Typický měsíc...

Anabel Lee
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 212
Registrován: 29. 09. 2004, 15:03
Stav: Offline

Tyoický měsíc

Příspěvek od Anabel Lee »

...jak to tak čtu, tak při dělení práce se jedná spíše o "přibližnou" spravedlnost...[;)]


Jo este ad specializace, ono zalezi na tom, kolik odbavovacich systemu ktera spolecnost pouziva. Pokud jich je vice nez male mnozstvi , logicky nemuzou vsichni ovladat vsechno a nastupuji tzv. teamy, ktere odbavuji jen urcite linky na jednom odbavovacim systemu.



Jak to vlastne funguje? To má copak každá společnost svůj odbavovací systém, do které se vkládají údaje?




deleni prace se neda udelat uplne presne. Odbavovacich systemu je hodne, nektere spolecnosti maji vlastni, nektere se nechavaji odbavovat tim, ktery jim nabizi handlingova spolecnost.


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Typický měsíc

Příspěvek od Jafa »

Odbavovacich systemu je hodne, nektere spolecnosti maji vlastni, nektere se nechavaji odbavovat tim, ktery jim nabizi handlingova spolecnost.




Proč se nepoužívá jeden max. dva standardizované? V čem se vzájemně liší?

Yankee Alpha
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 760
Registrován: 30. 01. 2005, 12:41
Oblíbené typy letadel: MD11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Typický měsíc

Příspěvek od Yankee Alpha »

Proč se nepoužívá jeden max. dva standardizované? V čem se vzájemně liší?


Jenom u ČSA a společností, kterým poskytují handling, se odbavovacích systémů používá pět. Většinou to funguje tak, že společnosti, které létají do PRG jen jednou denně nebo třeba jen párkrát týdně, se nechávají odbavovat v systému daného handlingového partnera. Pokud tyto společnosti provozují více denních letů do PRG, případně jí nalétávají z více destinací, pak si nechají zavést vlastní odbavovací systém (výjimkou jsou lety KE, kteří sice létají do PRG jen třikrát týdně, ale odbavovací systém mají vlastní).
Zavádění vlastního odbavovacího systému je pro společnosti výhodné asi z důvodu udržení image a brand dané společnosti, a pak také proto, že odpadají některé technické problémy - např. problémy s through check-inem, které jsou mnohdy způsobené právě nedostatky v komunikaci mezi danými odbavovacími systémy. Pak to také může být jenom prostý fakt, že v "domovském" systému lze v hubu dané společnosti nahlédnout do letu přilétajícího odjinud do hubu. Abych dala konkrétní příklad, tak pokud cetující přiletí z LHR, není through-checkován a ztratí zavazadlovou přívěsku, tak je možné se podívat do letu LHR-PRG a zjistit číslo přívěsky, jelikož v LHR používají stejný odbavovací systém, jako v PRG. Jestliže mi ale takový cestující bez přívěsky přiletí třeba z KBP, tak mám smůlu, do tohoto letu se kvůli jinému systému nepodívám a musí se dělat identifikace zavazadla.
Co se týče týmů, tak u ČSA je to tak, že v základním školení agent absolvuje školení na Gaetana (odb. systém u ČSA). Po zaškolení a delší praxi jsou zkušení agenti vybíráni do teamů a školí se na jiný odbavovací systém dané společnosti (AZ, LX/SN, KE, SK/OS). Jeden agent je většinou vyškolen na jeden, max. dva cizí odbavovací systémy.
Co se týče společného odbavovacího systému, tak o jeho zavádění v PRG se spekuluje již nějakou dobu. Již teď je ovšem známo, že ne všichni do něho vstoupí - určitě SK/OS a KE si chtějí ponechat vlastní systémy. Tento jeden společný systém bude v jednotné masce odbavovat všechny lety, kdy potom následně jednotlivé files odbavených cestujících "přetransferuje" do domovského systému dané společnosti. Kdy a jestli vůbec bude zaveden, to je ve hvězdách.

Yankee Alpha
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 760
Registrován: 30. 01. 2005, 12:41
Oblíbené typy letadel: MD11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Typický měsíc

Příspěvek od Yankee Alpha »

Jak je zajištěno, aby všichni měli cca stejné množství práce - předpokládám, že základním měřítkem je sedačková kapacita pro daný let ?(tj. je rozdíl jestli někdo odbaví 10 letů menších letadel anebo 10 větších)

Z pohledu jiné nejmenované společnosti, než píše Anabel - u nás se třeba na rovnoměrnost příliš nehledí, takže zatímco někdo dřepí celou dvanáctku na přepážkách a na oběd má půl hodiny, jiný má celý den pouze gates a v poledne tři hodiny pauzu. Ale to jsou extrémní případy, většinou to je tak nějak rozhozené, že agent má za směnu několik hodin na přepážce a několik gates. Je to dáno také kvůli podílu common check-in a flight check-in. Common check-in je odbavení všech letů dané společnosti na několika přepážkách (například na téměř všechny lety ČSA se lze odbavit na přepážkách 220-229, resp. 141-157). Naproti tomu flight check-in má pevně přidělené přepážky, odbavení se otevírá obvykle 2 hod. před odletem a nikde jinde vás na daný let neodbaví. Většinou se jedná o chartery, lety cizích dopravců handlovaných v systému ČSA (SU, MA), a lety vyžadující speciální opatření (USA, Kanady, TLV).
Přepážky pro common check-in jsou otevřeny od brzkého rána do pozdního večera, z čehož vyplývá, že musí být stále obsazeny a od toho se také odvíjí denní plán směny. Podle sedačkové kapacity se teda rozhodně na lety nehledí, někdo má třeba tři gates u ATR, kde je kolem dvaceti cestujících a někdo vyhraje čtyří natřískaný Bulíky/Airbuse [8D]. A někdo taky nemá gate žádný...
Podle čeho se rozhoduje o tom, kdo bude odbavovat na business/first class přepážce (je tam asi méně práce,ne?)?


