Jak získat licenci palubního průvodčího

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od ondra.t »

Ondro, díky, jak jsi bez emocí a zasvěceně vystihl podstatu CRM ve všech provozních profesích kolem lítání. Vážím si Tě a musí být radost s tebou pracovat

rovněž děkuji, ale v letectví jako kdekoliv jinde platí, že první dojem je důležitý, uděláš si o druhém obrázek, ale to je tak všechno. Nikdo nikoho blíže nepozná, i člověk co je nepříjemný a udělá na mě dojem "blba" může mít nějaké problémy (zdravotní,úmrtí v rodině a pod.) při bližším poznání může být uplně v pohodě. To platí dvojnásob při "točení posádek" v letectví. Ohledně prxe ACE2 tak myslím že létat 5let ještě neni tak moc. Za 5let mechanik na motorech je schopný samostatné práce a řešit například závady, to nemluvim ani o tom že mu teprve 5let po typovkách (které může mít rok od nástupu) začne platit, pokud si ji udělá "licenci" . 5Let v letectví neni mnoho, a konkrétně ACEmu přeji at je instruktor,který má dost trpělivost s mladými kluky. Setkal jsem se bohužel v mnohých případech právě s opakem, kdy sice byl mladý instruktor, ale naprosto neuměl předat svoje zkušenosti dál a pak to vypadalo že se v kokpitu poperou. Taková situace nejednou končí,kdy mladý student odejde od Instruktora uplně do jiné školy a to je škoda. Instruktor by měl umět ne jen létat, ale i vysvětlovat danou problematiku a chyby. A jak říká Milaš Fiala, který vede reprezentaci v přesném létání a je skvělým instruktorem "chybu může udělat každý, ale každý se z ní musí poučit .Opakovat stejnou chybu už neni chyba, ale blbost" . Jde i o takové maličkosti jako při nepochopení studenta VFR mapy - trať si nakreslit (mnoho instruktorů má jako koníčka brát mapy a student aby letěl podle toho co si nakreslí), nebo projetí trasy autem a pod. Nadávání do blbců mi přijde od instruktora přehmat v jakémkoliv okamžiku. To samozřejmě nepíšu na ACE2 adresu, jen mu přeji aby takový nebyl a byl dobrým mladým instruktorem.


sunset
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 15. 06. 2009, 21:26
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od sunset »

Souhlas, jen je mi líto, kluků nebo holek, kteří si udělali piloťák, zadlužili se a jaksi podcenili, že v této době nabídka převyšuje poptávku. Takže musí lítat ¨aspoň¨ jako CC, jsou z toho otrávení, ale moc jiného jim nezbývá...Nenávidí tuto svoji práci, firmu, pro kterou pracují a vše a každého, kdo s tím souvisí. :crazy:

Že ty myslíš Miloše Fialu a ne Milaše? Tak od něj máš to CRM :clap:

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od ondra.t »

jasně, Milouše, promin, byl to přeťuk :) . S Milošem jsem se ještě minul u ČSA (já nastoupil, on skoro odcházel) ,on jako kapitán na A310 a pak šel do důchodu "lítat" výcviky PPL. A taky má víc času na přesné létání. Je to bohužel jak píšeš, zadlužení a pak se čeká na nějaké místo :( .Mam takový pocit když jsem před delší dobou s Milošem mluvil, že je instruktor i na vrtulníky...? ale nejsem si jistý, dlouho jsem ho neviděl.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od františek dobrota »

A jak říká Miloš Fiala, který vede reprezentaci v přesném létání a je skvělým instruktorem "chybu může udělat každý, ale každý se z ní musí poučit .Opakovat stejnou chybu už neni chyba, ale blbost"


Nene, neřekl by že to je blbost, ale že je to "m***d", kdo ji udělá :)
Sorry za OT.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od Ace2 »

Koukám, že názor a nemám jediný a další popis z reálného života letectví

http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatn ... 24426.html


kocourek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 18. 03. 2011, 18:49
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od kocourek »

Vážení, to jak tady shrnul práci "letušek" Ace2 je pravda pravdoucí.
Co mě osobně na této práci znechutilo a překvapilo nejvíce nebyl ani tak rozházený biorytmus a hádání se s pasažéry, to jsem tak nějak očekávala...ale byly to 1.) příšerné hygienické podmínky, hnus, špína a zima. a za 2.) mechaničnost a jednoduchost vaší práce. Ono nandat 150 krabiček do vozejku, pak je vyndavat lidem, pak je prázdný sbírat od lidí...a to samý na cestě zpět..to samé s pitím a kávou a to vše stihnout za dvě hodiny. To si pak opravdu člověk přijde jako robot nebo cvičená opice. Naštěstí jsem po roce procitla, a ještě se stihla zapsat na vejšku a teď makám na "normální" kariéře. Je fakt, že sedět celý den v kanceláři je docela opruz, ale existuje spoustu cest a variant, jak se toho zbavit a přitom dělat kreativní a dobře placenou práci, která vás naplňuje..
Nepředpokládám, že by se těmito radami někdo řídil a nechal si zkazit svůj sen, ale zodpovědně mohu prohlásit, že inteligentní, cílevědomý a schopný člověk s rozhledem u téhle práce nemůže dlouho vydržet.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od jane »

