Výcvik

Odpovědět
Bourák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 01. 2019, 14:15
Stav: Offline

Výcvik

Příspěvek od Bourák »

Zdravím,
Chodím na střední školu a momentálně jsem ve druháku. Za dva roky mě čeká maturita a chtěl bych se stát pilotem. Pilotem jsem se chtěl stát vždy, už od malička, takže jsem měl dost času si zjistit hodně informací. Koukal jsem se i na různá výcviková střediska, kde bych mohl podstoupit výcvik. Vzhledem k tomu, že bych se chtěl stát profesionálním pilotem u letecké společnosti, tak bych asi volil ATPL(A) nebo MPL. Jenže... Narazil jsem na problém. Nepocházím z úplně dvakrát bohaté rodiny a protože výcvik stojí od 1 000 000 Kč do 2 300 000 Kč, tak úplně nevím, jak bych ho zvládl zaplatit.
Proto bych vás chtěl poprosit o radu, jak jste vy řešili placení výcviku, jestli jste si půjčovali od banky, nebo jestli se zároveň s výcvikem dalo stíhat chodit do práce a splácet z toho nebo jestli by se někde nedal najít nějaký investor, který by mi na výcvik půjčil s tím, že bych mu to po dokončení a nastoupení do práce začal splácet.
Budu rád za jakoukoliv odpověď a radu, ať už o radu jak zaplatit tak i za doporučení nějakého výcvikového střediska.


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Eidi »

Bourák píše:Zdravím,
Chodím na střední školu a momentálně jsem ve druháku. Za dva roky mě čeká maturita a chtěl bych se stát pilotem. Pilotem jsem se chtěl stát vždy, už od malička, takže jsem měl dost času si zjistit hodně informací. Koukal jsem se i na různá výcviková střediska, kde bych mohl podstoupit výcvik. Vzhledem k tomu, že bych se chtěl stát profesionálním pilotem u letecké společnosti, tak bych asi volil ATPL(A) nebo MPL. Jenže... Narazil jsem na problém. Nepocházím z úplně dvakrát bohaté rodiny a protože výcvik stojí od 1 000 000 Kč do 2 300 000 Kč, tak úplně nevím, jak bych ho zvládl zaplatit.
Proto bych vás chtěl poprosit o radu, jak jste vy řešili placení výcviku, jestli jste si půjčovali od banky, nebo jestli se zároveň s výcvikem dalo stíhat chodit do práce a splácet z toho nebo jestli by se někde nedal najít nějaký investor, který by mi na výcvik půjčil s tím, že bych mu to po dokončení a nastoupení do práce začal splácet.
Budu rád za jakoukoliv odpověď a radu, ať už o radu jak zaplatit tak i za doporučení nějakého výcvikového střediska.


Pokud řikáš, že nemáš úplně volnej 1-2 mCZK, což je celkem běžný, tak je možnost udělat to modulově, tzn. že si budeš dělat modul po modulu, a to počínaje PPL, CPL, noc, IR, MEP, MCC, apod. a pak v závěru ATPL. Je to delší cesta, ale je to míň náročný na vyšší jednorázový finanční výdaje. Výhodou je, že to můžeš platit zpětně pouze za to, co odlítáš. K práci se to stíhat dá - je to o prioritách a o tom, jak si to nastavíš.
Způsobů, jak se dostat k dopravnímu lítání neni jenom přím od PPL po ATPL. Můžeš si odjet PPL, CPL, instruktora. Na základě toho budovat nálet, vydělávat si k tomu a financovat následnej výcvik z tohohle. Dobrý je, že cesta neni jenom jedna.

Co vim, tak CATC (LKPR), FAIR (LKBE) nebo DSA (LKHK) nabízej možnost externího financování - maj s bankou dohodnutý o něco lepší podmínky finančního úvěru, než kdyby sis ho bral jako jednotlivec. Možností, jak to financovat nebo kdo a jak se na tom bude podílet, je víc. Je ale potřeba kontaktovat přímo výcvikový organizace.

Co se týče MPL, tak bych řekl, že vyjde dráž než běžná ATPL cesta, ať už modulově nebo integrovaně (pokud se pletu, tak mě někdo opravte). Navíc tam lítáš reálně v mašině jen osnovu PPL, zbytek jsou simy. Výhodou toho je, že máš, tušim, aspoň v případě CATC v roce 2013 to tak bylo, jistej base a line training a pak ještě něco - takže jsi učenej na SOPs daný company a v podstatě se s tebou počítá, pokud se nestane nějaká nahodilost.

