Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
michaelk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 18. 04. 2010, 14:00
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od michaelk »

to Lonmore: Nevím, jestli jsi dostal soukromou zprávu, nějak mi nejdou posílat. Kdyžtak napiš na ICQ 159880113.


tonda
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 31. 05. 2010, 16:27
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tonda »

Ahoj,
když tady tak mluvíte o tom, že se lidi ptají jen na peníze a ne na práci samotnou, tak mě by to teda zajímalo. Může někdo napsat trochu podrobněji o rozdílu mezi ACC/APP/TWR než je napsáno na stránkách ŘLP. Myslíte se že třeba nějaká z těchto pozic je pohodovější (nebo nevím jak to mám vyjádřit) než ta druhá? Prostě něco konkrétnějšího než, že hlídám aby se předmět A nestřetl s předmětem B :-) Je něco co vás co jste/byli ve výcviku překvapilo - co jste předem nevěděli? A kdybyste třeba věděli, tak byste do toho nešli? ....
A ještě jsem vypozoroval, že za lékařskou prohlídku se platí - je to pravda? Platí se ještě za něco jiného? třeba za zkoušky v průběhu výcviku, za licenci, .....
Díky

Dukec
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 29. 07. 2009, 17:21
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Dukec »

tonda píše:Ahoj,
když tady tak mluvíte o tom, že se lidi ptají jen na peníze a ne na práci samotnou, tak mě by to teda zajímalo. Může někdo napsat trochu podrobněji o rozdílu mezi ACC/APP/TWR než je napsáno na stránkách ŘLP. Myslíte se že třeba nějaká z těchto pozic je pohodovější (nebo nevím jak to mám vyjádřit) než ta druhá? Prostě něco konkrétnějšího než, že hlídám aby se předmět A nestřetl s předmětem B :-) Je něco co vás co jste/byli ve výcviku překvapilo - co jste předem nevěděli? A kdybyste třeba věděli, tak byste do toho nešli? ....
A ještě jsem vypozoroval, že za lékařskou prohlídku se platí - je to pravda? Platí se ještě za něco jiného? třeba za zkoušky v průběhu výcviku, za licenci, .....
Díky


Ve zkratce..1) Rozdíl APP+TWR/ACC - rozhodně se nedá říct, že je něco pohodovějšího než to druhé. Každý máme svoje. Obecně jde říci, že na APP je na vše méně místa a času, je o něco menší traffic a letadla jsou pomalejší. Na ACC je na vše času relativně dost, ale musíš vše plánovat velmi dlouho dopředu..také musíš počítat např. se srandama s počasím se kterýma APP(potažmo TWR) nemá až takové problémy(silné turbulence ve vyšších hladinách), my se zas tak nemusíme starat třeba o turbulenci v úplavu...Takto by se dalo pokračovat hodně dlouho.. Z mýho pohledu oblastníka v základním výcviku, ale můžu říct, neměnil bych :)

2) Ve výcviku budeš překvapován každý den, někdy příjemně někdy méně. Rozhodně člověk musí počítat s tím, že to není procházka růžovým sadem, člověk musí na sobě furt makat a zlepšovat se.

3) Myslím, že nenajdeš člověka, co by řekl, že by do toho nešel. Trošku odbočím k předchozí diskuzi...ať je původní motivace jakákoliv, práce řlp nakonec každýho pohltí :) Nebo teda aspoň myslím..

4) Dál už se nic neplatí...občas možná pivko za intruktory, ale nemusíš se bát, že by ti ho nekoupili zpět ;)

Jinak, kdyby jste chtěli vědět věci týkající se výcviku, tak se ptejte. Na co půjde, na to se budu snažit odpovědět ;)

Antara
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 30. 04. 2003, 20:09
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Antara »

No, já bych se taky ráda zeptala. :oops:
Když pominu peníze a náplň práce, docela by mě zajímalo, jak se vlastně do té práce chodí. Předpokládám, že ve výcviku to bude po - pá nějaká stanovená pracovní doba. A jak potom dál? Jsou stanovené nějaké pravidelné směny od do nebo je to každý měsíc jinak. A plánuje směny pro jednotlivé lidi nějaký "plánovač" nebo počítač,...? Je možné je alespoň trochu ovlivnit? A jak dlouho dopředu se plánuje dovolená?

