Catering
Catering
To Pan Am
Vse bude flexibilni a bude zalezet od dnu operovani/konkretniho vytizeni linek/chovani konkurence, atd.
Ale vse je jeste jen na papire.Uvazovane zahajeni od poloviny ledna 2004,v pripade,ze bude odsouhlaseno radou Moudrych.
Vse bude flexibilni a bude zalezet od dnu operovani/konkretniho vytizeni linek/chovani konkurence, atd.
Ale vse je jeste jen na papire.Uvazovane zahajeni od poloviny ledna 2004,v pripade,ze bude odsouhlaseno radou Moudrych.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Catering
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Ano, některé aerolinie z Arabských zemí ho mají. Mám dojem že Gulf Air dokonce pořádal předloni konkurz v ČR.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Ano, Gulf Air má kuchaře na palubě pro cestující First a Business Class.
http://www.gulfairco.com/air/skychefs.asp
http://www.asiatraveltips.com/news05/136-GulfAir.shtml
Ano, některé aerolinie z Arabských zemí ho mají. Mám dojem že Gulf Air dokonce pořádal předloni konkurz v ČR.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Ano, Gulf Air má kuchaře na palubě pro cestující First a Business Class.
http://www.gulfairco.com/air/skychefs.asp
http://www.asiatraveltips.com/news05/136-GulfAir.shtml
Catering
Ted jsem s Gulf letel a nahodou tam byla ceska letuska, tak jsem se ji na to, mimo jine, ptal. Kuchar tam je, ale nevari. Jen naserviruje jidlo a pak ho odnese. Asi aby to vypadalo. Ale mozna by radsi meli zaivestovat do interieru...
Re: Catering
Mohu poprosit o informaci jak nákládka cateringu zpožduje let?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Catering
Jak to myslis?
Jakoze ten catering vubec neprobehl nebo se na neco zapomnelo z cateringu?
Jakoze ten catering vubec neprobehl nebo se na neco zapomnelo z cateringu?
Re: Catering
Roiman4 píše:Jak to myslis?
Jakoze ten catering vubec neprobehl nebo se na neco zapomnelo z cateringu?
Bylo mi řečeno že nakládka Cateringu zpomaluje rotaci letadla.
Letadlo tankuje atd tak pátrám po důvodu proč a jak.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Catering
Standa píše:Roiman4 píše:Jak to myslis?
Jakoze ten catering vubec neprobehl nebo se na neco zapomnelo z cateringu?
Bylo mi řečeno že nakládka Cateringu zpomaluje rotaci letadla.
Letadlo tankuje atd tak pátrám po důvodu proč a jak.
Zajimave. Mne to spis zpozdilo parkrat letadlo, ze catering zapomnel na nejakou dulezitou vec. Oni toho maji na starost vice... ale ze by nekdy catering to zpozdil tim, ze prijeli a trvalo jim to dele nez obvykle, tak to fakt nevim. Navic, pokud se bavime o SW a CSA tak je tam i uklid pri tom. Takze bezi dve veci zaroven a nijak si nevadi.
Naposledy upravil(a) Roiman4 dne 16. 11. 2018, 08:09, celkem upraveno 2 x.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Catering
Roiman4 píše:Standa píše:Roiman4 píše:Jak to myslis?
Jakoze ten catering vubec neprobehl nebo se na neco zapomnelo z cateringu?
Bylo mi řečeno že nakládka Cateringu zpomaluje rotaci letadla.
Letadlo tankuje atd tak pátrám po důvodu proč a jak.
Zajimave. Mne to spis zpozdilo parkrat letadlo, ze catering zapomnel na nejakou dulezitou vec. Oni toho maji na starost vice... ale ze by nekdy catering to zpozdil tim, ze prijeli a trvalo jim to dele nez obvykle, tak to fakt nevim. Navic, pokud se bavime o SW a CSA tak je tam i uklid pri tom. Takze bezi dve veci zaroven a nijak si nevadi.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 262
- Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKAA
- Stav: Offline
Re: Catering
Standa píše:Roiman4 píše:Jak to myslis?
Jakoze ten catering vubec neprobehl nebo se na neco zapomnelo z cateringu?
Bylo mi řečeno že nakládka Cateringu zpomaluje rotaci letadla.
Letadlo tankuje atd tak pátrám po důvodu proč a jak.
Stále se ptáš a snažíš se narušit tvrzení lidí, kteří se v oboru pohybují na základě vlastních úvah?
Zapomeň na slovo zpožďují. Jde o to, že na všechny handlingové služby je vyhrazený určitý čas. Není to tak dávno, kdy se točilo od bloku do bloku standardně 60 minut, dnes je to většinou 45 a méně, například Ryanair má standard 25 minut a ten se poměrně obstojně dá stihnout, kdysi jsem otáčel v rámci redukce zpoždění jeden žůžovej A320 za 18 minut.