Hihi, připadá mi, jako by mluvil cestující, který nechce stát ve frontě pro ekonomickou třídu a umlouvá slečnu na C/Cl přepážce, že nemá co dělat, tak ať ho odbaví. Je pravda, že cestujících v business třídě je méně, ale na těchto přepážkách se odbavují také držitelé Elite a Elite Plus karet a samozřejmě, že tato klientela má většinou větší standardy a nároky na odbavení. Takže je to jedno, rozděluje se to náhodně, na economy přepážkách je větší nával, business class přepážky vyžadují (by měly vyžadovat [:(]) větší profesionalitu.
Na základě čeho se určuje, kolik se pro daný let otevře check in přepážek?


Většinou si to určuje sama společnost, pro kterou se odbavuje. Kolik zaplatí přepážek, tolik má. Standard (u charterů) je na velkého Bulíka tři přepážky, na Airbus (310/321) čtyři.

Existuje mezi slečnama nějaká specializace - že by přednostně odbavovaly low cost/sky team/chartery...?


Ad. můj předchozí příspěvek, je to rozdělené dle odbavovacích systémů, chartery a ČSA linky dělají všichni. Low costy neděláme [:I]

Jelikoz handling letadel je provoz nepretrzity, pracuje se na 12H smeny - denni, nocni. V mesici vyjde +- 15 techto sluzeb, ty jsou rozdistribuovany podle potreby zamestnavatele. Je mozno mit nejvice tri dvanactky za sebou (asi zakonik prace).


U nás maličko jinak, ne vždy máme celé dvanáctky, některé směny jsou kratší. Délka jedné směny od šesti do šestnácti hodin (dělené směny). V průměru máme tak sedmnáct směn do měsíce. Není problém mít čtyři směny za sebou, den volna a další čtyři [xx(]. Většinou to bývá celkem rozumně rozložené, ale někdy je to teda fakt fyzicky náročné (vstávání v půl čtvrtý teda vážně nemiluju [|)][xx(])

Anabel Lee
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 212
Registrován: 29. 09. 2004, 15:03
Stav: Offline

Re: Typický měsíc

Příspěvek od Anabel Lee »

my moc zkracenych sluzeb nemame, maximalne v lete desitky od nekrestanskych hodin (4 apod)


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Anabel Lee & Yankee Alpha: Díky za obsáhlé odpovědi! Každopádně to tam nemáte jednoduchý, jak by se pro normálního cesťáka mohlo zdát.. :shock:

Wingletka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 01. 2004, 10:15
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Wingletka »

A jak velkou jazykovou výbavu je třeba mít, aby mohl člověk pracovat u odb. přepážek?? Jaké vzdělání musí takový člověk mít (středoškolské, vyšší odborné, vysokoškolské)?? Jestli někdo odpoví, tak díky :wink:

Anabel Lee
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 212
Registrován: 29. 09. 2004, 15:03
Stav: Offline

Příspěvek od Anabel Lee »

wingletka: vzdelani tusim stredoskolske, anglictina podminkou, plus dalsi jazyk vyhoda nebo podminka, zalezi na spolecnosti. Dalsi obecne pozadavky jsou prijemne vystupovani, schopnost prace na smeny, ve stresu a v tymu. A samozrejme NBU :)

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

U ČSA střední škola, angličtina na úrovni intermediate, další jazyk se nepožaduje, ani z toho člověku neplynou nějaké výhody (třeba zařazení do týmu příslušné společnosti), NBÚ, slušné vystupování.

Sarah
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 04. 02. 2006, 19:36
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Sarah »

BB píše:U ČSA střední škola, angličtina na úrovni intermediate, další jazyk se nepožaduje, ani z toho člověku neplynou nějaké výhody (třeba zařazení do týmu příslušné společnosti), NBÚ, slušné vystupování.


Opravdu je třeba stále mít prověrku od NBÚ? Po aférách NBÚ snad tyto prověrky padly, ne?

Wingletka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 01. 2004, 10:15
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Wingletka »

Anabel Lee, BB :arrow: Díky moc za informace :wink:

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Axe »

Sarah píše:
BB píše:U ČSA střední škola, angličtina na úrovni intermediate, další jazyk se nepožaduje, ani z toho člověku neplynou nějaké výhody (třeba zařazení do týmu příslušné společnosti), NBÚ, slušné vystupování.


Opravdu je třeba stále mít prověrku od NBÚ? Po aférách NBÚ snad tyto prověrky padly, ne?


Do schvaleni (doufejme) novely Zakona o civilnim letectvi NBU ano! (Ted nemam na mysli ty Odvazne (umyslne velke "O"), kteri se nezalekli a proste ten dotaznik nevyplnili.)


Odpovědět