Jinak CATC pořádá několikrát ročně den otevřených dveří, kde je možný přijít a oni ti všechno řeknou, jak u nich lze výcvik absolvovat, jak ho financovat apod. Dovíš se tam všechno, co potřebuje.

Doporučuju ti proto obepsat následující ATOs a zeptat se nejlíp jich.
https://www.catc.cz/
https://www.f-air.cz/
http://www.flyingacademy.cz/
https://www.dsa.cz/

Co se týče tvýho nápadu s investorem, kterej by tě zafinancoval a ty bys mu to splatil po skončení výcviku, si myslim, že neni úplně reálný. Neřikám, že takovej altruista/filantrop někde neni, ale musel bys mít v okolí někoho, koho dobře znáš a má peníze, kdo by ti takovej nemalej obnos byl schopnej půjčit za danejch podmínek.

Bourák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 01. 2019, 14:15
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Bourák »

Děkuji za radu. Do maturity mám ještě dva roky, určitě navštívím střediska osobně a zeptám se, jak by to bylo nejvýhodnější. Každopádně, kdyby se nějaký takový filantrop (nebo nějaká jiná dobrá duše, která by byla ochotna mi půjčit) našel, budu rád když se mi ozve, každá nová nabídka dobrá.
I kdyby měl kdokoliv jiný nějaký nápad, napište prosím. Mrzelo by mě, kdybych se nemohl stát pilotem jenom kvůli financím.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Eidi »

Bourák píše:Každopádně, kdyby se nějaký takový filantrop (nebo nějaká jiná dobrá duše, která by byla ochotna mi půjčit) našel, budu rád když se mi ozve, každá nová nabídka dobrá.


Rozumim tvýmu přání, ale takovejch lidí moc neni nebo minimálně je tady nepotkáš. Jak jsem řikal - to bys musel někoho znát, kdo by takhle nastavenej byl a rád by ti v tom pomohl. Tohle je míň pravděpodobnej případ, jak zafinancovat výcvik.

Bourák píše:I kdyby měl kdokoliv jiný nějaký nápad, napište prosím. Mrzelo by mě, kdybych se nemohl stát pilotem jenom kvůli financím.


Neni jediná cesta to udělat všechno integrovaně a nasypat do toho 1-2 mega naráz. Jak jsem psal, můžeš začít s PPL, CPL... uděláš si instrutkora nebo budeš lítat chvíli jako obchoďák nebo tak. Postupně si vyděláš na MCC a IR (což jsou nejdražší kvalifikace). Dá se to dělat i při práci.

Tady ti doporučuju přečíst si tenhle článek. Mohlo by tě to inspirovat:
http://www.pribram.cz/clanek/kdyz-se-le ... kem/11297/

Bourák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 01. 2019, 14:15
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Bourák »

Článek jsem si přečetl a popravdě mě dost inspiroval. Sice zde pan Hajzler píše, že začal létat už od 16let, takže mám zpoždění, ale aspoň vím, že bych látání stíhal k práci, takže bych ho mohl platit normálně.
Hodně jsem i přemýšlel, že bych si půjčil, dal si splátky na co nejdelší období a snažil se splácet, protože kdybych stíhal chodit do práce, tak bych to platil z toho a zbytek by mi snad pomohli rodiče nebo starší bratr, protože to už by zas až tolik nebylo. Na tuto možnost moc nevím, jak se dívat. Jestli optimisticky s tím, že budu stíhat školu i práci, nebo jestli spíše pesimisticky s tím, že toho učení by bylo moc a nestíhal bych to. Navíc jsem student gymnázia a nevím, kde by mě mohli zaměstnat jen s maturitou.
Také jsem přemýšlel i o tom, že bych se vydal po maturitě na vysokou školu a zde na obor profesionální pilot, ať už VUT nebo ČVUT (ale protože pocházím z města na jižní moravě tak spíše VUT v Brně), ale tam se ještě víc bojím toho, že bych nestíhal dohromady práci, vysokou a ještě leteckou školu (taky se dost bojím dojíždějí, nejraději bych chtěl chodit do CATC nebo FAIR a to by byl i problém s dojížděním, protože je to daleko, a nevím, jak bych to zvládal).
Ani nevíte, jak moc si vážím toho, že se mi tady snažíte pomoct. Je hodně otázek, na které bych se chtěl zeptat. Třeba jestli je titul hodně důležitý, abych mohl létat u společností a posouvat se dál (kdybych třeba začal u Smartwings a jednou bych chtěl létat za např. QATAR). Další věc, které se bojím, je to, jestli nezameškám hodně, kdybych šel výcvikem pomaleji a dokončil ho někdy třeba ve 30, protože kdybych šel rovnou do výcviku a měl bych plnou částku, tak ho můžu dokončit třeba ve 22, když začnu hned po maturitě, a pak bych mohl jít létat s předstihem 8 let.

