Zdanění letenek a kerosenu

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3890
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvekod whiskey » 15. 05. 2019, 13:37

dalsi bod je, ze sa bavite len o longhaul letoch mimo EU. K uplnosti treba zmienit aj intra-EU lety, na ktorych by AF/KLM ci Luftwaffe slusne zakrvacali a rozhodilo by im to celkove cisla celkom vyrazne predpokladam.


Alvin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvekod Alvin » 15. 05. 2019, 15:09

Globik píše:Mimochodem když jsme u toho, proč neplatí spotřební daň řidiči elektromobilů? Je to fér?

Ne, není. Je to další "neférové prostředí", abych tě citoval :-)
U elektřiny je myslím jenom ekologická daň cca 28Kč/MWh což je v poměru k ceně MWh zanedbatelná částka, oproti spotřební dani u nafty a benzínu až směšně malá částka.

Globik píše: A na Tvoji druhou odpověď Ti proti odpověděl FB. Jestli to nechápeš, tak ano, u přímého letu třeba FRA-JFK je to jedno, zda letíš LH nebo AA, ale pokud letíš třeba PRG-NRT s LH přes FRA nebo TK přes IST, tak tam bude rozdíl v ceně letenky (nebo zisk dopravce) hodně rozdílný.
Ano uvažoval jsem přímý let. To, že uvalením spotřební daně na kerosin utrpí nejvíc intra-EU lety, je mi taky jasné.

Pořád se, ale nemůžu ztotožnit s přístupem "nedělejme nic, co nám ekonomicky uškodí", nebo jak jsi to pojmenoval ty "když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně." Jistě by bylo lepší, kdyby se na podobném kroku dohodly všechny státy světa, ale víme jak to dopadá. Ti největší znečišťovatelé jako USA, Čína, od nějakého podobného Kjótského protokolu brzy odstoupí a zůstanou jen ti zodpovědnější, kteří to udělají i za cenu ekonomické ztráty.
Než mě začnete kamenovat, tak jen dodám, že nejsem žádný ekoaktivista a pracuju v automotive, které jak známo planetě zrovna nepřidává. Ale snad proto, že mám už dvě děti, tak bych byl rád, kdyby se ten současný trend společnosti zaměřené na krátkodobý ekonomický zisk, zvyšování konkureční výhody atd. postupně změnil k trochu větší zodpovědnosti a uvažování v delším horizontu.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3890
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvekod whiskey » 15. 05. 2019, 15:21

Alvin píše:Ale snad proto, že mám už dvě děti, tak bych byl rád, kdyby se ten současný trend společnosti zaměřené na krátkodobý ekonomický zisk, zvyšování konkureční výhody atd. postupně změnil k trochu větší zodpovědnosti a uvažování v delším horizontu.

hm, neber to prosim ako osobny utok, som len cisto zvedavy. Kupujes si k letenkam CO2 odpustky ako to ma napr. Austrian? Vzdy som bol zvedavy, ci to niekto realne aj plati, alebo to len ponukaju aerolinky, aby sa mohli tvarit ako zachranuju planetu.

Alvin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Zdanění letenek a kerosenu

Příspěvekod Alvin » 15. 05. 2019, 16:39

whiskey píše:hm, neber to prosim ako osobny utok, som len cisto zvedavy. Kupujes si k letenkam CO2 odpustky ako to ma napr. Austrian? Vzdy som bol zvedavy, ci to niekto realne aj plati, alebo to len ponukaju aerolinky, aby sa mohli tvarit ako zachranuju planetu.


Já to určitě jako útok neberu, naopak jako dobrý tip! Doteď jsem nevěděl, že něco takového existuje. Pro zajímavost jsem si nechal na tom jejich kalkulátoru spočítat "eco příspěvěk" za RT VIE-NRT a vyšlo to kolem 60EUR. To mi nepřijde tolik, abych o tom příště neuvažoval. Ještě jeden příklad, naposledy jsme letěli s rodinou VIE-VLC, tam by nás to vyšlo 4 x 10EUR. Opět nic likvidačního a to ani na poměry naší jinak celkem low-costové dovolené :-)



Zpět na “Levné letenky”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti