Letecká doprava ČVUT

cestujlevne
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 25. 03. 2012, 21:11
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od cestujlevne »

Ha :wave:


Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od Brut »

cestujlevne.com píše:Jak skončí fyzika tak je nuda..


Už aby to bylo :D

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od gigy »

Ahoj, chci se zeptat, letos budu maturovat a přemýšlím kam na VŠ. Nejvíce tedy zvažuji CVUT FD obor LED a ( a pak v budoucnu magistra...) A nebo CVUT FS Ústav letadlové techniky. Samozřejmě, že mě zajímají letadla, létám GA, nejvíc bych se chtěl asi stát pilotem, to jsem ale zavrhl. ( Nemám 2 míče a zjistil jsem že mít rodinu a u toho být pilot je něco téměř nemožného.) Proto bych nejradši nějakou práci v letectví, konkrétně nevím, ale prostě něco na letišti, u společnosti, něco v RLP nebo tak. A teď jakou vybrat fakultu, FD je asi trochu lehčí a tomuhle oboru blíž. Známá mě ale teď vystrašila, má jí vystudovanou ( magistra, ty obory co chci já) a říkala že skončila tak, že plánuje lety za 30k hrubého, pracuje 12h denně, nestíhá, nervy, stres že na něco zapomene, ale že prostě práce není a nic lepšího nenajde, že je to v Cr teď mrtvé. Je to opravdu tak špatné jak říká? Kvůli tomu jsem začal přemýšlet nad něčím jiným a konkrétně nad tou strojarnou, k letadlům to má taky blízko, a prý mají mnohem větší uplatnění. Vykoupené to asi teda bude tím že to bude těžší a možná pro mě o malinko nudnější. Chci se tedy zeptat co si myslíte vy, vím že tu pár lidí v letectví pracuje a pár lidí dokonce tuto školu má.

Díky všem. :)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od jencik »

Určite skôr strojarinu ako FD. Čo sa týka práce, tam záleží asi skôr od kontaktov a schopností človeka, určite sa dá presadiť aj z dopravy, len na sebe musí viac človek individuálne makat.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od Nemec »

ČVUT FS mám teď rozdělanou já a řekl bych, že je to dost pracný teda :D Nejsem úplně studijní typ a dělám to volnějším tempem, každopádně dokud nebudeš Bc., tak si k letadlům moc nepřičichneš. Na Ing. na leteckým ústavu se k letadlům dostaneš o trochu víc ale nečekej, že se budeš pohybovat mezi letadlama typu Boeing/Airbus, jedná spíš o GA, protože většina lidí pak do práce nastupuje do Vodochod, Letňan, HK. Celkově studium na strojárně hodně teoretický, nemůžu to moc srovnat s dopravkou, tam chodím na dva předměty... Na druhou stranu na magistru FD a FS jsou nějaký předměty společný a vyučují to stejní lidé. Bohužel/bohudík dělají zaměstnavatelé rozdíly mezi lidmi z FD a FS, kde FS upřednostňují... Nejlíp se pak stejně rozhoduje až když jsi před magistrem. Za mě doporučuji FS s tím, že budeš mít pak tři roky na další rozhodnutí. FS se neboj, je to dávatelný s trochou úsilí :D


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od pepa007 »

konkrétně nevím, ale prostě něco na letišti, u společnosti, něco v RLP nebo tak


To zní jako FD, na tyhle joby by ti strojařina byla k hovnu. Leda že bys chtěl dělat mechanika nebo v údržbě letadel.

Jako absolvent FD tě můžu uklidnit že to je asi nejlehčí vejška na světě. Jediný na čem tam vyházeli lidi byla fyzika, matika, pružnost nebo deskriptiva v prvních dvou ročnících (ale pokdu máš nějakej vztah k matfyz, tak je to brnkačka). Když přelezeš do třeťáku, tak už je to fakt totální banalita. Kolikrát jsme dělali 2-3 zkoušky za den, běžně jsme chodili na některý zkoušky naprosto bez učení, prostě to "zkusit" a pohoda, já osobně jsem například na rok odjel z prahy a do školy nechodil, pak jsem se po roce vrátil, nabouchal za týden zkouškovýho pár kreditů a pohoda. Moje drahá ex celou pětiletou dopravku (ač neleteckej obor) udělala za 2,5 roku, protože se jí tam prostě nechtělo hnít tak dlouho. Obor letecký provoz bych shrnul tak že se naučíš to co je v "Učebnici pilota", což prakticky každej kdo lítá už stejně dávno zná, a seš v pohodě.

