Jak získat licenci palubního průvodčího

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1296
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od Zdenek »

Po 40 dokázat být čilá ve 4 ráno a ještě pak dalších 10 hodin tiše obdivuji.
Jinak se ztotožňuji s tím, co píše Ace2.


ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od ondra.t »

být "ve střehu" ve čtyři ráno znamená být v letectví ne jen pro letušky, ale i piloty,mechaniky,balíkáře a jiné mnohé profese ještě déle než do 40tky. Ještě nedávno lidi přesluhovali důchod a makali i v noci. Co se týká těch "telat", tak problém bude asi trochu jinde. Je to jako kdyby někdo o pilotech na A320 řekl ,že to nejsou piloti,ale už "jen" operátoři a přesto jich znám více co ve volném čase slušně akrobatí ve Varech. To samé lze říci i o CC. Pilot musí umět řešit "nestandartní situace" na simulátoru, stejně tak jako letušky mají přezkoušení na simulátorech, první pomoc atd. Jasně že dříve pokud se holka chtěla dostat do zahraničí tak jí nic jiného nezbývalo než lítat jako letuška, ted se seberou a jedou do jakékoliv země na světě i bez toho. Ale pokud ACE2 zná dřívější problematiku, tak si jistě vzpomene, když chtěla být holka letuška, tak nešla hned na tu práci, ale nejdříve ty mladé holky v letadlech jen !! UKLÍZELI !! (jako ted support) a pak ,až je zařadili do kurzu na CC, ale to bylo ještě v době totality a u Československých Aerolinií. Jde všeobecně o Nerespektování práce jeden k druhému, těžko český člověk pochopí a vysvětluje se mu ,že i ostatní dělají práci, co je potřeba. Vždyť co by byl pilot bez Letušky,mechanika,bagážníka,.. ? Já lítám jako pilot a pracuji i jako Avionik a tak znám problematiku prací z obou stran a vždy se snažím vysvětlit jak pozemním tak letovým zaměstnancum ,aby měli jeden k druhému respekt a nenechávali zbytečně vymrzávat mechaniky když už to není potřeba, nebo mechanici aby nedělali naschvály pilotům. Pokud měl někdo možnost nahlédnout do zahraničí tak třeba v Německu je jiná úroveň pracovních vztahů. Pilot si podá ruku s mechanikem a oba si v celku věcně/slušně ,vysvětlují si závadu/uvolnění a nikdo před nikým nemachruje/nepovyšuje. Pravda je že se letušky celekm často setkávají s arogancí lidí,kteří mají pocit ,že "letušky jsou tam od toho aby kolem nich skákali" jakmile lusknou prstem a běda jak jim nebude chutnat catering, nebo budou hrát jiný film než chtějí. O to víc obdivuji holky co i v takových situacích se umí na takového "blba" usmívat. I to je umění říci s úsměvem a ve slušných větách.
A co se týká kvalifikace pokud CC odejde od Aerolinií, je to podobné jako když Pilot a bývalý student ČVUT obor "profesionální pilot" nesežene místo v letectví a musí pracovat jinde (co vím o několika bývalých ze SkyEurope tak podnikají), i pro ně je uplatnění od nuly. Já mam ted víc pracovních nabídek jako Avionik s mezinárodní licencí a typovkami ,než jako pilot s ATPL. Situace v letectví prostě taková je.
Určitě kdo se v letectví pohybuje tak zná pracovní náplně Pilotů,letušek,mechaniků,balíkářů,dispečerů,.. ale kdo je z venku, tak se mu to špatně vysvětluje a co je pro někoho nezajímavá práce, tak jiného to může bavit a může se v pracovně realizovat celý život.

flightgirl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
Bydliště: HAJ
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od flightgirl »

Dobre ranko a tisicere diky zy vycerpavajici vysvetleni ondrovi.t :D
Je to jak rikas - o respektu.

