Catering

Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:Jediný dôvod na zrušenie cateringu sú/boli peniaze. Teórie o tom, že sa získa nejaký čas sú nezmysel, lebo aj tak sa tých pár sekúnd stratí pri iných úkonoch.

Už zase plkáš o něčem, o čem víš kulové... Jistěže jde o peníze, ale ne tak jak si myslíš, že by šlo o ty 3€, kolik by mohla být holá cena cateringu. Ovšem celá ta logistika okolo je podstatně nákladnější. A navíc si pleteš sekundy s desítkami minut. Že tě zcela minula ekonomika, to už jsi předvedl dříve a teď i že máš potíže s vnímáním času ;)


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od prodejce »

Á propos čočík nedávno zveřejnil na YouTube tripreport, jde dostal hot meal na letu dlouhém 55 minut (a v economy). Takže ono to stihnout jde, kdyby se chtělo...

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Globik píše:Ten si tu fakt dělá nějakou diplomku apod., prestanme ho prosím krmit.

Žádná diplomka, zajímám se o to jak je to v praxi.

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od Standa »

JackBrno píše:
jencik píše:Jediný dôvod na zrušenie cateringu sú/boli peniaze. Teórie o tom, že sa získa nejaký čas sú nezmysel, lebo aj tak sa tých pár sekúnd stratí pri iných úkonoch.

Už zase plkáš o něčem, o čem víš kulové... Jistěže jde o peníze, ale ne tak jak si myslíš, že by šlo o ty 3€, kolik by mohla být holá cena cateringu. Ovšem celá ta logistika okolo je podstatně nákladnější. A navíc si pleteš sekundy s desítkami minut. Že tě zcela minula ekonomika, to už jsi předvedl dříve a teď i že máš potíže s vnímáním času ;)


Zbytečná nezdvořilá reakce, může tady prosím někdo popsat tu nákladnost logistiky? Děkuji moc.

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Lukys91 píše:
Spousta lidí v případě letu na dovolenou to má jako atrakci a zážitek na který celý rok šetří.
Takže proč jim let neudělat atraktivní a jako let. společnost proč se neodlišit od konkurence.
Ono je opravdu něco jiného dostat pohoštění prezentované na podnosu a hozená plechovka do klína.
Jde především o provedení servisu a hlavně jak ho vnímá cestující.
Dnes kdy jsme se konečně dopracovali k možnosti objednání jídla je zde spousta možností jak catering udělat.
Klidně ať je základní verze kterou dostanou všichni ať je to hladoletová verze ale ať je na podnosu.
V cenové relaci do stovky si jí objedná kazdý.
Proč stále uvažuji o jídle pro všechny pax? Protože množství snižuje náklady.
Ať je verze další na objednání a šel bych klidně dál a klidně ať si zákazníci poskládají menu. SW na to je a jako marketingový tahák mi to připadá rozumné. Původně tato diskuze vznikla na téma čím se chce let. společnost odlišit od konkurence a čím chce zaujmout. Catering mi pripadá jako rozumný a dostatečně atraktivní. Jídlu každý rozumí, jídlo vytváří pohodu, cestující má pocit že se mu individuálně někdo věnuje, atd.
Jsem na let.servru takže předpokládám že jsou zde fandové a lidé kteří let. dopravou tak trochu žijí. Čekal jsem diskuzi jak to zlepšit a jak to udělat lépe. Místo toho jsem ubezpečován že pro catering neni místo a že je to mrtvá věc. Neni překvapující že let společnosti jdou cestou snižování nákladů a zvětšování zisku. Bezpracně získáné peníze potěší každého a pokud na trhu neni nikdo kdo by služby naopak zlepšoval tak proč se snažit že. Tak si tak říkám kde se to zastaví? Co vše si v rámci snižování služeb necháme ještě líbit a hlavně dle čeho si budeme vybírat když dříve nebo později budou v cenách nepatrné rozdíly.

