Catering

Odpovědět
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: CATERING

Příspěvek od Fabo »

flyingblue píše:
Pokud je to ve stejnem vlaknu, tak ano ...

I kdyz je to pravdepodobne zastaraly dinousauri koncept..


A ja si cely cas myslel, ze dinousari koncept je nezakladat nove vlakna na kazdou obdobnou diskusi, ale davat diskuse se stejnym predmetem do tech samych vlaken... no, zrejme by bylo podle tebe lepsi zakladat pokazde nove vlakno.


dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od dejavu »

Petr31 píše:
...jenže zapomínáš doplnit, proč jsme tam kde jsme a proč se vztah zákazník x ajrolinka změnil směrem k horšímu. Před lety bylo méně letů, méně konkurence a dražší letenky, jenže výměnou za to aspoň já pamatuji ochotné zaměstnance ajrolinek u přepážek i ve vzduchu, nic nebyl problém s úsměvem vyřešit, letenky neměli "oholené" tarify, za letu jsem dostal najíst a napít a nikdo mě nešikanoval kvůli těžšímu kufru. Ale nebyli kompenzace.
Teď je ze známých důvodů všechno naopak, lítáme často za nesmyslně levno, kolikrát na místa, kam to nedává žádný smysl, všechny služby stojí za bačkoru, ajrolinky šetří kde můžou, pozemní složky taktéž - protože v systému nejsou peníze (pomalý a poddimenzovaný handling jako příklad) ale můžeme bojovat o kompenzace 250EUR, což je často násobek ceny letenky. Já tomu tedy rozhodně pokrok neříkám :crazy:


Hele, možná to tak bylo kdysi dávno, já hodně létám až někdy od roku 2000 a teda že by to tenkrát bylo lepší, to bych neřekl. Ano, lehká nadváha kufru se tolerovala asi častěji než teď, ale stejně jako i dnes někdo pár kilo neřeší, tak i tenkrát jsem zažil striktní dodržování a přebalování na odbavení.
A to se bavíme u lokálních letů o tehdy násobně dražších letenkách. Pár jich mám schovaných a když porovnám Londýn 2005 a Londýn 2018, tak to je rozdíl 30k proti 7k. Oboje přímý na LHR. Dneska můžu to jídlo mít taky + mnohem lepší služby v byznysu a bude mě to stát stejně jako tenkrát v eko. A nebo klidně míň než půlku s přestupem. Pak jídlo dostanu 4x. :-)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od dejavu »

JackBrno píše:Já určitě netvrdím, že by dopravce neměl platit nic, to jsem říct nechtěl :) Jen si myslím, že by to mělo být odstupňováno trošku rozumněji, ne aby po překročení 3 hodin o minutu okamžitě vznik nárok na 250€/os. To je ve většině případů víc, než cesťáci zaplatili za letenky. Podle mě by to mělo být odstupňováno podle délky zpoždění a ceny letenky. Tedy např. za zpoždění 2hod 30% ceny letenky, za 3hod 50% a třeba >4hod 100% ceny letenky, přičemž samozřejmě stále byla povinnost cestujícího dopravit do cíle a případně během toho poskytnout v případě potřeby ubytování a občerstvení. A navíc by tím bylo logicky a spravedlivě zohledněno, že cestující, který si koupil letenku ve vyšším tarifu, dostane i vyšší odškodnění, než ten, co zaplatil nejnižší lowcost tarif :) Ale aby při překročení tří hodin o minutu paušálně museli zaplatit všem 250€ bez ohledu na to, že cesťák dal za letenku třeba 50€, to je dost úlet a vyloženě to nabádá k nějakým spekulacím. A navíc jak jsem zmiňoval, tak zpoždění ze strany dopravce vzniká povětšinou závadou letadla, které se prostě preventivně zabránit nijak nedá. Zpoždění typu "opilý člen posádky" a podobně, kde je to jasně vina aerolinky, je spíš raritní. Osobně bych byl za velmi tvrdé sankce pro případ overbookingu, aby letecké společnosti byly donuceny tuto praxi zcela opustit
Tohle mi připadá jako opravdové svinstvo, prodat více letenek, než je míst v letadle a spoléhat na to, že určitý počet cesťáků nedorazí. Když si představím, že přijdu na letiště, tam je moje letadlo, nemá závadu a odlétá na čas, ale mě do něj nepustí, protože měl někdo blbý odhad, to je úlet a tohle bych tvrdě sankcionoval.

