Palubní průvodčí
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04. 02. 2006, 19:36
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
V jednom foru zde bylo psano, ze CSA uz letos konkurz poradat nebudou. Ale kdo vi.
Jinak si myslim, ze na Tebe prijde rada brzo (pokud Tve prijmeni zacina na F ), poradnik je podle abecedy, jak jsem se dozvedela od pani Skyvove.
A ceka tam hodne lidi (
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jo, začíná na F:-) Myslím, že i na ústní zkoušky, ÚLZ a pohovory byli lidé zváni už podle abededy....Vím, že jsem zkraje pořadníku, otázkou ale je, že můžou být přede mnou ještě další lidé, co třeba čekají z konkurzu co byl ještě půl roku před tím červnovým. Taky si myslím, že to určitě fungovat tak, že pokud Vám zavolají a Vy nebudete moc, tak budou obvolávat lidi, co jsou za Vámi v pořadníku.
Další otázkou je, kdy budou potřebovat nové lidi...já moc doufám, že to bude do léta:-(
V jednom foru zde bylo psano, ze CSA uz letos konkurz poradat nebudou. Ale kdo vi.
Jinak si myslim, ze na Tebe prijde rada brzo (pokud Tve prijmeni zacina na F ), poradnik je podle abecedy, jak jsem se dozvedela od pani Skyvove.
A ceka tam hodne lidi (
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jo, začíná na F:-) Myslím, že i na ústní zkoušky, ÚLZ a pohovory byli lidé zváni už podle abededy....Vím, že jsem zkraje pořadníku, otázkou ale je, že můžou být přede mnou ještě další lidé, co třeba čekají z konkurzu co byl ještě půl roku před tím červnovým. Taky si myslím, že to určitě fungovat tak, že pokud Vám zavolají a Vy nebudete moc, tak budou obvolávat lidi, co jsou za Vámi v pořadníku.
Další otázkou je, kdy budou potřebovat nové lidi...já moc doufám, že to bude do léta:-(
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 291
- Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Pro pepa007
Důvodů je plno, povolání PP (CC) je v ČR považováno za mnohem prespektivnější povolání než třeba v Americe. Slyšel jsem i o lidech kteří jdou po penzích, záleží na úhlu pohledu jestli je plat PP (- nebudu dál rozvádět) vysoký nebo ne. Sám to nevím, mám představu o tom kolik PP asi má ale netroufám si říct jestli je to adekvátní částka. Nechci kecat. Spousta lidí chce taky cestovat, zdá se mi to trošku jako naivní představa o tom že poletím někam k moři a budu se tam tejden flákat. Četl jsem rozhovor s jednou PP od ČSA která říkala že se jí tak poštěstí jednou za rok. Ale to přeci nikdo nechce slyšet, že přistane, odvezou ho do hotelu aby mohl ráno vstát a zas letět domů... Pak je tady diagnóza "létání" kterou je nakaženo dost lítajícího personálu. Zjednodušeně řečeno to pacienty táhne víc nahoru než dolů . To jest pár důvodů, je i mnoho a mnoho dalších, ...
Důvodů je plno, povolání PP (CC) je v ČR považováno za mnohem prespektivnější povolání než třeba v Americe. Slyšel jsem i o lidech kteří jdou po penzích, záleží na úhlu pohledu jestli je plat PP (- nebudu dál rozvádět) vysoký nebo ne. Sám to nevím, mám představu o tom kolik PP asi má ale netroufám si říct jestli je to adekvátní částka. Nechci kecat. Spousta lidí chce taky cestovat, zdá se mi to trošku jako naivní představa o tom že poletím někam k moři a budu se tam tejden flákat. Četl jsem rozhovor s jednou PP od ČSA která říkala že se jí tak poštěstí jednou za rok. Ale to přeci nikdo nechce slyšet, že přistane, odvezou ho do hotelu aby mohl ráno vstát a zas letět domů... Pak je tady diagnóza "létání" kterou je nakaženo dost lítajícího personálu. Zjednodušeně řečeno to pacienty táhne víc nahoru než dolů . To jest pár důvodů, je i mnoho a mnoho dalších, ...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04. 02. 2006, 19:36
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Ahoj, chci se zeptat.Jaké procento palubních průvodčí má vysokoškolské vzdělání? Ví to někdo?Děkuji za odpověď.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Nevím přesně procento, ale vím, že mnoho CC studuje vysokou školu dálkově i při práci. Myslím, že i velké procento absolventů tuto profesi bere dočasně jako dobrou praxi.
Ahoj, chci se zeptat.Jaké procento palubních průvodčí má vysokoškolské vzdělání? Ví to někdo?Děkuji za odpověď.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Nevím přesně procento, ale vím, že mnoho CC studuje vysokou školu dálkově i při práci. Myslím, že i velké procento absolventů tuto profesi bere dočasně jako dobrou praxi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Myslím, že i velké procento absolventů tuto profesi bere dočasně jako dobrou praxi.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
To pochybuju. Pro absolventa VŠ má praxe CC naprosto mizivou hodnotu.
Změněno uživatelem - pepa007 na 28/02/2006 20:13:44
To pochybuju. Pro absolventa VŠ má praxe CC naprosto mizivou hodnotu.
Změněno uživatelem - pepa007 na 28/02/2006 20:13:44
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 258
- Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Pepa 007:
Vidim, ze letajici personal neni zrovna tvuj oblibeny. Ale vez, ze Sarah ma ve svem prispevku pravdu. A nejen to! Spousta lidi bere sice povolani CC jako dobrou praxi pri studiu na rozvoj v dalsi kariere, ale velke procento absolventu dokonce na palube zustane, protoze jak pise J.Pau, po case se letani (vepredu i vzadu) stava diagnozou. Na stupni vzdelani pak uz nezalezi. Tezce se to vysvetluje komukoli, kdo neleta, ale kazdy, kdo ma „papiry” byt jen na Blanika to potvrdi.
Mimoto, myslim, ze takovy absolvent VS se znalosti 2 svetovych jazyku, s praxi ve stresovem a narocnem prostredi, ale presto s kultivovanym vystupovanim a sebeovladanim se snadno stane vitanym novackem v jakekoli firme zamerene na sluzby zakaznikum.
...Pokud od letani odejde vcas...
Vidim, ze letajici personal neni zrovna tvuj oblibeny. Ale vez, ze Sarah ma ve svem prispevku pravdu. A nejen to! Spousta lidi bere sice povolani CC jako dobrou praxi pri studiu na rozvoj v dalsi kariere, ale velke procento absolventu dokonce na palube zustane, protoze jak pise J.Pau, po case se letani (vepredu i vzadu) stava diagnozou. Na stupni vzdelani pak uz nezalezi. Tezce se to vysvetluje komukoli, kdo neleta, ale kazdy, kdo ma „papiry” byt jen na Blanika to potvrdi.
Mimoto, myslim, ze takovy absolvent VS se znalosti 2 svetovych jazyku, s praxi ve stresovem a narocnem prostredi, ale presto s kultivovanym vystupovanim a sebeovladanim se snadno stane vitanym novackem v jakekoli firme zamerene na sluzby zakaznikum.
...Pokud od letani odejde vcas...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 291
- Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Řeknu to jinak - praxe by měla být úměrná dosaženému vzdělání. Pokud půjdeš dělat na pokladnu do Tesca tak si to jako vysokoškolák asi do životopisu taky nenapíšeš...
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Velká část PP která nově nastupuje má nedokončené vysokoškolské vzdělání. VŠ dodělají ale u této práce zůstanou, buďto se nakazej, nebo jim budou vyhovovat příjmy, ta práce je bude bavit, cokoliv. Je to jedno. Asi se mnou ale budete souhlasit v tom, že práce PP se nedá dělat celej život. Po čase musí přijít změna povolání, teď se k tomu dostáváme. V každé profesi musí bejt někdo kdo jedná s veřejností (nezávisle na tom, jestli jsou to zákazníci, partneři, cokoliv). Pokud má tento člověk VŠ vzdělání v obrou (třeba ekonom) a do toho má zkušenosti jako PP s jednáním s veřejností tak se stává pro potencionálního zaměstnavatele velice prespektivní osobou. Pomineme-li tedy možnou věkovou indispozici.
Řeknu to jinak - praxe by měla být úměrná dosaženému vzdělání. Pokud půjdeš dělat na pokladnu do Tesca tak si to jako vysokoškolák asi do životopisu taky nenapíšeš...
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Velká část PP která nově nastupuje má nedokončené vysokoškolské vzdělání. VŠ dodělají ale u této práce zůstanou, buďto se nakazej, nebo jim budou vyhovovat příjmy, ta práce je bude bavit, cokoliv. Je to jedno. Asi se mnou ale budete souhlasit v tom, že práce PP se nedá dělat celej život. Po čase musí přijít změna povolání, teď se k tomu dostáváme. V každé profesi musí bejt někdo kdo jedná s veřejností (nezávisle na tom, jestli jsou to zákazníci, partneři, cokoliv). Pokud má tento člověk VŠ vzdělání v obrou (třeba ekonom) a do toho má zkušenosti jako PP s jednáním s veřejností tak se stává pro potencionálního zaměstnavatele velice prespektivní osobou. Pomineme-li tedy možnou věkovou indispozici.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
No zrovna pro ekonoma je praxe CC tuplem k ničemu.
U ekonomů si myslím, že je mnohem důležitější dělat nějakou praxi v oboru. Třeba blbýho auditora - je to sice nechutná práce, ale hodně se při ní naučíš. Samozřejmě u nějaké seriozní firmy a ne "Vomáčka a synové". A pokud začneš třeba už na škole a vydržíš to nějaký 2-3 roky, tak pak budeš úplně někde jinde než kdokoliv s jakoukoliv praxí CC.
A schopnost komunikace s lidma je do značné míry vrozená a praxí ji zas tak moc neposuneš - prostě v někom to je a v někom ne.
U ekonomů si myslím, že je mnohem důležitější dělat nějakou praxi v oboru. Třeba blbýho auditora - je to sice nechutná práce, ale hodně se při ní naučíš. Samozřejmě u nějaké seriozní firmy a ne "Vomáčka a synové". A pokud začneš třeba už na škole a vydržíš to nějaký 2-3 roky, tak pak budeš úplně někde jinde než kdokoliv s jakoukoliv praxí CC.
A schopnost komunikace s lidma je do značné míry vrozená a praxí ji zas tak moc neposuneš - prostě v někom to je a v někom ne.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 291
- Registrován: 18. 10. 2004, 20:38
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
No a kolik ekonomů v na palubách letadel ČSA je... Nakonec nejen ekonomů.
Člověk kterej ale nemá dokončené VŠ vzdělání asi nepůjde dělat praxi někam do podniku. To si radši zvolí práci PP a dost možná u ní i zůstane. Pokud má někdo VŠ asi PP dělat nepůjde, to je jasný. Tedy, jsou tací kteří udělali VŠ a pak nastoupili jako PP. To je ale menšina, pro většinu lidí je to přechodné povolání u kterého zůstanou déle než si mysleli.
Částečně je vrozená, na tom něco bude ale také by se měla dále rozvíjet. Pokud se někdo narodí jako člověk který bude umět komunikovat s ldimi a pak půjde dělat zedníka do metrostavu tak mu to, co měl vrozený bude k ničemu a časem to nebude umět ani využít.
Člověk kterej ale nemá dokončené VŠ vzdělání asi nepůjde dělat praxi někam do podniku. To si radši zvolí práci PP a dost možná u ní i zůstane. Pokud má někdo VŠ asi PP dělat nepůjde, to je jasný. Tedy, jsou tací kteří udělali VŠ a pak nastoupili jako PP. To je ale menšina, pro většinu lidí je to přechodné povolání u kterého zůstanou déle než si mysleli.
Částečně je vrozená, na tom něco bude ale také by se měla dále rozvíjet. Pokud se někdo narodí jako člověk který bude umět komunikovat s ldimi a pak půjde dělat zedníka do metrostavu tak mu to, co měl vrozený bude k ničemu a časem to nebude umět ani využít.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Člověk kterej ale nemá dokončené VŠ vzdělání asi nepůjde dělat praxi někam do podniku. <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
No to by právě měl. A nebavíme se přece o zednících z metrostavu, ale o vysokoškolácích. Ale přece nemusíme mít na všechno stejnej názor...
No to by právě měl. A nebavíme se přece o zednících z metrostavu, ale o vysokoškolácích. Ale přece nemusíme mít na všechno stejnej názor...
Díky za zajímavé názory. Chtěla jsem říct, že má kamarádka dokončila loni VŠ. Má magisterský titul a teď pracuje jako letuška u ČSA...Práce ji hrozně baví.Momentálně si dodělávám bakalářský titul, ten magisterský si chci udělat dálkově. Zkusím zdárně absolvovat konkurz u ČSA a pak chci také pracovat na palubě...