Catering

Odpovědět
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Fabo »

Podivej se, ano. Ja si priplacim za lepsi spolecnosti. Mohl bych letat Transavii a Easyjetem, litam AF/KL, LH/OS prinejhorim LO.

Jenze kolik je takovych lidi? A poleti vubec s cestovkou?


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od pettte »

Některé cestovky by možná i nabídnuly lepší službu, v tomto případě catering, ale největší problém je, že kromě svého webu to nejde vykomunikovat, že nabízejí něco lepšího.
Srovnávače nebo Invia, kterou navíc vůbec nemusím, a další nemají kolonky jídlo a nikdo je to předem nedonutí tam doplnit, když zrovna tvoje CK to bude chtít nabídnout, ty se to dokonce nedozvíš, ani když se proklikáš na tem konkrétní zájezd.
Prostě to nejde dostat mezi masy lidí, a tím jsi už předem odsouzen k záhubě. Lidi sotva porovnají zemi (bez rozdílu kvality konkrétního místa), rozsah stravy a počet dní.
Spousta se jich pak taky diví, že z 8mi dní je reálně max 6, protože do destinace se odlétá často večer a ještě častěji se odlétá hned ráno, to je hodně velký rozdíl, a já si s tím tu práci dávám. Lepší jsou v tom německé cestovky ale také to není pravidlem. Většina koupáků toto zjistí až když jim příjdou pár dní před odletem cestovní informace.
Ono všeobecně, v každém oboru je těžké vykomunikovat, že za o něco vyšší cenu nabízíš vyšší cenu. Lidé jsou zblblí médii, že to jde skoro zadarmo, a že musíš žádat slevu.
Já se s lidma, kteří začínají jakou jim dám slevu ani nebavím, vždy jim odpovídám, Vám auto nepůjčím, spadne jim brada a po chvíli zmizí. Toto je z mé zkušenosti nejhorší sorta lidí, smlouva je pro ně jen bezcenný cár papíru, čas je pro ně jen orientační, a najednou se z nich stávají arabové, pro které 3 hodiny nejsou žádná míra.
Vyjímku dělám právě u arabů, ti když začnosu smlouvat, tak jim řeknu, že tedy ano, že jsem změnil cenu na dvojnásobek a že jim slevím na tu původní cenu aby byli spokojeni, že něco usmlouvali.
Jediná reálná šance, jak v letectví nabízet lepší službu, je možnost přikoupení třídy premium economy nebo business, ale v základní ceně mít lepší parametry služby fakt nelze.
Pamatuji svého času na asi 4 roky starý let s Jet Air Fly na Jamaicu. Hamižně jsem skočil po letence, aniž bych si o nich něco zjistil předem. Až následně jsem zjistil, že jsou vlastně takové TVS, které prodává i nějakou část letenek v běžném prodeji. Jejich pseudo-business se nedala koupit dopředu vůbec, jedině se spoléhat asi 7 dní před odletem, jestli ji nenaplní cestovky, jakákoliv místa myslím 60 nebo 90 dní předem, tedy i exity. pamatuji, jak jsem 2x za sebou ponocoval, abych hned v první minutě rezervoval a aby se mi podařilo zaplatit exit, a po měsíci totéž pro návrat. Vidina 14ti hodinového letu uprostřed 4 sedačky uprostřed s meziskokem před Punta Canu mne děsila, a dodnes se probouzím hrůzou z tohoto dlouhého letu. Neustále okopávané nohy, od půli letu neuvěřitelný smrad z toalety, v Punta Caně povinně všichni ven i s příručáky, úklid letadla a následná bitva o sedadla, neboť jaksi nevykomunikovali, že přistoupivším, kteří si koupili sedadla u exitu nebo vůbec konkrétní sedadlo jim neplatí z Punta Cany ale až z jamaicy, tedy po 1,5 hod. letu. No atmosféra byla hodně napjatá, a v Montego Bay asi probíhaly další škatule hejbejte se.
Sorry, ale s něčím takovým nikdy více! Silně konkurují TVS.

Lukys91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 11. 2018, 10:14
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Lukys91 »

Spousta lidí v případě letu na dovolenou to má jako atrakci a zážitek na který celý rok šetří.
Takže proč jim let neudělat atraktivní a jako let. společnost proč se neodlišit od konkurence.
Ono je opravdu něco jiného dostat pohoštění prezentované na podnosu a hozená plechovka do klína.
Jde především o provedení servisu a hlavně jak ho vnímá cestující.
Dnes kdy jsme se konečně dopracovali k možnosti objednání jídla je zde spousta možností jak catering udělat.
Klidně ať je základní verze kterou dostanou všichni ať je to hladoletová verze ale ať je na podnosu.
V cenové relaci do stovky si jí objedná kazdý.
Proč stále uvažuji o jídle pro všechny pax? Protože množství snižuje náklady.
Ať je verze další na objednání a šel bych klidně dál a klidně ať si zákazníci poskládají menu. SW na to je a jako marketingový tahák mi to připadá rozumné. Původně tato diskuze vznikla na téma čím se chce let. společnost odlišit od konkurence a čím chce zaujmout. Catering mi pripadá jako rozumný a dostatečně atraktivní. Jídlu každý rozumí, jídlo vytváří pohodu, cestující má pocit že se mu individuálně někdo věnuje, atd.
Jsem na let.servru takže předpokládám že jsou zde fandové a lidé kteří let. dopravou tak trochu žijí. Čekal jsem diskuzi jak to zlepšit a jak to udělat lépe. Místo toho jsem ubezpečován že pro catering neni místo a že je to mrtvá věc. Neni překvapující že let společnosti jdou cestou snižování nákladů a zvětšování zisku. Bezpracně získáné peníze potěší každého a pokud na trhu neni nikdo kdo by služby naopak zlepšoval tak proč se snažit že. Tak si tak říkám kde se to zastaví? Co vše si v rámci snižování služeb necháme ještě líbit a hlavně dle čeho si budeme vybírat když dříve nebo později budou v cenách nepatrné rozdíly.

Redukce zázemí cateringu na palubách neni potěšující informace, to bude sakra oříšek jak udělat produkt za který se člověk nebude stydět ale beru to jako vyzvu :D


A let samotný není zážitek? :D Vezmu to odspoda. Zastaví se to až na tom, že po vzoru RYR budeme létat v polosedě, viz nějaké články a příspěvky od O´Learyho. Pro catering místo je, ale za předpokladu, že se najde sorta lidí, která si za to zaplatí, ale to se špatně odhaduje hlavně u charterů, kde každá aerolinka se bojí, aby nepřišla o CK a tedy peníze. A není to zvětšování zisku let. spol. ale udržení přijatelných nákladů. Jak jsem psal, ceny letenek spadly za poslední léta tak nízko, že více náklady by mohly aerolinku složit. Podívej se na to takhle: na let pro 100pax budeš mít 105 jídel, 10pax let prospí a na konci toho letu vyhazuješ 15 jídel a díky striktním hygienickým nařízením, to jídlo musí doopravdy do koše. Takže i kdyby byl náklad na jedno jídlo 100kč, jako že je vyšší, tak každým letem vyhodíš z okna 1500. Mašina udělá 3 - 4 rotace, to je 6 - 8 letů, tak to máš za den na jednom letadle - 8 - 12K a máš 50 letadel, tak to máš denně 400 - 600k vyhozených z okna. Čím se chce let. společnost odlišit? Ať dají kafe a vodu. To doopravdy nestojí skoro nic. Bohatě by to stačilo. No a výš už nepůjdu, jen bych se opakoval :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Lukys91 píše:A let samotný není zážitek? :D Vezmu to odspoda. Zastaví se to až na tom, že po vzoru RYR budeme létat v polosedě, viz nějaké články a příspěvky od O´Learyho. ...

Si dovolím jen poznámku, že tyhle plky, jako létání na stojáka, placené toalety a nebo jeden pilot v kokpitu atd. vypouští O'Leary často, ale je to jen obyčejné self promo. Ani on sám to nemyslí vážně, protože třeba u těch sedadel, letadlo je konstruováno na určitý maximální počet pasažérů (zejména na to má vliv rychlost evakuace) a není možné pouhým přidáním sedadel kapacitu navýšit. To by v podstatě museli konstruovat zcela nové letadlo a to ani kvůli Ryanairu nikdo dělat nebude :) A to ostatní neprojde u leteckých úřadů. Takže ty O'Learyho výkřiky neber vůbec vážně ;)

Lukys91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 11. 2018, 10:14
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od Lukys91 »

JackBrno píše:
Lukys91 píše:A let samotný není zážitek? :D Vezmu to odspoda. Zastaví se to až na tom, že po vzoru RYR budeme létat v polosedě, viz nějaké články a příspěvky od O´Learyho. ...

Si dovolím jen poznámku, že tyhle plky, jako létání na stojáka, placené toalety a nebo jeden pilot v kokpitu atd. vypouští O'Leary často, ale je to jen obyčejné self promo. Ani on sám to nemyslí vážně, protože třeba u těch sedadel, letadlo je konstruováno na určitý maximální počet pasažérů (zejména na to má vliv rychlost evakuace) a není možné pouhým přidáním sedadel kapacitu navýšit. To by v podstatě museli konstruovat zcela nové letadlo a to ani kvůli Ryanairu nikdo dělat nebude :) A to ostatní neprojde u leteckých úřadů. Takže ty O'Learyho výkřiky neber vůbec vážně ;)


To byla nadsázka, ale mělo to ukázat to, o čem se uvažovalo. Že to není o hot meal, ale o tom přepravit víc a víc lidí... :D :wink:


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od bilbo »

JackBrno píše:
Lukys91 píše:letadlo je konstruováno na určitý maximální počet pasažérů (zejména na to má vliv rychlost evakuace) a není možné pouhým přidáním sedadel kapacitu navýšit. To by v podstatě museli konstruovat zcela nové letadlo a to ani kvůli Ryanairu nikdo dělat nebude :)

Stačí přidat dveře, přesně to udělal Boeing pro Ryanair se 737 max 200 ;)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

bilbo píše:
JackBrno píše:
Lukys91 píše:letadlo je konstruováno na určitý maximální počet pasažérů (zejména na to má vliv rychlost evakuace) a není možné pouhým přidáním sedadel kapacitu navýšit. To by v podstatě museli konstruovat zcela nové letadlo a to ani kvůli Ryanairu nikdo dělat nebude :)

Stačí přidat dveře, přesně to udělal Boeing pro Ryanair se 737 max 200 ;)

To je slušný, to má teda O'Leary delší prsty, než jsem myslel :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od flyingblue »

JackBrno píše:
Lukys91 píše:A let samotný není zážitek? :D Vezmu to odspoda. Zastaví se to až na tom, že po vzoru RYR budeme létat v polosedě, viz nějaké články a příspěvky od O´Learyho. ...

Si dovolím jen poznámku, že tyhle plky, jako létání na stojáka, placené toalety a nebo jeden pilot v kokpitu atd. vypouští O'Leary často, ale je to jen obyčejné self promo. Ani on sám to nemyslí vážně, protože třeba u těch sedadel, letadlo je konstruováno na určitý maximální počet pasažérů (zejména na to má vliv rychlost evakuace) a není možné pouhým přidáním sedadel kapacitu navýšit. To by v podstatě museli konstruovat zcela nové letadlo a to ani kvůli Ryanairu nikdo dělat nebude :) A to ostatní neprojde u leteckých úřadů. Takže ty O'Learyho výkřiky neber vůbec vážně ;)



... jojo, zustal bych u logistiky platicek ... protoze hned jak nejmenovany dopravce zavede placeni za hajzliky, objevi se tu prispevky o tom, jak doplnovani vody, vylejvani nadrzi s hovny a uklid toalet stoji aerolinku penize a zdrzuje handling a ze si muzou dojit na hajzl v terminalu a nebo to “dve hodiny” vydrzet.

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... -of-planes

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

flyingblue píše:
... jojo, zustal bych u logistiky platicek ... protoze hned jak nejmenovany dopravce zavede placeni za hajzliky, objevi se tu prispevky o tom, jak doplnovani vody, vylejvani nadrzi s hovny a uklid toalet stoji aerolinku penize a zdrzuje handling a ze si muzou dojit na hajzl v terminalu a nebo to “dve hodiny” vydrzet.

No, takovou pitomost může vymyslet jen místní klub haterů :) Nikoho normálního by taková blbost nenapadla...

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Tak ono to velmi podobně začalo s postupnou likvidací cateringu. :) :) :) :)

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Standa »

Jakým způsobem jsou řešeny nápoje? Kolik se počítá na pax?
Při ohřevu jídla jede trouba na kolik stupnů a jak dlouho?
Kolik se vejde jídel do trouby?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od Globik »

Ten si tu fakt dělá nějakou diplomku apod., prestanme ho prosím krmit.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Tak ono to velmi podobně začalo s postupnou likvidací cateringu. :) :) :) :)

Jenže bez jídla a vody každý normální člověk 2 hodiny vydrží...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Catering

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Jakým způsobem jsou řešeny nápoje? Kolik se počítá na pax?
Při ohřevu jídla jede trouba na kolik stupnů a jak dlouho?
Kolik se vejde jídel do trouby?

A to potřebuješ k čemu, abys vyvrátil, že catering je nákladný a zdržuje odbavení? :D tak to se opravdu nemusíš namáhat, firmy už zjistili, že je nákladný a zdržuje, proto ho zrušily ;)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Catering

Příspěvek od jencik »

Jediný dôvod na zrušenie cateringu sú/boli peniaze. Teórie o tom, že sa získa nejaký čas sú nezmysel, lebo aj tak sa tých pár sekúnd stratí pri iných úkonoch.


Odpovědět