Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
Lonmore
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 10. 02. 2010, 17:08
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Lonmore »

A kdy? V rámci VŘ nebo nějaký pro veřejnost? Myslel jsem, že prohlídka bude až na konci VŘ, před pohovorem. Jako loni.


Galadreil
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 01. 08. 2010, 08:57
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Galadreil »

No já měla na mysli to pro veřejnost, někde jsem četla, že jednou za čas otevírají dveře pro normální zvědavce :) Co si matně pamatuju tak bylo snad někdy na podzim, proto se ptám jestli někdo už nezná podzimní termín?

JaM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 22. 08. 2007, 11:57
Oblíbené typy letadel: ****/H, ****/J
Pohlaví: muž
Bydliště: Tam, kde bývával bod LIBSI
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od JaM »

Nevím o tom, že by se tu dělaly otevřený dveře pro "normální zvědavce", ale ti nenormální si zavolají například na personální a zeptají se. Co jsem viděl, byly tu větší skupinky např. žáků (a taky ŽÁKYŇ!!, což mělo na sále velký ohlas :-D ) z nějakých dopravních středních škol. Průvodce jim dělal mluvčí Klíma a přímo na sál se nedostaly.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.

Awakener
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 124
Registrován: 30. 10. 2008, 13:15
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Awakener »

vanda.89 píše:... jdi do p....e


a tohle je co za ulet?

youngfreedom
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 06. 08. 2010, 13:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od youngfreedom »

Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem

limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen


Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.


JaM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 22. 08. 2007, 11:57
Oblíbené typy letadel: ****/H, ****/J
Pohlaví: muž
Bydliště: Tam, kde bývával bod LIBSI
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od JaM »

youngfreedom píše:
Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem

limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen


Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.


Spíš jde o to, že tě v 31 vezmou do kurzu, ve 33 uděláš licenci a pak máš "jen" 20 - 25 let před aktivního ŘLPování před sebou.

youngfreedom
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 06. 08. 2010, 13:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od youngfreedom »

JaM píše:
youngfreedom píše:
Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem

limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen


Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.


Spíš jde o to, že tě v 31 vezmou do kurzu, ve 33 uděláš licenci a pak máš "jen" 20 - 25 let před aktivního ŘLPování před sebou.


Samozřejmě, to je logické. Ale je to problém? "Pouhých" 20--25 let řízení může být pořád ještě zajímavější vyhlídka než celoživotní docházení do fabriky, ne?

youngfreedom
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 06. 08. 2010, 13:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od youngfreedom »

JaM píše:Nevím o tom, že by se tu dělaly otevřený dveře pro "normální zvědavce", ale ti nenormální si zavolají například na personální a zeptají se. Co jsem viděl, byly tu větší skupinky např. žáků (a taky ŽÁKYŇ!!, což mělo na sále velký ohlas :-D ) z nějakých dopravních středních škol. Průvodce jim dělal mluvčí Klíma a přímo na sál se nedostaly.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.


Pokud vím, stanoviště TWR je v současné chvíli v rekonstrukci a není tak pro návštěvníky přístupné. Podle informací od paní Novákové bude před pohovory v září nabídnout termín exkurze v Jenči, ale dle mých vlastních zkušeností je možné se i dohodnout s některým z ŘLP a exkurzi absolvovat na vlastní pěst, navíc klidně i mimo pracovní den.

JaM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 22. 08. 2007, 11:57
Oblíbené typy letadel: ****/H, ****/J
Pohlaví: muž
Bydliště: Tam, kde bývával bod LIBSI
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od JaM »

youngfreedom píše:
JaM píše:Nevím o tom, že by se tu dělaly otevřený dveře pro "normální zvědavce", ale ti nenormální si zavolají například na personální a zeptají se. Co jsem viděl, byly tu větší skupinky např. žáků (a taky ŽÁKYŇ!!, což mělo na sále velký ohlas :-D ) z nějakých dopravních středních škol. Průvodce jim dělal mluvčí Klíma a přímo na sál se nedostaly.
Skupinku zhruba do pěti lidí lze individuálně dostat i na sál, stačí se domluvit s některým ze zaměstnanců.
Součástí VŘ je v určité fázi i návštěva pracoviště TWR a radarového sálu v Jenči.


Pokud vím, stanoviště TWR je v současné chvíli v rekonstrukci a není tak pro návštěvníky přístupné. Podle informací od paní Novákové bude před pohovory v září nabídnout termín exkurze v Jenči, ale dle mých vlastních zkušeností je možné se i dohodnout s některým z ŘLP a exkurzi absolvovat na vlastní pěst, navíc klidně i mimo pracovní den.


No a přesně to jsem se snažil sdělit.
Ten "některý z ŘLP", byť třeba z ACC, může čumily dostat i na TWR. (TWR nikdy nebyla přístupná pro návštěvníky.)