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od VeeOne »

Antara píše:No, já bych se taky ráda zeptala. :oops:
Když pominu peníze a náplň práce, docela by mě zajímalo, jak se vlastně do té práce chodí. Předpokládám, že ve výcviku to bude po - pá nějaká stanovená pracovní doba. A jak potom dál? Jsou stanovené nějaké pravidelné směny od do nebo je to každý měsíc jinak. A plánuje směny pro jednotlivé lidi nějaký "plánovač" nebo počítač,...? Je možné je alespoň trochu ovlivnit? A jak dlouho dopředu se plánuje dovolená?


Takze na ACC je to ve zkratce asi takhle: Prvni ranni smena zacina v 6:00, potom jsou nastupy na dalsi smeny v 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, nekdy i 15 a 16. Posledni denni smeny koncej v 23:00. Nocni zacinaj nekdy v 20:00, nekdy v 22:00, 23:00, koncej v 6 nebo v 7. Na nektery smeny te muzou zavolat o 3 hodiny driv, na nekterejch musis zustat o hodinu dyl. Cca 3krat za mesic mas smenu s sestihodinovou pauzou, delas tedy napriklad 8-13, pak jdes pryc a vecer se vratis na 19-23.
Nejkratsi smena trva 7 hodin, nejdelsi 11 hodin.
Nejaka pravidelnost nebo alespon jeji naznak neexistuje. Nekdy delas tri dny a mas dva dny volna, nekdy ctyri dny a tri dny volna, nekdy pet dni a dva dny volna...
Volny vikend nekdy vyjde, spis ne, je urcita snaha zajistit jeden volny vikend za 2 mesice, tedy v patek smena do 18:00 a so ne volno.
Pokud chodis kazde utery vecer do housli, tak mas smulu, pujdes jednou v listopadu, pak dvakrat v unoru a pak jednou v cervnu.
Planuje to pocitac + jeden az dva lidi. Ovlivnit se daj tak, ze muzes dat velmi omezene mnozstvi pozadavku na mesic, tem muze a nemusi byt vyhoveno.
Dovolena se planuje vzdy na cele pololeti, na druhe pololeti vetsinou v breznu/dubnu.


Antara
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 30. 04. 2003, 20:09
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Antara »

to VeeOne: Takhle jsem si ty směny nějak představovala. Pracuju teď na podobným principu, takže to by bylo OK. 8)
Ještě bych chtěla vědět, jak dlouho dopředu znáš svůj měsíční plánek a jestli si po dohodě s kolegou/kolegyní můžeš nějakou směnu vyměnit. Jo a taky jestli tě můžou zavolat dřív (resp. zůstat v praci déle) na každou plánovanou směnu nebo jen na některé v měsíci. A je stanovená nějaká min. doba mezi jednotlivými směnami? Abys třeba neskončil jeden den ve 23 hod. a ráno na šestou už tam zase neseděl.

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od VeeOne »

Antara: plan znas nejpozdeji 14 dni predem a dela se vetsinou na 4 nebo 5 tydnu. Smenu muzes vymenit za jinou stejne dlouhou, pri dodrzeni dalsich pravidel danych jak ZP tak kolektivni smlouvou. Pri tom mnozstvi ruznych smen to muze byt docela orech. Zavolat driv te muzou jen na urcity smeny, o kterejch to predem vis, mas pred nima placenou 'pohotovost', tj. jsi na telefonu pripravena do dvou hodin prijet do prace. Zustat v praci dyl muzes dle ZP kdykoli po jakekoli smene, v praxi se to neaplikuje napriklad po 11 hodinove smene, nebo kdyz mas mit zrovna bezpecnostni prestavku. 'V praxi neaplikuje' neznamena 'nemuze aplikovat'.
Minimalni volno mezi smenami je 10 hodin.

sidewinder
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 27. 04. 2010, 08:56
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od sidewinder »