Jinak Vám chci ještě jednou poděkovat, že mi tu radíte a odpovídáte.


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Eidi »

Bourák píše:Článek jsem si přečetl a popravdě mě dost inspiroval. Sice zde pan Hajzler píše, že začal létat už od 16let, takže mám zpoždění, ale aspoň vím, že bych látání stíhal k práci, takže bych ho mohl platit normálně.


Zas tak zásadní faktor, jestli člověk začne v 16 na bezmotorácích nebo pak až v 18 nebo 20 rovnou třeba PPL, to podle mě neni. Jde o to, kolik tomu člověk věnuje času, úsilí apod.

Bourák píše:Hodně jsem i přemýšlel, že bych si půjčil, dal si splátky na co nejdelší období a snažil se splácet, protože kdybych stíhal chodit do práce, tak bych to platil z toho a zbytek by mi snad pomohli rodiče nebo starší bratr, protože to už by zas až tolik nebylo. Na tuto možnost moc nevím, jak se dívat. Jestli optimisticky s tím, že budu stíhat školu i práci, nebo jestli spíše pesimisticky s tím, že toho učení by bylo moc a nestíhal bych to. Navíc jsem student gymnázia a nevím, kde by mě mohli zaměstnat jen s maturitou.


Co se týče splácení, tak pro CATC nabízí půjčky tušim jeden nebo dva bankovní domy, ale jen do 70 % výše ceny výcviku. Pak to funguje jako standardní spotřebitelská půjčka, kdy člověk musí začít splácet rovnou byť je možný si nastavit výši splátek v průběhu času.

Bourák píše:Také jsem přemýšlel i o tom, že bych se vydal po maturitě na vysokou školu a zde na obor profesionální pilot, ať už VUT nebo ČVUT (ale protože pocházím z města na jižní moravě tak spíše VUT v Brně), ale tam se ještě víc bojím toho, že bych nestíhal dohromady práci, vysokou a ještě leteckou školu (taky se dost bojím dojíždějí, nejraději bych chtěl chodit do CATC nebo FAIR a to by byl i problém s dojížděním, protože je to daleko, a nevím, jak bych to zvládal).
Vejšku určitě doporučuju, specielně jestli jsi z gymplu a aviation related vejšku o to víc. VUT nebo ČVUT určitě dobrá volba. Nemusíš ani nutně na obor profesionální pilot, kdybys neměl finance na zafinancování výcviku. Na ČVUT je obor letecká doprava (sám jsem tam studoval 1 rok) a lidi z toho maj super uplatnění. Kdybys náhodou nesehnal finance po gymplu na to, abys šel rovnou za knypl, tak se nic neděje. Spousta lidí z ČVUT pracuje u ČSA/Travel Service (SW) nebo na Letišti Praha, kde je možný získat super práci za dobrý peníze - ale předevšim praxi. Znám několik lidí, co to neměli nalajnovaný s pilotní kariérou napřímo, ale začali v postupně, pak šli třeba dělat na oeprační dispík, plánování posádek nebo na navigační oddělení v Travel Servicu, kde pár let pracovali, učili se, etablovali se u company a pak při první příležitosti, zatimco si dodělávali kvalifikace, šli do výběrka a vzali je.
Jinak kombinovat práci se školou nějak jde, jakmile se člověk zajede - což ale většinou semestr nebo dva trvá.


Bourák píše:Ani nevíte, jak moc si vážím toho, že se mi tady snažíte pomoct. Je hodně otázek, na které bych se chtěl zeptat. Třeba jestli je titul hodně důležitý, abych mohl létat u společností a posouvat se dál (kdybych třeba začal u Smartwings a jednou bych chtěl létat za např. QATAR). Další věc, které se bojím, je to, jestli nezameškám hodně, kdybych šel výcvikem pomaleji a dokončil ho někdy třeba ve 30, protože kdybych šel rovnou do výcviku a měl bych plnou částku, tak ho můžu dokončit třeba ve 22, když začnu hned po maturitě, a pak bych mohl jít létat s předstihem 8 let.

