Jak získat licenci palubního průvodčího
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 69
- Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Roztoky
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Ondro, díky, jak jsi bez emocí a zasvěceně vystihl podstatu CRM ve všech provozních profesích kolem lítání. Vážím si Tě a musí být radost s tebou pracovat
rovněž děkuji, ale v letectví jako kdekoliv jinde platí, že první dojem je důležitý, uděláš si o druhém obrázek, ale to je tak všechno. Nikdo nikoho blíže nepozná, i člověk co je nepříjemný a udělá na mě dojem "blba" může mít nějaké problémy (zdravotní,úmrtí v rodině a pod.) při bližším poznání může být uplně v pohodě. To platí dvojnásob při "točení posádek" v letectví. Ohledně prxe ACE2 tak myslím že létat 5let ještě neni tak moc. Za 5let mechanik na motorech je schopný samostatné práce a řešit například závady, to nemluvim ani o tom že mu teprve 5let po typovkách (které může mít rok od nástupu) začne platit, pokud si ji udělá "licenci" . 5Let v letectví neni mnoho, a konkrétně ACEmu přeji at je instruktor,který má dost trpělivost s mladými kluky. Setkal jsem se bohužel v mnohých případech právě s opakem, kdy sice byl mladý instruktor, ale naprosto neuměl předat svoje zkušenosti dál a pak to vypadalo že se v kokpitu poperou. Taková situace nejednou končí,kdy mladý student odejde od Instruktora uplně do jiné školy a to je škoda. Instruktor by měl umět ne jen létat, ale i vysvětlovat danou problematiku a chyby. A jak říká Milaš Fiala, který vede reprezentaci v přesném létání a je skvělým instruktorem "chybu může udělat každý, ale každý se z ní musí poučit .Opakovat stejnou chybu už neni chyba, ale blbost" . Jde i o takové maličkosti jako při nepochopení studenta VFR mapy - trať si nakreslit (mnoho instruktorů má jako koníčka brát mapy a student aby letěl podle toho co si nakreslí), nebo projetí trasy autem a pod. Nadávání do blbců mi přijde od instruktora přehmat v jakémkoliv okamžiku. To samozřejmě nepíšu na ACE2 adresu, jen mu přeji aby takový nebyl a byl dobrým mladým instruktorem.
rovněž děkuji, ale v letectví jako kdekoliv jinde platí, že první dojem je důležitý, uděláš si o druhém obrázek, ale to je tak všechno. Nikdo nikoho blíže nepozná, i člověk co je nepříjemný a udělá na mě dojem "blba" může mít nějaké problémy (zdravotní,úmrtí v rodině a pod.) při bližším poznání může být uplně v pohodě. To platí dvojnásob při "točení posádek" v letectví. Ohledně prxe ACE2 tak myslím že létat 5let ještě neni tak moc. Za 5let mechanik na motorech je schopný samostatné práce a řešit například závady, to nemluvim ani o tom že mu teprve 5let po typovkách (které může mít rok od nástupu) začne platit, pokud si ji udělá "licenci" . 5Let v letectví neni mnoho, a konkrétně ACEmu přeji at je instruktor,který má dost trpělivost s mladými kluky. Setkal jsem se bohužel v mnohých případech právě s opakem, kdy sice byl mladý instruktor, ale naprosto neuměl předat svoje zkušenosti dál a pak to vypadalo že se v kokpitu poperou. Taková situace nejednou končí,kdy mladý student odejde od Instruktora uplně do jiné školy a to je škoda. Instruktor by měl umět ne jen létat, ale i vysvětlovat danou problematiku a chyby. A jak říká Milaš Fiala, který vede reprezentaci v přesném létání a je skvělým instruktorem "chybu může udělat každý, ale každý se z ní musí poučit .Opakovat stejnou chybu už neni chyba, ale blbost" . Jde i o takové maličkosti jako při nepochopení studenta VFR mapy - trať si nakreslit (mnoho instruktorů má jako koníčka brát mapy a student aby letěl podle toho co si nakreslí), nebo projetí trasy autem a pod. Nadávání do blbců mi přijde od instruktora přehmat v jakémkoliv okamžiku. To samozřejmě nepíšu na ACE2 adresu, jen mu přeji aby takový nebyl a byl dobrým mladým instruktorem.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Souhlas, jen je mi líto, kluků nebo holek, kteří si udělali piloťák, zadlužili se a jaksi podcenili, že v této době nabídka převyšuje poptávku. Takže musí lítat ¨aspoň¨ jako CC, jsou z toho otrávení, ale moc jiného jim nezbývá...Nenávidí tuto svoji práci, firmu, pro kterou pracují a vše a každého, kdo s tím souvisí.
