Catering

Odpovědět
Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Roiman4 píše:
Fabo píše:Tady je tech lidi co byli nebo jsou v provozu hromada. O nekterych se to vi, nekteri to nepriznavaj, o nekterych se to zapomelo.

Zhusta vsichni souhlasi s JackBrnem.
Cim to asi bude...



Ano, hromada. Ale co delali za pozici? Je rozdil byt v provozu a pak nekde v kanclu pobliz provozu. Takovych lidi je tam dost a CSA muzou o tom vypravet z drivejsi doby.

Ja ve vsem s JackBrno nesouhlasim, ale nektere veci se fakt nekteri snazi vyvratit ikdyz neni jak. Taky bych resil veci jinak, ale nelze to v provozu.


V provozu to zcela jistě řešit lze ale jmenuje se to práce.


Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od Standa »

JackBrno píše:
Standa píše:
JackBrno píše:Lemon:
Asi ne, on podobný způsob komunikace vedl už v době před více než deseti lety, kdy tady taky oslavoval V.F. a obrečel jeho konec :) A jak se teď objevily zprávy o možném návratu, tak najednou po dlouhé době znovu ožil a aniž by dokázal jen náznakem pochopit, jak moc se letecká doprava od té doby změnila, očekává návrat své modly :D Koukám, že opravdu, poslední příspěvek tady ve fóru měl v roce 2005, kdy sháněl fotografie občerstvení v letadlech FA, protože si to zapomněl vyfotit. A potom celých 13 tady nenapsal ani čárku, až najednou se objevila tato zpráva, tak je zase velmi aktivní. Smůla, že celých těch 13 let vývoj letectví nesledoval, jinak by se teď jako jojo nemusel divit, že moc lidí nesdílí jeho víru v návrat luxusu na palubách AF :D


Tak v každé skupině se najde nekdo kdo se spokojí s málem a nebo nemá zájem o pokrok a civilizaci.
Věřím že se i najdou jedinci kteří v dnešní době netuší že se jí příborem, jen nechápu proč to vnucují ostatním jako normu.

Jenže Stando, ono není žádným standardem v dopravních prostředcích jíst, natož příborem :D Na jídlo se chodí do restaurací a jídelen, kde můžeš dostat i několik příborů :) Do autobusu, vlaku nebo letadla chodíš proto, aby ses dostal tam, kam potřebuješ. Dokud nepochopíš ten rozdíl, tak smůla, nehneme se dále ;) Nestandard nebo nadstandard to byl dříve a dopravci si to mohli dovolit proto, že konkurence byla velmi omezená a mohli šroubovat ceny pořádně vysoko. Teď se to právě vrátilo do normálu, platíš jen to, co potřebuješ.


Pamatuji dobu kdy prosadit předobjednání cateringu byl u let. společnosti nepřekonatelný problém, dnes to dáváte jako argument.

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Standa píše:
ngb píše:
Standa píše:Mohu poprosit někoho zasvěceného o popsání procesu co se děje v okamžiku kdy je cateringový vůz přistaven ke dveřím letadla?
Nechce se mi věřit že je tak složité a časově náročné dotlačení vozíku do galley že to způsobuje zdržení letu. Letadlo tankuje, vykládá cargo atd.
Takže pokud je to problém tak je tam nějaká další aktivita o které nevím a nebo je v procesu nějaký problém.


No cateringovy voz u 737 alebo A320 je najprv pristaveny ku prednym dveram, potom sa presunie do zadu (alebo naopak). Takze uz len to samotne nie je 5 minut. Dalsia vec je ze niekedy sa v jednej galley stretne catering ale aj uklid a stara s novou posadkou takze sa navzajom trosku blokuju a v neposlednej rade ked je catering nalozeny tak ho treba komplet spocitat. V ramci security checku ho komplet prezriet. Cize "catering" ti tie voziky a unity (boxy) ulozi na svoje miesta podla loading planu ale letusky ich opat musia vsetky vybrat von aby voziky mohli pozriet aj zo zadnej strany - pripadne male voziky a niektore unity su ulozene 2 za sebou. V pripade ak naratas menej bagiet/jedal ako je pax tak s tym nechces letiet a ratas od znova:) Ked mas poratane a nic nechyba musis zastupcovi cateringovej firmy potvrdit prevzatie ak nieco chyba riesis doplnenie. U charterov z CR a SR existuje este taka chutovka ze catering na spiatocnu cestu je ulozeny v cargu. T.j. v destinacii z vozikov co mas na palube po pristati musis vyhadzat vsetok bordel, do toho ti nosia z carga v roznych krabiciach veci a jedla na spiatocnu cestu ktore si na palube prekladas po kusoch do vozikov a trub.