Jinak Vám chci ještě jednou poděkovat, že mi tu radíte a odpovídáte.


Neřekl bych, že je titul nějak extrémně důležitej. Může to bejt rozdílový kritérium, kdyby měli vybírat mezi dvěma nebo více pilotama s velmi podobnejma zkušenostma, náletem, kvalifikací apod. Rozhodující je nálet a zkušenosti.

Co se týče otázky, jestli bys něco zmeškal - nemyslim si, že je to relevantní otázka. Důležitější je, než kdy budeš moc usednout na pravou sedačku, jestli vůbec. Chápu, že by bylo nejlepší začít lítat hned, co to jde. Pokud se ti to povede rovnou - super, pokud poději - taky super. Navíc, i kdybys měl při škole a před tim, než začneš lítat jako dopravní pilot, zkušenost z letecký společnosti z operačky, navigačního nebo jiný pozice, tak jenom dobře, protože člověk bude mít aspoň širší rozhled a bude schopnej vidět věci v širších souvislostech.

Nemáš zač. Kdyby tě ještě něco napadlo, piš.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Eidi »

Eidi píše:
Bourák píše:Článek jsem si přečetl a popravdě mě dost inspiroval. Sice zde pan Hajzler píše, že začal létat už od 16let, takže mám zpoždění, ale aspoň vím, že bych látání stíhal k práci, takže bych ho mohl platit normálně.


Zas tak zásadní faktor, jestli člověk začne v 16 na bezmotorácích nebo pak až v 18 nebo 20 rovnou třeba PPL, to podle mě neni. Jde o to, kolik tomu člověk věnuje času, úsilí apod.

Bourák píše:Hodně jsem i přemýšlel, že bych si půjčil, dal si splátky na co nejdelší období a snažil se splácet, protože kdybych stíhal chodit do práce, tak bych to platil z toho a zbytek by mi snad pomohli rodiče nebo starší bratr, protože to už by zas až tolik nebylo. Na tuto možnost moc nevím, jak se dívat. Jestli optimisticky s tím, že budu stíhat školu i práci, nebo jestli spíše pesimisticky s tím, že toho učení by bylo moc a nestíhal bych to. Navíc jsem student gymnázia a nevím, kde by mě mohli zaměstnat jen s maturitou.


Co se týče splácení, tak pro CATC nabízí půjčky tušim jeden nebo dva bankovní domy, ale jen do 70 % výše ceny výcviku. Pak to funguje jako standardní spotřebitelská půjčka, kdy člověk musí začít splácet rovnou byť je možný si nastavit výši splátek v průběhu času.

Bourák píše:Také jsem přemýšlel i o tom, že bych se vydal po maturitě na vysokou školu a zde na obor profesionální pilot, ať už VUT nebo ČVUT (ale protože pocházím z města na jižní moravě tak spíše VUT v Brně), ale tam se ještě víc bojím toho, že bych nestíhal dohromady práci, vysokou a ještě leteckou školu (taky se dost bojím dojíždějí, nejraději bych chtěl chodit do CATC nebo FAIR a to by byl i problém s dojížděním, protože je to daleko, a nevím, jak bych to zvládal).

Vejšku určitě doporučuju, specielně jestli jsi z gymplu a aviation related vejšku o to víc. VUT nebo ČVUT určitě dobrá volba. Nemusíš ani nutně na obor profesionální pilot, kdybys neměl finance na zafinancování výcviku. Na ČVUT je obor letecká doprava (sám jsem tam studoval 1 rok) a lidi z toho maj super uplatnění. Kdybys náhodou nesehnal finance po gymplu na to, abys šel rovnou za knypl, tak se nic neděje. Spousta lidí z ČVUT pracuje u ČSA/Travel Service (SW) nebo na Letišti Praha, kde je možný získat super práci za dobrý peníze - ale předevšim praxi. Znám několik lidí, co to neměli nalajnovaný s pilotní kariérou napřímo, ale začali v postupně, pak šli třeba dělat na oeprační dispík, plánování posádek nebo na navigační oddělení v Travel Servicu, kde pár let pracovali, učili se, etablovali se u company a pak při první příležitosti, zatimco si dodělávali kvalifikace, šli do výběrka a vzali je.
Jinak kombinovat práci se školou nějak jde, jakmile se člověk zajede - což ale většinou semestr nebo dva trvá.


