Výběrové řízení ŘLP
Re: Výběrové řízení ŘLP
A kdy? V rámci VŘ nebo nějaký pro veřejnost? Myslel jsem, že prohlídka bude až na konci VŘ, před pohovorem. Jako loni.
Re: Výběrové řízení ŘLP
No já měla na mysli to pro veřejnost, někde jsem četla, že jednou za čas otevírají dveře pro normální zvědavce Co si matně pamatuju tak bylo snad někdy na podzim, proto se ptám jestli někdo už nezná podzimní termín?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22. 08. 2007, 11:57
- Oblíbené typy letadel: ****/H, ****/J
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tam, kde bývával bod LIBSI
- Stav: Offline
Re: Výběrové řízení ŘLP
Nevím o tom, že by se tu dělaly otevřený dveře pro "normální zvědavce", ale ti nenormální si zavolají například na personální a zeptají se. Co jsem viděl, byly tu větší skupinky např. žáků (a taky ŽÁKYŇ!!, což mělo na sále velký ohlas ) z nějakých dopravních středních škol. Průvodce jim dělal mluvčí Klíma a přímo na sál se nedostaly.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.
Re: Výběrové řízení ŘLP
vanda.89 píše:... jdi do p....e
a tohle je co za ulet?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 06. 08. 2010, 13:42
- Stav: Offline
Re: Výběrové řízení ŘLP
Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem
limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen
Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22. 08. 2007, 11:57
- Oblíbené typy letadel: ****/H, ****/J
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tam, kde bývával bod LIBSI
- Stav: Offline
Re: Výběrové řízení ŘLP
youngfreedom píše:Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem
limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen
Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.
Spíš jde o to, že tě v 31 vezmou do kurzu, ve 33 uděláš licenci a pak máš "jen" 20 - 25 let před aktivního ŘLPování před sebou.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 06. 08. 2010, 13:42
- Stav: Offline
Re: Výběrové řízení ŘLP
JaM píše:youngfreedom píše:Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem
limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen
Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.
Spíš jde o to, že tě v 31 vezmou do kurzu, ve 33 uděláš licenci a pak máš "jen" 20 - 25 let před aktivního ŘLPování před sebou.
Samozřejmě, to je logické. Ale je to problém? "Pouhých" 20--25 let řízení může být pořád ještě zajímavější vyhlídka než celoživotní docházení do fabriky, ne?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 06. 08. 2010, 13:42
- Stav: Offline
Re: Výběrové řízení ŘLP
JaM píše:Nevím o tom, že by se tu dělaly otevřený dveře pro "normální zvědavce", ale ti nenormální si zavolají například na personální a zeptají se. Co jsem viděl, byly tu větší skupinky např. žáků (a taky ŽÁKYŇ!!, což mělo na sále velký ohlas ) z nějakých dopravních středních škol. Průvodce jim dělal mluvčí Klíma a přímo na sál se nedostaly.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.
Pokud vím, stanoviště TWR je v současné chvíli v rekonstrukci a není tak pro návštěvníky přístupné. Podle informací od paní Novákové bude před pohovory v září nabídnout termín exkurze v Jenči, ale dle mých vlastních zkušeností je možné se i dohodnout s některým z ŘLP a exkurzi absolvovat na vlastní pěst, navíc klidně i mimo pracovní den.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22. 08. 2007, 11:57
- Oblíbené typy letadel: ****/H, ****/J
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tam, kde bývával bod LIBSI
- Stav: Offline
Re: Výběrové řízení ŘLP
youngfreedom píše:JaM píše:Nevím o tom, že by se tu dělaly otevřený dveře pro "normální zvědavce", ale ti nenormální si zavolají například na personální a zeptají se. Co jsem viděl, byly tu větší skupinky např. žáků (a taky ŽÁKYŇ!!, což mělo na sále velký ohlas ) z nějakých dopravních středních škol. Průvodce jim dělal mluvčí Klíma a přímo na sál se nedostaly.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.
Pokud vím, stanoviště TWR je v současné chvíli v rekonstrukci a není tak pro návštěvníky přístupné. Podle informací od paní Novákové bude před pohovory v září nabídnout termín exkurze v Jenči, ale dle mých vlastních zkušeností je možné se i dohodnout s některým z ŘLP a exkurzi absolvovat na vlastní pěst, navíc klidně i mimo pracovní den.
No a přesně to jsem se snažil sdělit.
Ten "některý z ŘLP", byť třeba z ACC, může čumily dostat i na TWR. (TWR nikdy nebyla přístupná pro návštěvníky.)
Re: Výběrové řízení ŘLP
youngfreedom píše:Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem
limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen
Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.
Tak to je dobrá zpráva. Ptala jsem se na personálním a žádný věkový maximální limit nemají, jen mě p. Nováková upozornila, že dle statisky mají nejlepší výsledky a tudíž jsou i nejvíce přijímáni uchazeči mezi 24-27 rokem.
Re: Výběrové řízení ŘLP
Ahoj,
jo jo, to mě říkala taky, že sice limit není, ale že mladší mají lepší výsledky.
Jinak jsem se chtěl zeptat - píše se tady, že když už člověk (z jakýchkoliv důvodů) nemůže vykonávat práci řídícího, tak je přeložen na jiné místo. Ví někdo o jaké/jaká místa se jedná?
A ještě jestli jste někdo nezaslechl jak to vypadá s přijímáním do Brna. Vím, že letos se tam nenabírá, ale zajímá mě jestli se o tom neuvažuje pro příští řízení???