Co se týče práce - ve státním žádný prachy nečekej. V handlingu taky prachy nečekej. Vlastně nevím jestli jsou na letišti vůbec nějaký dobře placený joby, pokud nejseš fakt v top managementu. Jestli fakt zvažuješ pilota a myslíš si že by tě to bavilo celej život dělat, tak 2 míče na výcvik jsou nic. Vezmeš si hypošku a pohodlně splatíš. Pilotů je nedostatek a bude jen hůř, ale připrav se že tě tahle práce dost možná donutí přestěhovat se někam do Dubaje nebo do Číny, prostě tam kde to letectví a poptávka roste nejrychleji.

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od gigy »

Nemec píše:Bohužel/bohudík dělají zaměstnavatelé rozdíly mezi lidmi z FD a FS, kde FS upřednostňují...


Kde třeba konkrétně?

Teď fakt ještě víc nevím :D

jencik píše:určite sa dá presadiť aj z dopravy, len na sebe musí viac človek individuálne makat.

To myslíš jak konkrétně? :D

Ještě přemýšlím že bych šel na tu FD a vzal to tak že to mám volnější a našel si k tomu nějakej job, nejlíp v letectví ( třeba pseusopilota nebo prostě něco) třeba by mi to pomohlo pak po škole sehnat nějakou lepší práci... Přece jen v Praze 30 hrubého když chcete platit třeba hypotéku je nic moc. Nevím jak se dostat třeba do toho "top managementu". Asi by mě hodně bavilo dělat třeba to co dělá ten "ředitel leteckého provozu letiště" ( viz. https://youtu.be/u3VkMzNmfMA )

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od Petr31 »

gigy píše:
Nemec píše:Bohužel/bohudík dělají zaměstnavatelé rozdíly mezi lidmi z FD a FS, kde FS upřednostňují...


Kde třeba konkrétně?

Teď fakt ještě víc nevím :D

jencik píše:určite sa dá presadiť aj z dopravy, len na sebe musí viac človek individuálne makat.

To myslíš jak konkrétně? :D

Ještě přemýšlím že bych šel na tu FD a vzal to tak že to mám volnější a našel si k tomu nějakej job, nejlíp v letectví ( třeba pseusopilota nebo prostě něco) třeba by mi to pomohlo pak po škole sehnat nějakou lepší práci... Přece jen v Praze 30 hrubého když chcete platit třeba hypotéku je nic moc. Nevím jak se dostat třeba do toho "top managementu". Asi by mě hodně bavilo dělat třeba to co dělá ten "ředitel leteckého provozu letiště" ( viz. https://youtu.be/u3VkMzNmfMA )


...hele mladíku, nechci ti brat iluze, ale čím dřív spadneš obrazně řečeno z oblak na zem a přestane ti pršet do nosu, tím líp pro tebe. Jaký plat si tak asi představuješ? Jen pro tvoji představu, TVS nabírá nové F/O za nástupní plat 800-1000 EUR měsíčně hrubého.....

1) Těžko na cvičišti, lehko v boji...aneb vystudovat školu s mizernou pověstí (nemyslím tím žádnou konkrétně) a bez úsilí se nemusí vyplatit.Už i personalisti v Čechách přišli na to, že není škola jako škola a fakulta jako fakulta.Nedávno jsem četl článek kde psali, že absolventy některých vypečených VŠ do výběrového řízení ani nezvou.

2) V letectví se převážně pracuje v režimu H24 a 12h směny jsou běžné a když je potřeba, jsou i delší. Ona práce v letectví taky vyžaduje srdcaře a pak se dostaví ve slušné firmě (moc jich u nás ale není) i slušnější peníze.Tak letu zdar!

PS: Vždy jsem chtěl být rentiérem...ale nezadařilo se, takže musím pracovat :))

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od jencik »

Na letisku väčšinou vypisujú pozicie na brigádu check in agent, hlasatel, vodič vozíkov, odmrazovac lietadiel, obcas do lounge obsluhu či security agenta- bud pohovory pred letom Delty alebo osobná prehliadka ak pipas za rámom.
To je asi všetko, u TVS pocitaj konkurenciu ľudí zo stredných škôl z oblasti cestovného ruchu a tiež, že sezóna sa kryje s letným skuškovým. Existujú ešte alternatívy v doprave.
Čo sa týka školy, najskôr už nepôjde niekde zmiznut na rok či skončiť školu za 2,5 roku, keďže sa pridala kontrola prezencky, priebežne testy a za semester si môžeš zapísať len 40 eventuálne 45 kreditov na semester a potrebujes 40 na posun do ďalšieho ročníka plus niektoré predmety môžu mať prerekvizity.
Podobne je to s plátom, určite cakaj, ze aspoň zo začiatku to nebude žiadne terno a skutočne mať nástupný plat okolo 25k hrubého nie je žiadna zvláštnosť. Čo sa týka kvality CVUT, určite by som FD a FS nehodnotili nejak zle, takze problém čo píše Petr nehrozí, na druhej strane papier zo školy nie je všetko a niečo si z nej aj potrebujes odniesť, inak na pohovore neuspejes. Keď chceš, tak na CVUT je karierny veľtrh niekedy v marci/breznu a je tam aj RLP a iné firmy, tak sa ich môžeš spýtať na požiadavky.

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od gigy »

Petr31 píše:...hele mladíku, nechci ti brat iluze, ale čím dřív spadneš obrazně řečeno z oblak na zem a přestane ti pršet do nosu, tím líp pro tebe. Jaký plat si tak asi představuješ? Jen pro tvoji představu, TVS nabírá nové F/O za nástupní plat 800-1000 EUR měsíčně hrubého.....

Ty iluze mi asi navodila sestra která má bakaláře na nějaký ekonomce v Pardubicích a nastoupila někde do pojišťovny za 25k hrubého a už je dávno na těch 30, tak když tohle slyšela tak mi řekla že na Ing z CVUT a ještě na Prahu je to málo. Z toho dle názoru potom vychází moje představy o platech.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od jencik »

Takto, na začiatku sa tie platy až tak nelíšia, samozrejme plus je už mať nejakú prax popri škole. Po dvoch rokoch už ale rozdiel bude vyšší a po 5 ešte vyšší. Aj programátor s Bc s praxou na školských projektoch bude mať okolo 28k nástupný, po dvoch rokoch 40k a po 5 aj 50k+ odvíja sa to už ale od technológií, skúsenosti a náročnosti termínov, poznam ľudí, čo nastupovali za 25k, lebo vyleteli zo školy v druhaku na Bc a po 4 rokoch beru 80k+ v pohode. Poisťovňa je taký blbý príklad, lebo tam síce dostanes relatívne viac na začiatku, ale potom to už tak nerastie, viď jej plat 30k, to máš inde po konci skúšobnej doby.

regi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 18. 02. 2017, 13:57
Stav: Offline

Letecká doprava ČVUT-magisterské studium

Příspěvek od regi »

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jestli by mi tady někdo poradil, jak se nejlépe připravit na přijímací řízení (okruh všeobecné znalosti letadel a letecké techniky).
Mám za sebou bakalářské studium-obecné strojírenství na VUT v Brně, takže nic moc konkrétního ohledně letectví jsme neprobírali.
Má někdo nějakou radu, jak to zvládnout i bez 3 let na oboru letecká doprava?

Díky moc za odpověď.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od Nemec »

Přesně to teď řeším taky, ale spoléhám se na knihu Učebnice pilota a mám stažený ATPL moduly 2,5,6,7 a ty si někdy přečtu :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Letecká doprava ČVUT

Příspěvek od JackBrno »

regi:
Kdo se dlouhodobě zajímá o letadla, neměl by s tím mít žádný problém :)


Odpovědět