Bourák píše:Ani nevíte, jak moc si vážím toho, že se mi tady snažíte pomoct. Je hodně otázek, na které bych se chtěl zeptat. Třeba jestli je titul hodně důležitý, abych mohl létat u společností a posouvat se dál (kdybych třeba začal u Smartwings a jednou bych chtěl létat za např. QATAR). Další věc, které se bojím, je to, jestli nezameškám hodně, kdybych šel výcvikem pomaleji a dokončil ho někdy třeba ve 30, protože kdybych šel rovnou do výcviku a měl bych plnou částku, tak ho můžu dokončit třeba ve 22, když začnu hned po maturitě, a pak bych mohl jít létat s předstihem 8 let.

Jinak Vám chci ještě jednou poděkovat, že mi tu radíte a odpovídáte.


Neřekl bych, že je titul nějak extrémně důležitej. Může to bejt rozdílový kritérium, kdyby měli vybírat mezi dvěma nebo více pilotama s velmi podobnejma zkušenostma, náletem, kvalifikací apod. Rozhodující je nálet a zkušenosti.

Co se týče otázky, jestli bys něco zmeškal - nemyslim si, že je to relevantní otázka. Důležitější je, než kdy budeš moc usednout na pravou sedačku, jestli vůbec. Chápu, že by bylo nejlepší začít lítat hned, co to jde. Pokud se ti to povede rovnou - super, pokud poději - taky super. Navíc, i kdybys měl při škole a před tim, než začneš lítat jako dopravní pilot, zkušenost z letecký společnosti z operačky, navigačního nebo jiný pozice, tak jenom dobře, protože člověk bude mít aspoň širší rozhled a bude schopnej vidět věci v širších souvislostech.

Nemáš zač. Kdyby tě ještě něco napadlo, piš.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Eidi »

Bourák píše:Článek jsem si přečetl a popravdě mě dost inspiroval. Sice zde pan Hajzler píše, že začal létat už od 16let, takže mám zpoždění, ale aspoň vím, že bych látání stíhal k práci, takže bych ho mohl platit normálně.


Zas tak zásadní faktor, jestli člověk začne v 16 na bezmotorácích nebo pak až v 18 nebo 20 rovnou třeba PPL, to podle mě neni. Jde o to, kolik tomu člověk věnuje času, úsilí apod.

Bourák píše:Hodně jsem i přemýšlel, že bych si půjčil, dal si splátky na co nejdelší období a snažil se splácet, protože kdybych stíhal chodit do práce, tak bych to platil z toho a zbytek by mi snad pomohli rodiče nebo starší bratr, protože to už by zas až tolik nebylo. Na tuto možnost moc nevím, jak se dívat. Jestli optimisticky s tím, že budu stíhat školu i práci, nebo jestli spíše pesimisticky s tím, že toho učení by bylo moc a nestíhal bych to. Navíc jsem student gymnázia a nevím, kde by mě mohli zaměstnat jen s maturitou.


Co se týče splácení, tak pro CATC nabízí půjčky tušim jeden nebo dva bankovní domy, ale jen do 70 % výše ceny výcviku. Pak to funguje jako standardní spotřebitelská půjčka, kdy člověk musí začít splácet rovnou byť je možný si nastavit výši splátek v průběhu času.

Bourák píše:Také jsem přemýšlel i o tom, že bych se vydal po maturitě na vysokou školu a zde na obor profesionální pilot, ať už VUT nebo ČVUT (ale protože pocházím z města na jižní moravě tak spíše VUT v Brně), ale tam se ještě víc bojím toho, že bych nestíhal dohromady práci, vysokou a ještě leteckou školu (taky se dost bojím dojíždějí, nejraději bych chtěl chodit do CATC nebo FAIR a to by byl i problém s dojížděním, protože je to daleko, a nevím, jak bych to zvládal).


