablona, nelze snadno dělat skupinky dle výkonů, nicméně můj poznatek jsem už loni v listopadu celekm jasně definoval. Znovu podotýkám, je to můj subjektivní poznatek, nejsem jakkoliv zainteresovaný v nějaké škole, abych záměrně cokoliv zveličoval či shazoval. A tím poznatkem je, že příliš rychlý výcvik letci nesvědčí.


Mikki: použil jsi výraz, že dopravní lítání je úplně jiná liga. Po šesti letech za kniplem malých letadel a šesti za berany dopravních letadel tenhle názor nesdílím. I když, pokud jsi opravdu skončil jenom jako "podrovnávač", jak sám píšeš, tak to jiná liga je. Liga daleko nižši...

A.J.Scandall
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 127
Registrován: 23. 02. 2003, 18:09
Stav: Offline

Příspěvek od A.J.Scandall »

Možná to nevyznělo úplně jasně, tak dodám tohle: Je skutečně principiálně jedno, odkud kdo k velkému létání přišel. Nicméně můj poznatek je, že největší syrovost (v leteckém, nikoliv procedurálním slova smyslu) projevují ti, kteří prošli v krátké době integrovaným výcvikem. Ovšem z rychlého modulového výcviku to není o mnoho lepší.

Pokud ovšem dotyčný je schopen ukočírovat svoje ego a pracovat na sobě, za pár let se stane dobrým letcem,to zas ne že ne.

PipkiN
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 66
Registrován: 01. 06. 2006, 21:03
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

no..

Příspěvek od PipkiN »

Tak jak jsem si tuhle diskuzi pročítal, rozhodl jsem se, že i já přispěju se svou troškou do mlýna (mlýnice).

Předem chci pozdravit své kamarády spolužáky, čímž je jasné, že i já jsem studentem ČVUT.

Jak už napsal Hurvajz, elvis se už asi odpověď na svou otázku nedozví, nicméně pomalu toto forum obrátil svými útoky proti sobě.

Osobně létám integrovaný kurz, dokonce ve stejné FTO jako hurvajz. Když jsem na školu přišel, moc možností k volbě jsem neměl. Dřív na létání nebyl čas a v místě bydliště ani moc příležitost, tudíž modulový kurz pro mě nepřipadal víceméně v úvahu. Takže jsem volil ze 3 škol, poskytující integrovaný výcvik, a pro jednu se nakonec rozhodl.
Teď trochu k tomu co napsal tomik. Dá se říci, že s ním souhlasím. V jeho příspěvku je mi zcela jasné, koho do které skupiny zařadil (TPPP :D ). On jako modulák má už něco na svém kontě. I většina mých dalších spolužáků z aeroklubu má hodně hodin a netajím se tím, že respektuju co mají nalétáno, ať už vlekáním, přelety, skupinami, akrobacií či čímkoliv jiným. Prostě v tom letadle sedí a řídí ho. Nedávno jsem se koukal na jedno vyšetřování letecké nehody a tam zazněla jedna taková "hezká" věta na konci ... "Simply they forgot to do the main thing - to fly the plane".
Pokud člověk přijde na ČVUT s cílem stát se pilotem a už od "mala" léta v AK, je pitomost jít integrovaně s uznáním max. 10% náletu. Já neměl nalétáno nic, proto dělám integráč. Myslí si, že nepatřím do skupiny "všemurozumějících" lidí od nás ze školy. Okolo létání se díky otci pohybuju už od mala, něco o tom vím, nicméně moje FTO mě neučí, že jsem nejlepší, mistr světa a že AK je na h****. To vůbec ne. Názor na to kdo jaký je si dokážu udělat sám a nemusí mi nikdo radit.
Elvis tu napadal integráč a soustavně ho napadat bude. Je to jeho věc, nechápu jen jeho zášť. I modulový výcvik IR v sobě skrývá hodiny na simulátoru. Simulátor tě milý elvisi nemá naučit jak vybrat vývrtku; ten tě má naučit sledovat přístroje, neb IFR létáš se zakrytým výhledem a je ti jedno, co se děje venku, ty máš sledovat přístroje.
Teď mě napadneš, že je to k ničemu když "letím" v simu. Ale jak říkám, ten sim tě nemá naučit techniku pilotáže, od toho máš základní výcvik. Když to vezmu nadneseně, tak ten simulátor je přechod od malého letadla k automatizovanému velkému letadlu :wink:

Já sám, jak už jsem psal, začínal od píky. Instruktoři, se kterými létám, rozhodně nejsou amatéři. Avšak - jak si někteří myslí - ani spolužáci z AK nelítají s amatéry, ba naopak. Co člověk dokáže během výcviku a jak rychle vstřebat, záleží jen a jen na něm, on musí chtít se zlepšovat a vypilovávat své létání. Ty (elvisi) jsi nás všechny z integrovaného kurzu zatratil. Já bych se tě rád zeptal proč? I nás (většinu) létání baví, avšak životní pochod nám to v minulosti nedovolil, abychom létali, ať už z důvodu finančního či časového. Když k tomu přistoupíš zodpovědně a budeš na sobě pracovat, něčeho dosáhneš, třeba až do ČSA. Nikdo mi do hlavy na letišti necpe, že jen a jen o nás je zájem a že jsme nejlepší. Podle mě si věci domýšlíš jen do svého úhlu pohledu a z něj se nehneš (jak už psal P.T. - zdravím :) ). Nevím, zda je to jen můj názor, ale kdo bude lepší pilot - rozumnej, pohodovej, nekonfliktní člověk dělající integráč, poslouchající rady instruktorů, snažící se činnosti v letadle pořád zlepšovat, nebo člověk sice z aeroklubu s více letištními zkušenostmi a větším náletem, avšak konfliktní a nepříjemný ? Já myslím že za A)

Podle mě je tvůj veliký problém elvisi v omezeném pohledu na věc a nepřípustnosti názoru druhých, do aerolinek si spíš vezmou pohodáře a člověka co zapadne než někoho, kdo si stěžuje na kdejakou pitomost (jako v tvém případě degradace integráče a simu).

Měl bych pro tebe radu. Pokud je létání tvým snem a chceš jen a jen létat, pořád létat a létat a nic než jen létat (amen), nemusíš nutně létat na velkých letadlech. Můžeš si udělat instruktora a učit létat další a další lidi.. Jak jsi sám napsal, peníze pro tebe neznamenají nic, že tvým snem je živit se létáním, proč nezkusit toto ? Také tě to uživí, létal bys asi víc, nemusel by ses rozčilovat, že letecká škola přijímá nový dle tvojeho názoru špatný instruktory.. Idylka, ne ?

Uf.. Doufám, že rozpoutám flame, o to mi šlo :D Sice v tom celém dlouhém textu bude asi pár hovadin, ale už nevím, co jsem psal na začátku :D
Jinak létání zdar, ať už M. či I. nebo velkému, a škole taky! :wink:

mikki
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 05. 2006, 19:42
Stav: Offline

Příspěvek od mikki »

to Elvis

Nebudem tu dalej rozoberat ktory typ vycviku je lepsi, kazdemu vyhovuje nieco ine a kazdy kto chce lietat si uz nejaku cestu najde. Nikdy som netvrdil ze integrovany vycvik je najkvalitnejsi!!!Ale ako som uz pisal zavisi to od urovne toho ktoreho vycviku a od dotycnej osoby.Elvis mozno mas pravdu ze integrovany vycvik pritahuje karieristov a zlatokopov vo vacsej miere ale to este neznamena ze absolventi tychto kurzov nemozu byt apriori dobri piloti.(hadzes tuto skupinu do jedneho vreca na zaklade tvojich osobnych skusenosti - a som si isty ze aj medzi nimi su nejaky co maju zaujem o lietanie/nemyslim tym zlatokopov a karieristov/)

"Jak jinak muzu chapat to, ze si muzou 40 hodin na FNPTII zapsat do zapisniku jako v zivym letadle?"

