Zdravotni zpusobilost 2. tridy - dioptrie

Odpovědět
Monika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 29. 07. 2006, 14:50
Stav: Offline

Zdravotni zpusobilost 2. tridy - dioptrie

Příspěvek od Monika »

Ahoj. Prosim nekoho o odpoved. Potrebovala bych vedet, kolik dioptrii je tolerovano pro zdrav. zpusobilost 2. tridy. Chtela bych to zkusit jako PP, ale mam -6 dioptrii. Samozrejme nosim kontaktni cocky. Takze by me zajimalo, jestli to mam vubec zkouset. Prosim nekoho, kdo s tim ma zkusenosti. Tech dotazu na tohle tema je na netu cela rada, ale ani jeden neni zodpovezen. Ani na strankach ULZ neni o tolerovanych dioptiriich ani slovo. Pokud se mi ozve nekdo, kdo vidi tak mizerne jako ja, a dostal se do letadla /nemyslim jako cestujici :P /, tak at jen napise, ze to jde. MOCKRAT DEKUJI JEN ZA JEDINOU KLADNOU ODPOVED.


BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

Zavolej si přímo na ULZ, i když 6 dioptrií je dost (pro pilota nemyslitelné), tak také závisí na typu vady a jejím vývoji.

ok
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 28. 01. 2003, 08:59
Bydliště: Morgantown
Stav: Offline

Příspěvek od ok »

Mam podobny problem a uz jsem o tom neco zjistil, tak se podelim.

Zacnu spatnymi zpravami. Kdyz mi bylo 15, byl jsem na ULZ s 5 dioptriema (myopie), coz byl tehdy platny limit. Nepustili me dal s tim, ze moje vada je zpusobena nerovnomernym rustem oka a ze se muze jeste zhorsovat dokud budu rust. Kdyby mi bylo behem toho vysetreni alespon 18, pry bych prosel. Nastesti jsem to mel domluvene tak, ze jsem sel jen na kontrolu zraku a nemusel jsem platit vysetreni (coz tehdy stalo myslim 3000Kc). Jestli se to nezmenilo, ceske limity jsou:
1. trida: 3 dioptrie
2. trida: 5 dioptrii

Urcite mas ale nadeji v zahranici. Myslim, ze v Anglii je limit pro 1. tridu 5 D a pro druhou 8 D, navic se uvazuje o dalsim zmirneni limitu pro 1. tridu. Pokud ale neprojdes testem a pak si nechas uspesne udelat laserovou operaci, stejne ti to nedaji - budou vychazet z predchozich zaznamu. To je pry proto, aby lide kvuli nejakym predpisum (ktere se navic porad meni) neriskovali takovou operaci. Pokud si ale operaci nechas udelat z prokazatelne jineho duvodu, v UK muzes letat uz par mesicu (radove 6) po ni. U nas je ta prodleva nejmin rok.

V USA dokonce pry jen staci mit zrak tzv. 20/20 s brylemi nebo cockami. Zkratka jde jen o to, videt dobre s nejakou pomuckou a mit u sebe vzdy nahradni bryle. Na dioptrie se nikdo nepta. Nevim jak je to v jinych statech, ale urcite jsou nekde mirnejsi. Neni mi jasne, jestli staci kdyz si udelas medical v cizine, nebo jestli tam musis delat i cely vycvik. Dale nevim do jake miry je takto ziskana licence prenosna do jinych zemi.

Vsechny ty pozitivni informace bohuzel nemam nikde potvrzene, je to jen z doslechu.

kormidylko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 20. 07. 2005, 04:49
Stav: Offline

Příspěvek od kormidylko »

Uz jsem se kdysi zminoval ze nechapu proc jsou delany nejaky limity na dalkovou viditelnost. Brejle nebo cocky jsou noseny proto aby clovek videl a ne aby nevidel. Za celej svuj zivot mne brejle nikdy neplanovane nespadly z nosu a to ani pri tezkych padech pod stul. Pokud je na 1. tridu povoleno 3 dio, tak vezte vy co vidite dobre, ze dotycnej bez nich v podstate vidi houno, akorat rozezna tak 16 barev jako windows a mozna pozna to veliky T z testu. A jak tak vidim, tak v nesmyslnym predpisu vedou zase Cechy. Zajimalo by me jestli nekdo mate tuseni kdyz si privezu jednicku z ciziny, jestli mi bude platit v Cechach nebo budu muset delat ceskou.....

Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Příspěvek od Skytravel »

...no v cizine si ji udelat muzes, ale u nas ti ji nemusi uznat


Monika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 29. 07. 2006, 14:50
Stav: Offline

Příspěvek od Monika »

Tak to je teda pekne naprd. Je videt, ze ty predpisy zas vymyslel nejakej magor, kterej vidi perfektne. Kdyby totiz nosil brejle, tak by moc dobre vedel, ze je naprosto jedno, jestli mas dioptrie 3 nebo 7, protoze stejne vidis naprosto nic. A na tech zdravotnich testech se ti koukaj do oci tim pristrojem, co pozna, kolik dioptrii mas????? Jestli jo, tak se ten test pak neda ani prelstit, tak to je taky naprd. Ale preci, kdyz vidim s cockama uplne vsechno, tak neni podstatny, jestli jich mam 8 nebo 2 ne???? Proste vidim a hotovo. Tak to ste me teda moc nepotesili, to sou pro nas slepce, ktery chceme do letadla, dost blby zpravy. Pokud ma nekdo este nejaky jiny zkusenosti, prosim napiste!!! Muzem jen doufat, ze se to zacne postupem casu treba menit, protoze rada predpisu u nas je naprosto debilnich, takze treba s tim nekdo neco udela.

smoula
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 07. 08. 2006, 21:32
Bydliště: Hranice
Stav: Offline

Příspěvek od smoula »

chtěla bych se jen zeptat, když už jste tu tmínili tu 1. a 2. třídu, jaký je rozdíl mezi letuškou 1. a 2. třídy, jestli letuška 1. třídy pracuje v části letadla vyhrazené 1. třídě a letuška 2. třídy zase v části vyhrazené 2. třídě. Nebo je tam spíše rozdíl v platu? :?:

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

smoula píše:chtěla bych se jen zeptat, když už jste tu tmínili tu 1. a 2. třídu, jaký je rozdíl mezi letuškou 1. a 2. třídy, jestli letuška 1. třídy pracuje v části letadla vyhrazené 1. třídě a letuška 2. třídy zase v části vyhrazené 2. třídě. Nebo je tam spíše rozdíl v platu? :?:


Ty třídy, které zmiňujeme v tomto tématu, se týkají zdravotního osvědčení. Tam se rozlišuje 1., 2. a 3. třída. Nevím jak je to u PP, mám dojem že stačí 2.třída. U pilotů je 1.třída pro obchodní/dopravní piloty, 2.třída pro soukromé piloty, pak jsou ještě speciální (míň omezující) typy pro ultralehká letadla, kluzáky a tak. 3.třída je jestli se nepletu pro řídící letového provozu.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

smoula píše:chtěla bych se jen zeptat, když už jste tu tmínili tu 1. a 2. třídu, jaký je rozdíl mezi letuškou 1. a 2. třídy, jestli letuška 1. třídy pracuje v části letadla vyhrazené 1. třídě a letuška 2. třídy zase v části vyhrazené 2. třídě. Nebo je tam spíše rozdíl v platu? :?:


Torchu off topic, ale jinak název filmu, od kterého se zřejmě tvůj dotaz odvíjí, je celkem blbost (jako celý film). PP pracují ve všech třídách, na každém letu mají rozdělenou práci, která bude na které pozici. Samozřejmě VK (vedoucí kabiny) má stanoviště v přední galley, takže pracuje v business třídě. Na větších letadlech, kde je 8 i přes 10 PP, bývá hlavní VK (v aj purser) opět ve předu, avšak za zadní část kabiny zodpovídá další PP s kvalifikací VK. Konkrétní rozdělení závisí i na společnosti, z doslechu u Emirates prvních dva tři roky létají stévardky jen v economy, poté až jim je svěřována business a first class. U ČSA je to jedno. Určitě ale žádná společnost nerozděluje PP na 1. a 2. třídu (nebo 3 třídy), když je potřeba a odletí na let náhradní posádka, tak se stává, že funkce "řadových" PP vykonává někdo s kvalifikací VK.

smoula
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 07. 08. 2006, 21:32
Bydliště: Hranice
Stav: Offline

Příspěvek od smoula »

myslim, že mých -0,5 dioptrií je poměrně zanedbatelné. Vidím celkem dobře, akorát na větší vzdálenost nepřečtu některé nápisy.


Odpovědět