Řídící letového provozu - jaké vzdělání je potřeba

pageros
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 09. 04. 2007, 19:12
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Řídící letového provozu - jaké vzdělání je potřeba

Příspěvek od pageros »

ahoj, chci se zeptat, co je potreba mit k tomuto povolani za skolu? diky


dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

SŠ s maturitou...

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

tady je vše

Příspěvek od euroflyer »


missula8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05. 04. 2007, 17:56
Stav: Offline

letový dispečer

Příspěvek od missula8 »

myslíte že může být výhodou spšd masná se zaměřením na leteckou dopravu? 8)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: letový dispečer

Příspěvek od dell »

missula8 píše:myslíte že může být výhodou spšd masná se zaměřením na leteckou dopravu? 8)


no jestli je tam úroveň vyuky angličtiny jako byla dříve,tak určitě :D


missula8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05. 04. 2007, 17:56
Stav: Offline

Re: letový dispečer

Příspěvek od missula8 »

dell píše:no jestli je tam úroveň vyuky angličtiny jako byla dříve,tak určitě :D


No já doufám,že jo. Po prázdninách tam nastupuju.Byla jsem tam na přípravnejch kurzech a tam jsem si jen potvrdila,že angličtinu(i když jsem na základce měla za 1,což neni vůbec rozhodující) totálně neumim,a že jsem tý učitelce nerozumněla ani slovo :shock: Doufám,že aspoň tam,mě za ty 4 roky tu angličtinu naučí,protože jinak si v letecký dopravě ani neškrtnu :oops: teď jsem ještě zapsaná na nějaké letní intezivní kurzy ájiny(ne na tý střední),tak jsem na to taky zvědavá :?

steinway
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 26. 02. 2008, 00:17
Bydliště: LKPR a LKLT :-)
Stav: Offline

Re: letový dispečer

Příspěvek od steinway »

missula8 píše:No já doufám,že jo. Po prázdninách tam nastupuju.Byla jsem tam na přípravnejch kurzech a tam jsem si jen potvrdila,že angličtinu(i když jsem na základce měla za 1,což neni vůbec rozhodující) totálně neumim,a že jsem tý učitelce nerozumněla ani slovo :shock: Doufám,že aspoň tam,mě za ty 4 roky tu angličtinu naučí,protože jinak si v letecký dopravě ani neškrtnu :oops: teď jsem ještě zapsaná na nějaké letní intezivní kurzy ájiny(ne na tý střední),tak jsem na to taky zvědavá :?


Na školní angličtinu bych nespoléhal a co to jen jde makal na sobě i sám. Pro ŘLP je kromě jakési zdravotní formy důležitá skutečně jen a jen angličtina, zbytek tě naučí.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: letový dispečer

Příspěvek od JackBrno »

steinway píše:Na školní angličtinu bych nespoléhal a co to jen jde makal na sobě i sám. Pro ŘLP je kromě jakési zdravotní formy důležitá skutečně jen a jen angličtina, zbytek tě naučí.


No, neřekl bych, že tě někdo naučí fotografické paměti, představivosti a rychlé matematice z hlavy :-) To taky musí mít člověk v sobě, není to jen o angličtině.

ls
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 27. 06. 2007, 12:45
Stav: Offline

Příspěvek od ls »

zajimalo by me k cemu je pri praci RLP dobra fotograficka pamet :-D Mozna ti pomuze pri vycviku, kdyz budes koukat na druheho a zapamatujes si reseni konfliktu, ale v celku je to nevyhodou, protoze pokud mas snahu behem vycviku "opisovat", tak ti to jenom zhori nastup do realu, kde uz opisovat nemuzes a kazdy den je uplne jinak, takze si tezko zapamatujes jeden den v realu a pak ostatni budou jak pres kopirak.

Predstavivost, rychla matematika to urcite musi byt.

wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od wampa »

ls píše:zajimalo by me k cemu je pri praci RLP dobra fotograficka pamet :-D Mozna ti pomuze pri vycviku, kdyz budes koukat na druheho a zapamatujes si reseni konfliktu, ale v celku je to nevyhodou, protoze pokud mas snahu behem vycviku "opisovat", tak ti to jenom zhori nastup do realu, kde uz opisovat nemuzes a kazdy den je uplne jinak, takze si tezko zapamatujes jeden den v realu a pak ostatni budou jak pres kopirak.

Predstavivost, rychla matematika to urcite musi byt.


Ja bych rekl ze ta pamet je tam, abys vedel co jsi mel naposledy na radaru, kdyz ti vypne. Sice pochybuji ze se to deje casto, ale stat se to muze a ty letadla v tom vzduchu proste navigovat musis.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Příspěvek od JackBrno »

ls píše:zajimalo by me k cemu je pri praci RLP dobra fotograficka pamet :-D Mozna ti pomuze pri vycviku, kdyz budes koukat na druheho a zapamatujes si reseni konfliktu, ale v celku je to nevyhodou, protoze pokud mas snahu behem vycviku "opisovat", tak ti to jenom zhori nastup do realu, kde uz opisovat nemuzes a kazdy den je uplne jinak, takze si tezko zapamatujes jeden den v realu a pak ostatni budou jak pres kopirak.

Predstavivost, rychla matematika to urcite musi byt.


Jak píše kolega. Co jsem slyšel, tak člověk u řízení letového provozu musí být v okamžiku zhasnutí obrazovky radaru schopen si spolehlivě pamatovat, kde měl rozházená letadla a jejich parametry letu a neztratit přehled.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

JackBrno píše:
ls píše:zajimalo by me k cemu je pri praci RLP dobra fotograficka pamet :-D Mozna ti pomuze pri vycviku, kdyz budes koukat na druheho a zapamatujes si reseni konfliktu, ale v celku je to nevyhodou, protoze pokud mas snahu behem vycviku "opisovat", tak ti to jenom zhori nastup do realu, kde uz opisovat nemuzes a kazdy den je uplne jinak, takze si tezko zapamatujes jeden den v realu a pak ostatni budou jak pres kopirak.

Predstavivost, rychla matematika to urcite musi byt.


Jak píše kolega. Co jsem slyšel, tak člověk u řízení letového provozu musí být v okamžiku zhasnutí obrazovky radaru schopen si spolehlivě pamatovat, kde měl rozházená letadla a jejich parametry letu a neztratit přehled.


při vší úctě, jaká je pravděpodobnost že "zhasne obrazovka" včetně veškerých záloh a zůstane celej jeden sektor absolutně nepokrytej?

wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od wampa »

pepa007 píše:
JackBrno píše:
ls píše:zajimalo by me k cemu je pri praci RLP dobra fotograficka pamet :-D Mozna ti pomuze pri vycviku, kdyz budes koukat na druheho a zapamatujes si reseni konfliktu, ale v celku je to nevyhodou, protoze pokud mas snahu behem vycviku "opisovat", tak ti to jenom zhori nastup do realu, kde uz opisovat nemuzes a kazdy den je uplne jinak, takze si tezko zapamatujes jeden den v realu a pak ostatni budou jak pres kopirak.

Predstavivost, rychla matematika to urcite musi byt.


Jak píše kolega. Co jsem slyšel, tak člověk u řízení letového provozu musí být v okamžiku zhasnutí obrazovky radaru schopen si spolehlivě pamatovat, kde měl rozházená letadla a jejich parametry letu a neztratit přehled.


při vší úctě, jaká je pravděpodobnost že "zhasne obrazovka" včetně veškerých záloh a zůstane celej jeden sektor absolutně nepokrytej?


Ja si take myslim ze sance zhasnuti obrazovek je velmi blizko ten nuly. Ale dobre si pamatuji, ze jak jsem byl v RPL a ptal jsem se, proc stale pouzivaji ty listecky, kdyz vse maji na monitoru. A odpoved byla takova, kdyby to vypadlo, at mas informace. Takze i s takovou variantou se pocitat musi.

ls
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 27. 06. 2007, 12:45
Stav: Offline

Příspěvek od ls »

na ACC se vypadek radaru dela jenom v par cviceni a nejde vubec o proceduralni rizeni.

na APP se zatim cvici vcetne proceduralniho rizeni behem zakladni faze i pokrocile, ale uz je na UCL zadost, aby posvetili, ze se u zkousek delat nebude, protoze pravdepodobnost vypadku je temer nulova. Na druhou stranu, clovek se neco nauci jak to udelat behem vycviku, co si po 10letech praxe bez jedineho vypadku a bez opakovani bude pamatovat? 99% ridicich stejne pri vypadku nebude umet poradne zareagovat.

Ono se taky na simulatoru cvici vypadek v poslednich minutach cviceni, kdy uz provoz neni tak vysoky. Nikdo ale nezkusil, co to udela s ridicim, kdyz mu to vypadne behem spicky, kdy ma na spojeni 8letadel.

A co tepreve na ACC, kde muze byt na spojeni i 20letadel. Proste pri vypadku uz nejde o to nejak bezpecne ridit, ale doridit provoz co mam a cekat az to nabehne, takze ta fotograficka pamet neni nutna, protoze prave od toho tam mas ty stripy na APP nebo ELS (elektronicke stripy) na ACC

Hikooki
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 17. 05. 2007, 21:49
Stav: Offline

Příspěvek od Hikooki »

Docela zajímavá reportáž ve stylu "běžný den na ŘLP" vyšla v pátečních Lidových novinách:

http://www.lidovky.cz/misto-nahore-c9t- ... s=080620_1


Odpovědět