Vysvetlis mi ako si mozem zapisat 60hod z typovky na sime (co je len tiez blby komputer)do zapisnika ako v zivom lietadle?(mimochodom mam zato ze FNTP ide aj do synthetic training devices session kolonky takze kazdemu je jasne ze sa jedna o simulator) Mna by to tiez zaujimalo a keby sa ti chcelo mohol by si adresovat nejaky dotaz na panov v JAA a FAA.Odpoveď??Je to preto aby sme umožnili zlatokopom a karieristom integrovanych vycvikov dostat sa do CSA a predbehnut tak usilovnych chalanov z modulovych vycvikov, ktori chcu lietat z cistej pasie a dobreho pocitu nejakeho Bulicka a nestaci im obycajna cessnicka alebo zlinik!!!Ak mas zaujem o takyto druh cinnosti, dam ti radu v SK je jedna nemenovana firma,ked tam prides a povies J.J.-ovi ze si ochotny lietat aj zadarmo len z pocitu dobre vykonanaj prace,lebo ty nie si ziaden zlatokop ani karierista, som si skoro isty ze ta zamestnaju a mozno daju aj typovecku na 757.To by si bol potom frajer.Typovka na ovela vascieho vtaka ako by mali zlatokopovia na 737/320/ATR v CSA . Elvis dnes je vsetko o prachoch a o tom kdo ma vacsieho vtaka. Musis si len vybrat ku ktorej skupine sa pridas. :D

Ty si nejaky instruktor?Ja som mal za to ze zhanas robotu?Ako vies s kym su ake problemy pri vycviku.Mohol by si nieco popisat zo svojich bohatych skusenosti s vycvikom aj s tym ako to funguje za velkou mlakou - mna by to strasne zujimalo,podel sa prosim ta s nami na tomto fore o svoje bohate skusenosti aby sme aj my ostatny nasali nejake konkretne myslienky.
Ja nikde nehodnotim ziadne skupiny ako ( z moduloveho/integrovaneho/AK/ex-military )pretoze co som zatial videl a skusil rozdiely su skor individualne ako skupinove, niekomu to ide zozaciatku lepsie inemu horsie, rozdiely sa casom ako pise Škandál zotru.aj ked uz som videl aj vyslovene nepriechodne typy.

Poslednu vetu si preloz ako chces. Lietam uz nejaky ten rocik auto nemam, dvojizbovy byt mam na hypoteku, moja prva vyplata ako pilota u aeroliniek bola cca 250 eur cisteho.mam otazku: SOM ZLATOKOP A KARIERISTA A LIETAM PRE PRACHY???Otazku si preloz ako chces a kludne mi mozes tykat nie som ziadny stary ch UJO

PS CSSD mam u p****e, a polku platu nepridem ani keby u vas vyhrala KSCM. 8)

elvis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 20. 09. 2004, 14:33
Stav: Offline

Příspěvek od elvis »

Pipkin:
Ja bych nerad sve konstatovani pausalizoval a psal jsem to jiz drive. Rekl bych, ze sem dokonce presne specifikoval lidi, ktere nemam rad a taky sem napsal proc. A uz sem to tu na tom foru taky psal. Znam i opravdu dobry budouci piloty z integrovaneho vycviku, jsou ale v mensine. Vlastne znam jednoho, meho kamarada ze skoly :) Je to hlavne o pristupu k letani. Mam na to stejny nazor jako A.J.S. Kdyz je neco narychlo, tzv. rychle ukvaseno, tak to vetsinou nestoji za mnoho. Vyjimky se vsak najit daji a to v obou smerech.

Ja sem konfliktni a neumim respektovat cizi nazor? Co tu pisete ale vy? Ja na vasem miste bych maximalne napsal: ok, mas pravdu, ale sam rad ze nam to ty predpisy umoznuji a spolecnostem je to taky celkem jedno jake mame zkusenosti...
Rozhodne bych ale integrovany nebo rychly modulovy kurz neobhajoval.

Ja sem simulator samozrejme taky absolvoval a to hned tri. Jeden na IFR, druhy na MCC a treti na typovku. Ale ani jeden sem si nemohl napsat do total hours. Tuto vysadu vsak maji absolventi integrovaneho kurzu a ja se ptam proc? Jinak, na vycvik IFRu a na typovku je simulator super vec... Ale kdyz si to jedna skupina muze podle predpisu+ psat do celkoveho naletu a druha ne, tak mi to trochu necim zavani...

