Catering

Odpovědět
jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

Drastické EÚ opatrenie, dobre som sa zasmial. Tie opatrenia sú úplne voľné, veď meškanie musí zavinit aerolinka a má minimálne 3 hodiny rezervu s rezervou, ktorú majú kvôli trafficu


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Jencik:
Smát se můžeš klidně jak jojo, na to máš právo :) Ale řekni mě, jak aerolinka může ovlivnit, že se porouchá letadlo??? Kromě toho, že mají vysoké náklady na opravu, ještě na ně padne nesmyslně vysoké odškodnění. Navíc ty kompenzace vyloženě nabádají aerolinky k tomu, aby raději nad závadou přimhouřily oko a letěly a vyhnuly se tak kompenzaci za zpoždění, než odstavit a opravovat. Jiné důvody, než porucha letadla, na které by se vztahovalo odškodnění, jsou naprosto marginální a jejich výskyt je zanedbatelný. A závadu bohužel žádná letecká společnost vyloučit preventivně nemůže a stejně tak žádná nemá k dispozici pro okamžité použití náhradní letadlo. Samozřejmě by cestují nějak odškodněn být měl, ale za 3 hodiny odškodnění, které v mnoha případech překročí cenu letenky, to je dost úlet. Ale to máš jedno, každopádně to je jeden z důvodů, proč vytvářet časové rezervy, například omezováním cateringu. Blbý, co? :) S tím určitě soudruh v EK nepočítal...
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 15. 12. 2018, 19:49, celkem upraveno 2 x.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: CATERING

Příspěvek od JackBrno »

flyingblue píše:Vidis a ja jsem si zpozdile myslel, ze diskuse se deli do sekci a ta do vlaken, aby mohl mit predmet kazde diskuse sve vlakno. Ale chapu, ze to muze byt zpozdile a velmi neprogresivni vnimani sveta.


Ano, tvé vnímání je poněkud zpozdilé, jsem rád, že to přiznáváš :) Snad jen ty a Jencik jste nepochopili, že se tady po vytažení historického vlákna Standou rozvíjela debata z vlákna o Air Fischer, tedy primárně o charterech. Otázka teď je, nakolik jsi skutečně nechápavý a nakolik to jen hraješ, abys získal navrch nad oponenty, ale to už musí posoudit ostatní. Osobně si myslím (a ber to jako pochvalu :) ), že tu nechápavost jen hraješ. Tak snad nás nepřesvědčíš, že se pletu :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: CATERING

Příspěvek od JackBrno »

flyingblue píše:Takhle vznikla tahle diskuse ... Prvni prispevek vlakna.

Doporučuji podívat se na datum příspěvků, ať nejsi za troubu ;)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: CATERING

Příspěvek od Fabo »

flyingblue píše:
Fabo píše:
flyingblue píše:
Takhle vznikla tahle diskuse ... Prvni prispevek vlakna.


Nikoli. Takto vzniklo vlakno.

Diskuze vznikla jinde a jinak.
Kdyz uz, tak po vice nez desetilete(!) pauze:
viewtopic.php?p=227205#p227205

A samotny dotaz je reakci na diskuzi ve Fischerove vlakne.
Ale to sam moc dobre vis.


Vidis a ja jsem si zpozdile myslel, ze diskuse se deli do sekci a ta do vlaken, aby mohl mit predmet kazde diskuse sve vlakno. Ale chapu, ze to muze byt zpozdile a velmi neprogresivni vnimani sveta.

Mimochodem, ani Tebou odkazovany prispevek jaksi nerika nic o konkretni geografii nebo konkretnim typu byznysu aerolinek.


A kdyz je stejny predmet diskuze, tak to znamena ze je to ta sama diskuze?

Your trolling is bad and you should feel bad.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: CATERING

Příspěvek od flyingblue »

Fabo píše:
flyingblue píše:
Fabo píše:
Nikoli. Takto vzniklo vlakno.

Diskuze vznikla jinde a jinak.
Kdyz uz, tak po vice nez desetilete(!) pauze:
viewtopic.php?p=227205#p227205

A samotny dotaz je reakci na diskuzi ve Fischerove vlakne.
Ale to sam moc dobre vis.


Vidis a ja jsem si zpozdile myslel, ze diskuse se deli do sekci a ta do vlaken, aby mohl mit predmet kazde diskuse sve vlakno. Ale chapu, ze to muze byt zpozdile a velmi neprogresivni vnimani sveta.