V ideálním světě proč ne. Jenže v tom našem si společnosti často dělají, co chtějí. Když se něco stane, tak mnohdy nepodají kloudnou informaci, nedají občerstvení a podobně. Pak se nemohou divit, že musí platit. Jenže ani to mnohdy nejde snadno. V podstatě kdo si neřekne, tak nic nemá. A věřím, že se ozve menšina postižených cestujících.
Netvrdím, že je to vždy, stejně jako jsou někdy letušky milé a jindy se tváří jako .... .
A popravdě, až na nějaký extrémy, když jsem se kdysi opájel levnými letenkami, tak rozhodně nelétám za 50 euro. Vlastně asi mimo Asii a jedné letence zdarma (zdravím Alitalii) jsem takhle levně nikdy neletěl.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

dejavu píše:
JackBrno píše:Já určitě netvrdím, že by dopravce neměl platit nic, to jsem říct nechtěl :) Jen si myslím, že by to mělo být odstupňováno trošku rozumněji, ne aby po překročení 3 hodin o minutu okamžitě vznik nárok na 250€/os. To je ve většině případů víc, než cesťáci zaplatili za letenky. Podle mě by to mělo být odstupňováno podle délky zpoždění a ceny letenky. Tedy např. za zpoždění 2hod 30% ceny letenky, za 3hod 50% a třeba >4hod 100% ceny letenky, přičemž samozřejmě stále byla povinnost cestujícího dopravit do cíle a případně během toho poskytnout v případě potřeby ubytování a občerstvení. A navíc by tím bylo logicky a spravedlivě zohledněno, že cestující, který si koupil letenku ve vyšším tarifu, dostane i vyšší odškodnění, než ten, co zaplatil nejnižší lowcost tarif :) Ale aby při překročení tří hodin o minutu paušálně museli zaplatit všem 250€ bez ohledu na to, že cesťák dal za letenku třeba 50€, to je dost úlet a vyloženě to nabádá k nějakým spekulacím. A navíc jak jsem zmiňoval, tak zpoždění ze strany dopravce vzniká povětšinou závadou letadla, které se prostě preventivně zabránit nijak nedá. Zpoždění typu "opilý člen posádky" a podobně, kde je to jasně vina aerolinky, je spíš raritní. Osobně bych byl za velmi tvrdé sankce pro případ overbookingu, aby letecké společnosti byly donuceny tuto praxi zcela opustit
Tohle mi připadá jako opravdové svinstvo, prodat více letenek, než je míst v letadle a spoléhat na to, že určitý počet cesťáků nedorazí. Když si představím, že přijdu na letiště, tam je moje letadlo, nemá závadu a odlétá na čas, ale mě do něj nepustí, protože měl někdo blbý odhad, to je úlet a tohle bych tvrdě sankcionoval.

V ideálním světě proč ne. Jenže v tom našem si společnosti často dělají, co chtějí. Když se něco stane, tak mnohdy nepodají kloudnou informaci, nedají občerstvení a podobně. Pak se nemohou divit, že musí platit. Jenže ani to mnohdy nejde snadno. V podstatě kdo si neřekne, tak nic nemá. A věřím, že se ozve menšina postižených cestujících.
Netvrdím, že je to vždy, stejně jako jsou někdy letušky milé a jindy se tváří jako .... .
A popravdě, až na nějaký extrémy, když jsem se kdysi opájel levnými letenkami, tak rozhodně nelétám za 50 euro. Vlastně asi mimo Asii a jedné letence zdarma (zdravím Alitalii) jsem takhle levně nikdy neletěl.