Ono se rekne 200 integoravanych hodin nebo 200 hodin modulovych, ale v tom modulovem neni zapocitano tech 40 hodin na simulatoru... To uz je docela rozdil.

"Simply they forgot to do the main thing - to fly the plane" -> neznamena, ze by zapomeli letat, ale ze oba cumeli treba do FMSky a nevenovali se rizeni... tak jenom pro upresneni.

"Když k tomu přistoupíš zodpovědně a budeš na sobě pracovat, něčeho dosáhneš, třeba až do ČSA"

-> nemam v soucasne dobe potrebu menit zamestnani :) ja uz zamestnani mam a velice dobre, o jakem sem vzdy snil. Vas pohled je zuzen proste jenom na CSA nebo Travel, pripadne SKY a ja vam to nechci vymlouvat. Mam vsak jiny zebricek spolecnosti letajicich na jinych letounech a jiny typ dopravy na jina letiste. CSA je dobra spolecnost pro piloty s rodinou. Ja rodinu ale v nejblizsi dobe neplanuju a chci si jeste trochu uzit...

Tady na tomto foru je z jiste skupiny lidi zpochybnovana a bagatelizovana zkusenost. To je ale veliky omyl. Zkusenost je dulezita v kazdem oboru, letectvi nevyjimaje.

A.J.S. napsal:
"Po šesti letech za kniplem malých letadel a šesti za berany dopravních letadel tenhle názor nesdílím. I když, pokud jsi opravdu skončil jenom jako "podrovnávač", jak sám píšeš, tak to jiná liga je. Liga daleko nižši..."

-> Lepe bych to nenapsal :)

Ja uz u letani nejaky ten patek take jsem. Od 97 vetrone, od 2001 motoraky. Docela me urazi, ze si na me na tomto foru oteviraji pusu lide, kteri k letani prisli vcera a svymi prispevky to jenom potvrzuji. Takze asi tak.

mikki
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 05. 2006, 19:42
Stav: Offline

Příspěvek od mikki »

to A.J.Škandál

v podstate mas pravdu a stotoznujem sa stvojim nazorom, vsetko chce svoj cas, rychlokvas je na ....ale zas na druhej strane trochu rypnem lietat 200 hod od 16 - do 23 rokov to je 200hod/7rokov = cca 30 hod rocne to kvalite vycviku zrovna tiez neprida take pomale tempo. ani prilis pomaly vycvik nie je zrovna vyhra ....(sam som svoj odlietal takym tym tempom 30-50 hod rocne),a mimo ine zacal si porovnavat hrusky s jablkami.Vsetko je ovocie akurat ze iny druh.

Nemusis zdielat so mnou rovnaky nazor o inej lige.Ale musis suhlasit ze to nie je presne to iste. A asi si to nepochopil s tym "podrovnavacom" myslel som tym ze velke ero nekarujes na ruku stale a bolo to myslene obrazne.
....
Ale pokial si myslis ze vyuzivat vsetky dostupne prostriedky (napr. v tomto pripade autopilot) na vykonanie bezpečného,ekonomického, pre cestujúcich komfortného a načas letiaceho letu ,a ze pouzitim AP znizujem zataz posadky a bla,bla,bla atd. je NIZSIA LIGA ....prosim, si asi geroj a lietas zasadne na ruku bez AP - aj to je cesta ale nechcel by som potom s tebou letiet.Nieze by si to ty alebo ja nedokazal odletiet to manualne,ale na nieco tam ten autopilot asi bude?Nie?Alebo zeby tam bol iba nato aby bol pripnuty kym vychutnas salku kavy?To by bola asi draha hracka?
Zrejme ale ak uz sedis 6 rokov za baranmi tak si len "podrovnavaca" zle pochopil.

A.J.Škandál možem jednu otazku?Ak ČSSD vyhra u vas volby,prides o polku platu?
8)

to PipkiN

napisal si to velmi pekne, skoda ze to tak neviem ...ale ja som nebol nikde na literaturu.


Odpovědět