JAK JSEM SE neSTAL STEVARDEM

Odpovědět
zbyna23
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 22. 02. 2008, 13:53
Stav: Offline

JAK JSEM SE neSTAL STEVARDEM

Příspěvek od zbyna23 »

Každý člověk toužil v životě po tom, aby ho práce bavila nebo se stala zároveň jeho koníčkem. Vím, že to mnohdy pro spousty lidí bylo nemyslitelné nebo nereálné. Vždy jsem chtěl pracovat v oboru služeb a poskytovat lidem servis. I proto jsem studoval jak na střední, tak na vysoké škole hotelové. Po studiu na vysoké škole jsem si chtěl najít práci, u které bych si byl jist, že by mě bavila. Nečekaně jsem narazil v tisku na nabídku, která mě velmi zaujala. Jednalo se o pozici stevarda na palubě letadla. Uvědomil jsem si, že součástí takové profese bych měl možnost poznávat svět, mnoho nových kultur a národností, zdokonalovat se v cizím jazyce a zároveň poskytovat servis v neobvyklém prostředí. Byl jsem přesvědčen, že právě toto povolání by se mě zároveň stalo mým snem. Neváhal jsem a přihlásil se tedy na výběrové řízení. To se skládalo z více kol. Na základě určitých požadavků si letecká společnost vybírala palubní průvodčí pro dvě nová letadla. Nevěřícně jsem úspěšně prošel všemi pohovory a byl vybrán na tuto pozici. Byl jsem šťastný a nemohl uvěřit tomu, že jde o skutečnost. Během těchto pohovorů jsme postupně již navazovali kontakty s ostatními, kteří byli vybráni a začali se navzájem seznamovat. Po přijímacím řízení mi k výkonu této profese zbývala pouze zdravotní prohlídka na Ústavu leteckého zdravotnictví (ÚLZ). Zde chtějí prověřit Váš zdravotní stav, fyzickou výkonnost a psychickou odolnost. Jako mladý člověk se zájmem o sport a aktivní životní styl jsem věřil, že prohlídka proběhne bez problémů. Při vstupu na prohlídku jsem uhradil částku přes pět tisícovek a poté celý den pobíhal po různých vyšetřeních včetně psychologa. Všemi vyšetřeními jsem prošel bez problémů. I na neurologii, kde Vás neurolog doslova proklepne kladívkem po celém těle jsem neměl jediný problém, do toho okamžiku, než neurolog nahlédnul do mého výpisu ze zdravotní karty, kde mám záznam o prodělání krátkodobého záchvatového stavu, který jsem měl v 10 letech a byl jsem proto vyšetřován pár dnů v nemocnici. Od té doby jsem v podstatě doktora neviděl, žádným záchvatovým stavům nepodléhám, letadlem létám pravidelně od svých 10, v životě jsem neměl závažné zdravotní problémy a jsem naprosto fit a zdráv. A právě na základě tohoto jediného záznamu mi od pana neurologa bylo zděleno, že by bylo jeho zodpovědností, kdyby mě poslal na palubu letadla. Tudíž od mé vysněné práce, ve kterou jsem doufal již na 99%, že se uskuteční, mě bude navždy dělit jediné razítko na výpisu z lékařské prohlídky na ÚLZ v kolonce neurologie „Neschopen výkonu palubního průvodčího“. Nechci říct, že mě toto razítko ranilo na celý život, ale na srdci ta šrámota navždy zůstane, už jen když se třeba podívám na oblohu a uvidím vzdušnou čáru za letadlem nebo usednu do letadla jako pasažér, vzpomínka se vždy vrátí. Sám jsem si dokázal, že mé hodnoty odpovídají výkonu takového povolání, ale i v tom nejposlednějším okamžiku, kdy doufáte, že se vaše zaměstnání stává zároveň snem se může naprosto rozplynout jako ve skutečném snu.

P.S. : Tímto bych chtěl pozdravit stevardy a stevardky, kteří nastoupili na výcvik dne 17. března 2008 u letecké společnosti Travel Service.
Z. P.


xicht
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 07. 2007, 12:35
Bydliště: Roudnice nad Labem
Stav: Offline

Příspěvek od xicht »

Ahoj Zbýňo, je mi tě sice líto, ale s vysokou školou hotelovou určitě najdeš jinou práci ve službách, která tě bude bavit mnohem víc a třeba bude i lépe placená. Dnešní vysokoškoláci to se sháněním práce tak těžké nemají, věř mi. Přeji ti hodně štěstí.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

Zbyno a co kdyby se ti karta nekde "ztratila"? I kdyz ted uz te tam asi maji v nejake evidenci... Ja treba kartu z detstvi vubec nemam, nekde se pri stehovani doktora ztratila a tak moje zdravotni dokumentace zacina az mym cca 15 rokem. Jenze to uz asi bude s krizkem po funuse, kdyz uz tam jsi v databazich jako "nezpusobily".
Je to skoda, kazdopadne je z pozice pasazera radost se na palube setkavat s CC, kteri svou praci miluji a nejsou tam jen kvuli vydelku, nebo proto, ze to tak nejak proste vyslo...

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: JAK JSEM SE neSTAL STEVARDEM

Příspěvek od Tom Air »

zbyna23 píše:Každý člověk toužil v životě po tom, aby ho práce bavila nebo se stala zároveň jeho koníčkem. Vím, že to mnohdy pro spousty lidí bylo nemyslitelné nebo nereálné. Vždy jsem chtěl pracovat v oboru služeb a poskytovat lidem servis. I proto jsem studoval jak na střední, tak na vysoké škole hotelové. Po studiu na vysoké škole jsem si chtěl najít práci, u které bych si byl jist, že by mě bavila. Nečekaně jsem narazil v tisku na nabídku, která mě velmi zaujala. Jednalo se o pozici stevarda na palubě letadla. Uvědomil jsem si, že součástí takové profese bych měl možnost poznávat svět, mnoho nových kultur a národností, zdokonalovat se v cizím jazyce a zároveň poskytovat servis v neobvyklém prostředí. Byl jsem přesvědčen, že právě toto povolání by se mě zároveň stalo mým snem. Neváhal jsem a přihlásil se tedy na výběrové řízení. To se skládalo z více kol. Na základě určitých požadavků si letecká společnost vybírala palubní průvodčí pro dvě nová letadla. Nevěřícně jsem úspěšně prošel všemi pohovory a byl vybrán na tuto pozici. Byl jsem šťastný a nemohl uvěřit tomu, že jde o skutečnost. Během těchto pohovorů jsme postupně již navazovali kontakty s ostatními, kteří byli vybráni a začali se navzájem seznamovat. Po přijímacím řízení mi k výkonu této profese zbývala pouze zdravotní prohlídka na Ústavu leteckého zdravotnictví (ÚLZ). Zde chtějí prověřit Váš zdravotní stav, fyzickou výkonnost a psychickou odolnost. Jako mladý člověk se zájmem o sport a aktivní životní styl jsem věřil, že prohlídka proběhne bez problémů. Při vstupu na prohlídku jsem uhradil částku přes pět tisícovek a poté celý den pobíhal po různých vyšetřeních včetně psychologa. Všemi vyšetřeními jsem prošel bez problémů. I na neurologii, kde Vás neurolog doslova proklepne kladívkem po celém těle jsem neměl jediný problém, do toho okamžiku, než neurolog nahlédnul do mého výpisu ze zdravotní karty, kde mám záznam o prodělání krátkodobého záchvatového stavu, který jsem měl v 10 letech a byl jsem proto vyšetřován pár dnů v nemocnici. Od té doby jsem v podstatě doktora neviděl, žádným záchvatovým stavům nepodléhám, letadlem létám pravidelně od svých 10, v životě jsem neměl závažné zdravotní problémy a jsem naprosto fit a zdráv. A právě na základě tohoto jediného záznamu mi od pana neurologa bylo zděleno, že by bylo jeho zodpovědností, kdyby mě poslal na palubu letadla. Tudíž od mé vysněné práce, ve kterou jsem doufal již na 99%, že se uskuteční, mě bude navždy dělit jediné razítko na výpisu z lékařské prohlídky na ÚLZ v kolonce neurologie „Neschopen výkonu palubního průvodčího“. Nechci říct, že mě toto razítko ranilo na celý život, ale na srdci ta šrámota navždy zůstane, už jen když se třeba podívám na oblohu a uvidím vzdušnou čáru za letadlem nebo usednu do letadla jako pasažér, vzpomínka se vždy vrátí. Sám jsem si dokázal, že mé hodnoty odpovídají výkonu takového povolání, ale i v tom nejposlednějším okamžiku, kdy doufáte, že se vaše zaměstnání stává zároveň snem se může naprosto rozplynout jako ve skutečném snu.

P.S. : Tímto bych chtěl pozdravit stevardy a stevardky, kteří nastoupili na výcvik dne 17. března 2008 u letecké společnosti Travel Service.
Z. P.


Neurologové jsou dost alibisti - nikdo z nich "to" nechce nechat na sobě. Asi 5 % populace někdy v životě prodělá epileptický záchvat, ale jen necelých 0,7% populace jsou epileptici. Může se to stát komukoliv, spouštěcích mechanismů je víc - nevyspalost, stres, alkohol, drogy (což v 10 letech asi není ten případ), horečnaté onemocnění, úraz... Když někdo prodělá takový záchvat, většinou přijde hned o řidičák. Po roce mu ho ale vrátí, když se záchvat neopakuje a vyšetření neobjeví jasnou diagnózu epilepsie. Profesionálním řidičům vrací papíry po deseti letech od záchvatu. Myslím, že riziko, že řidič náklaďáku dostane záchvat za volantem a někoho zabije, je daleko větší, než že to stevarda popadne ve vzduchu. Jednak ta šance je po tak dlouhé době skoro nulová, a navíc - komu můžeš při tom záchvatu ublížit? Osobně bych to zkusil ještě probrat s jiným neurologem... Chápu, že ve vzduchu musí být jen zdraví lidé, ale podle mě zdravý jsi a tohle rozhodnutí doktora mi přijde diskriminující a hodně alibistické. MOC ti držím palce.

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Tom Air »

Ještě něco - na Homolce je specializované pracoviště pro posuzování a léčení epilepsie - zkus se dostat tam.


zbyna23
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 22. 02. 2008, 13:53
Stav: Offline

Příspěvek od zbyna23 »

Tom Air píše:Ještě něco - na Homolce je specializované pracoviště pro posuzování a léčení epilepsie - zkus se dostat tam.


jo, díky za podporu, byl jsem po nějakých letech na vyšetření abych právě řidičák získal, řidičák mám od 18 let, jsem naprosto fyzicky zdatný a fit, naopak znám i holky, které se např. bojí vody nebo umí plavat jen tak nějak "na psa" a dělají tuto práci. Chci se zeptat,pracuješ v letectví?

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Tom Air »

zbyna23 píše:
Tom Air píše:Ještě něco - na Homolce je specializované pracoviště pro posuzování a léčení epilepsie - zkus se dostat tam.


jo, díky za podporu, byl jsem po nějakých letech na vyšetření abych právě řidičák získal, řidičák mám od 18 let, jsem naprosto fyzicky zdatný a fit, naopak znám i holky, které se např. bojí vody nebo umí plavat jen tak nějak "na psa" a dělají tuto práci. Chci se zeptat,pracuješ v letectví?


Bohužel ne. Jako kluk jsem chtěl být pilotem, ale nešla mi matyka, takže vysoká škola dopravní v Žilině nehrozila.

lištička
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 13. 01. 2008, 17:23
Stav: Offline

Neházej flintu do žita...

Příspěvek od lištička »

Ahoj Zbyňo, musím reagovat na tvůj smutný a tak trochu patetický příspěvek 8)
Pokud ti to nevyšlo v ČR, neznamená to, že ti je práce PP navždy ztracena. V zahraničí je spousta společností, který hledaj staff (namátkou EasyJet, Ryanair, Emirates atp..) a tenhle trend bude pokračovat. Ti mají vždycky svého privátního lékaře a prohlídka netrvá zdaleka tak dlouho a neni tak detailní jako u ULZ. Něco jako "ověřený překlad zdravotní karty" po tobě, myslím, fakt chtít nebudou.

Takže pokud nemáš strach opustit na pár let svojí rodnou hroudu, můžeš tenhle job dělat v jiný zemi, což ještě mnohem víc exiting než tady a vyděláš si ještě víc peněz :D

Takže teď aspoň víš, co chceš dělat za práci a můžeš na tom dál pracovat...

Bumpy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 85
Registrován: 16. 02. 2007, 11:12
Stav: Offline

Příspěvek od Bumpy »

Neurologove na ULZ jsou skutecne prisny, mozna az moc... A i kdyz jim prineses neco z jine nemocnice, tak je to asi nebude zajimat. Kazdopadne bych to nevzdaval a zkusil to, co pise listicka.

2Tom Air: Matika snad neni podstatna, ne? :)

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Tom Air »

2Bumpy: bez matiky se na takovou VŠ nedostaneš, a dostaneš-li se, vylejou Tě... :? Ale to odbočujeme od tématu.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Axe »

Bumpy píše:Neurologove na ULZ jsou skutecne prisny, mozna az moc... A i kdyz jim prineses neco z jine nemocnice, tak je to asi nebude zajimat. Kazdopadne bych to nevzdaval a zkusil to, co pise listicka.

2Tom Air: Matika snad neni podstatna, ne? :)


To jen opet podporuje znamou pravdu: NIC MI NENI, NEBYLO, S NICIM JSEM SE NELECIL, ZADNY POBLEM NEMAM !!! Jak rika Dr. Plzak: ZAPIRAT, ZAPIRAT, ZAPIRAT

... jinak si podriznes vetev a zijes jen jednou.

Zkus to fakt jinde (v zahranici), pro prijimaci prohlidku si vezmi ponauceni, co se rika a co ne a az budes par let letat a prestane te bavit byl mimo domov zkus si podat prihlasku k domaci spol.

Jo a jestli se nepletu, prohlidka vykonana u jakehokoliv leteckeho zdrav. ustavu v clenskych statech ICAO (vydaji-li ti potvrzeni dle reguli ICAO) je platna na uzemi kazdeho clenskeho statu ICAO ... Ale tohle si nech potvrdit nebo se podivej do JAR-FCL. Holt by jsi pak musel na pravidelne prohlidky do SRN, A, PL atd.


Odpovědět