Galadreil
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 01. 08. 2010, 08:57
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Galadreil »

youngfreedom píše:
Awakener píše:k tomu veku, 30 let urcite neni problem

limit byl to ano, ale byl 26, nikoliv 30, ale jak spravne rekl kolega, byl zrusen


Ahoj, zdravím všechny. Je mi jednatřicet, a během výběrového řízení mi nikdo nedal najevo, že bych byl příliš starý. Nepředpokládám tedy, že by věk byl na závadu, pokud dotyčný uchazeč splňuje ostatní předpoklady.

Tak to je dobrá zpráva. Ptala jsem se na personálním a žádný věkový maximální limit nemají, jen mě p. Nováková upozornila, že dle statisky mají nejlepší výsledky a tudíž jsou i nejvíce přijímáni uchazeči mezi 24-27 rokem.

tonda
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 31. 05. 2010, 16:27
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tonda »

Ahoj,
jo jo, to mě říkala taky, že sice limit není, ale že mladší mají lepší výsledky.
Jinak jsem se chtěl zeptat - píše se tady, že když už člověk (z jakýchkoliv důvodů) nemůže vykonávat práci řídícího, tak je přeložen na jiné místo. Ví někdo o jaké/jaká místa se jedná?
A ještě jestli jste někdo nezaslechl jak to vypadá s přijímáním do Brna. Vím, že letos se tam nenabírá, ale zajímá mě jestli se o tom neuvažuje pro příští řízení???
Díky

Lonmore
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 10. 02. 2010, 17:08
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Lonmore »

Nevíte někdo do jaké kategorie patří Jeneč - tzv. facility level? Nebo je to označování hustoty řízeného provozu jen v Americe? A v tom případě kam by asi patřila?

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od VeeOne »

Pokud to dobre chapu, 'facility level' nejakym zpusobem vyjadruje uroven provozu ve jednotlivych strediscich rizeni letoveho provozu v ruznych statech Unie. Patrne se jedna o vypocet, kde nehraje roli pouze pocet letadel, ktere to ktere stredisko musi odridit, ale i jakasi 'komplexnost' provozu.
Slouzi mimo jine k definovani pozadavku na uroven a kvalifikaci atc personalu a v neposledni rade i na mzdove ohodnoceni.
Nic tak sofistikovaneho se v CR neaplikuje. Zname pouze deleni na skupinu I a II.

I znamena Ostrava Brno Karovy Vary
II znamena letiste Praha a ACC Praha

Je primo nabiledni, ze rozdil mezi temito dvema skupinami, co se tyce provozu, je diametralni, mozna by se dalo rici az propastny. :mrgreen:

Vzdusnym prostorem ACC Praha proletne ted v lete kazdy den priblizne 2100 - 2200 letadel. Obavam se, ze pro srovnani s Novym Mexikem, Jizni Karolinou, Severnim Irskem, vychodnim Nemeckem, pripadne Zapadni Saharou, by bylo nutne znat americky vzorec pro posouzeni one komplexnosti nebo chcete-li slozitosti provozu, a pochopitelne i ziskani relevantnich dat ze vsech srovnavanych regionu.
Je mozne, ze se nekdo takovouto studii srovnani zabyva.

Mozna to dam nekteremu z nadejnych frekventantu posledniho kurzu za domaci ukol zjistit, najit, zpracovat... :mrgreen:

Lonmore
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 10. 02. 2010, 17:08
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Lonmore »

Díky za nástin. Řekl bych, že budeme někde mezi Severním Irskem a Západní Saharou :D Jen tak pro zajímavost co jsem vyhlodal v článku o centru v Atlantě. "The whole TRACON for Atlanta handles more than 4,000-radar operations daily; out of those 4,000 aircraft operations, about 2,700 account for commercial airlines [known as FAR Part 121 operations]. As of today, we only have 71 fully certified controllers; however, five controllers are not working due to long-term health conditions."
Tak po USA snad raději vlakem :D

tonda
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 31. 05. 2010, 16:27
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tonda »

Ahoj,
zkouším se znovu zeptat - píše se tady, že když už člověk (z jakýchkoliv důvodů) nemůže vykonávat práci řídícího, tak je přeložen na jiné místo. Ví někdo o jaké/jaká místa se jedná?
A ještě jestli jste někdo nezaslechl jak to vypadá s přijímáním do Brna. Vím, že letos se tam nenabírá, ale zajímá mě jestli se o tom neuvažuje pro příští řízení???

A ještě jeden dotaz - v "normální" práci má člověk většinou 20 nebo 21 prac. dní a 10 volno. Slyšel jsem, že řídící letového provozu to má 15 a 15 - je to pravda??
Díky


Odpovědět