Dobře to tady popsal Petr31. Létáme za až nesmyslně nízké ceny a někteří by za to čekali služby jak v Hiltonu :) Ano, úroveň leteckých společností šla níže, o tom žádná. Smrsklo se to na přepravu z bodu A do bodu B a upřímně, kdo dnes považuje povolání letušky za prestižní? Před dvaceti lety chtěly všechny holky, až vyrostou, být princeznami nebo letuškami :) Dnes je z toho už jen opravdu tvrdá dřina za poměrně málo peněz, prestiž minimální a holt už spousta lidí nedělá proto, že by to byl jejich životní sen, ale třeba už jen proto, že se jim nechce hledat nic jiného. Podle toho vypadá i jejich přístup k práci. A přiznejme si, vzhledem k tomu, že dnes už může létat i leckterá socka, tak chování cesťáků na palubě taky není zrovna vzorné a potom může být atmosféra na palubě docela hustá. To samé se dá říct i o personálu na letišti, taky už to není banda srdcařů, kteří letištěm žijí a když nastane nějaký problém, tak s tím bojují a na pravidelné podrobné informování cesťáků není už síla a často ani informace, které by bylo možno předat. Navíc ono je to někdy jako házení hrachu na stěnu, třeba před nějakým rokem se stalo, že dvě letadla uvázla na Rhodosu kvůli přívalovým dešťům a co vyváděli u nás cestující, kteří měli těmi uvázlými letadly odletět, to člověk nepochopí... Jinak k těm cenám, když nelétáš za 50€, ale mnohem dráž, tak bys dle mého modelu taky dostal o to vyšší odškodnění za zpoždění :) Opravdu moc nechápu, proč by měl dostat stejné odškodnění za stejné zpoždění člověk, který za letenku zaplatil 50€ i druhý, který za ní dal 250€.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od JiS_Progressus »



JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

JiS_Progressus píše:Aneb jak to vidí "protistrana"...
https://www.emirates247.com/business/dn ... 8-1.676755

Tohle není žádná protistrana :) Emirates neprovozují dvouhodinové chartery po Evropě a ceny letenek mají taky poněkud jinde...

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od dejavu »

JackBrno píše:Dobře to tady popsal Petr31. Létáme za až nesmyslně nízké ceny a někteří by za to čekali služby jak v Hiltonu :) Ano, úroveň leteckých společností šla níže, o tom žádná. Smrsklo se to na přepravu z bodu A do bodu B a upřímně, kdo dnes považuje povolání letušky za prestižní? Před dvaceti lety chtěly všechny holky, až vyrostou, být princeznami nebo letuškami :) Dnes je z toho už jen opravdu tvrdá dřina za poměrně málo peněz, prestiž minimální a holt už spousta lidí nedělá proto, že by to byl jejich životní sen, ale třeba už jen proto, že se jim nechce hledat nic jiného. Podle toho vypadá i jejich přístup k práci. A přiznejme si, vzhledem k tomu, že dnes už může létat i leckterá socka, tak chování cesťáků na palubě taky není zrovna vzorné a potom může být atmosféra na palubě docela hustá. To samé se dá říct i o personálu na letišti, taky už to není banda srdcařů, kteří letištěm žijí a když nastane nějaký problém, tak s tím bojují a na pravidelné podrobné informování cesťáků není už síla a často ani informace, které by bylo možno předat. Navíc ono je to někdy jako házení hrachu na stěnu, třeba před nějakým rokem se stalo, že dvě letadla uvázla na Rhodosu kvůli přívalovým dešťům a co vyváděli u nás cestující, kteří měli těmi uvázlými letadly odletět, to člověk nepochopí... Jinak k těm cenám, když nelétáš za 50€, ale mnohem dráž, tak bys dle mého modelu taky dostal o to vyšší odškodnění za zpoždění :) Opravdu moc nechápu, proč by měl dostat stejné odškodnění za stejné zpoždění člověk, který za letenku zaplatil 50€ i druhý, který za ní dal 250€.