Vejšku určitě doporučuju, specielně jestli jsi z gymplu a aviation related vejšku o to víc. VUT nebo ČVUT určitě dobrá volba. Nemusíš ani nutně na obor profesionální pilot, kdybys neměl finance na zafinancování výcviku. Na ČVUT je obor letecká doprava (sám jsem tam studoval 1 rok) a lidi z toho maj super uplatnění. Kdybys náhodou nesehnal finance po gymplu na to, abys šel rovnou za knypl, tak se nic neděje. Spousta lidí z ČVUT pracuje u ČSA/Travel Service (SW) nebo na Letišti Praha, kde je možný získat super práci za dobrý peníze - ale předevšim praxi. Znám několik lidí, co to neměli nalajnovaný s pilotní kariérou napřímo, ale začali v postupně, pak šli třeba dělat na oeprační dispík, plánování posádek nebo na navigační oddělení v Travel Servicu, kde pár let pracovali, učili se, etablovali se u company a pak při první příležitosti, zatimco si dodělávali kvalifikace, šli do výběrka a vzali je.
Jinak kombinovat práci se školou nějak jde, jakmile se člověk zajede - což ale většinou semestr nebo dva trvá.

Bourák píše:Ani nevíte, jak moc si vážím toho, že se mi tady snažíte pomoct. Je hodně otázek, na které bych se chtěl zeptat. Třeba jestli je titul hodně důležitý, abych mohl létat u společností a posouvat se dál (kdybych třeba začal u Smartwings a jednou bych chtěl létat za např. QATAR). Další věc, které se bojím, je to, jestli nezameškám hodně, kdybych šel výcvikem pomaleji a dokončil ho někdy třeba ve 30, protože kdybych šel rovnou do výcviku a měl bych plnou částku, tak ho můžu dokončit třeba ve 22, když začnu hned po maturitě, a pak bych mohl jít létat s předstihem 8 let.

Jinak Vám chci ještě jednou poděkovat, že mi tu radíte a odpovídáte.


Neřekl bych, že je titul nějak extrémně důležitej. Může to bejt rozdílový kritérium, kdyby měli vybírat mezi dvěma nebo více pilotama s velmi podobnejma zkušenostma, náletem, kvalifikací apod. Rozhodující je nálet a zkušenosti.

Co se týče otázky, jestli bys něco zmeškal - nemyslim si, že je to relevantní otázka. Důležitější je, než kdy budeš moc usednout na pravou sedačku, jestli vůbec. Chápu, že by bylo nejlepší začít lítat hned, co to jde. Pokud se ti to povede rovnou - super, pokud poději - taky super. Navíc, i kdybys měl při škole a před tim, než začneš lítat jako dopravní pilot, zkušenost z letecký společnosti z operačky, navigačního nebo jiný pozice, tak jenom dobře, protože člověk bude mít aspoň širší rozhled a bude schopnej vidět věci v širších souvislostech.

Nemáš zač. Kdyby tě ještě něco napadlo, piš.

Bourák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 15. 01. 2019, 14:15
Stav: Offline

Re: Výcvik

Příspěvek od Bourák »

Děkuji za podporu. To že mi dáváte naději mi hodně pomáhá.
Máte pravdu. Nezáleží na tom, kdy usednu za knipl dopravního letadla, ale hlavně záleží na tom, jestli se mi to podaří. Budu se snažit dělat všechno pro to, abych mohl začít létat co nejdříve. Kdyby to šlo, tak nejlíp hned po gymplu vysoká a k tomu už létat a kdyby byly ty finance problém, tak půjdu na vysokou, potom práce, získám zkušenosti, peníze, a pak se vrhnu na létání. Do maturity mám ještě 2 roky, za tu dobu se snad ohledně těch financí ještě něco změní. Ještě mě i napadlo, jestli třeba po gymplu si nedát rok volno, chodit do jazykovky, abych si zlepšil angličtinu a k tomu do práce, abych měl i nějaké peníze do začátku. Ale ta vysoká bude asi lepší volba.
Normálně se mi v hlavě honí plno otázek, na které bych se rád zeptal, ale dneska toho bylo hodně ve škole, takže si nějak moc nemůžu vybavit.
Jediné co mě teď tak napadá, tak je asi to, jestli nevíte, jak funguje ta půjčka u CATC. Kdybych jim dal 30% z ceny výcviku, jak by to potom fungovalo? V čem by byl rozdíl od normální spotřebitelské?
A také ještě, vím, že u CATC je i MPL výcvik ve spolupráci s Travel Servicem. U tohoto výcviku by měla být zajištěná praxe na 500 hodin u Travel Servicu, tak by mě zajímalo, jestli by to bylo ve formě výcviku, takže bych za to plat neměl, nebo jestli bych dostal klasicky smlouvu. Když jsem se na to koukal, bylo tam že "v ceně", ale přišlo mi to zvláštní.


Odpovědět