Děkuji moc za info. Takže on se z carga nepřetahuje celý vozík?


Rozumím tomu dobře že v rámci šetření se catering který je naloženy na cestu zpět v cargu je přenášen ručně?
Tj. nosí se po schodech?

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

ngb píše:
Standa píše:Mohu poprosit někoho zasvěceného o popsání procesu co se děje v okamžiku kdy je cateringový vůz přistaven ke dveřím letadla?
Nechce se mi věřit že je tak složité a časově náročné dotlačení vozíku do galley že to způsobuje zdržení letu. Letadlo tankuje, vykládá cargo atd.
Takže pokud je to problém tak je tam nějaká další aktivita o které nevím a nebo je v procesu nějaký problém.


No cateringovy voz u 737 alebo A320 je najprv pristaveny ku prednym dveram, potom sa presunie do zadu (alebo naopak). Takze uz len to samotne nie je 5 minut. Dalsia vec je ze niekedy sa v jednej galley stretne catering ale aj uklid a stara s novou posadkou takze sa navzajom trosku blokuju a v neposlednej rade ked je catering nalozeny tak ho treba komplet spocitat. V ramci security checku ho komplet prezriet. Cize "catering" ti tie voziky a unity (boxy) ulozi na svoje miesta podla loading planu ale letusky ich opat musia vsetky vybrat von aby voziky mohli pozriet aj zo zadnej strany - pripadne male voziky a niektore unity su ulozene 2 za sebou. V pripade ak naratas menej bagiet/jedal ako je pax tak s tym nechces letiet a ratas od znova:) Ked mas poratane a nic nechyba musis zastupcovi cateringovej firmy potvrdit prevzatie ak nieco chyba riesis doplnenie. U charterov z CR a SR existuje este taka chutovka ze catering na spiatocnu cestu je ulozeny v cargu. T.j. v destinacii z vozikov co mas na palube po pristati musis vyhadzat vsetok bordel, do toho ti nosia z carga v roznych krabiciach veci a jedla na spiatocnu cestu ktore si na palube prekladas po kusoch do vozikov a trub.



Tak když jsem před lety řešil jak co nejvíc zjednodušit catering z pohledu CC tak jsem to řešil čtečkama cárových kodu a kontrolou važením, jsem opravdu překvapen že se to dnes řeší počítáním, to bych pochopil když se nakládá catering někde v destinaci ale když je naložen i na cestu zpět tak to opravdu nechápu.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Fabo »

Standa píše:
Roiman4 píše:
Fabo píše:Tady je tech lidi co byli nebo jsou v provozu hromada. O nekterych se to vi, nekteri to nepriznavaj, o nekterych se to zapomelo.

Zhusta vsichni souhlasi s JackBrnem.
Cim to asi bude...



Ano, hromada. Ale co delali za pozici? Je rozdil byt v provozu a pak nekde v kanclu pobliz provozu. Takovych lidi je tam dost a CSA muzou o tom vypravet z drivejsi doby.

Ja ve vsem s JackBrno nesouhlasim, ale nektere veci se fakt nekteri snazi vyvratit ikdyz neni jak. Taky bych resil veci jinak, ale nelze to v provozu.



Tak já s JackBrno nesouhlasím protože vím co to obnáší a kolik to stojí, takže souhlasit nemohu, jeho názor a pravděpodobně zkušenosti z provozu bedlivě sleduji protože je to prostě názor. Otevřeně řečeno jsem velmi překvapen že se zde souhlasí s degradací služby místo toho aby se hledala cesta.


Cesta je jasna, proste to bude drazsi.

Akorat musis najit dost lidi, co to budou ochotni zaplatit. A v dobe, kdy ti online vyhledavac automaticky nabidne cestovku o desetikorunu levnejsi to moc dobre nejde.


Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od Standa »

ngb píše:
JackBrno píše:
bphot0 píše:Panove, nedelam si srandu. Zkuste to pripustit, ze bych treba mohl mit pravdu.

Ty sendviche, co rozdava TVS na letech na Kanary jsou v takovych prisernych obalech z netkane textilie, ulozene v binech. Pak to letusky odnesou dozadu a serviruji to jako z voziku. Dokonce tam na zpatecnim letu meli i housky. Naposledy videno QS2040 20. a 27. rijna. Jasne, ze je to riziko, ze by to melo byt zapecetene ve voziku.

(Uz par let dozadu to tak delali i Nemci, stejne tak i s pitim, ty lahve s Colou tam byvaji zatavene v igelitech po 6-ti.)

Fotky nemam. Ale fakt mi verte. Myslim, ze je na tom pytli i nejak napsano TVS.

Muzete mi nadavat, jak chcete, ale do te destinace jsem za poslednich 10 let letel s nejruznejsimi spolecnostmi nejmene 40x, takze jsem dost zazil a dost z toho vyvoje poslednich 10 let pamatuji.

No nadávat ti nebudu, ale můžu ti s naprostou jistotou říct, že i bagety se do letadla vždycky nakládaly standardně ve vozících a opravdu je nikdo do letadla nenosil v žádných taškách :) kolik by na to museli mít vyblokovaných binů? Ostatně to byl důvod, proč se nakonec zrušily i bagety, protože samotná cena jídla je relativně malá a změnou z dražšího teplého na studené se nic moc neušetřilo. To se ušetřilo teprve tím, že k letadlu mohlo přestat jezdit cateringové auto, případně naloží jeden vozík jedněmi dveřmi a za 5 min může jet pryč.


Neviem sice ako tasky suvisia s povodnou temou, v kazdom pripade potvrdzujem ze ak kanary leti z PRG 737-900 ktora ma po Spicejete malu galley (kapacita 2 velke voziky a 3 male - pre porovnanie na -800 sa standartne zmesti 8 velkych a 3 male voziky) tak naozaj sa to neda vyriesit inac ako chladiacimi taskami v bine v ktorych su bagety. Standardom je ze aj pecivo ku teplemu servisu sa nachadza v binoch pripadne ine veci podla potreby a to aj u -800 a -700 u dlhych letov s plnym servisom - napr. kapverdy alebo oman. Nosi to tam pochopitelne cateringova firma - v prahe dnata. Co sa tyka inych spolocnosti tak TVS/smartwings urcite nie je jediny na svete co specificke linky takto musi riesit:)


Tak to je opravdu bomba 737-900 212 pax a vejde se max 196 platíček.
Mohu poprosit o podrobnosti k 900 to je již takhle z továrny?

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Mohu poprosit o info co je tzv,fásko?
Jak se řeší nápoje, kolik se počítá na pax?

Lukys91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 11. 2018, 10:14
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Lukys91 »

2 Standa: bojovat jídlem, jakožto "něčím víc", je prostě nemožné. Už jenom kvůli tomu, že i klasické aerolinky, třeba jako Finnair, do svých A32F dávají modifikovaný interiér, který v praxi znamená to, že místo toalet v zadní části letadla, dají další 2 řady sedaček a do kuchyňky dají tyto toalety. Tedy se zadní galley dělí o záchod (tedy o 2) a o kuchyňku. Takže, místo 6 trub a coffee makeru máte 2-3 touby a 1 coffee maker. Toto je pouze vývoj, evoluce- tedy to, že si koupíte letenku za 20e na Mallorcu. To je to, že příští měsíc letím do USA a musel jsem si zaplatit vyšší tarif kvůli tomu, že potřebuji zavazadlo. To je to, že před 10 lety jsem za letenku do CDG platil 8500 a teď, no když budu mít smůlu, tak 3000.
A charterům ať s VF, TVS, atd. Když už jsem natolik bohatý, abych letěl s cestovkou, tak mě 300, co dám za jídlo na palubě nezabije. A pokud si myslíte, že jídlo má být součástí letenky, tak nemá. Je to doprava- to by jste mohl už namítat, že v roce 1950 s vámi aerolinky obletěly Řím, aby jste viděl, jak vypadá ze vzduchu.