Ja litam jiz 13 let v Nemecku, takze vim, o cem je rec - mily/a Ace2 :wave: Chapu Tve obavy co se tyce mladych holek, ktere "strasne touzi" byt letuskou - ale ruku na srdce - nebyli jsme vsichni mladi? Zrovna vcera jsem litala s kolegyni, ktera dala vypoved, protoze prace letusky pro ni neni to, co si predstavovala. Ja osobne treba taky netusim, co vsechno obnasi prace zdravotni sestry a me predstavy jsou jiste zkreslene vlivem serialu "Nemocnice na kraji mesta".

Co se tyce 60-70tych let, tak mluvis o zpetne datovane utopii - k tomuto tematu doporucuji knihu "Kabine klar zum Start". Napsala to jedna byvala letuska Lufthansy, ktera zacinala litat v roce 1960 na dvoumotorove Convair Metropolitan. Zadny trolley, vsechno "pesky", rozsahly servis, malo casu a rozmazleni pasazeri...
Ja osobne si radeji zalitam na novem Airbusu 319 :) To, ze se pasazeri drive chovali jinak je nesmysl - co letadla existuji, se lidi bali do vzduchu a kdo lita tak vi, ze z kufrem pasazeri odevzdavaji i mozek a v letadle "fungujou" zcela jinak. Ja osobne to resim jak jiz napsal ondra.t - s usmevem. V Nemcine se letuska rekne "Flugbegleiterin" - to pro me vystihuje cely princip - ja ty lidi proste "doprovazim" na jejich letu nekam - a neni mym ukolem se pohorsovat nad jejich chovanim.

Co se mi osobne na litani libi je, ze denne potkavas nove lidi - at uz pasazery nebo posadku. Kdyz treba dneska letim s nekym, kdo mi nesedi, tak to preziju a zitra se tesim na kolegyni, se ktetrou si rozumim. Kdo treba sedi v kancelari, se na idiota pred sebou musi divat az do duchodu :? Taky si nikdy neberes praci "domu", sef sedi nekde dole na zemi a kdyz jsi nemocny, tak za Tebe jde do prace nekdo jiny a Ty po nemoci nenajdes psaci stul zasypany praci a PC ucpany e-maily...

Je pravda, ze to spousta holek nedava a sotva zacnou litat, naroste jim nosik do vzduchu a kompenzuji svoji nezralost demonstrativnim rozcilovanim se nad cimkoliv - otazka je, jestli tyto divenky budou spokojeny jinde.
Absolutne souhlasim s odrou.t - v Nemecku je opravdu jina uroven pracovnich vztahu. Mozna to bude tim, ze tady existuje vice leteckych spolecnosti a povolani letusky je "skoro" bezne, podobne jako v Americe.

Muzu se zeptat Ace.2 na funkci a vek?

PS: Zdenku: Radsi ve 4 rano a pak jeste 10 hodin v letadle, nez v 9 rano a 1 hodinu v kancelari :wink:

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od Ace2 »

Tak já bych to jen zkrátil. Pokud jsi jako letuška spokojená, tak je to ideální stav. Já bych nemohl dělat dlouhodobě letušku z toho pohledu, že by mě užírala ta věc, že nikdy nebudu víc než letuška a kariérní postup z letušky je v podstatě značně omezen. Jakou je kariéra letušky? Letuška a z ní vedoucí letuška? Raritně pak třeba instruktorka. Vše je ale vázáno na letectví a dole nikoho nezajímá, že jsem byl instruktor letušek.

Pokud je člověk smířený s tím, že nechce dělat karieru a stačí mu práce letušky, tak takový zaměstnanec je pro leteckou společnost ideální.

Též je dost zkreslené mluvit o Lufthanse, protože fungujete odlišně, máte odbory atd. Většina holek co se zde ptá na práci letušek uvažuje o práci v lokálním low costu, v charterovce, popřípadě by ráda zkusila výběrovku do Emirátů. Což jsou firmy diametrálně odlišné od kvality zázemí, způsobu zacházení se zaměstnanci a kulturou než Lufthansa. Tam platí popis můj.

Co se týče mě, není nutné na internetu zvěřejnovat osobní detaily. Řekněme, že létám 5 let, z toho 2 roky jsem zaměstnán v zahraniční letecké společnosti. Mám licenci ATPL a v dohledné době v řádu týdnů budu snad konečně letovým instruktorem.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1296
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od Zdenek »

flightgirl píše:PS: Zdenku: Radsi ve 4 rano a pak jeste 10 hodin v letadle, nez v 9 rano a 1 hodinu v kancelari :wink:

Proti tomu nelze nic namítat, ale tyto odpovědi jsou 18ti letým slečnám co než aby si přečetly mnoho a mnoho stránek na téma jak být letuškou tak jen položí dotaz "co mám dělat když mi nikdo neodpovídá" a ještě maj místo nicku své jméno. Osobně si myslím, že tato děvčata bych prostě ve vzduchu v případě jakéhokoli problému potkat nechtěl.


creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od creyman »

Já pokaždé s úsměvem při nástupu pozdravím a užívám si cestu v jediném dopravním prostředku, kde dostanu i jídlo. Nesklápím sedačky a snažím se neudělat žádný bordel, nenechávám "odpad" v kapsách...
Jen někdy fotím, když se nesmí sorry.
Tak holky hurá do toho, prostě škola života, buď vám to sedne nebo né. Co tě nezabije to tě posílí, nic horšího se stát nemůže.

flightgirl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
Bydliště: HAJ
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od flightgirl »

Mily Ace2,

jestli si chces hrat na nebeskeho Robina Hooda a zachranovat mlade divenky pred ohyzdnymi low-costy, tak to Ti chvalim :clap: Zda se, ze vis o cem mluvis, jenom nerozumim tomu, proc to tem holkam nevysvetlis, kdyz se tak slusne ptaji a misto toho polemizujes o sbirani odpatku a karierovem rustu?

Ver nebo never, ja jsem maximalne spokojena s tim co delam a nikterak me nedesi predstava, ze bych to delala do duchodu - ba naopak :) Vzhledem k tomu, ze litam u seriozni spolecnosti (ne u LH), jsem spokojena s podminkami a platem, za ktery delam nevidim duvod to menit - krome toho litam rada a predsava delat karieru "na zemi" me desi. Ale i ja jsem zacinala jako mlada naivni free-lance letuska, ktera by pred svym vstupnim pohovorem byla vdecna za kazdou vecnou informaci. Myslim si, ze kdyz si nekdo chce koupit papouska, tak ho tezko presvedcis o tom koupit si hada. Maximalne ho muzes upozornit na to, ze papousek dost rve, ale jak moc, si musi dotycny vyzkouset na vlastni kuzi. Ja o situaci na ceskem "nebi" nemam prehled, takze je to na Tobe vysvetlit holkam rozdil mezi CSA a jinymi spolecnostmi :wink:

V Nemecku je treba verejne tajemstvi, ze Air Berlin rada zamestnava mlade naivni pohledne kadernice, kosmeticky a spol. ktere jsou stestim bez sebe, ze budou letuskou, netusice, ze je po dvou letech a 120 hod./mesicne (v lete) konec. I pres to se vzdy najde dost holek, ktere jsou ochotne tam zacit. Vysledek je, ze si bud odlitaji dva roky a vrati se do "salonu" a nebo odlitnou k Lufthanse, ci jine spolecnosti s perspektivou do budoucnosti.

Poznamky jako "Pokud je clovek smireny s tim..." povazuji za nevhodne a arogantni. Vzhledem k tom, ze to mas zapotrebi si nejsem jista, ze jsi smireny s tim, ze budes cely zivot jenom pilotem a letovym instruktorem. Ja jsem za 13 let potkala piloty takove a makove - litat "umeli" nastesti vsichni, ale co se sozialni kompetenze tyce je muzu spocitat na prstech dvou ruk (CRM necha pozdravovat :lolno: )

Byl bys ochoten - zajimalo by me to - trochu konkretne a pokud mozno vecne - popsat situaci v Cesku co se tyce moznosti zamestnani jako letuska? Existuje krome CSA jina seriozni alternativa? Diky moc :wink:

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od Ace2 »

Tak srovnávat pracovní podmínky s Lufthansou a neupozornit na to, že taková společnost je značná vyjimka a takové pracovní podmínky bych řekl v jiných společnostech patrně neexistují dávají místním zájemkyním o práci letušky značně zkreslené představy o práci v běžné společnosti a to je nezodpovědné.

Místní pracovní nabídky jsou asi následující
ČSA Holidays
Travel Service
CCA
Wizz Air

Nechci popisovat detailní struktury v dané společnosti, protože bych mohl identifikovat kolegy v nich pracujících. Nejvhodnější příležitosti se patrně ukazují tradičně v ČSA kde díky odborům jsou stanoveny standardy dodržování předpisů a zákonů, stejně tak zaměstnanci mají větší možnost zabránit nefér jednáním. Nevýhodou je u ČSA holidays létání na letadlech, které už mají být spíše v muzeu, nebo létat v zemích 3tího světa. Bezpečnost bude evidentně na dobré úrovni, jde spíše o možností neplánovaných AOG někde kdesi, kde se to zejména málo hodí. Každopádně pokud se jim Holidays rozjedou, tak je logickým krokem jim vyčlenit nové A3XX. Zaměstnanecké výhody a zajímavé létané destinace jsou rovny obtížnosti se tam dostat. Žadatel musí mít již praxi a platnou typovku a evidentně se míří na přeběhlíky z domovské ČSA a z Travel Service.

Travel Service:
Jedna z mála profitabilních firem se silným kapitálem a vedením. Výhody jsou v lehčí obtížnosti se k nim dostat (nevyžadují licenci). Též je pozitivem výběr zajímavých destanaci, které obsahují velkou část světa. Nevýhody jsou chronické pracovní přetěžování posádek, kde je veřejným tajemstvím, že se létá více než je povoleno, nejsou dodržovány pracovní přestávky a další porušování předpisů o Flight Time Limitation. Jakým způsobem se to dělá, nebo konkrétní případy popisovat nebudu pro ochranu dotčených lidí. Další negativa je krátkodobé plánování služeb tedy je obtížné si plánovat život na více dní dopředu. Pokud si holky myslí, že si budou létat na hezké destinace, tak musí vědět, že právo výběru posádky na pobytovky má kapitán a holky se musí snažit najít zalíbení u kapitána. Ano znamená to přesně to co si myslíte. V opačném případě budou létat jen na otočky Egypt a pobytovky budou někde v zemích středního Ruska. Nějakou Venezuelu, Thajsko, Karibik fakt ne bez praktikování XCRM (eXtreme CRM :D) Plat je z celoročního hlediska průměru normální. Peníze jsou až v dietách na pobytovkách...

WizzAir:
Tradiční hard low cost. Dostat se tam má šanci každý kdo umí průměrně anglicky, nevypadá jako příšerka, není starší 30 let. Praxe u jiné letecké společnosti je spíše vnímána jako nevýhoda. Výhody jsou v pravidelném letovém řádu a že posádky jsou každý den ve své posteli a že se létá na prakticky nových letadlech. Negativum je nízký plat, dovolené uděluje pouze společnost podle toho jak se jim to hodí, takže naplánovat si 14 dní nelze, stejně tak si koupit zájed půl roku dopředu. Minulý rok odešla tak třetina CC kvůli managementu a proto jsou evidentně nyní hned 2 výběrové řízení za sebou pro doplnění stavu. A pak takové motivační programy, jako nucení dosahovat prodejních výsledků za prodané kafe aj. během letu, nesplnění se rovná důtka a za 3 důtky vyhazov. Nutí lidi pracovat podle madarského zákoníku práce i když musí dodržovat ten český. K tomu všemu pak klasický svět low costu. Tj cestující socky, neustálé konfilikty s lidmy co nechtějí dodržovat předpisy, tj občas nějaký opilec, zdrogovaný, nulový respekt atd. Tedy k romantické představě létání to má asi tak nejdále, ale na druhou stranu vstupní požadavky jsou téměř nulové.

CCA
Nemám informace zatím. Firma má značné dluhy, ovšem má nového ruského investora, udajně jsou na cestě další stroje novější generace a díky ruským kontaktům je tu šance zachytit mezeru na trhu a mít profitabilní lety do Ruska. Menší firma pak zpravidla představuje lepší pracovní vztahy a rychlejší řešení problému kdy systém není zatížen byrokracií. Takže pokud se zmátoří tak mohou mít uspokojivou budoucnost.

