Nemožnost kombinací letů?

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2950
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od Night fly »

Narazil jsem na zvláštní věc: nelze vystavit na jednu letenku některé zdánlivě bezproblémové kombinace letů. Například:

-nejde nakombinovat na AF open-jaw PRG-DSS//CMN-PRG, přičemž jako dvě samostatné OW to koupit jde. To je asi menší problém, v podstatě mít open jaw na dvou letenkách není nic proti ničemu, aspoň myslím...

A když se podívám na *A, narazím pro změnu na to, že nejde nakombinovat na TP CMN-LIS-MUC-PRG na jedné letence, přitom jednosměrky CMN-LIS a LIS-MUC-PRG na stejné lety koupit jdou (a podotýkám, že v MCT LIS problém není, na ty samé lety jde koupit i CMN-LIS-MUC). Nicméně z důvodu garantovaných přestupů a jasného uvedení destinace kvůli covidovým pravidlům to chci mít vše na jedné letence. TP mne totiž tlačí do kombinace CMN-LIS-PRG s přenocováním v LIS, zatímco s extra přestupem v MUC se dostanu do PRG ještě v tentýž den.

Tuší někdo, co za tím je :?:


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1021
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od beardie »

nemoze byt problem v aktualnom obmedzeni letov do Maroka?

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2950
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od Night fly »

beardie píše:
10. 12. 2021, 15:50
nemoze byt problem v aktualnom obmedzeni letov do Maroka?
Ale ty lety CMN-LIS realne v nabidce jsou, problem je, ze je nejde zkombinovat s navaznymi lety z LIS. Navic terminove jsem to zkousel cca za dva mesice, daleko mimo aktualne platne omezeni.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5623
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od Globik »

Týká se to jen letenek, kde je alespoň jedno letiště v Maroku nebo jsi našel i jiná spojení, kde je tento problém? V prvním případě jde evidentně o marocká omezení a to že něco jde koupit prostě jen může znamenat, že to někdo nezablokoval dost dobře. Ať už u AF nebo u Tapu

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od ngb »

Night fly píše:
10. 12. 2021, 14:24
Narazil jsem na zvláštní věc: nelze vystavit na jednu letenku některé zdánlivě bezproblémové kombinace letů. Například:

-nejde nakombinovat na AF open-jaw PRG-DSS//CMN-PRG, přičemž jako dvě samostatné OW to koupit jde. To je asi menší problém, v podstatě mít open jaw na dvou letenkách není nic proti ničemu, aspoň myslím...

A když se podívám na *A, narazím pro změnu na to, že nejde nakombinovat na TP CMN-LIS-MUC-PRG na jedné letence, přitom jednosměrky CMN-LIS a LIS-MUC-PRG na stejné lety koupit jdou (a podotýkám, že v MCT LIS problém není, na ty samé lety jde koupit i CMN-LIS-MUC). Nicméně z důvodu garantovaných přestupů a jasného uvedení destinace kvůli covidovým pravidlům to chci mít vše na jedné letence. TP mne totiž tlačí do kombinace CMN-LIS-PRG s přenocováním v LIS, zatímco s extra přestupem v MUC se dostanu do PRG ještě v tentýž den.

Tuší někdo, co za tím je :?:
V kazdej leteckej spolocnosti su ludia/oddelenie ktore tie kombinacie prestupnych letov a k nim zodpovedajuce tarify, poplatky a taxy vymyslaju resp. kalkuluju, nasledne to (casto) outsourcovane firmy musia nahadzovat a testovat do rezervacnych systemov. Cim viac kombinacii letecka spolocnost ma "live" tym viac plati aj prevadzkovatelom rezervacnych systemov. Takze ten dovod moze byt cisto ekonomicky ze pre letecku spolocnost je nerentabilne platit za nasadenie takych kombinacii do rezervacnych systemov ktore takmer nikto nevyuziva.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2980
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od Fabo »

a v neposlednom rade let LIS-PRG je na metale TP, a let MUC-PRG je na metale LH, samozrejme TP nebude chciet platit zbytocne LH za tento pripoj ak sa tomu moze vyhnut.

U LIS-MUC-PRG sa to naopak moze obratit, ak je cena tarifu LIS-PRG dost vysoka, let LIS-MUC dost prazdny a pripoj dostatocne lacny aby sa to oplatilo

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4270
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od prodejce »

Na letušce v podmínkách letenky jsou "unlimited stopovers and transfers as per specified routing". Tzn. někdo z TAPu řek, že chce pouze routing CMN-LIS-PRG, velmi pravděpodobně se tedy nejedná o chybu v systému, ale o obchodní rozhodnutí. Vůbec bych se např. nedivil, kdyby tato směrování byla vyloučena v codeshare agreementu s LH.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2950
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od Night fly »

prodejce píše:
13. 12. 2021, 18:23
Tzn. někdo z TAPu řek, že chce pouze routing CMN-LIS-PRG, velmi pravděpodobně se tedy nejedná o chybu v systému, ale o obchodní rozhodnutí. Vůbec bych se např. nedivil, kdyby tato směrování byla vyloučena v codeshare agreementu s LH.
Tomu rozumim, nicmene takova situace me jako zakaznika od TP odezene - chci se domu dostat co nejdriv, ne trcet 20h v Lisabonu. Navic, kdyz jsem se dival na kombinaci DSS-LIS-(MUC)-PRG ve stejny den jako na vyse zmineny navrat z CMN, tak tam jde uplne normalne koupit oboji - jak DSS-LIS-PRG s prenocovanim v LIS, tak i DSS-LIS-MUC-PRG s priletem jeste ten samy den (a cely usek LIS-MUC-PRG je LH metal s C/S TP). A vcil babo mudruj :crazy:

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 775
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od jencik »

Night fly píše:
15. 12. 2021, 15:25
prodejce píše:
13. 12. 2021, 18:23
Tzn. někdo z TAPu řek, že chce pouze routing CMN-LIS-PRG, velmi pravděpodobně se tedy nejedná o chybu v systému, ale o obchodní rozhodnutí. Vůbec bych se např. nedivil, kdyby tato směrování byla vyloučena v codeshare agreementu s LH.
Tomu rozumim, nicmene takova situace me jako zakaznika od TP odezene - chci se domu dostat co nejdriv, ne trcet 20h v Lisabonu. Navic, kdyz jsem se dival na kombinaci DSS-LIS-(MUC)-PRG ve stejny den jako na vyse zmineny navrat z CMN, tak tam jde uplne normalne koupit oboji - jak DSS-LIS-PRG s prenocovanim v LIS, tak i DSS-LIS-MUC-PRG s priletem jeste ten samy den (a cely usek LIS-MUC-PRG je LH metal s C/S TP). A vcil babo mudruj :crazy:
TAP zaujima, aby si letel s nimi do cielovej destinacie a este cez LIS, navyse ziadna firma nemoze uspokojit vsetkych zakaznikov, preto existuje konkurencia.

DSS je zaujimava destinacia pre AF a SN, zvysok aeroliniek ju ma viac menej do poctu.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2980
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nemožnost kombinací letů?

Příspěvek od Fabo »

Night fly píše:
15. 12. 2021, 15:25
prodejce píše:
13. 12. 2021, 18:23
Tzn. někdo z TAPu řek, že chce pouze routing CMN-LIS-PRG, velmi pravděpodobně se tedy nejedná o chybu v systému, ale o obchodní rozhodnutí. Vůbec bych se např. nedivil, kdyby tato směrování byla vyloučena v codeshare agreementu s LH.
Tomu rozumim, nicmene takova situace me jako zakaznika od TP odezene - chci se domu dostat co nejdriv, ne trcet 20h v Lisabonu. Navic, kdyz jsem se dival na kombinaci DSS-LIS-(MUC)-PRG ve stejny den jako na vyse zmineny navrat z CMN, tak tam jde uplne normalne koupit oboji - jak DSS-LIS-PRG s prenocovanim v LIS, tak i DSS-LIS-MUC-PRG s priletem jeste ten samy den (a cely usek LIS-MUC-PRG je LH metal s C/S TP). A vcil babo mudruj :crazy:
Tak tam to bude pak o tom, ze jim system nejak divne rozlamal letenku a nejde s tim pohnout... ja takhle taky priletel na Madeiru misto odpoledne az v noci, protoze system zabetonoval muj prvni leg a involuntary change byla az na konci.... tak jsem musel chte nechte cekat 8 hodin v Lisabonu. Alternativa byla jen voluntary change s feeckem a repricingem...


Odpovědět