To že někdo letí za 50 éček a já za 250 je asi jedno. Zpoždění postihne oba a dost možná jeho víc než mně.
Ale to je jedno, letecká doprava se částečně změnila, já se s tím naučil žít, protože občas letět musím a občas chci :-)

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JiS_Progressus »

JackBrno píše:
JiS_Progressus píše:Aneb jak to vidí "protistrana"...
https://www.emirates247.com/business/dn ... 8-1.676755

Tohle není žádná protistrana :) Emirates neprovozují dvouhodinové chartery po Evropě a ceny letenek mají taky poněkud jinde...


To není jen o Emirates, to je o tom, že dnata je dnes poskytovatel drtivé většiny cateringu v Praze ...

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

Veď tvoj milovaný TVS tlačí tie ceny dole a posúva úroveň služieb do ... Tak nerozumiem tomu nariekaniu. Naberú na leto študentky zo stredných škôl a pár preudovysokych škôl, tie ukážu pokyny a zatiahnu sa v galley, potom len vyjdu skontrolovať, či sú ľudia pripútaní a to je celé. Neplatí úplne pre vsetky, ale pre väčšinu áno. U ČSA pozdrav na palube? Ako kedy, keď potrebujú hrať tetris s kuframi v binoch, tak len prehadzujú hocikde bez opýtania. Nemyslím si, žeby cestaci boli neslušni, na to treba lietať inde ako 2h po Európe. Ale keď lietadlo stojí na Aprone skoro pol hodinu, pilot nepodáva žiadne info a ľudia majú prestupy, tak je jasné, že ľudia budú pindat. Môžu ísť na školenie do BA, tam vedia tieto veci v pohode.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od zdenda »

jencik píše:Veď tvoj milovaný TVS tlačí tie ceny dole a posúva úroveň služieb do ... Tak nerozumiem tomu nariekaniu. Naberú na leto študentky zo stredných škôl a pár preudovysokych škôl, tie ukážu pokyny a zatiahnu sa v galley, potom len vyjdu skontrolovať, či sú ľudia pripútaní a to je celé. Neplatí úplne pre vsetky, ale pre väčšinu áno. U ČSA pozdrav na palube? Ako kedy, keď potrebujú hrať tetris s kuframi v binoch, tak len prehadzujú hocikde bez opýtania. Nemyslím si, žeby cestaci boli neslušni, na to treba lietať inde ako 2h po Európe. Ale keď lietadlo stojí na Aprone skoro pol hodinu, pilot nepodáva žiadne info a ľudia majú prestupy, tak je jasné, že ľudia budú pindat. Môžu ísť na školenie do BA, tam vedia tieto veci v pohode.

Dobře napsaný....

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

zdenda píše:
jencik píše:Veď tvoj milovaný TVS tlačí tie ceny dole a posúva úroveň služieb do ... Tak nerozumiem tomu nariekaniu. Naberú na leto študentky zo stredných škôl a pár preudovysokych škôl, tie ukážu pokyny a zatiahnu sa v galley, potom len vyjdu skontrolovať, či sú ľudia pripútaní a to je celé. Neplatí úplne pre vsetky, ale pre väčšinu áno. U ČSA pozdrav na palube? Ako kedy, keď potrebujú hrať tetris s kuframi v binoch, tak len prehadzujú hocikde bez opýtania. Nemyslím si, žeby cestaci boli neslušni, na to treba lietať inde ako 2h po Európe. Ale keď lietadlo stojí na Aprone skoro pol hodinu, pilot nepodáva žiadne info a ľudia majú prestupy, tak je jasné, že ľudia budú pindat. Môžu ísť na školenie do BA, tam vedia tieto veci v pohode.