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od skater »

Ace2 píše: .....právo výběru posádky na pobytovky má kapitán a holky se musí snažit najít zalíbení u kapitána. Ano znamená to přesně to co si myslíte.


Stačí hezký úsměv? :D

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od jane »

skater píše:
Ace2 píše: .....právo výběru posádky na pobytovky má kapitán a holky se musí snažit najít zalíbení u kapitána. Ano znamená to přesně to co si myslíte.


Stačí hezký úsměv? :D


Ne, Ace2 tim myslel, ze letuska musi umet varit dobry kafe :)

flightgirl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
Bydliště: HAJ
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od flightgirl »

Mily Ace2,

zacina se mi tu s Tebou libit :wink:

Dekuji moc za vycerpavajici odpoved! Jak to tady tak ctu, tak siuace v Cesku je opravdu smutna :( Vyber v podstate veskery zadny. Jenom si nejsem jista, zda holky-uchazecky o letusku z Tveho vypraveni pochopi o cem je rec - myslim si, ze clovek, ktery nelita asi tesko bude tusit, co znamenaji veci jako "porusovani predpisu o Flight Time limitation" nebo "neplanovane AOG".

Rozumim Tvym obavam, ze kdyz za takovych podminek nekde zacnou, tak je to rychle prejde - ale takovy je zivot a nekde se zacit musi. Holky jsou mlade a kdyz zjisti, ze to neni ono, tak maji o zkusenost vic a budou vedet, co - resp. u koho - uz delat nechcou. Treba to pro nekterou bude odrazeci mustek jinam :D

To o cem tady pises a rozcilujes se jsou pracovni podminky jednotlivych spolecnosti, ktere nemaji nic spolecneho s "povolanim" letusky jako takove. Varovat nekoho pred zamestnavatelem XY je v poradku, ohrnovat nos nad volbou jeho povolani ne. Proto taky nechapu, proc pises, ze srovnavam pracovni podminky Lufthansy - o LH jsem se zminovala pouze v souvislosti se 60-70 lety. Jsem ted uz ve 4. letecke spolecnosti a LH me osobne nelaka - jine priority.

K tem zkreslenym predstavam o praci v bezne spolecnosti asi tolik: Vzdy mluvim o sobe a svem "vztahu" k letectvi. Nikdy jsem netvrdila, ze litat je prochazka a souhlasim, ze co letecka spolecnost to jine pracovni podminky - stejne jako treba v ruznych bankach, firmach ap. Ze ty holky maji zkreslene predstavy o litani je prirozene, me se taky kazdy denne v letadle pta, kde uz jsem na svete vsude byla a co uz jsem vsechno videla :lol: Proto je dobre, ze tady s nama jsi a vsechno nam polopate vysvetlis - stejne jako kdysi Tobe vysvetlovali, co je "slot" a kde ho koupit - nebo Ty uz jsi to vedel, kdyz ses narodil :wink:

Za jakych podminek muze Cech delat treba v Nemecku? Tam je moznosti...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1296
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od Zdenek »

Musí umět velmi dobře německy a anglicky.

sunset
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 15. 06. 2009, 21:26
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od sunset »

ondra.t píše:být "ve střehu" ve čtyři ráno znamená být v letectví ne jen pro letušky, ale i piloty,mechaniky,balíkáře a jiné mnohé profese ještě déle než do 40tky. Ještě nedávno lidi přesluhovali důchod a makali i v noci. Co se týká těch "telat", tak problém bude asi trochu jinde. Je to jako kdyby někdo o pilotech na A320 řekl ,že to nejsou piloti,ale už "jen" operátoři a přesto jich znám více co ve volném čase slušně akrobatí ve Varech. To samé lze říci i o CC. Pilot musí umět řešit "nestandartní situace" na simulátoru, stejně tak jako letušky mají přezkoušení na simulátorech, první pomoc atd. Jasně že dříve pokud se holka chtěla dostat do zahraničí tak jí nic jiného nezbývalo než lítat jako letuška, ted se seberou a jedou do jakékoliv země na světě i bez toho. Ale pokud ACE2 zná dřívější problematiku, tak si jistě vzpomene, když chtěla být holka letuška, tak nešla hned na tu práci, ale nejdříve ty mladé holky v letadlech jen !! UKLÍZELI !! (jako ted support) a pak ,až je zařadili do kurzu na CC, ale to bylo ještě v době totality a u Československých Aerolinií. Jde všeobecně o Nerespektování práce jeden k druhému, těžko český člověk pochopí a vysvětluje se mu ,že i ostatní dělají práci, co je potřeba. Vždyť co by byl pilot bez Letušky,mechanika,bagážníka,.. ? Já lítám jako pilot a pracuji i jako Avionik a tak znám problematiku prací z obou stran a vždy se snažím vysvětlit jak pozemním tak letovým zaměstnancum ,aby měli jeden k druhému respekt a nenechávali zbytečně vymrzávat mechaniky když už to není potřeba, nebo mechanici aby nedělali naschvály pilotům. Pokud měl někdo možnost nahlédnout do zahraničí tak třeba v Německu je jiná úroveň pracovních vztahů. Pilot si podá ruku s mechanikem a oba si v celku věcně/slušně ,vysvětlují si závadu/uvolnění a nikdo před nikým nemachruje/nepovyšuje. Pravda je že se letušky celekm často setkávají s arogancí lidí,kteří mají pocit ,že "letušky jsou tam od toho aby kolem nich skákali" jakmile lusknou prstem a běda jak jim nebude chutnat catering, nebo budou hrát jiný film než chtějí. O to víc obdivuji holky co i v takových situacích se umí na takového "blba" usmívat. I to je umění říci s úsměvem a ve slušných větách.
A co se týká kvalifikace pokud CC odejde od Aerolinií, je to podobné jako když Pilot a bývalý student ČVUT obor "profesionální pilot" nesežene místo v letectví a musí pracovat jinde (co vím o několika bývalých ze SkyEurope tak podnikají), i pro ně je uplatnění od nuly. Já mam ted víc pracovních nabídek jako Avionik s mezinárodní licencí a typovkami ,než jako pilot s ATPL. Situace v letectví prostě taková je.
Určitě kdo se v letectví pohybuje tak zná pracovní náplně Pilotů,letušek,mechaniků,balíkářů,dispečerů,.. ale kdo je z venku, tak se mu to špatně vysvětluje a co je pro někoho nezajímavá práce, tak jiného to může bavit a může se v pracovně realizovat celý život.


Ondro, díky, jak jsi bez emocí a zasvěceně vystihl podstatu CRM ve všech provozních profesích kolem lítání. Vážím si Tě a musí být radost s tebou pracovat
Naposledy upravil(a) sunset dne 03. 03. 2011, 15:53, celkem upraveno 1 x.

sunset
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 15. 06. 2009, 21:26
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od sunset »

Ace2, do problemariky CC jsi jistě poměrně hluboce zasvěcen a víš co říkáš. Přesto si dovoluji podotkout, že nic se nejí tak horké, jak to ACE2 uvaří :wave:

flightgirl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
Bydliště: HAJ
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od flightgirl »

Zdenek píše:Musí umět velmi dobře německy a anglicky.


Hmm - tak proc se Ti lidi ry reci nenauci? Kdyz prece nekdo strasne "touzi" byt letuskou... :wink:
Ja jenom ze LH hleda jak diva, do Mnichova neni daleko a kdyz je v Cesku takova nouze :? Zrovna dnes jsem litala s kolegyni, ktera prosla AC u LH a musim rict, ze jeji Anglictina mela k "velmi dobre" velmi daleko. Nemecky mluvi taky se silnym akcentem (neni rodacka) a i v gramatice se chybicka vloudi.

A jak je to s povolenim k pobytu, resp. pracovnim povolenim - to uz nikdo nevyzaduje? Omlouvam se, ale ztratila jsem prehled - jsem dite socialismu :lol:


Odpovědět