Jsou věci které se dají v tom čase zvládnout a které ne.
Pokud tlačí zákazníci dopravce k nízkým cenám, musí tomu logicky přizpůsobit náklady. A jedna z optimalizací je maximálně efektivní využívání flotily. Pan V vždy říkal, věřím, že říká stále, letadlo na zemi nevydělává.
Ty tam jsou časy lesku a exkluzivity letecké dopravy, dnes je to nízkomaržový obor a právě to vytváří celou tu aktuální nestabilitu a nejistotu, akcionáři chtějí svoje, rezervy se zmenšují a ti se podle ekonomických zákonitostí musí víc a víc projevovat.
Tak jestli tě to zajímá víc, tak dodělej základku a máš šanci to vystudovat.
Re: RE: Re: Catering
Standa píše:Bylo mi řečeno že nakládka Cateringu zpomaluje rotaci letadla.
Letadlo tankuje atd tak pátrám po důvodu proč a jak.
Jednoduše, vykládka a nakládka plného cateringu pro celé letadlo může trvat i 30 minut. A letiště nikdy nemá k dispozici takovou kapacitu, aby mohlo zahájit proces cateringu u všech letadel, co jsou na zemi ihned, když si o to posádka řekne. Takže velmi snadno to třicetiminutové okno nakládky cateringu přesáhne plánovanou dobu pobytu letadla na letišti. Je potřeba si uvědomit, že catering může začít probíhat až po vystoupení všech cestujících a naopak nástup cestujících nemůže začít dřív, než cateringový vůz odjede. Přičemž výstup a zejména nástup cestujících trvá běžně přes 10 minut. Z toho jednoduchou matematikou zjistíš, že i v případě, kdy catering je připraven u letadla a nastoupí okamžitě po vystoupení posledního cestujícího, tak se to jen s obtížemi zvládne za dříve běžný průletový čas 50min a víc. Při průletovém čase 45min a méně (což je žádoucí pro lepší využití letadla), je v podstatě matematicky nemožné vůbec plný catering stihnout ani za ideálních podmínek, když vše funguje jak má. Natož když se sejde na zemi více letadel ve stejné době a všechny chtějí catering, tak prostě podle letového řádu má přednost to, co má dřívější odlet a další musí nějakou dobu čekat. Nakládka/vykládka cateringu (pokud se budeme bavit o plné náloži teplého jídla) je z činností u letadla jednoznačně časově nejnáročnější. Tankování i nakládka/vykládka kufrů, to je u středně traťových letadel a letech po evropě otázkou cca 10 minut a navíc nekolidují s jinými činnostmi. Díky tomu všemu jsou náklady na jídlo v letadle mnohem vyšší, než jak ty si asi představuješ, součet cen hromádky rýže a plátku masa Stačí to takto?
Edit: ano, chápu. Mě taky původně připadalo nelogické rušit občerstvení, protože jsem neviděl všechny ty ostatní náklady na to jídlo. Samotná cena té škatulky s jídlem je zanedbatelná, to by se v nákladech rozpustilo asi celkem snadno. Ovšem čas letadla na zemi je extrémně drahý, každá ušetřená minuta se počítá. A mimochodem, proces omezování služeb hodně podpořila i slavná EU s jejich kompenzace mi za zpoždění. To byl pořádný zásek do rozpočtu aerolinek, zvláště lowcost a charterů, kde se zpoždění vyhnout úplně nedá a přitom letenky jsou velmi levné. Ovšem za každé zpoždění platí taková společnost stejné kompenzace, jako prémiová aerolinka s mnohem dražšími letenkami... Charterové společnosti si i toto musí nějak kompenzovat.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Catering
Trochu bych ti to poupravil v tom, ze pokud je nejaky WCH(R...) apod a ceka se na asistenci, tak catering bezne uz pracuje. Ale bezne catering je pripraveny v zadu a pracuji. Pokud se jde jen pres most.
A nastup do 10min doufam myslis, ze jdes i pres zadni dvere a mas malo cestaku a jeste k tomu vsechny a nemusis cekat na posledni kousky... V dnesni dobe levnych letenek pomalu kazdy let nekdo nedoleze a cekas a cekas jak blby do urcite doby.
A nastup do 10min doufam myslis, ze jdes i pres zadni dvere a mas malo cestaku a jeste k tomu vsechny a nemusis cekat na posledni kousky... V dnesni dobe levnych letenek pomalu kazdy let nekdo nedoleze a cekas a cekas jak blby do urcite doby.