Redukce zázemí cateringu na palubách neni potěšující informace, to bude sakra oříšek jak udělat produkt za který se člověk nebude stydět ale beru to jako vyzvu :D


A let samotný není zážitek? :D Vezmu to odspoda. Zastaví se to až na tom, že po vzoru RYR budeme létat v polosedě, viz nějaké články a příspěvky od O´Learyho. Pro catering místo je, ale za předpokladu, že se najde sorta lidí, která si za to zaplatí, ale to se špatně odhaduje hlavně u charterů, kde každá aerolinka se bojí, aby nepřišla o CK a tedy peníze. A není to zvětšování zisku let. spol. ale udržení přijatelných nákladů. Jak jsem psal, ceny letenek spadly za poslední léta tak nízko, že více náklady by mohly aerolinku složit. Podívej se na to takhle: na let pro 100pax budeš mít 105 jídel, 10pax let prospí a na konci toho letu vyhazuješ 15 jídel a díky striktním hygienickým nařízením, to jídlo musí doopravdy do koše. Takže i kdyby byl náklad na jedno jídlo 100kč, jako že je vyšší, tak každým letem vyhodíš z okna 1500. Mašina udělá 3 - 4 rotace, to je 6 - 8 letů, tak to máš za den na jednom letadle - 8 - 12K a máš 50 letadel, tak to máš denně 400 - 600k vyhozených z okna. Čím se chce let. společnost odlišit? Ať dají kafe a vodu. To doopravdy nestojí skoro nic. Bohatě by to stačilo. No a výš už nepůjdu, jen bych se opakoval :)



Děkuji moc za názor.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Zbytečná nezdvořilá reakce, může tady prosím někdo popsat tu nákladnost logistiky? Děkuji moc.
Na to že jste oba jak kafemlejnek a pořád dokola plácáte to samé, je ta reakce ještě více než zdvořilá ;) A ne, samozřejmě přesná čísla ti nikdo neřekne. Účtovaná cena za nakládku ze strany cateringové společnosti spadá celkem jistě pod obchodní tajemství a časovou náročnost jsem ti popsal na minuty. Z toho konkrétní částku nezjistíš, ale musí ti stačit informace, že každá minuta nuceného pobytu letadla na zemi může být a často i je velmi drahá. Nicméně bys měl akceptovat fakt, že letecké společnosti si to spočítat umí, protože mají k dispozici statistická data o tom, jak se to projevuje na celkových nákladech a prakticky všechny společnosti do jedné se rozhodly to zrušit. Co přesně na tom nechápeš? :)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:Á propos čočík nedávno zveřejnil na YouTube tripreport, jde dostal hot meal na letu dlouhém 55 minut (a v economy). Takže ono to stihnout jde, kdyby se chtělo...


Ostatne JAL zvladnou naboardovat vnitrostatni 773 za 23 minut (od zacatku boardingu do zavreni dveri, ani jedna sesle v kabine volna). A to se vedouci kabiny omlouvala, ze to nezvladli v limitu, ktery byl 20 minut. Cocik blahe pameti zminoval, ze ANA naboardovali vnitrostatni jumbo za 17 minut.

Otocka letadla v OKA byla myslim 55 minut (a to priletel o 10min pozdeji), teple jidlo dostali vsichni.

Proste nekde to jde, nekde to nejde.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

flyingblue píše:
prodejce píše:Á propos čočík nedávno zveřejnil na YouTube tripreport, jde dostal hot meal na letu dlouhém 55 minut (a v economy). Takže ono to stihnout jde, kdyby se chtělo...


Ostatne JAL zvladnou naboardovat vnitrostatni 773 za 23 minut (od zacatku boardingu do zavreni dveri, ani jedna sesle v kabine volna). A to se vedouci kabiny omlouvala, ze to nezvladli v limitu, ktery byl 20 minut. Cocik blahe pameti zminoval, ze ANA naboardovali vnitrostatni jumbo za 17 minut.

Otocka letadla v OKA byla myslim 55 minut (a to priletel o 10min pozdeji), teple jidlo dostali vsichni.

Proste nekde to jde, nekde to nejde.

Tak 23 minut jen boarding není nic moc, RYR během toho zvládne i výstup a vše ostatní :D (ano, vím že těch lidí je o něco míň) A jinak není směrodatný čas letu, ale čas na zemi.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od flyingblue »

JackBrno píše:Tak 23 minut jen boarding není nic moc, RYR během toho zvládne i výstup a vše ostatní :D (ano, vím že těch lidí je o něco míň) A jinak není směrodatný čas letu, ale čas na zemi.


Pro pomaleji chapajici:
JAL dokazali behem otocky na zemi, ktera trvala 45 minut, vylozit cestaky a bagaz, uklidit, nalozit (teple) jidlo, nalozit bagaz a 500 lidi a odrazit od gejtu s letadlem a 500 lidmi na palube.

To je asi tak jadro sdeleni a zaramovani kontextu.

prodejce píše:Takže ono to stihnout jde, kdyby se chtělo...

Lukys91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 11. 2018, 10:14
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Lukys91 »

Standa píše:
Děkuji moc za názor.


Není zač :)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

V tom tripreporte navyše mali problém odtlačiť 777 od gatu, takže mali aj nejaké meškanie. To už JackBrno prišiel o xy minút ušetrených na cateringu a keďže on by točil lietadla neustále bez pauzy, tak sa mu tá teória celá rozpadne. V čase letu je samozrejme čas pobytu na zemi tiež započítany. Holt spoločnosti šetria a vedia si to spočítať, len JackBrno stále hľadá inovácie a la TVS a zlá EÚ mu do toho hádže vidly s kompenzáciami.. no fuj

robint
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 21. 02. 2010, 21:49
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od robint »

JackBrno píše:
Standa píše:Zbytečná nezdvořilá reakce, může tady prosím někdo popsat tu nákladnost logistiky? Děkuji moc.
Na to že jste oba jak kafemlejnek a pořád dokola plácáte to samé, je ta reakce ještě více než zdvořilá ;) A ne, samozřejmě přesná čísla ti nikdo neřekne. Účtovaná cena za nakládku ze strany cateringové společnosti spadá celkem jistě pod obchodní tajemství a časovou náročnost jsem ti popsal na minuty. Z toho konkrétní částku nezjistíš, ale musí ti stačit informace, že každá minuta nuceného pobytu letadla na zemi může být a často i je velmi drahá. Nicméně bys měl akceptovat fakt, že letecké společnosti si to spočítat umí, protože mají k dispozici statistická data o tom, jak se to projevuje na celkových nákladech a prakticky všechny společnosti do jedné se rozhodly to zrušit. Co přesně na tom nechápeš? :)


cena handlingu cateringu v době kdy se nakládaly na všechny lety teplá jídla byla cca okolo 1000,- CZK ... čísla se tvořila na tom množství naložených jídel .... ted za doby Buy on Boardu je cena Handlingu okolo 6000,- CZK

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od zbozivulekral »

jencik píše:V čase letu je samozrejme čas pobytu na zemi tiež započítany.


Není. Pouze block time, tedy od okamžiku off-blocks po on-blocks.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

flyingblue píše:JAL dokazali behem otocky na zemi, ktera trvala 45 minut, vylozit cestaky a bagaz, uklidit, nalozit (teple) jidlo, nalozit bagaz a 500 lidi a odrazit od gejtu s letadlem a 500 lidmi na palube.

Rád bych to viděl osobně ;) ale ano, připouštím, že v ideální situaci, když se nic nezasekne, tak 45min může být ten limitní čas, který se dá stihnout. Ovšem je třeba vzít v úvahu velkou disciplinovanost Japonců, takže ten nástup bude lépe organizovatelný.

A doplněk pro méně chápající, bavíme se tady o charterech plných českých koupáků, ne o japonské pravidelce. Kdo viděl nástup českých koupáků, tak by ho nenapadlo to srovnávat :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:V tom tripreporte navyše mali problém odtlačiť 777 od gatu, takže mali aj nejaké meškanie. To už JackBrno prišiel o xy minút ušetrených na cateringu a keďže on by točil lietadla neustále bez pauzy, tak sa mu tá teória celá rozpadne. V čase letu je samozrejme čas pobytu na zemi tiež započítany. Holt spoločnosti šetria a vedia si to spočítať, len JackBrno stále hľadá inovácie a la TVS a zlá EÚ mu do toho hádže vidly s kompenzáciami.. no fuj

Opět gól do vlastní brány Jenciku, než něco napíšeš, tak o tom trochu přemýšlej ;) Právě díky omezení cateringu se získají rezervy na neplánované záseky a zdržení ;)


Odpovědět