Jak získat licenci palubního průvodčího
Jak získat licenci palubního průvodčího
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak a kde mohu obdržet licenci palubního průvodčího. Hledám to na netu, ale všude je, že musím mít licenci, ale nikde jsem nenašla jak na to Doufám, že mi někdo na můj -celkem možná trochu hloupý- dotaz odpoví. Předem MOC děkuji a budu se těšit na odpověď
chtěla bych se zeptat, jak a kde mohu obdržet licenci palubního průvodčího. Hledám to na netu, ale všude je, že musím mít licenci, ale nikde jsem nenašla jak na to Doufám, že mi někdo na můj -celkem možná trochu hloupý- dotaz odpoví. Předem MOC děkuji a budu se těšit na odpověď
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
GLAMOUR.R píše:Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak a kde mohu obdržet licenci palubního průvodčího. Hledám to na netu, ale všude je, že musím mít licenci, ale nikde jsem nenašla jak na to Doufám, že mi někdo na můj -celkem možná trochu hloupý- dotaz odpoví. Předem MOC děkuji a budu se těšit na odpověď
Musis absolvovat kurz u letecke spolecnosti a zaverecne zkousky na UCL.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Děkuji, ráda bych se ještě zeptala, jak se na takový kurz přihlásím a hlavně u které letecké společnosti + kolik to bude stát, ještě jednou moc děkuji
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Ty zkoušky na ÚCL nejsou nutné.
Jinak samotná licence se ti bude získávat poněkud obtížně. Požadavky firem na licenci znamenají, že předpokládají praxi u jiné letecké společnosti. V praxi získáš licenci letušky jen tak, že nastoupíš do nějaké společnosti, která si tě vyškolí a pak u nich budeš pracovat.
Tedy pokud v inzerátu uvidíš požadavek na licenci letušky, tak to znamená, že firma hledá přeběhlíky z jiných společností. Alespoň to je mé pragmatické a logické vysvětlení.
Nějakou samotnou nezávislou licenci by bylo dost složité získat a pak následně i uplatnit, protože každá letecká firma má zcela rozdílné postupy, manuály a další procedury nehledě na odlišné typy letadel a jejich ještě rozdílnější konfigurace. Takže i kdybys měla licenci bez praxe tak bys jim byla patrně stejně k ničemu.
Jinak samotná licence se ti bude získávat poněkud obtížně. Požadavky firem na licenci znamenají, že předpokládají praxi u jiné letecké společnosti. V praxi získáš licenci letušky jen tak, že nastoupíš do nějaké společnosti, která si tě vyškolí a pak u nich budeš pracovat.
Tedy pokud v inzerátu uvidíš požadavek na licenci letušky, tak to znamená, že firma hledá přeběhlíky z jiných společností. Alespoň to je mé pragmatické a logické vysvětlení.
Nějakou samotnou nezávislou licenci by bylo dost složité získat a pak následně i uplatnit, protože každá letecká firma má zcela rozdílné postupy, manuály a další procedury nehledě na odlišné typy letadel a jejich ještě rozdílnější konfigurace. Takže i kdybys měla licenci bez praxe tak bys jim byla patrně stejně k ničemu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Tohle teda opravdu není můj šálek čaje,ale myslel jsem, že PP mají nějaký obecný průkaz,který vydává UCL na základě nějakého výcviku(který poskytne společnost),případně kurzu a nezávislých zkoušek..a že do tohoto prúkazu jsou jim pak zapisovány jakési typovky případně kvalifikace udělené společností ..takže je to úplně jinak?..přiznám se že jsem to stejně jako většina reálných uchazeček líný hledat,ale já to říkám rovnou
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Takže to tedy celé znamená, že si musím prvotně najít kontakt na leteckou společnost "x" a pak se jich zeptat na školení "letušek", zda vůbec nějaké kurzy pořádají atd?=) Nejsem "líná hledat to na netu", pouze nemohu najít základní informace, které vedou k získání licence a k základním krokům, jak se stát "letuškou". Každopádně všem moc děkuji za odpovědi;)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Ono by stacilo, kdyby sis procetla asi 10 milionu temat k tomuto tady na foru v "Pracovnici v letectvi" - tam najdes tisice odpovedi na svoje otazky
viewforum.php?f=22
viewforum.php?f=22
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
F.Dobrota: Tak to samozřejmě. V podstatě má pravdu. CAA vydává průkaz. Nicméně žádné testy se na CAA nedělají. Evidentně to funguje tak, že si společnost vymyslí své "nějaké" testy. Nechá si je schválit CAA a ty testy pak letušky skládají interně v rámci firmy. Na základě vyplněných a doručených testů pak CAA vydá průkaz. Nicméně není tu žádná zpětná kontrola, zda daná osoba skutečně test psala a zda ho psala korektním způsobem. Na druhou stranu ty testy evidentně nebudou složitý a každá firma jde cestou nejmenšího odporu a testy, nebo podmínky jsou udělaný tak, že každý musí projít. Viz špionážní video z RyanAiru kde školitel říká že nikdo neříkal zda ty testy mají být open book nebo ne a tak letušky statečně opisují z knih. Skutečně raketová věda.