Dobře napsaný....

To těžko, vždyť to psal Jencik :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

jencik píše:Veď tvoj milovaný TVS tlačí tie ceny dole a posúva úroveň služieb do ... Tak nerozumiem tomu nariekaniu. Naberú na leto študentky zo stredných škôl a pár preudovysokych škôl, tie ukážu pokyny a zatiahnu sa v galley, potom len vyjdu skontrolovať, či sú ľudia pripútaní a to je celé. Neplatí úplne pre vsetky, ale pre väčšinu áno. U ČSA pozdrav na palube? Ako kedy, keď potrebujú hrať tetris s kuframi v binoch, tak len prehadzujú hocikde bez opýtania. Nemyslím si, žeby cestaci boli neslušni, na to treba lietať inde ako 2h po Európe. Ale keď lietadlo stojí na Aprone skoro pol hodinu, pilot nepodáva žiadne info a ľudia majú prestupy, tak je jasné, že ľudia budú pindat. Môžu ísť na školenie do BA, tam vedia tieto veci v pohode.

Kdo tady pořád naříká? Já tady vidím naříkat asi tři nebo čtyři lidi a já mezi nimi fakt nejsem :) A mimochodem, nevěřím tomu, že by někdy v jakémkoliv letadle posádka nepřivítala cestující. Tohle jsem nezažil nikdy a nikde, ani u RYR a samozřejmě ani u TVS. A ohledně toho nepodávání informací jsme se bavili už jinde. Když letadlo čekat na odletový slot, tak posádka nemá cestujícím co říct, kromě toho, že musí čekat. Takže maximálně by mohli každých deset minut říct, že nemají co říct. Pokud tohle povazuješ za užitečné, tak to potom máš pravdu :D

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od zdenda »

JackBrno píše:
zdenda píše:
jencik píše:Veď tvoj milovaný TVS tlačí tie ceny dole a posúva úroveň služieb do ... Tak nerozumiem tomu nariekaniu. Naberú na leto študentky zo stredných škôl a pár preudovysokych škôl, tie ukážu pokyny a zatiahnu sa v galley, potom len vyjdu skontrolovať, či sú ľudia pripútaní a to je celé. Neplatí úplne pre vsetky, ale pre väčšinu áno. U ČSA pozdrav na palube? Ako kedy, keď potrebujú hrať tetris s kuframi v binoch, tak len prehadzujú hocikde bez opýtania. Nemyslím si, žeby cestaci boli neslušni, na to treba lietať inde ako 2h po Európe. Ale keď lietadlo stojí na Aprone skoro pol hodinu, pilot nepodáva žiadne info a ľudia majú prestupy, tak je jasné, že ľudia budú pindat. Môžu ísť na školenie do BA, tam vedia tieto veci v pohode.

Dobře napsaný....

To těžko, vždyť to psal Jencik :D

Divim se,ze tu administrator trpi prispevatele jack...h....o nebo jak to ta nula furt pise. K tematum nic jen nekriticky obdiv zohoto individua k TVS:-(((

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

Druhý rXD :crazy:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

zdenda píše:
JackBrno píše:
zdenda píše:Dobře napsaný....

To těžko, vždyť to psal Jencik :D

Divim se,ze tu administrator trpi prispevatele jack...h....o nebo jak to ta nula furt pise. K tematum nic jen nekriticky obdiv zohoto individua k TVS:-(((

Divím se, že tu admin trpí Zdendu. K tématu nenapsal nikdy nic, respektive nesrovnatelně méně, než Jack a jediné co předvádí, je stupidní hate na úrovni tříletého dítěte :) Ale co už, aspoň se člověk pobaví :D
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 22. 12. 2018, 22:37, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět