Jak je zajištěno, aby všichni měli cca stejné množství práce - předpokládám, že základním měřítkem je sedačková kapacita pro daný let ?(tj. je rozdíl jestli někdo odbaví 10 letů menších letadel anebo 10 větších)
Z pohledu jiné nejmenované společnosti, než píše Anabel - u nás se třeba na rovnoměrnost příliš nehledí, takže zatímco někdo dřepí celou dvanáctku na přepážkách a na oběd má půl hodiny, jiný má celý den pouze gates a v poledne tři hodiny pauzu. Ale to jsou extrémní případy, většinou to je tak nějak rozhozené, že agent má za směnu několik hodin na přepážce a několik gates. Je to dáno také kvůli podílu common check-in a flight check-in. Common check-in je odbavení všech letů dané společnosti na několika přepážkách (například na téměř všechny lety ČSA se lze odbavit na přepážkách 220-229, resp. 141-157). Naproti tomu flight check-in má pevně přidělené přepážky, odbavení se otevírá obvykle 2 hod. před odletem a nikde jinde vás na daný let neodbaví. Většinou se jedná o chartery, lety cizích dopravců handlovaných v systému ČSA (SU, MA), a lety vyžadující speciální opatření (USA, Kanady, TLV).
Přepážky pro common check-in jsou otevřeny od brzkého rána do pozdního večera, z čehož vyplývá, že musí být stále obsazeny a od toho se také odvíjí denní plán směny. Podle sedačkové kapacity se teda rozhodně na lety nehledí, někdo má třeba tři gates u ATR, kde je kolem dvaceti cestujících a někdo vyhraje čtyří natřískaný Bulíky/Airbuse [8D]. A někdo taky nemá gate žádný...
Podle čeho se rozhoduje o tom, kdo bude odbavovat na business/first class přepážce (je tam asi méně práce,ne?)?
Hihi, připadá mi, jako by mluvil cestující, který nechce stát ve frontě pro ekonomickou třídu a umlouvá slečnu na C/Cl přepážce, že nemá co dělat, tak ať ho odbaví. Je pravda, že cestujících v business třídě je méně, ale na těchto přepážkách se odbavují také držitelé Elite a Elite Plus karet a samozřejmě, že tato klientela má většinou větší standardy a nároky na odbavení. Takže je to jedno, rozděluje se to náhodně, na economy přepážkách je větší nával, business class přepážky vyžadují (by měly vyžadovat [:(]) větší profesionalitu.
Na základě čeho se určuje, kolik se pro daný let otevře check in přepážek?
Většinou si to určuje sama společnost, pro kterou se odbavuje. Kolik zaplatí přepážek, tolik má. Standard (u charterů) je na velkého Bulíka tři přepážky, na Airbus (310/321) čtyři.
Existuje mezi slečnama nějaká specializace - že by přednostně odbavovaly low cost/sky team/chartery...?
Ad. můj předchozí příspěvek, je to rozdělené dle odbavovacích systémů, chartery a ČSA linky dělají všichni. Low costy neděláme [:I]
Jelikoz handling letadel je provoz nepretrzity, pracuje se na 12H smeny - denni, nocni. V mesici vyjde +- 15 techto sluzeb, ty jsou rozdistribuovany podle potreby zamestnavatele. Je mozno mit nejvice tri dvanactky za sebou (asi zakonik prace).
U nás maličko jinak, ne vždy máme celé dvanáctky, některé směny jsou kratší. Délka jedné směny od šesti do šestnácti hodin (dělené směny). V průměru máme tak sedmnáct směn do měsíce. Není problém mít čtyři směny za sebou, den volna a další čtyři [xx(]. Většinou to bývá celkem rozumně rozložené, ale někdy je to teda fakt fyzicky náročné (vstávání v půl čtvrtý teda vážně nemiluju [|)][xx(])