Takže ano Licence (průkaz) sice vydává autorita JAA, ale jen na základě nekonrolovaných údajů ze společnosti. Tedy licence se vydává na základě údajů, které jsou hodnotné asi jako čestné prohlášení.
Takže ano Licence (průkaz) sice vydává autorita JAA, ale jen na základě nekonrolovaných údajů ze společnosti. Tedy licence se vydává na základě údajů, které jsou hodnotné asi jako čestné prohlášení.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
GLAMOUR.R píše:Takže to tedy celé znamená, že si musím prvotně najít kontakt na leteckou společnost "x" a pak se jich zeptat na školení "letušek", zda vůbec nějaké kurzy pořádají atd?=) Nejsem "líná hledat to na netu", pouze nemohu najít základní informace, které vedou k získání licence a k základním krokům, jak se stát "letuškou". Každopádně všem moc děkuji za odpovědi;)
Špatně jsi to pochopila. Individuální kurs "letušky" neexistuje a nemůžeš si individuálně žádnou takovou licenci pořídit (tedy ne že by to nešlo legislativně, jen to nikdo nenabízí). Školení je jen děláno samotnou společností, pro kterou budeš později po ukončení kursu pracovat. Popřípadě je děláno nějakou nezávislou organizací podle požadavků společnosti pro které adepti budou létat.
Jestli chceš být letuškou, tak ti nezbyde nic jiného než se přihlásit na výběrové řízení kde nikdo nebude požadovat již platnou licenci. Z našich končinách každou chvilku příjímá chronicky podzaměstnaný Travel Service, kde je veřejným tajemstvím, že předpisy o maximální délce služeb a odpočinku je jedna věc a realita je věc druhá. Vtipné na tom je to, že o tom ví snad každý v ČR kromě ÚCL Popřípadě sem tam přijímá Švýcarský Wizz Air a údajně průběžně kontaktuje zájemce co jsou přes web zapsaný v databázi. Tam je otázkou co čekat, vzhledem k Low Cost charakteru společnosti. V cizině zuřivě nabírají ve velkém Emiráty, Qatar, Lufthansa potřebuje 2000 letušek také. Takže možnosti jsou. A pak samozřejmě RyanAir kde vezmou každého kdo jim zaplatí 100tis Kč za kurs
Nicméně stejně jste holky telata Jsou na světě mnohem lepší práce s karierním růstem. Být letuškou bylo jistě fajn v 60tých a 70tých letech. Dnes budeš lítat za průměrné peníze, nikam se nepodíváš a tvá práce bude jen o sběru odpadků a hádky s cestujícími co mají na předpisy jiný názor než posádka. A hlavně už se nikdy nebudeš moct vrátit k normální práci, pokud to budeš dělat déle. Praxe letušky ti bude v pohovorech na normální práci zcela k ničemu, když už to nebude mít negativní dopad. Je to v podstatě nekvalifikovaná práce, kterou na zemi nikdy nezhodnotíš. Po 30tce pak už ani práci letušky neseženeš, když budeš chtít do jiné firmy. Si to rozmysli. Letuška není nic jinýho než číšnice a pomocná uklizečka v realitě věci.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
No z vlastni zkusenosti vim, ze delani zaverecnych testu u CSA nebyla zadna "davacka". Uz v prubehu kurzu jsme psali prubezne testy a pokud je nekdo mel spatne nebo nepodaval adekvatni vykony v kurzu, byl vykopnut. U zaverecnych testu pak sedel nejen doktor, ale inspektori, kteri maji povereni UCL, a nekteri jedinci je i opakovali. Takze zadne opisovani z knizek. Jinak zaverecne testy se delaji ze zdravovedy, anglictiny a nouzovych postupu.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Čest ČSA. Sice jim nejde business model, ale v treningových procedurách své know how mít budou.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Dík za osvětlení, jen jsem netušil jak se to má.Respektive jsem nevěděl že úřad se zbavil nejen teoretických zkoušek technického personálu(který převzali ČVUT,VŠB a Kunovice), ale i zkoušek PP.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
