COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od hafi »

jencik píše:
27. 06. 2022, 10:11
Takze narok na kompenzaciu je, len to bude 300 eur, pretoze prilet je nacas.
a to ses tam dočetl kde?


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od jencik »

hafi píše:
27. 06. 2022, 23:02
jencik píše:
27. 06. 2022, 10:11
Takze narok na kompenzaciu je, len to bude 300 eur, pretoze prilet je nacas.
a to ses tam dočetl kde?
Globik: LH operuje vase presunute lety, pre to sa musis obratit na nich a nie na UA
hafi:
U kompenzácie za zrušenie letu je však jedno špecifikum, ktoré treba mať na pamäti. V prípade, keď cestujúci využije náhradný spoj navrhnutý pôvodným prepravcom do cieľovej destinácie, môže následne letecká spoločnosť znížiť výšku kompenzácie o 50 %, a to v prípadoch kedy prílet náhradného spoja následne neprekračuje pôvodný čas príletu o:

dve hodiny prípade všetkých letov na vzdialenosť 1 500 km, alebo
tri hodiny v prípade letov v rámci EÚ dlhších ako 1 500 km a všetkých ostatných letov v rozmedzí 1 500 km až 3 500 km, alebo
štyri hodiny v prípade všetkých ostatných letov.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
27. 06. 2022, 22:34
Globik píše:
27. 06. 2022, 11:24
jencik píše:
27. 06. 2022, 10:11
Mate pravdu, nejak som pocital, ze meskanie musi byt aj v cielovej destinacii, ale realne nemusi. Takze narok na kompenzaciu je, len to bude 300 eur, pretoze prilet je nacas.
Globik by mal kontaktovat LH, pretoze ta operuje dotknuty let.
Co sa tyka LH pristupu, tak prave Nemci su pysni na svoj kurzarbeit, ved pocas krizy sa oplati zamestnancov podrzat a dal im na to prachy aj stat, tak je usmevne argumentovat, ze teraz by mali trpiet rovnakym problemom ako Heathrow.
Suhlas s pavelpmi, ze je to prelozene dost kostrbato, zrejme chceli pouzit rovnake slovo v oboch pripadoch a vysledok je dost nestastny.
Nemáme s LH nic společného, letenka byla UA, požadavek dáme samozřejmě na UA.
UA te posle za LH, veskere naklady dle EC261/2004 nese provozujici AL zpozdeneho letu.
Ale tady se nejedná o zpožděný let, nýbrž zrušený, na c/s UA.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od jencik »

Odskodnenie ale vyplaca aerolinka, ktora dany let operuje, teda LH. Je jedno, ci sa jedna o meskanie alebo zrusenie a nasledny rebooking.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

jencik píše:
28. 06. 2022, 09:11
Odskodnenie ale vyplaca aerolinka, ktora dany let operuje, teda LH. Je jedno, ci sa jedna o meskanie alebo zrusenie a nasledny rebooking.
Tak mi řekni, kdo by vyplácel odškodnění, kdyby byl první leg posunut třeba o 3 hodiny dřív a poslední leg třeba o 3 hodiny později a každý by operovala jiná aerolinka.


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od jencik »

Globik píše:
28. 06. 2022, 13:08
jencik píše:
28. 06. 2022, 09:11
Odskodnenie ale vyplaca aerolinka, ktora dany let operuje, teda LH. Je jedno, ci sa jedna o meskanie alebo zrusenie a nasledny rebooking.
Tak mi řekni, kdo by vyplácel odškodnění, kdyby byl první leg posunut třeba o 3 hodiny dřív a poslední leg třeba o 3 hodiny později a každý by operovala jiná aerolinka.
Stale by to bola aerolinka operujuca ten prvy let. Ako presne si to potom medzi sebou vyrovnavaju aerolinky a ci sa tak vobec deje netusim.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:
28. 06. 2022, 13:08
jencik píše:
28. 06. 2022, 09:11
Odskodnenie ale vyplaca aerolinka, ktora dany let operuje, teda LH. Je jedno, ci sa jedna o meskanie alebo zrusenie a nasledny rebooking.
Tak mi řekni, kdo by vyplácel odškodnění, kdyby byl první leg posunut třeba o 3 hodiny dřív a poslední leg třeba o 3 hodiny později a každý by operovala jiná aerolinka.
Kdyby slo o posun kvuli zruseni jednoho letu (tedy odlet z PRG je drive a odlet z FRA je pozdeji) tak je to jedna udalost a plati to ten kdo zrusil let (tedy LH PRG-MUC)