PS: občas si kupuji jídlo na letu a doopravdy raději zaplatím o 400 méně a bez jídla, než o 400 více s jídlem, když to prospím.
Jo a úplně poslední věc je ekologické hledisko. Co myslíte, že se stane s jídlem po každém letu- vyhodí se! A ano, nesmí se vzít ani na zpáteční let!

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Roiman4 »

Standa píše:
Standa píše:
ngb píše:
No cateringovy voz u 737 alebo A320 je najprv pristaveny ku prednym dveram, potom sa presunie do zadu (alebo naopak). Takze uz len to samotne nie je 5 minut. Dalsia vec je ze niekedy sa v jednej galley stretne catering ale aj uklid a stara s novou posadkou takze sa navzajom trosku blokuju a v neposlednej rade ked je catering nalozeny tak ho treba komplet spocitat. V ramci security checku ho komplet prezriet. Cize "catering" ti tie voziky a unity (boxy) ulozi na svoje miesta podla loading planu ale letusky ich opat musia vsetky vybrat von aby voziky mohli pozriet aj zo zadnej strany - pripadne male voziky a niektore unity su ulozene 2 za sebou. V pripade ak naratas menej bagiet/jedal ako je pax tak s tym nechces letiet a ratas od znova:) Ked mas poratane a nic nechyba musis zastupcovi cateringovej firmy potvrdit prevzatie ak nieco chyba riesis doplnenie. U charterov z CR a SR existuje este taka chutovka ze catering na spiatocnu cestu je ulozeny v cargu. T.j. v destinacii z vozikov co mas na palube po pristati musis vyhadzat vsetok bordel, do toho ti nosia z carga v roznych krabiciach veci a jedla na spiatocnu cestu ktore si na palube prekladas po kusoch do vozikov a trub.


Děkuji moc za info. Takže on se z carga nepřetahuje celý vozík?


Rozumím tomu dobře že v rámci šetření se catering který je naloženy na cestu zpět v cargu je přenášen ručně?
Tj. nosí se po schodech?



Ano a jeste s chladicim mediem, aby to vydrzelo.

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Lukys91 píše:2 Standa: bojovat jídlem, jakožto "něčím víc", je prostě nemožné. Už jenom kvůli tomu, že i klasické aerolinky, třeba jako Finnair, do svých A32F dávají modifikovaný interiér, ktak erý v praxi znamená to, že místo toalet v zadní části letadla, dají další 2 řady sedaček a do kuchyňky dají tyto toalety. Tedy se zadní galley dělí o záchod (tedy o 2) a o kuchyňku. Takže, místo 6 trub a coffee makeru máte 2-3 touby a 1 coffee maker. Toto je pouze vývoj, evoluce- tedy to, že si koupíte letenku za 20e na Mallorcu. To je to, že příští měsíc letím do USA a musel jsem si zaplatit vyšší tarif kvůli tomu, že potřebuji zavazadlo. To je to, že před 10 lety jsem za letenku do CDG platil 8500 a teď, no když budu mít smůlu, tak 3000.
A charterům ať s VF, TVS, atd. Když už jsem natolik bohatý, abych letěl s cestovkou, tak mě 300, co dám za jídlo na palubě nezabije. A pokud si myslíte, že jídlo má být součástí letenky, tak nemá. Je to doprava- to by jste mohl už namítat, že v roce 1950 s vámi aerolinky obletěly Řím, aby jste viděl, jak vypadá ze vzduchu.

PS: občas si kupuji jídlo na letu a doopravdy raději zaplatím o 400 méně a bez jídla, než o 400 více s jídlem, když to prospím.
Jo a úplně poslední věc je ekologické hledisko. Co myslíte, že se stane s jídlem po každém letu- vyhodí se! A ano, nesmí se vzít ani na zpáteční let!


Spousta lidí v případě letu na dovolenou to má jako atrakci a zážitek na který celý rok šetří.
Takže proč jim let neudělat atraktivní a jako let. společnost proč se neodlišit od konkurence.
Ono je opravdu něco jiného dostat pohoštění prezentované na podnosu a hozená plechovka do klína.
Jde především o provedení servisu a hlavně jak ho vnímá cestující.
Dnes kdy jsme se konečně dopracovali k možnosti objednání jídla je zde spousta možností jak catering udělat.
Klidně ať je základní verze kterou dostanou všichni ať je to hladoletová verze ale ať je na podnosu.
V cenové relaci do stovky si jí objedná kazdý.
Proč stále uvažuji o jídle pro všechny pax? Protože množství snižuje náklady.
Ať je verze další na objednání a šel bych klidně dál a klidně ať si zákazníci poskládají menu. SW na to je a jako marketingový tahák mi to připadá rozumné. Původně tato diskuze vznikla na téma čím se chce let. společnost odlišit od konkurence a čím chce zaujmout. Catering mi pripadá jako rozumný a dostatečně atraktivní. Jídlu každý rozumí, jídlo vytváří pohodu, cestující má pocit že se mu individuálně někdo věnuje, atd.
Jsem na let.servru takže předpokládám že jsou zde fandové a lidé kteří let. dopravou tak trochu žijí. Čekal jsem diskuzi jak to zlepšit a jak to udělat lépe. Místo toho jsem ubezpečován že pro catering neni místo a že je to mrtvá věc. Neni překvapující že let společnosti jdou cestou snižování nákladů a zvětšování zisku. Bezpracně získáné peníze potěší každého a pokud na trhu neni nikdo kdo by služby naopak zlepšoval tak proč se snažit že. Tak si tak říkám kde se to zastaví? Co vše si v rámci snižování služeb necháme ještě líbit a hlavně dle čeho si budeme vybírat když dříve nebo později budou v cenách nepatrné rozdíly.

Redukce zázemí cateringu na palubách neni potěšující informace, to bude sakra oříšek jak udělat produkt za který se člověk nebude stydět ale beru to jako vyzvu :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od flyingblue »

Standa píše:
Jsem na let.servru takže předpokládám že jsou zde fandové a lidé kteří let. dopravou tak trochu žijí. Čekal jsem diskuzi jak to zlepšit a jak to udělat lépe. Místo toho jsem ubezpečován že pro catering neni místo a že je to mrtvá věc.


Posledni cca rok ci dva dostanes pouze odpoved "nejde" nebo "drahy" a pripadne "podivej se na ekonomicke vysledky TVS".

To je asi tak diskuse o produktu v kostce.

Verozvesti snizovani nakladu za kazdou cenu spolehlive zabiji kazdou diskusi.

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od bphot0 »

Pocet lidi, kteri si objednali jidlo predem nebo neco zakoupili z nabidky na palube, a to na letu STR-LPA (ted si fakt nepamatuji, co to bylo za nemeckou spolecnosti, asi Condor nebo Germania) v rijnu 2017: max 5% teple predem objednane jidlo, hadam 2% si koupilo jidlo az behem letu a 5% piti behem letu. Vic fakt ne. Nikdy, ani z MUC, NUE, TXL apod. na LPA nebo ACE

Ale u Nemcu si muzu koupit az na palube. U Cechu ne. To je ten rozdil, co mi vadi. Ale jinak jsem zajedno s ostatnima - bohuzel to nejde a je to drahe.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Globik »

Standa píše:Redukce zázemí cateringu na palubách neni potěšující informace, to bude sakra oříšek jak udělat produkt za který se člověk nebude stydět ale beru to jako vyzvu :D