Mimochodem, ani Tebou odkazovany prispevek jaksi nerika nic o konkretni geografii nebo konkretnim typu byznysu aerolinek.


A kdyz je stejny predmet diskuze, tak to znamena ze je to ta sama diskuze?

Your trolling is bad and you should feel bad.


Pokud je to ve stejnem vlaknu, tak ano ...

I kdyz je to pravdepodobne zastaraly dinousauri koncept a jsme odsouzeni k tomu, aby kazde vlakno v tomhle foru bylo kontaminovano charterovymi lety s delkou letu kolem dvou hodin (ale nebojme se to nazvat fenomenem “travely”).

Z dinousauriho hlediska je to skoda, ale pokud si fanousci a hateri travel service rozhodli, ze si z tohodle fora udelaji boxersky ring, tak jim v tom nikdo nezabrani.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: CATERING

Příspěvek od JackBrno »

flyingblue píše:Z dinousauriho hlediska je to skoda, ale pokud si fanousci a hateri travel service rozhodli, ze si z tohodle fora udelaji boxersky ring, tak jim v tom nikdo nezabrani.

Škoda, že se toho účastníš taky :)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: RE: Re: CATERING

Příspěvek od flyingblue »

JackBrno píše:
flyingblue píše:Z dinousauriho hlediska je to skoda, ale pokud si fanousci a hateri travel service rozhodli, ze si z tohodle fora udelaji boxersky ring, tak jim v tom nikdo nezabrani.

Škoda, že se toho účastníš taky :)


Ne, ja si pouze delam p***l z nekterych fanousku TVS (predevsim z Brna) :-)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

Nezmysel, žiadne vlákno tu nie je vyslovene o hatovani. Akurát kým normálny človek si povie, že kompenzácie majú dopravcov dotlačiť k pravidelným prehliadkam a netlačiť rotácie úplne nadoraz, s čím nemajú problém, tak pár jedincov to označuje za katastrofu. Veď nedávno nám tu obhajoval, že keď má výrobca nejaké minimálne štandardy, s čím sa dá lietať, tak sa lieta. Akurát potom dopravca musí niesť riziko, že keď to nesplní, tak mu lietadlo ostane stáť. Zoberme si trebárs prípad DBAG, ktorý teraz Nemci riešia, DBAG nerobil opravy trati, lebo keď už bola pred zatvorením či plánoval komplexnú reko, tak už to platil štát a nie DBAG, ktorý platí opravy. Podobne podfinancoval údržbu a boli aj výpadky vlakov, trebárs SBahn v Berlíne má viac než dosť problémov. CD tiež dnes radi vyhlasujú, že meškanie vzniklo mimo územia ČR, aj keď kto vie kam pozerať, tak uvidí, že meškania vznikajú v Bohumine. DPP zase tiež nerád poskytuje info o meškaní spojov, lebo tam sa dá krásne ukázať neschopnosť zodpovedných pracovísk. No a máme tu dopravcov, ktorí nechajú ľudí bez informácií na letisku xy hodín, tak pre nich má Do darček v podobe kompenzácii. Aby na rotácie a údržbu nekaslali. No a niektorí to považujú za zlo, no každý má právo mať zlý pohľad na vec

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od dejavu »

JackBrno píše:Jencik:
Smát se můžeš klidně jak jojo, na to máš právo :) Ale řekni mě, jak aerolinka může ovlivnit, že se porouchá letadlo??? Kromě toho, že mají vysoké náklady na opravu, ještě na ně padne nesmyslně vysoké odškodnění. Navíc ty kompenzace vyloženě nabádají aerolinky k tomu, aby raději nad závadou přimhouřily oko a letěly a vyhnuly se tak kompenzaci za zpoždění, než odstavit a opravovat. Jiné důvody, než porucha letadla, na které by se vztahovalo odškodnění, jsou naprosto marginální a jejich výskyt je zanedbatelný. A závadu bohužel žádná letecká společnost vyloučit preventivně nemůže a stejně tak žádná nemá k dispozici pro okamžité použití náhradní letadlo. Samozřejmě by cestují nějak odškodněn být měl, ale za 3 hodiny odškodnění, které v mnoha případech překročí cenu letenky, to je dost úlet. Ale to máš jedno, každopádně to je jeden z důvodů, proč vytvářet časové rezervy, například omezováním cateringu. Blbý, co? :) S tím určitě soudruh v EK nepočítal...