Kdyby slo o dve samostatne udalosti (LH zrusi PRG-MUC, misto PRG-MUC-DEN-HNL dostanes PRG-FRA-DEN-HNL s odletem o tri hodiny drive; o tri dny pozdeji pak UA zrusi FRA-DEN a dostanes treba FRA-SEA-HNL s priletem o 3 hodiny pozdeji) tak plati za kazde zruseni AL ktera to zrusila (jedno LH, druhe UA).

Totiz prvni zruseni ti udela narok na prvnich 600, pak mas novou letenku, ktera je ale opet chranena EC261, takze druhe zruseni je dalsich 600.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:
28. 06. 2022, 07:54
Fabo píše:
27. 06. 2022, 22:34
Globik píše:
27. 06. 2022, 11:24

Nemáme s LH nic společného, letenka byla UA, požadavek dáme samozřejmě na UA.
UA te posle za LH, veskere naklady dle EC261/2004 nese provozujici AL zpozdeneho letu.
Ale tady se nejedná o zpožděný let, nýbrž zrušený, na c/s UA.
Tak provozujici AL zruseneho letu. c/s je nepodstatny

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
29. 06. 2022, 09:54
Globik píše:
28. 06. 2022, 07:54
Fabo píše:
27. 06. 2022, 22:34


UA te posle za LH, veskere naklady dle EC261/2004 nese provozujici AL zpozdeneho letu.
Ale tady se nejedná o zpožděný let, nýbrž zrušený, na c/s UA.
Tak provozujici AL zruseneho letu. c/s je nepodstatny
Mně na tom není jasné toto:
- Mám smlouvu s UA. Proč bych měl odškodnění vymáhat od LH? Dobrá, OLCI také dělám u LH.
- Ale co když LH ten let zrušila už dávno a UA na to reagoval až pár dní před odletem. Proč by v tom případě měla platit odškodnění LH?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:
04. 07. 2022, 19:31
Mně na tom není jasné toto:
- Mám smlouvu s UA. Proč bych měl odškodnění vymáhat od LH? Dobrá, OLCI také dělám u LH.
- Ale co když LH ten let zrušila už dávno a UA na to reagoval až pár dní před odletem. Proč by v tom případě měla platit odškodnění LH?
1. Protoze za a) skodu vyvolavajici narok na kompenzaci zpusobila LH ne UA a za b) je to tak urceno v predpisu
2. Protoze je to tak v predpisu. Jestli LH informovala UA vcas a UA pak neinformovala tebe, tak si muze pak narokovat LH skodu u UA.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od jencik »

Ono je to logicke, najlepsie informacie o pricinach meskania bude mat operujuce aerolinka, preto sa treba obratit na nu. Nasledne si aerolinka moze skodu vymahat od tretej strany, pokial dovod na vyplatenie odskodnenia je na tretej strane. Tak sa to pise aj v predpise, kde vyplatene odskodnenie moze byt vymahane od tretej strany.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

Při vší úctě k panu prodejci ve výslužbě bych si po těch více než dvou letech dovoluji tvrdit, že se velmi mýlil. Důvodem, že jsem si toto svoje tvrzení nechal až na teď, je finální proletění mojí nejkurióznější letenky z hlediska změn a délky platnosti od jejího vystavení.

Před vypuknutím pandemie (a průběžně během ní - v dobré víře, že brzy skončí) jsme naše čtyřčlenná rodina měli nakoupeno hodně letenek, většina byla mezi havajskými ostrovy, ale byly letenky i mezi Havají a Střední Evropou. Mnohé jsme několikrát měnili, některé byly zrušené ze strany aerolinek. Všechny se refundovaly nebo změnily bez poplatku. Zatím jsme přišli jen o 40 dolarů za jeden meziostrovní let pro jednu osobu se Southwest a do konce roku potřebujeme vyletět 160 dolarů u Hawaiian (4x 40 dolarů), což možná nezvládneme. V celkové sumě, kterou jsme v letenkách průběžně měli, je to absolutní minimum.

A teď o té letence, na jejíž proletění jsem s tímto příspěvkem čekal, abych to nezakřikl:
Začátkem září 2019 jsem pro sebe a moje dvě děti koupil u UA na letní prázdniny 2020 zpátečku z Honolulu do Prahy, zpět s jen jedním přestupem, za libovou cenu 1018 dolarů na osobu. Pak přišla pandemie a UA nabídly možnost storna za voucher, pokud nemám zájem letět. Nějak neuvážlivě jsem poslechl mojí ženu a stornoval, aniž by mi docvaklo, že za to dostanu voucher jako kterýkoli jiný, tedy s platností jen na UA metal. Což je pro cesty do Prahy/Brna dost k ničemu. Samozřejmě jsem ho mohl použít třeba na cesty do Japonska nebo do Mikronésie, ale to během pandemie nepřicházelo v úvahu. Kdybych pár týdnů počkal, UA zrušily let PRG-EWR a vydupali bychom z nich refund.
V říjnu 2020 jsem za něj tedy vzal tři OW letenky do Berlína (v té době byly OW TATL letenky na cenové úrovni cca 2/3 RT, toto se od té toby bohužel u většiny aerolinek vrátilo ke starým "pořádkům", kdy OW je dražší než RT, přesto jsem musel doplatit 86 dolarů na osobu) a těšil se, že můj řemen na kufr, zakoupený před lety v obchodě se suvenýry na BER, bude konečně i označovat destinaci kufru.
V lednu 2021 jsme usoudili, že vzhledem k nejistotám ohledně letních restrikcí v Česku opět na letní prázdniny nepojedeme a OW letenky HNL-BER jsem vyměnil za OW letenky HNL-JFK v business/first (flat, ne domestic first) na podzimní prázdniny 2021, byly tenkrát příznivé ceny, doplácel jsem jen 20 dolarů na osobu.
Vzhledem k pokračující pandemii jsme cestu do New Yorku přesunuli na jarní prázdniny 2022 a jelikož už C stálo příliš, letenky jsem vyměnil za zpátečky v economy.
Nakonec jsme těsně na konci roku 2021 cestu do New Yorku zrušili a zrušili jsme i letenky a dali je na kredit.
V lednu 2022 jsem za kredit nakoupil zpátečky do Prahy na letní prázdniny 2022 s jedním přestupem, doplatil jsem cca 650 dolarů na osobu.
V březnu 2022 UA zrušili lety PRG-EWR a já opět musel letenky měnit. Jelikož v té době byly levnější, než v lednu, zbyl mi kredit a ten jsem použil na částečnou úhradu letenek do WAS na podzimní prázdniny 2022. Gró původní letenky ale bylo proletěno teď o letních prázdninách, prakticky 3 roky po zakoupení původní letenky :D
prodejce píše:
28. 03. 2020, 10:55
Už jsem nějakou dobu v důchodu, o čemž jsem vás ani nestihl informovat, nicméně teď se udělalo přeci jen trochu více volného času než obvykle :) takže i když vám již nemohu poskytnout žádné praktické informace z prodejny, tak to, co se stalo v posledních týdnech, si přeci jen zaslouží alespoň okomentovat pár slovy.

Že se fyzicky dožiju „konce světa“ jsem tak nějak čekal. Že letecká doprava je hypertrofovaná a v rozsahu, do kterého narostla v posledním desetiletí zcela neudržitelná, to bylo zřejmé a zcela evidentní již delší dobu. Nicméně jsem spíše čekal, že to celé dojede na komplikace ekologické, energentické, politické. V horizontu deseti let či tak nějak. Že to ale dojede na obdobu španělské chřipky, a to de facto najednou, přes noc, to jsem fakt nečekal.

V první řadě tedy pár slov k vracení peněz za letenky, které se zde na fóru probírá:

jste naivní.

Představa, že dostanete zpět peníze za letenky, které máte nakoupené dopředu, nebo snad i za již zrušené lety, je zcela lichá. I když nemám aktuální provozní info a ani se po něm už nepídím, a na Flyertalk nechodím, tak si přesto dovolím vyjádřit se k tomu alespoň ex cathedra, jen na základě svojí minulé zkušenosti: okno, ve kterém šlo alespoň některé letenky refundovat a dostat peníze zpět, je už zavřené. Jinými slovy: prachy jsou v čudu. Pokud jste dostali místo peněz nějaký voucher, doporučuji k němu zakoupit (či spíše v dnešních dnech doma vyrobit), pěkný rámeček.

Připomeňme si jen v obecných konturách, jak fungují krachy leteckých společností:

Pokud dojdou letecké společnosti peníze, veškerý hodnotný a použitelný majetek se převede na „nástupce“ této letecké společnosti (na nějaké nové IČO) a opuštěná dluhová skořápka se předá insolvenčnímu správci k likvidaci. Součástí této dluhové skořápky jsou i vaše letenky, které máte nakoupeny. Tedy se budete moci přihlásit do insolvenčního řízení (i když asi i tento obor dozná v budoucnu změn), ve kterém insolvenční správce bude na internetu dražit zbylé balíky kancelářského papíru, rychlovarné konvice, popřípadě plastové modely letadel, které zůstaly stát na letištních přepážkách zkrachovalé letecké společnosti. Výtěžek těchto dražeb si potom vyplatí insolvenční správce sám sobě jako úhradu za vykonanou insolvenční správu. Toto je obecný model, který fungoval jak u Swissairu, Malevu, Air Berlin a dalších. Respektive – ukažte mi jeden případ ztráty likvidity letecké společnosti, kdy se vracely peníze za letenky. Neznám.

A prachy jsou v čudu nejen na vaší straně, ale i na straně aerolinek. Biliony, které aerolinky v posledním desetiletí vydělaly, jsou už dávno vyvedeny do kapes investorů a žádný bilionový polštář, který by minulé zisky umožnil použít na roční vydržování aerolinek na zemi prostě neexistuje. Tento polštář mají maximálně tak GDSy , ale letecké společnosti rozhodně ne.

V současné situaci tedy lze očekávat, že se letecké společnosti nějak nenápadně přejmenují stejně, jako se kdysi zkrachovalý Swissair přejmenoval na Swiss, přičemž se zároveň změní i IČO a letenky, které máte, si budete moci od nové firmy zakoupit později znovu. Pokud to ovšem vůbec bude v budoucnu aktuální.

Na otázku budoucího vývoje sice nikdo na světě nezná odpověď a je to věštění z křišťálové koule, nicméně vaše příspěvky zde na fóru mi přijdou přemrštěně optimistické. Seděl jsem zrovna na prodejně v okamžiku, kdy v New Yorku narazilo první letadlo do WTC, seděl jsem zrovna na prodejně, když zkrachovali Lehman Brothers, a jsem docela rád, že při vyhlášení zákazu vycestovat z ČR jsem již na prodejně neseděl, protože by mi bývala konečně praskla ona pověstná žilka. To, co se děje teď je nesrovnatelné, jak s první válkou v Zálivu a s navazující ropnou krizí, je to nesrovnatelné s islandskou sopkou, jejíž jméno odmítám vyspelovat a vůbec, je to nesrovnatelné s čímkoliv, protože to, co se děje teď, není už ani tak otázkou ekonomiky, či politiky, je to již spíše otázka filosofická, což již z principu obecného značí tragédii.

Uvažovat o tom, zda v srpnu půjdou proletět v lednu zakoupené letenky, mi za daných okolností připadne přinejmenším předčasné.

Dovolte mi vyjmenovat tři hlavní obory cestovního ruchu:

1) nejméně ohrožené je hotelnictví, i když i v tomto oboru se nyní odehrává planetární tragédie. Jenže baráky zůstanou stát a dají se do budoucna alespoň částečně využít jinak, ať už v rámci nárůstu domácího cestovního ruchu, nebo třeba jako nájemní bydlení apod.

2) lodní produkt – známý též pod názvem „cruises“. Tento obor cestovního ruchu považuji nejen za nejvíce ohrožený, ale spíše již za zaniklý. Výletní lodě – jak se ukázalo - nelze použít ani jako plovoucí nemocnice, ani jako ubytovny pro bezdomovce, maximálně snad jako plovoucí hřbitovy. Vůbec si tedy nedovedu představit, že by si kdy ještě někdo v budoucnu koupil cruise. Tam je prostě konec. Všechny ty supermoderní, krásné výletní lodě, mohou rovnou najet na pláž v Bangladéši a rozebrat, protože než se znovuobjeví poptávka po výletních plavbách, tak ty stávající existující lodě už stejně budou rezavé. Cruises jsou dnes tedy již jen historickou vzpomínkou.

3) letecká doprava – v těchto dnech ještě s otazníkem, ale spíše bez výhledu. V rozsahu, který jsme znali z desátých let 21. století se už letecká doprava nevrátí nikdy. Tedy alespoň z mého pohledu. Jsou tu sice segmenty, které stále vyžadují komerční leteckou dopravu a budou jí vyžadovat i do budoucna – ať už je to těžba ropy, nebo těžba čehokoliv, dále se bude i nadále válčit, což kupodivu v jisté míře vyžaduje i komerční osobní dopravu, bude tu i nadále diplomatická výměna, kterou je nepohodlné a drahé řešit výhradně vládními chartery, budou lítat doktoři, inženýři a další nepostradatelní, ale to je záležitost doopravdy jen horních deseti tisíc. Pokud tedy bude komerční letecká doprava obnovena, tak – dle mého armchair opinion - někde v objemech ze šedesátých či sedmdesátých let minulého století. Slova jako mileage run a podobné, můžeme zapomenout, to už je také historická záležitost.

A vůbec, budete mít jiné starosti.

Jen pro ilustraci: k dnešnímu dni a vlastně během čtrnácti dnů byla definitivně vyřešena otázka paralelní dráhy na pražském letišti. Je též vyřešena otázka letiště v Českých Budějovicích a mimo jiné skončila i Světová letenková válka, která se vedla mezi Aerolinkami, GDSy a Zákazníky, jak jsem o ní psal v jiném vlákně, přičemž tato válka skončila bez vítězů - a jakmile skončí nějaká válka bez vítěze, už z obecného principu to značí tragédii.

Za těchto okolností si proto nějak nedovedu představit, že by v září ještě existovaly letecké společnosti ve formátu, jaký mají dnes a pod stejným IČO. Uvědomte si, že žijeme v době, kdy se během čtrnácti dnů patrně podaří najít bydlení pro bezdomovce (!!!), žijeme v době, kdy se internet začal používati k něčemu jinému, než je reklama a porno, žijeme v době, kdy Greta zmizela přes noc a marxismus-leninismus najednou nemá po sto padesáti letech k dnešku již co říci, žijeme v době, kdy se opět ukázalo, že jediný životaschopný společenský útvar jsou národní státy, žijeme v době, kdy jsou a budou zavřené hranice.

Takže to je vše, přátelé. That's all Folks!

Obrázek

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Fabo »

Za sebe, v dobe zacatku lockdownove krize jsem nastesti nemel zakoupenou rizenim osudu ani jedinou letenku, jen nekolik cest naplanovanych.

Od te doby jsem provedl dve cesty vyletni lodi, zhruba 20 leteckych cest, z nichz jedna byla sluzebni, s letenkami v cenovem rozsahu od 60 o/w do 500 EUR r/t, absolutni vetsina Y letenek kolem 200 eur r/t tedy podobne jako "pred".
Nekolik cest v C, vcetne posledniho letu CSA z Kosic (zrejme uz provdzy).