To jsem moc rád, že to bereš jako výzvu a založíš aerolinky, kde bude zadarmo jídlo a pití na trasách a za stejnou cenu, kde jiní nedávají nic. Protože pak to konečně bude zadarmo, jak tu stále propaguješ. Člověče, ty na jednu stranu neustále žádáš a prosíš o vysvětlení kde čeho, ale na druhé straně neustále vedeš svůj monolog (protože i když ti někdo napíše, že stromy prostě nemají modré listí, tak ty budeš neustále opakovat, jak by bylo skvělé a fér, kdyby ty modré listy byly, to není diskuze, ale monolog). Nenaboural se ti někdo do účtu? Opravdu to píše jeden člověk?
Teď tady píšeš něco o nějaké atrakci. Pár příspěvků výše je uvedeno, že i online srovnávače vyhodí jako první o 10 Kč levnější zájezd. A i živý pan Homolka si radši vybere ten, který je o stovku levnější. Ano, lidi by chtěli atraktivitu, luxus a komfort, ale hlavně za tu nejnižší cenu. Šetří celý rok na dovolenou, při nákupu zájezdu opět šetří a až na ní jsou, tak zase šetří. Z toho, co píšeš mám dojem, že která CK podepíše smlouvu s aerolinkou Václava Fischera, tak to před ní v noci před zahájením prodeje zájezdů bude vypadat jako za komunistů a ostatním CK zbudou oči pro pláč. Ale ona je realita úplně jiná. Zkus mi odpovědět na otázku: Proč mají prémiové třídy na charterových letech tak malou sedačkovou kapacitu (pokud na dané trase vůbec taková třída je)?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Spousta lidí v případě letu na dovolenou to má jako atrakci a zážitek na který celý rok šetří.
Takže proč jim let neudělat atraktivní a jako let. společnost proč se neodlišit od konkurence.
Ono je opravdu něco jiného dostat pohoštění prezentované na podnosu a hozená plechovka do klína.
Jde především o provedení servisu a hlavně jak ho vnímá cestující.
Dnes kdy jsme se konečně dopracovali k možnosti objednání jídla je zde spousta možností jak catering udělat.
Klidně ať je základní verze kterou dostanou všichni ať je to hladoletová verze ale ať je na podnosu.
V cenové relaci do stovky si jí objedná kazdý.

Vidíš to, spousta lidí jede na dovolenou autobusem nebo vlakem, taky na to šetří celý rok a nikdo jim to atraktivnější neudělá. Proč by to sakra měl někdo dělat v letadle a lidi hostit? O co je to jiné, než vlak nebo autobus? A další velký omyl, u cateringu do letadla překvapivě neplatí, že více je levnější. Naopak, více cateringu zdržuje nakládku a odlet, takže naopak je to dražší a to o dost. A mezi námi, občerstvení za stovku si objedná možná pár lidí, protože za stovku dostanou leda tak rohlík se salámem a hrnek kafe. Nevím k čemu by jim na to byl tác a příbor :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:. Neni překvapující že let společnosti jdou cestou snižování nákladů a zvětšování zisku. Bezpracně získáné peníze potěší každého a pokud na trhu neni nikdo kdo by služby naopak zlepšoval tak proč se snažit že. Tak si tak říkám kde se to zastaví? Co vše si v rámci snižování služeb necháme ještě líbit a hlavně dle čeho si budeme vybírat když dříve nebo později budou v cenách nepatrné rozdíly.

Zase blbě, zkus si zjistit, jaké jsou marže v letectví. Budeš překvapený, ale je to usmolených pár jednotek procent. Takže to není o tom, navyšovat si zisky, to v dnešní konkurenci je z říše snů. Ono je to spíš o tom, udržet se vůbec alespoň v kladných číslech a vytvořit nějakou rezervu na horší roky, které jsou před nimi. Ostatně mraky tzv. "lepších" společností" je dávno v... všichni víme kde, protože nedokázali uhlídat nákladovou stránku, včetně cateringu. Takže jsem zvědavý na tvůj cateringový produkt s nulovými náklady, na tácu a s příborem :D A kde se to zastaví? Zastaví se to tam, kde to patří, tedy na dopravě z bodu A do bodu B, kterou si člověk v letence platí, nic víc... Ano, jsi na stránce leteckých fandů. Ovšem ty jsi tady nejspíš trochu omylem, měl bys být na stránce fandů restaurací, tam by ses mohl uplatnit, protože tam lidé chodí za jídlem. Do letadla chodí proto, že se chtějí někam dostat. A nakonec k tomu výběru, charterovou společnost si nevybíráš ty, ale cestovka. A ta si vybere podle dvou věcí, 1) podle toho, kdo bude schopen dopravit jejich klienty v požadované době na požadované místo a 2) pokud takových bude víc, tak podle toho, který to zvládne levněji. Ostatně podobným způsobem vybírám i já, nejprve zjistím, kdo je vůbec schopen dovézt mě tam, kam chci (a ten výběr není obvyklé velký, pokud je člověk omezen termínem a destinací) a pak samozřejmě řeším cenu, protože na 2 hodiny po Evropě je mi prakticky ukradené, s kým to bude.


Odpovědět