VeeOne: Díky za konkrétní informaci (konečně taky nějakou :) sám taky pracuju nepravidelně a na směny, i když jenom noční/denní, ale princip je furt podobnej.. člověku většinou odpadnou takový ty hurá akce s přáteli stylu "seberem se a jedem k vodě na dva dny" protože tam skoro vždycky nějaká ta směna visí... Ale mě osobně nepravidelná práce vyhovuje, neláká mě představa dělat každej pracovní den od devíti do pěti, pěkně pět dní v kuse, každej tejden, celej měsíc, 40 let... brrr :P

mb182
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 18. 01. 2010, 21:55
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od mb182 »

VeeOne píše:Dovolena se planuje vzdy na cele pololeti, na druhe pololeti vetsinou v breznu/dubnu.


Nakolik se vychází vstříc při plánování dovolené? Předpokládám, že je téměř nemožné zajistit, aby měl člověk volno přesně kdy chce. Ale když dá včas vědět, že chce dovolenou první týden v květnu a poslední v červenci, jaká je šance, že se mu vyhoví? A kolik je tak maximální doba dovolené (jakože počet po sobě jdoucích dní bez práce :) ) ?

Pro rýpaly - ptám se čistě ze zvědavosti, ne že by to byl nějak zásadní faktor pro rozhodování o budoucím povolání..

michaelk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 18. 04. 2010, 14:00
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od michaelk »

mb182 píše:Pro rýpaly - ptám se čistě ze zvědavosti, ne že by to byl nějak zásadní faktor pro rozhodování o budoucím povolání..



Tady aby se někdy člověl bál zeptat, co? :-) Mě osobně tyhle věci taky zajímají.

Dozvěděl jsem se, že vř prošlo asi šedesát lidí, brát budou 12 na ACC a 5 na APP/TWR. Doufám, že to nebude o prsa :-) Asi bych prohrál :-)

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od VeeOne »

mb182 píše:Nakolik se vychází vstříc při plánování dovolené? A kolik je tak maximální doba dovolené (jakože počet po sobě jdoucích dní bez práce :) ) ?


Obavam se, ze detaily zpusobu pridelovani dovolene jsou prilis slozite pro popsani na tomto miste. Jsou urcite zakladni principy, napr. seniorita, a spousta dalsich faktoru, napr. deti ve skolnim veku, pocet dni pozadovanych, pocet dni zbyvajicich, atd atd atd.

Stejne tak maximalni delka, bylo by to prilis mnoho informaci vytrzenych z kontextu.
Rekneme ze se da pocitat se 14 dny vcelku, a to nejen jednou rocne jak narizuje ZP.

Stejne jako rozvrh smen, jejich zacatky, delky, pocet atd. je i rozvrh dovolenych specificky pro stanoviste. Muj popis plati pro ACC, na APP/TWR to muze, ale i nemusi byt uplne jinak.

Galadreil
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 01. 08. 2010, 08:57
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Galadreil »

ahoj chci se zeptat, když už tu chrlíte tolik informací... Je nějaká možnost i minimální, že bych mohla projít výběr. řízením i když je mi přes 30?

ls
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 27. 06. 2007, 12:45
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od ls »

Galadreil píše:ahoj chci se zeptat, když už tu chrlíte tolik informací... Je nějaká možnost i minimální, že bych mohla projít výběr. řízením i když je mi přes 30?


Samozrejme, vzdycky je sance, pokud vsim projdes bez problemu. Vekovy limit byl zrusen, takze se neboj a vytrvej v usili...

Galadreil
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 01. 08. 2010, 08:57
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Galadreil »

Slyšela jsem právě něco o interním věkovém limitu, který se nikde nezveřejňuje, ale interně se při výběr. řízení dodržuje - max. 30 let?!

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od skater »

Galadreil píše:Slyšela jsem právě něco o interním věkovém limitu, který se nikde nezveřejňuje, ale interně se při výběr. řízení dodržuje - max. 30 let?!


Nepředpokládám, že by ti někdo napsal, že existuje nějaký interní limit, protože pokud existuje, tak o něm bude vědět hodně málo lidí a ti ho na forum nepotvrdí. Ale napovědět by ti mohlo třeba to, kdyby ses zeptala, zda např. v posledním roce byl přijat někdo starší 30 let.....


Odpovědět