Ale no tak, ve vztahu aerolinka - cestující, je aerolinka skoro vždy silnější. Když se zpozdím já, tak přijdu o letenku a peníze. Když se zpozdí oni, tak vcelku logicky, pokud je to jejich vinou, mi zaplatí.
Navíc z dlouhodobých zkušeností, když zapomenou kufr, musím z nich páčit náhradu, páčit z nich musím i tu kompenzaci za zpoždění. Letenky mají většinou velké restrikce. Chápu proč, chápu i proč není catering, velmi obtížně, ale chápu i platbu za sedadlo a další "vychytávky" aerolinek, ale zase odsud potud... Takže náhrady za zpoždění jsou férové dorovnání vztahu cestující x letecká společnost.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Petr31 »

dejavu píše:
JackBrno píše:Jencik:
Smát se můžeš klidně jak jojo, na to máš právo :) Ale řekni mě, jak aerolinka může ovlivnit, že se porouchá letadlo??? Kromě toho, že mají vysoké náklady na opravu, ještě na ně padne nesmyslně vysoké odškodnění. Navíc ty kompenzace vyloženě nabádají aerolinky k tomu, aby raději nad závadou přimhouřily oko a letěly a vyhnuly se tak kompenzaci za zpoždění, než odstavit a opravovat. Jiné důvody, než porucha letadla, na které by se vztahovalo odškodnění, jsou naprosto marginální a jejich výskyt je zanedbatelný. A závadu bohužel žádná letecká společnost vyloučit preventivně nemůže a stejně tak žádná nemá k dispozici pro okamžité použití náhradní letadlo. Samozřejmě by cestují nějak odškodněn být měl, ale za 3 hodiny odškodnění, které v mnoha případech překročí cenu letenky, to je dost úlet. Ale to máš jedno, každopádně to je jeden z důvodů, proč vytvářet časové rezervy, například omezováním cateringu. Blbý, co? :) S tím určitě soudruh v EK nepočítal...

Ale no tak, ve vztahu aerolinka - cestující, je aerolinka skoro vždy silnější. Když se zpozdím já, tak přijdu o letenku a peníze. Když se zpozdí oni, tak vcelku logicky, pokud je to jejich vinou, mi zaplatí.
Navíc z dlouhodobých zkušeností, když zapomenou kufr, musím z nich páčit náhradu, páčit z nich musím i tu kompenzaci za zpoždění. Letenky mají většinou velké restrikce. Chápu proč, chápu i proč není catering, velmi obtížně, ale chápu i platbu za sedadlo a další "vychytávky" aerolinek, ale zase odsud potud... Takže náhrady za zpoždění jsou férové dorovnání vztahu cestující x letecká společnost.


...jenže zapomínáš doplnit, proč jsme tam kde jsme a proč se vztah zákazník x ajrolinka změnil směrem k horšímu. Před lety bylo méně letů, méně konkurence a dražší letenky, jenže výměnou za to aspoň já pamatuji ochotné zaměstnance ajrolinek u přepážek i ve vzduchu, nic nebyl problém s úsměvem vyřešit, letenky neměli "oholené" tarify, za letu jsem dostal najíst a napít a nikdo mě nešikanoval kvůli těžšímu kufru. Ale nebyli kompenzace.
Teď je ze známých důvodů všechno naopak, lítáme často za nesmyslně levno, kolikrát na místa, kam to nedává žádný smysl, všechny služby stojí za bačkoru, ajrolinky šetří kde můžou, pozemní složky taktéž - protože v systému nejsou peníze (pomalý a poddimenzovaný handling jako příklad) ale můžeme bojovat o kompenzace 250EUR, což je často násobek ceny letenky. Já tomu tedy rozhodně pokrok neříkám :crazy:

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

Ceny leteniek predsa tlačí dole trh a existuje veľa destinácii, kde konkurencia nie je a tarify sú vyššie. Napriek tomu sa dá povedať, že úroveň služieb je slabá. Zoberme si kritizovaný TVS, skús sa u nich sťažovať na ich služby, ak vôbec dostaneš odpoveď, tak to bude v štýle blablabla a hotovo. Dosť podobne dopadnes u ČSA, akurát tam skôr dostaneš odpoveď. Pritom za porovnateľný tarif som letel s BA či AF a služby maximálne profesionálne. Menzies svoje peniaze dostane, ak batožinu odhandluje, no česká pobočka zrejme musí poslať domov isté vrecko peňazí, tak ľudia pracujú inde kvôli podmienkam a výške mzdy. Aerolínkam to môže byť jedno, ak k podnikaniu pristupujú ako TVS, proste ťa odignoruju, nie sú na nich páky a majú "monopol". Podobne to je s tými CK, u nich tiež často narazis na rôzne maniere, ktoré si v zahraničné kancelárie nedovolia, no keďže ľudia s nimi poletia aj tak, nemusia tieto problémy riešiť. Ono sa už viac rokov suska, že majú medzi sebou podeleny trh a všetko frčí ako má. Len nie pre cestujúceho. Mne osobne catering nechýba, niekde ešte dostaneš aspoň nejakú drobnosť a vodu, no viaceré praktiky rôznych spoločností áno.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

dejavu píše:
JackBrno píše:Jencik:
Smát se můžeš klidně jak jojo, na to máš právo :) Ale řekni mě, jak aerolinka může ovlivnit, že se porouchá letadlo??? Kromě toho, že mají vysoké náklady na opravu, ještě na ně padne nesmyslně vysoké odškodnění. Navíc ty kompenzace vyloženě nabádají aerolinky k tomu, aby raději nad závadou přimhouřily oko a letěly a vyhnuly se tak kompenzaci za zpoždění, než odstavit a opravovat. Jiné důvody, než porucha letadla, na které by se vztahovalo odškodnění, jsou naprosto marginální a jejich výskyt je zanedbatelný. A závadu bohužel žádná letecká společnost vyloučit preventivně nemůže a stejně tak žádná nemá k dispozici pro okamžité použití náhradní letadlo. Samozřejmě by cestují nějak odškodněn být měl, ale za 3 hodiny odškodnění, které v mnoha případech překročí cenu letenky, to je dost úlet. Ale to máš jedno, každopádně to je jeden z důvodů, proč vytvářet časové rezervy, například omezováním cateringu. Blbý, co? :) S tím určitě soudruh v EK nepočítal...

Ale no tak, ve vztahu aerolinka - cestující, je aerolinka skoro vždy silnější. Když se zpozdím já, tak přijdu o letenku a peníze. Když se zpozdí oni, tak vcelku logicky, pokud je to jejich vinou, mi zaplatí.
Navíc z dlouhodobých zkušeností, když zapomenou kufr, musím z nich páčit náhradu, páčit z nich musím i tu kompenzaci za zpoždění. Letenky mají většinou velké restrikce. Chápu proč, chápu i proč není catering, velmi obtížně, ale chápu i platbu za sedadlo a další "vychytávky" aerolinek, ale zase odsud potud... Takže náhrady za zpoždění jsou férové dorovnání vztahu cestující x letecká společnost.