kocourek píše:Vážení, to jak tady shrnul práci "letušek" Ace2 je pravda pravdoucí.
Co mě osobně na této práci znechutilo a překvapilo nejvíce nebyl ani tak rozházený biorytmus a hádání se s pasažéry, to jsem tak nějak očekávala...ale byly to 1.) příšerné hygienické podmínky, hnus, špína a zima. a za 2.) mechaničnost a jednoduchost vaší práce. Ono nandat 150 krabiček do vozejku, pak je vyndavat lidem, pak je prázdný sbírat od lidí...a to samý na cestě zpět..to samé s pitím a kávou a to vše stihnout za dvě hodiny. To si pak opravdu člověk přijde jako robot nebo cvičená opice. Naštěstí jsem po roce procitla, a ještě se stihla zapsat na vejšku a teď makám na "normální" kariéře. Je fakt, že sedět celý den v kanceláři je docela opruz, ale existuje spoustu cest a variant, jak se toho zbavit a přitom dělat kreativní a dobře placenou práci, která vás naplňuje..
Nepředpokládám, že by se těmito radami někdo řídil a nechal si zkazit svůj sen, ale zodpovědně mohu prohlásit, že inteligentní, cílevědomý a schopný člověk s rozhledem u téhle práce nemůže dlouho vydržet.


Ja myslim, ze muze, ale musi k tomu mit jeste nejakou dalsi cinnost, ktera te dusevne rozviji. Jinak souhlas s tim, co jsi napsala.

flightgirl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
Bydliště: HAJ
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od flightgirl »

To kocourek:

Ty priserne hygienicke podminky, hnus, spina a zima jsou spojene s Tvou volbou letecke spolecnosti, u ktere jsi pracovala - neco jako byt v panelaku z 80tych let versus novostavba :wink: - je to o tom, na co clovek ma - bud financne, nebo svyma schopnostma...

Rika se, ze Nemci ziji, aby pracovali, a Italove pracuji, aby zili - myslim si, ze o tom to je. Nekteri lide se zenou za karierou, protoze potrebuji, aby jim nekdo jiny potrvil, ze na to maji. Jini lide chodi do prace, protoze je to bavi - a myslim si, ze nikdo z nas nema pravo odsuzovat do jake - tam si vydelaji na zivot a "realizuji" se doma privatne. A jestli nekdo ma potrebu povysovat se nad jine, tak jen proto, ze mu chybi sebevedomi.

Ja jsem si vyzkousela oboji - vysku i litani - a jsem se svou volbou absolutne spokojena. Mas pravdu - litani je mentalni dovolena a velmi mechanizovana prace. Vsechno je predem dano a Ty jenom fungujes - ale kde je problem? Ja osobne jsem naopak rada, ze me vlastne palti za pobihani po letadle a roznaseni jidla, protoze po mych zkusenostech je to atraktivni alternativa k nouzovym situacim. Pises, ze jsi nastesti po roce procitla - tusim, ze jsi neprocitla po reanimaci pasazera nebo po evakuaci latadla - to pak svet vypada trosku jinak...

Mas pravdu, kdyz pises, ze si nikdo Tvymi radami nenecha zkazit svuj sen - teda aspon doufam :?
Nevim, co definujes jako "inteligentni, cilevedomy a schopny clovek" - ja mam vysku, v ramci praxe jsem davala prednasky na universite, mluvim 5 jazyky, vedu v rodinnem podniku finance (na tomto miste zdravim jane :wave: ) a litam 13 let - s tim rozhledem nevim, merim jenom 161cm, takze moc daleko nedohlidnu - jo schopna jsem taky skoro vseho - manzel potvdi :lol:

Na Tve ceste zivotem Ti preji, abys nasla povolani, ktere Te bude natolik naplnovat a budes ho delat tak rada, jako ja litam - mooooc stesti :thumbup:

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od jane »

Obavam se, ze hnus, spina a zima jsou vicemene vsude. Pokud pres zachod projde za let tricet lidi, tezko tam clovek bude rad chodit. Ulepene steny, podlaha, fuj. To same v galley, spina z unitu, spina na zemi, kdyz uklizeci nejdriv vytiraji hadrem zachody a pak tim samym galley, zima na petihodinovych letech, kdy jsou kvuli svetlu zatazene zavesy do galley a v galley proste topeni neni nebo tam tahne dverma. To asi mela kocourek na mysli.

flightgirl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
Bydliště: HAJ
Stav: Offline

Re: Jak získat licenci palubního průvodčího

Příspěvek od flightgirl »

Chapu, ze na ATR odkoupene v minulem stoleti po Eurowings u dveri tahne. Existuji vsak i letecke spolecnosti, ktere maji flotilu mladsi a "zachovalejsi". Ze leatdla jsou hromadne dopravni prostredky je vsak inteligentnim, cilevedomym a schopnym lidem s rozhledem jasne, a proto je snad neprekvapi, ze se casem krapet zaspini :wink:

PS: Tak ten hadr nejdriv na podlaze zachodu a pak v galley je jeste humani - vtipnejsi jsou specialsti, co nejdriv utrou zachod a pak s tim samym hadrem stolky.... :crazy:


Odpovědět