Díky
jo jo, to mě říkala taky, že sice limit není, ale že mladší mají lepší výsledky.
Jinak jsem se chtěl zeptat - píše se tady, že když už člověk (z jakýchkoliv důvodů) nemůže vykonávat práci řídícího, tak je přeložen na jiné místo. Ví někdo o jaké/jaká místa se jedná?
A ještě jestli jste někdo nezaslechl jak to vypadá s přijímáním do Brna. Vím, že letos se tam nenabírá, ale zajímá mě jestli se o tom neuvažuje pro příští řízení???
Díky
Re: Výběrové řízení ŘLP
Nevíte někdo do jaké kategorie patří Jeneč - tzv. facility level? Nebo je to označování hustoty řízeného provozu jen v Americe? A v tom případě kam by asi patřila?
Re: Výběrové řízení ŘLP
Pokud to dobre chapu, 'facility level' nejakym zpusobem vyjadruje uroven provozu ve jednotlivych strediscich rizeni letoveho provozu v ruznych statech Unie. Patrne se jedna o vypocet, kde nehraje roli pouze pocet letadel, ktere to ktere stredisko musi odridit, ale i jakasi 'komplexnost' provozu.
Slouzi mimo jine k definovani pozadavku na uroven a kvalifikaci atc personalu a v neposledni rade i na mzdove ohodnoceni.
Nic tak sofistikovaneho se v CR neaplikuje. Zname pouze deleni na skupinu I a II.
I znamena Ostrava Brno Karovy Vary
II znamena letiste Praha a ACC Praha
Je primo nabiledni, ze rozdil mezi temito dvema skupinami, co se tyce provozu, je diametralni, mozna by se dalo rici az propastny.
Vzdusnym prostorem ACC Praha proletne ted v lete kazdy den priblizne 2100 - 2200 letadel. Obavam se, ze pro srovnani s Novym Mexikem, Jizni Karolinou, Severnim Irskem, vychodnim Nemeckem, pripadne Zapadni Saharou, by bylo nutne znat americky vzorec pro posouzeni one komplexnosti nebo chcete-li slozitosti provozu, a pochopitelne i ziskani relevantnich dat ze vsech srovnavanych regionu.
Je mozne, ze se nekdo takovouto studii srovnani zabyva.
Mozna to dam nekteremu z nadejnych frekventantu posledniho kurzu za domaci ukol zjistit, najit, zpracovat...
Slouzi mimo jine k definovani pozadavku na uroven a kvalifikaci atc personalu a v neposledni rade i na mzdove ohodnoceni.
Nic tak sofistikovaneho se v CR neaplikuje. Zname pouze deleni na skupinu I a II.
I znamena Ostrava Brno Karovy Vary
II znamena letiste Praha a ACC Praha
Je primo nabiledni, ze rozdil mezi temito dvema skupinami, co se tyce provozu, je diametralni, mozna by se dalo rici az propastny.
Vzdusnym prostorem ACC Praha proletne ted v lete kazdy den priblizne 2100 - 2200 letadel. Obavam se, ze pro srovnani s Novym Mexikem, Jizni Karolinou, Severnim Irskem, vychodnim Nemeckem, pripadne Zapadni Saharou, by bylo nutne znat americky vzorec pro posouzeni one komplexnosti nebo chcete-li slozitosti provozu, a pochopitelne i ziskani relevantnich dat ze vsech srovnavanych regionu.
Je mozne, ze se nekdo takovouto studii srovnani zabyva.
Mozna to dam nekteremu z nadejnych frekventantu posledniho kurzu za domaci ukol zjistit, najit, zpracovat...
Re: Výběrové řízení ŘLP
Díky za nástin. Řekl bych, že budeme někde mezi Severním Irskem a Západní Saharou Jen tak pro zajímavost co jsem vyhlodal v článku o centru v Atlantě. "The whole TRACON for Atlanta handles more than 4,000-radar operations daily; out of those 4,000 aircraft operations, about 2,700 account for commercial airlines [known as FAR Part 121 operations]. As of today, we only have 71 fully certified controllers; however, five controllers are not working due to long-term health conditions."
Tak po USA snad raději vlakem
Tak po USA snad raději vlakem
Re: Výběrové řízení ŘLP
Ahoj,
zkouším se znovu zeptat - píše se tady, že když už člověk (z jakýchkoliv důvodů) nemůže vykonávat práci řídícího, tak je přeložen na jiné místo. Ví někdo o jaké/jaká místa se jedná?
A ještě jestli jste někdo nezaslechl jak to vypadá s přijímáním do Brna. Vím, že letos se tam nenabírá, ale zajímá mě jestli se o tom neuvažuje pro příští řízení???
A ještě jeden dotaz - v "normální" práci má člověk většinou 20 nebo 21 prac. dní a 10 volno. Slyšel jsem, že řídící letového provozu to má 15 a 15 - je to pravda??
Díky
zkouším se znovu zeptat - píše se tady, že když už člověk (z jakýchkoliv důvodů) nemůže vykonávat práci řídícího, tak je přeložen na jiné místo. Ví někdo o jaké/jaká místa se jedná?
A ještě jestli jste někdo nezaslechl jak to vypadá s přijímáním do Brna. Vím, že letos se tam nenabírá, ale zajímá mě jestli se o tom neuvažuje pro příští řízení???
A ještě jeden dotaz - v "normální" práci má člověk většinou 20 nebo 21 prac. dní a 10 volno. Slyšel jsem, že řídící letového provozu to má 15 a 15 - je to pravda??
Díky