Já určitě netvrdím, že by dopravce neměl platit nic, to jsem říct nechtěl :) Jen si myslím, že by to mělo být odstupňováno trošku rozumněji, ne aby po překročení 3 hodin o minutu okamžitě vznik nárok na 250€/os. To je ve většině případů víc, než cesťáci zaplatili za letenky. Podle mě by to mělo být odstupňováno podle délky zpoždění a ceny letenky. Tedy např. za zpoždění 2hod 30% ceny letenky, za 3hod 50% a třeba >4hod 100% ceny letenky, přičemž samozřejmě stále byla povinnost cestujícího dopravit do cíle a případně během toho poskytnout v případě potřeby ubytování a občerstvení. A navíc by tím bylo logicky a spravedlivě zohledněno, že cestující, který si koupil letenku ve vyšším tarifu, dostane i vyšší odškodnění, než ten, co zaplatil nejnižší lowcost tarif :) Ale aby při překročení tří hodin o minutu paušálně museli zaplatit všem 250€ bez ohledu na to, že cesťák dal za letenku třeba 50€, to je dost úlet a vyloženě to nabádá k nějakým spekulacím. A navíc jak jsem zmiňoval, tak zpoždění ze strany dopravce vzniká povětšinou závadou letadla, které se prostě preventivně zabránit nijak nedá. Zpoždění typu "opilý člen posádky" a podobně, kde je to jasně vina aerolinky, je spíš raritní. Osobně bych byl za velmi tvrdé sankce pro případ overbookingu, aby letecké společnosti byly donuceny tuto praxi zcela opustit
Tohle mi připadá jako opravdové svinstvo, prodat více letenek, než je míst v letadle a spoléhat na to, že určitý počet cesťáků nedorazí. Když si představím, že přijdu na letiště, tam je moje letadlo, nemá závadu a odlétá na čas, ale mě do něj nepustí, protože měl někdo blbý odhad, to je úlet a tohle bych tvrdě sankcionoval.
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 17. 12. 2018, 07:31, celkem upraveno 5 x.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:Ceny leteniek predsa tlačí dole trh a existuje veľa destinácii, kde konkurencia nie je a tarify sú vyššie.
Pokud zůstaneme v Evropě v běžných destinacích, tak takových s malou konkurencí a vyššími tarify je minimum. Díky tomu, že v rámci EU může lítat kterýkoliv dopravce kamkoliv, žádná lukrativní trasa nezůstane dlouho monopolní, brzy si toho jiný dopravce všimne. Nebo víš o nějakých takových destinacích, kde by běžně v základních tarifech byly letenky třeba za 10 tisíc? Mě nic moc nenapadá, přitom tak deset let zpátky to byla relativně běžná cena i na trasách mezi velkými evropskými městy. Létalo se totiž pouze na základě mezivládních dohod, trasy nebyly otevřené pro libovolného dopravce, jako teď. Na to se hrozně rychle zapomnělo, ale za 10 tisíc se lítalo třeba do Barcelony, dnes se tam dostaneš za pár stovek...
Napriek tomu sa dá povedať, že úroveň služieb je slabá. Zoberme si kritizovaný TVS, skús sa u nich sťažovať na ich služby,

Na jaké služby si chceš stěžovat? Platíš si dopravu z bodu A do bodu B
Mne osobne catering nechýba, niekde ešte dostaneš aspoň nejakú drobnosť a vodu, no viaceré praktiky rôznych spoločností áno.

Zkus být konkrétní, o čem přesně mluvíš, jaké praktiky?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Globik »

dejavu píše:
JackBrno píše:Jencik:
Smát se můžeš klidně jak jojo, na to máš právo :) Ale řekni mě, jak aerolinka může ovlivnit, že se porouchá letadlo??? Kromě toho, že mají vysoké náklady na opravu, ještě na ně padne nesmyslně vysoké odškodnění. Navíc ty kompenzace vyloženě nabádají aerolinky k tomu, aby raději nad závadou přimhouřily oko a letěly a vyhnuly se tak kompenzaci za zpoždění, než odstavit a opravovat. Jiné důvody, než porucha letadla, na které by se vztahovalo odškodnění, jsou naprosto marginální a jejich výskyt je zanedbatelný. A závadu bohužel žádná letecká společnost vyloučit preventivně nemůže a stejně tak žádná nemá k dispozici pro okamžité použití náhradní letadlo. Samozřejmě by cestují nějak odškodněn být měl, ale za 3 hodiny odškodnění, které v mnoha případech překročí cenu letenky, to je dost úlet. Ale to máš jedno, každopádně to je jeden z důvodů, proč vytvářet časové rezervy, například omezováním cateringu. Blbý, co? :) S tím určitě soudruh v EK nepočítal...

Ale no tak, ve vztahu aerolinka - cestující, je aerolinka skoro vždy silnější. Když se zpozdím já, tak přijdu o letenku a peníze. Když se zpozdí oni, tak vcelku logicky, pokud je to jejich vinou, mi zaplatí.
Navíc z dlouhodobých zkušeností, když zapomenou kufr, musím z nich páčit náhradu, páčit z nich musím i tu kompenzaci za zpoždění. Letenky mají většinou velké restrikce. Chápu proč, chápu i proč není catering, velmi obtížně, ale chápu i platbu za sedadlo a další "vychytávky" aerolinek, ale zase odsud potud... Takže náhrady za zpoždění jsou férové dorovnání vztahu cestující x letecká společnost.

Ještě bych doplnil, že pokud si omylem koupím letenku, tak mám smůlu (dobrá, většina amerických aerolinek má 24 hod.po zakoupení bezplatné storno, ale poté mám také smůlu). Pokud mi aerolinka omylem prodá letenku, tak se zejména evropské aerolinky tváří, že jsem podvodník a mám zase smůlu já.


Odpovědět