No tyhle informace jsou různých členských států JAA, potažmo jejich CAA. Jak to dělá konkrétně ÚCL zde v ČR do detailu nevím a je možné, že tu budou specifické odlišnosti, ale rozhodně letušky nedělají testy na ÚCL a ani nedělají testy vytvořené ÚCL.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 97
- Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
- Bydliště: HAJ
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Nicméně stejně jste holky telata Jsou na světě mnohem lepší práce s karierním růstem. Být letuškou bylo jistě fajn v 60tých a 70tých letech. Dnes budeš lítat za průměrné peníze, nikam se nepodíváš a tvá práce bude jen o sběru odpadků a hádky s cestujícími co mají na předpisy jiný názor než posádka. A hlavně už se nikdy nebudeš moct vrátit k normální práci, pokud to budeš dělat déle. Praxe letušky ti bude v pohovorech na normální práci zcela k ničemu, když už to nebude mít negativní dopad. Je to v podstatě nekvalifikovaná práce, kterou na zemi nikdy nezhodnotíš. Po 30tce pak už ani práci letušky neseženeš, když budeš chtít do jiné firmy. Si to rozmysli. Letuška není nic jinýho než číšnice a pomocná uklizečka v realitě věci.
Mily/a Ace2,
mam par otazek - v cem je rozdil delat letusku dnes a nebo v 60-70tych letech? Co je na praci letusky nenormalniho? Kdo tady tvrdil, ze che delat praci s kariernim rustem a kde je psano, ze po 30citce nikdo praci letusky nesezenes?
Holka-krava (tele uz vzhledem k veku nejsem, bylo mi loni 40 a sehnala jsem na prvni pokus nenormalni praci letusky v kursu nas bylo 16, z toho 5 pres tricet)
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Tak samozřejmě gratuluji, získání práce je pro každého úspěch, zvláště pokud o tu práci stál. O to větší gratulace pokud se ti to podařilo v tvém věku, na kterém není samozřejmě nic špatného. Je totiž dobré že některé letecké společnosti jsou ochotni preferovat zkušenosti a ne naivitu.
Jestli nevíš, jaký je rozdíl v letectví 60-70tých let o proti dnešku tak opět gratulace, protože lepší ani nevědět jaká byla úroveň a jaká je nyní. Jedná se u kulturu, skladbu a úroven pasažérů, péči o letecký personál i jejich respekt.
Snažím se osvětlit mladým holkám co očekávají od práce letušky nějakou romantickou a zajímavou práci, že je to v realitě jen o uklízení odpadků, boj s cestujícíma, o omezeném respektu, rozhozeném bio rytmu, práci v problematických hygienických podmínkách, někdy i podmínkách pracovního kolektivu a možnou flustrací ohledně některých rozhodnutí společnosti a další. Takže holky co si myslí, že je to prima práce kdy se budou procházet po letadle a to je asi tak všechno většinou dost tvrdě narazí.
Navíc další věci, pokud mladé holky začnou pracovat jako letušky a nemají za sebou jinou praxi, tak při případném opuštění leteckého průmyslu na zemi budou obtížně shánět práci, protože praxe letušky téměř nikoho nezajímá a budou muset začínat třeba ve třiceti od samého počátku.
Jestli nevíš, jaký je rozdíl v letectví 60-70tých let o proti dnešku tak opět gratulace, protože lepší ani nevědět jaká byla úroveň a jaká je nyní. Jedná se u kulturu, skladbu a úroven pasažérů, péči o letecký personál i jejich respekt.
Snažím se osvětlit mladým holkám co očekávají od práce letušky nějakou romantickou a zajímavou práci, že je to v realitě jen o uklízení odpadků, boj s cestujícíma, o omezeném respektu, rozhozeném bio rytmu, práci v problematických hygienických podmínkách, někdy i podmínkách pracovního kolektivu a možnou flustrací ohledně některých rozhodnutí společnosti a další. Takže holky co si myslí, že je to prima práce kdy se budou procházet po letadle a to je asi tak všechno většinou dost tvrdě narazí.
Navíc další věci, pokud mladé holky začnou pracovat jako letušky a nemají za sebou jinou praxi, tak při případném opuštění leteckého průmyslu na zemi budou obtížně shánět práci, protože praxe letušky téměř nikoho nezajímá a budou muset začínat třeba ve třiceti od samého počátku.