Jedine co chybi proti predchozim letem je dalkovka, to vypada, ze bude zas po stabilizaci vyjezdoveho cestovniho ruchu v zime.

Tedy zadne katastroficke scenare jako v predpovedi. Akorat teda ta uroven sluzeb sla zas dolu, ale to taky neni zadna novinka.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od jencik »

Ja som letel aj SIN-AMS-PRG-KSC v roku 2020, prvy let bol vskutku vesmirny, kedy skutocne prebiehala kontrola nasadenych rusok pocas letu, navyse load factor okolo 90%, takze viaceri sedeli hned vedla seba. Jedlo sa normalne podavalo a kazdy dostal flasu vody a dvakrat rozdavali plechovky s colou a pod, dalo sa ist do galley a vypytat si dalsiu pri baleny snack. V AMS este bezali rozostupy a ludia mali ruska, ale uz bolo viac ludi so zle nasadenym ruskom. Let do Prahy skoro plny, tu uz len upozornenie, ze ludia maju mat ruska a servis nebol, zhruba tretina uz ruska nemala spravne nasadene. V Prahe akoby covid ani nebol, ruska nemal niekedy ani personal, let do Kosic, tiez asi posledny s CSA, ruska malo spravne nasadenych par ludi a personal, nasledne len presli s povinnymi priletovymi formularmi na SK, ale kedze nesiel urobit check in v SIN az do KSC a musel som ceknut znovu v PRG, tak som sa asi mohol vyhnut aj karantene a napisat, ze letim z PRG a nikoho by som nezaujimal.
Mal som letenku spat v oktobri, tu som preletel az nedavno so zmenou BUD-AMS-SIN. Boli teda opat ruska, ale v Europe si uz z toho hlavu nerobil nikto, ani na lete do SIN uz nebola taka disciplina, zrejme pre viacerych namornikov posledna sanca trochu rebelovat, nez pojdu do karanteny na par tyzdnov a potom na lod. Ja som nastastie musel absolvovat len par testov a bolo hotovo. Sluzby uz na SIN letisku normalne funguju, stale su stolceky dalej od seba, ale inak uz obmedzenia nie su a ludi naopak oproti roku sialene pribudlo, ale to je dane otvorenim hranic v Azii a je to aj vidiet na cenach leteniek. Mal som aj par letov po Europe, ale to je ako cesta autobusom, ak je to nacas a bez problemov, tak to nevadi.
Suma sumarum, tak zle to nie je, samozrejme teraz v lete pri plnom otvoreni maju problemy letiska AMS,LHR a prekvapivo aj LH a zrejme saloniky budu mat isty cas nizsiu uroven, ale to sa tyka aj hotelov, moj znamy sa vratil do Hiltonu a hovoril, ze je to dost zle, nemaju ludi a studenti sa nehrnu, kedze sa stale boja, pritom teraz by mohli nabrat prax, ked este nie je tolko business cestujucich. Takze sa segment bude este isty cas vzpamatavat a potom mozeme hodnotit.

Inak podobne mu nevysla predpoved s lodami, kedze business ide dalej, len to bola taka facka a niektore lode sli do srotu pripadne boli predane inde, ale spolocnosti ako take prezili a aj nejaky personal im ostal

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

Je to bez šesti dní už měsíc, co byla podána žádost o kompenzaci. Poté, co přišel potvrzovací email s prosbou o trpělivost, zatím žádná odezva. Jsem zvědavý, zda se Luftwaffe poveze na číslu letu. Letenka byla na kódu UA, číslo zrušeného letu bylo bylo v letence jen číslo letu UA. V žádosti je ale pochopitelně kolonka na číslo letu, let byl operován LH, ale jelikož byl zrušen, nemám ani kde dohledat jeho LH číslo.
Jedná se o 650 eur, takže to samozřejmě nenecháme vyšumět do ztracena.


Odpovědět