Že ty myslíš Miloše Fialu a ne Milaše? Tak od něj máš to CRM
Že ty myslíš Miloše Fialu a ne Milaše? Tak od něj máš to CRM
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 69
- Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Roztoky
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
jasně, Milouše, promin, byl to přeťuk . S Milošem jsem se ještě minul u ČSA (já nastoupil, on skoro odcházel) ,on jako kapitán na A310 a pak šel do důchodu "lítat" výcviky PPL. A taky má víc času na přesné létání. Je to bohužel jak píšeš, zadlužení a pak se čeká na nějaké místo .Mam takový pocit když jsem před delší dobou s Milošem mluvil, že je instruktor i na vrtulníky...? ale nejsem si jistý, dlouho jsem ho neviděl.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
A jak říká Miloš Fiala, který vede reprezentaci v přesném létání a je skvělým instruktorem "chybu může udělat každý, ale každý se z ní musí poučit .Opakovat stejnou chybu už neni chyba, ale blbost"
Nene, neřekl by že to je blbost, ale že je to "m***d", kdo ji udělá
Sorry za OT.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Koukám, že názor a nemám jediný a další popis z reálného života letectví
http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatn ... 24426.html
http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatn ... 24426.html
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Vážení, to jak tady shrnul práci "letušek" Ace2 je pravda pravdoucí.
Co mě osobně na této práci znechutilo a překvapilo nejvíce nebyl ani tak rozházený biorytmus a hádání se s pasažéry, to jsem tak nějak očekávala...ale byly to 1.) příšerné hygienické podmínky, hnus, špína a zima. a za 2.) mechaničnost a jednoduchost vaší práce. Ono nandat 150 krabiček do vozejku, pak je vyndavat lidem, pak je prázdný sbírat od lidí...a to samý na cestě zpět..to samé s pitím a kávou a to vše stihnout za dvě hodiny. To si pak opravdu člověk přijde jako robot nebo cvičená opice. Naštěstí jsem po roce procitla, a ještě se stihla zapsat na vejšku a teď makám na "normální" kariéře. Je fakt, že sedět celý den v kanceláři je docela opruz, ale existuje spoustu cest a variant, jak se toho zbavit a přitom dělat kreativní a dobře placenou práci, která vás naplňuje..
Nepředpokládám, že by se těmito radami někdo řídil a nechal si zkazit svůj sen, ale zodpovědně mohu prohlásit, že inteligentní, cílevědomý a schopný člověk s rozhledem u téhle práce nemůže dlouho vydržet.
Co mě osobně na této práci znechutilo a překvapilo nejvíce nebyl ani tak rozházený biorytmus a hádání se s pasažéry, to jsem tak nějak očekávala...ale byly to 1.) příšerné hygienické podmínky, hnus, špína a zima. a za 2.) mechaničnost a jednoduchost vaší práce. Ono nandat 150 krabiček do vozejku, pak je vyndavat lidem, pak je prázdný sbírat od lidí...a to samý na cestě zpět..to samé s pitím a kávou a to vše stihnout za dvě hodiny. To si pak opravdu člověk přijde jako robot nebo cvičená opice. Naštěstí jsem po roce procitla, a ještě se stihla zapsat na vejšku a teď makám na "normální" kariéře. Je fakt, že sedět celý den v kanceláři je docela opruz, ale existuje spoustu cest a variant, jak se toho zbavit a přitom dělat kreativní a dobře placenou práci, která vás naplňuje..
Nepředpokládám, že by se těmito radami někdo řídil a nechal si zkazit svůj sen, ale zodpovědně mohu prohlásit, že inteligentní, cílevědomý a schopný člověk s rozhledem u téhle práce nemůže dlouho vydržet.
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
kocourek píše:Vážení, to jak tady shrnul práci "letušek" Ace2 je pravda pravdoucí.
Co mě osobně na této práci znechutilo a překvapilo nejvíce nebyl ani tak rozházený biorytmus a hádání se s pasažéry, to jsem tak nějak očekávala...ale byly to 1.) příšerné hygienické podmínky, hnus, špína a zima. a za 2.) mechaničnost a jednoduchost vaší práce. Ono nandat 150 krabiček do vozejku, pak je vyndavat lidem, pak je prázdný sbírat od lidí...a to samý na cestě zpět..to samé s pitím a kávou a to vše stihnout za dvě hodiny. To si pak opravdu člověk přijde jako robot nebo cvičená opice. Naštěstí jsem po roce procitla, a ještě se stihla zapsat na vejšku a teď makám na "normální" kariéře. Je fakt, že sedět celý den v kanceláři je docela opruz, ale existuje spoustu cest a variant, jak se toho zbavit a přitom dělat kreativní a dobře placenou práci, která vás naplňuje..
Nepředpokládám, že by se těmito radami někdo řídil a nechal si zkazit svůj sen, ale zodpovědně mohu prohlásit, že inteligentní, cílevědomý a schopný člověk s rozhledem u téhle práce nemůže dlouho vydržet.
Ja myslim, ze muze, ale musi k tomu mit jeste nejakou dalsi cinnost, ktera te dusevne rozviji. Jinak souhlas s tim, co jsi napsala.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 97
- Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
- Bydliště: HAJ
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
To kocourek:
Ty priserne hygienicke podminky, hnus, spina a zima jsou spojene s Tvou volbou letecke spolecnosti, u ktere jsi pracovala - neco jako byt v panelaku z 80tych let versus novostavba - je to o tom, na co clovek ma - bud financne, nebo svyma schopnostma...
Rika se, ze Nemci ziji, aby pracovali, a Italove pracuji, aby zili - myslim si, ze o tom to je. Nekteri lide se zenou za karierou, protoze potrebuji, aby jim nekdo jiny potrvil, ze na to maji. Jini lide chodi do prace, protoze je to bavi - a myslim si, ze nikdo z nas nema pravo odsuzovat do jake - tam si vydelaji na zivot a "realizuji" se doma privatne. A jestli nekdo ma potrebu povysovat se nad jine, tak jen proto, ze mu chybi sebevedomi.
Ja jsem si vyzkousela oboji - vysku i litani - a jsem se svou volbou absolutne spokojena. Mas pravdu - litani je mentalni dovolena a velmi mechanizovana prace. Vsechno je predem dano a Ty jenom fungujes - ale kde je problem? Ja osobne jsem naopak rada, ze me vlastne palti za pobihani po letadle a roznaseni jidla, protoze po mych zkusenostech je to atraktivni alternativa k nouzovym situacim. Pises, ze jsi nastesti po roce procitla - tusim, ze jsi neprocitla po reanimaci pasazera nebo po evakuaci latadla - to pak svet vypada trosku jinak...
Mas pravdu, kdyz pises, ze si nikdo Tvymi radami nenecha zkazit svuj sen - teda aspon doufam
Nevim, co definujes jako "inteligentni, cilevedomy a schopny clovek" - ja mam vysku, v ramci praxe jsem davala prednasky na universite, mluvim 5 jazyky, vedu v rodinnem podniku finance (na tomto miste zdravim jane ) a litam 13 let - s tim rozhledem nevim, merim jenom 161cm, takze moc daleko nedohlidnu - jo schopna jsem taky skoro vseho - manzel potvdi
Na Tve ceste zivotem Ti preji, abys nasla povolani, ktere Te bude natolik naplnovat a budes ho delat tak rada, jako ja litam - mooooc stesti
Ty priserne hygienicke podminky, hnus, spina a zima jsou spojene s Tvou volbou letecke spolecnosti, u ktere jsi pracovala - neco jako byt v panelaku z 80tych let versus novostavba - je to o tom, na co clovek ma - bud financne, nebo svyma schopnostma...
Rika se, ze Nemci ziji, aby pracovali, a Italove pracuji, aby zili - myslim si, ze o tom to je. Nekteri lide se zenou za karierou, protoze potrebuji, aby jim nekdo jiny potrvil, ze na to maji. Jini lide chodi do prace, protoze je to bavi - a myslim si, ze nikdo z nas nema pravo odsuzovat do jake - tam si vydelaji na zivot a "realizuji" se doma privatne. A jestli nekdo ma potrebu povysovat se nad jine, tak jen proto, ze mu chybi sebevedomi.
Ja jsem si vyzkousela oboji - vysku i litani - a jsem se svou volbou absolutne spokojena. Mas pravdu - litani je mentalni dovolena a velmi mechanizovana prace. Vsechno je predem dano a Ty jenom fungujes - ale kde je problem? Ja osobne jsem naopak rada, ze me vlastne palti za pobihani po letadle a roznaseni jidla, protoze po mych zkusenostech je to atraktivni alternativa k nouzovym situacim. Pises, ze jsi nastesti po roce procitla - tusim, ze jsi neprocitla po reanimaci pasazera nebo po evakuaci latadla - to pak svet vypada trosku jinak...
Mas pravdu, kdyz pises, ze si nikdo Tvymi radami nenecha zkazit svuj sen - teda aspon doufam
Nevim, co definujes jako "inteligentni, cilevedomy a schopny clovek" - ja mam vysku, v ramci praxe jsem davala prednasky na universite, mluvim 5 jazyky, vedu v rodinnem podniku finance (na tomto miste zdravim jane ) a litam 13 let - s tim rozhledem nevim, merim jenom 161cm, takze moc daleko nedohlidnu - jo schopna jsem taky skoro vseho - manzel potvdi
Na Tve ceste zivotem Ti preji, abys nasla povolani, ktere Te bude natolik naplnovat a budes ho delat tak rada, jako ja litam - mooooc stesti
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Obavam se, ze hnus, spina a zima jsou vicemene vsude. Pokud pres zachod projde za let tricet lidi, tezko tam clovek bude rad chodit. Ulepene steny, podlaha, fuj. To same v galley, spina z unitu, spina na zemi, kdyz uklizeci nejdriv vytiraji hadrem zachody a pak tim samym galley, zima na petihodinovych letech, kdy jsou kvuli svetlu zatazene zavesy do galley a v galley proste topeni neni nebo tam tahne dverma. To asi mela kocourek na mysli.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 97
- Registrován: 25. 12. 2006, 19:41
- Bydliště: HAJ
- Stav: Offline
Re: Jak získat licenci palubního průvodčího
Chapu, ze na ATR odkoupene v minulem stoleti po Eurowings u dveri tahne. Existuji vsak i letecke spolecnosti, ktere maji flotilu mladsi a "zachovalejsi". Ze leatdla jsou hromadne dopravni prostredky je vsak inteligentnim, cilevedomym a schopnym lidem s rozhledem jasne, a proto je snad neprekvapi, ze se casem krapet zaspini
PS: Tak ten hadr nejdriv na podlaze zachodu a pak v galley je jeste humani - vtipnejsi jsou specialsti, co nejdriv utrou zachod a pak s tim samym hadrem stolky....
PS: Tak ten hadr nejdriv na podlaze zachodu a pak v galley je jeste humani - vtipnejsi jsou specialsti, co nejdriv utrou zachod a pak s tim samym hadrem stolky....