Palubní průvodčí

Lily
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 09. 05. 2005, 17:49
Stav: Offline

Příspěvek od Lily »

V jednom foru zde bylo psano, ze CSA uz letos konkurz poradat nebudou. Ale kdo vi.
Jinak si myslim, ze na Tebe prijde rada brzo (pokud Tve prijmeni zacina na F :o), poradnik je podle abecedy, jak jsem se dozvedela od pani Skyvove.
A ceka tam hodne lidi :o(


Sarah
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 04. 02. 2006, 19:36
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Sarah »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
V jednom foru zde bylo psano, ze CSA uz letos konkurz poradat nebudou. Ale kdo vi.
Jinak si myslim, ze na Tebe prijde rada brzo (pokud Tve prijmeni zacina na F :o), poradnik je podle abecedy, jak jsem se dozvedela od pani Skyvove.
A ceka tam hodne lidi :o(

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jo, začíná na F:-) Myslím, že i na ústní zkoušky, ÚLZ a pohovory byli lidé zváni už podle abededy....Vím, že jsem zkraje pořadníku, otázkou ale je, že můžou být přede mnou ještě další lidé, co třeba čekají z konkurzu co byl ještě půl roku před tím červnovým. Taky si myslím, že to určitě fungovat tak, že pokud Vám zavolají a Vy nebudete moc, tak budou obvolávat lidi, co jsou za Vámi v pořadníku.
Další otázkou je, kdy budou potřebovat nové lidi...já moc doufám, že to bude do léta:-(

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Co vás láká na práci CC ?

J.Pau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 291
Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od J.Pau »

Pro pepa007
Důvodů je plno, povolání PP (CC) je v ČR považováno za mnohem prespektivnější povolání než třeba v Americe. Slyšel jsem i o lidech kteří jdou po penzích, záleží na úhlu pohledu jestli je plat PP (- nebudu dál rozvádět) vysoký nebo ne. Sám to nevím, mám představu o tom kolik PP asi má ale netroufám si říct jestli je to adekvátní částka. Nechci kecat. Spousta lidí chce taky cestovat, zdá se mi to trošku jako naivní představa o tom že poletím někam k moři a budu se tam tejden flákat. Četl jsem rozhovor s jednou PP od ČSA která říkala že se jí tak poštěstí jednou za rok. Ale to přeci nikdo nechce slyšet, že přistane, odvezou ho do hotelu aby mohl ráno vstát a zas letět domů... Pak je tady diagnóza "létání" kterou je nakaženo dost lítajícího personálu. Zjednodušeně řečeno to pacienty táhne víc nahoru než dolů :-). To jest pár důvodů, je i mnoho a mnoho dalších, ...

Chriss
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28. 02. 2006, 19:25
Stav: Offline

Příspěvek od Chriss »

Ahoj, chci se zeptat.Jaké procento palubních průvodčí má vysokoškolské vzdělání? Ví to někdo?Děkuji za odpověď.


Sarah
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 04. 02. 2006, 19:36
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Sarah »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Ahoj, chci se zeptat.Jaké procento palubních průvodčí má vysokoškolské vzdělání? Ví to někdo?Děkuji za odpověď.

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Nevím přesně procento, ale vím, že mnoho CC studuje vysokou školu dálkově i při práci. Myslím, že i velké procento absolventů tuto profesi bere dočasně jako dobrou praxi.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Myslím, že i velké procento absolventů tuto profesi bere dočasně jako dobrou praxi.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

To pochybuju. Pro absolventa VŠ má praxe CC naprosto mizivou hodnotu.

Změněno uživatelem - pepa007 na 28/02/2006 20:13:44

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

Pepa 007:
Vidim, ze letajici personal neni zrovna tvuj oblibeny. Ale vez, ze Sarah ma ve svem prispevku pravdu. A nejen to! Spousta lidi bere sice povolani CC jako dobrou praxi pri studiu na rozvoj v dalsi kariere, ale velke procento absolventu dokonce na palube zustane, protoze jak pise J.Pau, po case se letani (vepredu i vzadu) stava diagnozou. Na stupni vzdelani pak uz nezalezi. Tezce se to vysvetluje komukoli, kdo neleta, ale kazdy, kdo ma „papiry” byt jen na Blanika to potvrdi.
Mimoto, myslim, ze takovy absolvent VS se znalosti 2 svetovych jazyku, s praxi ve stresovem a narocnem prostredi, ale presto s kultivovanym vystupovanim a sebeovladanim se snadno stane vitanym novackem v jakekoli firme zamerene na sluzby zakaznikum.
...Pokud od letani odejde vcas...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Souhlasím že lítání je droga. Nejde o to jestli mám nebo nemám rád létající personál.

Řeknu to jinak - praxe by měla být úměrná dosaženému vzdělání. Pokud půjdeš dělat na pokladnu do Tesca tak si to jako vysokoškolák asi do životopisu taky nenapíšeš..

J.Pau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 291
Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od J.Pau »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Řeknu to jinak - praxe by měla být úměrná dosaženému vzdělání. Pokud půjdeš dělat na pokladnu do Tesca tak si to jako vysokoškolák asi do životopisu taky nenapíšeš...
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Velká část PP která nově nastupuje má nedokončené vysokoškolské vzdělání. VŠ dodělají ale u této práce zůstanou, buďto se nakazej, nebo jim budou vyhovovat příjmy, ta práce je bude bavit, cokoliv. Je to jedno. Asi se mnou ale budete souhlasit v tom, že práce PP se nedá dělat celej život. Po čase musí přijít změna povolání, teď se k tomu dostáváme. V každé profesi musí bejt někdo kdo jedná s veřejností (nezávisle na tom, jestli jsou to zákazníci, partneři, cokoliv). Pokud má tento člověk VŠ vzdělání v obrou (třeba ekonom) a do toho má zkušenosti jako PP s jednáním s veřejností tak se stává pro potencionálního zaměstnavatele velice prespektivní osobou. Pomineme-li tedy možnou věkovou indispozici.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

No zrovna pro ekonoma je praxe CC tuplem k ničemu.

U ekonomů si myslím, že je mnohem důležitější dělat nějakou praxi v oboru. Třeba blbýho auditora - je to sice nechutná práce, ale hodně se při ní naučíš. Samozřejmě u nějaké seriozní firmy a ne "Vomáčka a synové". A pokud začneš třeba už na škole a vydržíš to nějaký 2-3 roky, tak pak budeš úplně někde jinde než kdokoliv s jakoukoliv praxí CC.

A schopnost komunikace s lidma je do značné míry vrozená a praxí ji zas tak moc neposuneš - prostě v někom to je a v někom ne.

J.Pau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 291
Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od J.Pau »

No a kolik ekonomů v na palubách letadel ČSA je... Nakonec nejen ekonomů.
Člověk kterej ale nemá dokončené VŠ vzdělání asi nepůjde dělat praxi někam do podniku. To si radši zvolí práci PP a dost možná u ní i zůstane. Pokud má někdo VŠ asi PP dělat nepůjde, to je jasný. Tedy, jsou tací kteří udělali VŠ a pak nastoupili jako PP. To je ale menšina, pro většinu lidí je to přechodné povolání u kterého zůstanou déle než si mysleli.

Částečně je vrozená, na tom něco bude ale také by se měla dále rozvíjet. Pokud se někdo narodí jako člověk který bude umět komunikovat s ldimi a pak půjde dělat zedníka do metrostavu tak mu to, co měl vrozený bude k ničemu a časem to nebude umět ani využít.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Člověk kterej ale nemá dokončené VŠ vzdělání asi nepůjde dělat praxi někam do podniku. <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

No to by právě měl. A nebavíme se přece o zednících z metrostavu, ale o vysokoškolácích. Ale přece nemusíme mít na všechno stejnej názor...

Chriss
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28. 02. 2006, 19:25
Stav: Offline

Příspěvek od Chriss »

Díky za zajímavé názory. Chtěla jsem říct, že má kamarádka dokončila loni VŠ. Má magisterský titul a teď pracuje jako letuška u ČSA...Práce ji hrozně baví.Momentálně si dodělávám bakalářský titul, ten magisterský si chci udělat dálkově. Zkusím zdárně absolvovat konkurz u ČSA a pak chci také pracovat na palubě...

J.Pau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 291
Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od J.Pau »

Pro pepa007
Jasně. Jenom jsem chtěl říct že práce PP bude pro člověka s nedodělanou vejškou výhodnější než práce jako poskok pro všechno v nějaký společnosti. Nemám ale osobní zkušenost.


Odpovědět