Zdanění letenek a kerosenu
Re: Zdanění letenek a kerosenu
dalsi bod je, ze sa bavite len o longhaul letoch mimo EU. K uplnosti treba zmienit aj intra-EU lety, na ktorych by AF/KLM ci Luftwaffe slusne zakrvacali a rozhodilo by im to celkove cisla celkom vyrazne predpokladam.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Globik píše:Mimochodem když jsme u toho, proč neplatí spotřební daň řidiči elektromobilů? Je to fér?
Ne, není. Je to další "neférové prostředí", abych tě citoval
U elektřiny je myslím jenom ekologická daň cca 28Kč/MWh což je v poměru k ceně MWh zanedbatelná částka, oproti spotřební dani u nafty a benzínu až směšně malá částka.
Ano uvažoval jsem přímý let. To, že uvalením spotřební daně na kerosin utrpí nejvíc intra-EU lety, je mi taky jasné.Globik píše: A na Tvoji druhou odpověď Ti proti odpověděl FB. Jestli to nechápeš, tak ano, u přímého letu třeba FRA-JFK je to jedno, zda letíš LH nebo AA, ale pokud letíš třeba PRG-NRT s LH přes FRA nebo TK přes IST, tak tam bude rozdíl v ceně letenky (nebo zisk dopravce) hodně rozdílný.
Pořád se, ale nemůžu ztotožnit s přístupem "nedělejme nic, co nám ekonomicky uškodí", nebo jak jsi to pojmenoval ty "když je to gól do vlastní branky, tak je to špatně." Jistě by bylo lepší, kdyby se na podobném kroku dohodly všechny státy světa, ale víme jak to dopadá. Ti největší znečišťovatelé jako USA, Čína, od nějakého podobného Kjótského protokolu brzy odstoupí a zůstanou jen ti zodpovědnější, kteří to udělají i za cenu ekonomické ztráty.
Než mě začnete kamenovat, tak jen dodám, že nejsem žádný ekoaktivista a pracuju v automotive, které jak známo planetě zrovna nepřidává. Ale snad proto, že mám už dvě děti, tak bych byl rád, kdyby se ten současný trend společnosti zaměřené na krátkodobý ekonomický zisk, zvyšování konkureční výhody atd. postupně změnil k trochu větší zodpovědnosti a uvažování v delším horizontu.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Alvin píše:Ale snad proto, že mám už dvě děti, tak bych byl rád, kdyby se ten současný trend společnosti zaměřené na krátkodobý ekonomický zisk, zvyšování konkureční výhody atd. postupně změnil k trochu větší zodpovědnosti a uvažování v delším horizontu.
hm, neber to prosim ako osobny utok, som len cisto zvedavy. Kupujes si k letenkam CO2 odpustky ako to ma napr. Austrian? Vzdy som bol zvedavy, ci to niekto realne aj plati, alebo to len ponukaju aerolinky, aby sa mohli tvarit ako zachranuju planetu.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
whiskey píše:hm, neber to prosim ako osobny utok, som len cisto zvedavy. Kupujes si k letenkam CO2 odpustky ako to ma napr. Austrian? Vzdy som bol zvedavy, ci to niekto realne aj plati, alebo to len ponukaju aerolinky, aby sa mohli tvarit ako zachranuju planetu.
Já to určitě jako útok neberu, naopak jako dobrý tip! Doteď jsem nevěděl, že něco takového existuje. Pro zajímavost jsem si nechal na tom jejich kalkulátoru spočítat "eco příspěvěk" za RT VIE-NRT a vyšlo to kolem 60EUR. To mi nepřijde tolik, abych o tom příště neuvažoval. Ještě jeden příklad, naposledy jsme letěli s rodinou VIE-VLC, tam by nás to vyšlo 4 x 10EUR. Opět nic likvidačního a to ani na poměry naší jinak celkem low-costové dovolené
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
A máme tu pokračování. V českém prostředí zpopularizuje Respekt (https://www.respekt.cz/spolecnost/evrop ... 9574BvSIXw) a daleko kritičtější je Pes (http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa ... ranici_wag), z anglicky psaných médií jsem si prošel zde: https://www.forbes.com/sites/davidebani ... r-holiday/ nebo zde: https://www.reuters.com/article/us-airl ... SKCN1T4220
Dle dostupných zdrojů "otisk" činí v průměru 258 g/kilometr/pasažér u letadla a cca 158 g/kilometr/automobil. Za sebe mám čisté svědomí, neboť jsem nikdy nevlastnil auto ani nemám řidičák. A třeba Ústav výzkumu globální změny si pořídil "úsporné" a reprezentativní Audi Q5 (https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stat ... domaci_zaz).
Dle dostupných zdrojů "otisk" činí v průměru 258 g/kilometr/pasažér u letadla a cca 158 g/kilometr/automobil. Za sebe mám čisté svědomí, neboť jsem nikdy nevlastnil auto ani nemám řidičák. A třeba Ústav výzkumu globální změny si pořídil "úsporné" a reprezentativní Audi Q5 (https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stat ... domaci_zaz).
Re: Zdanění letenek a kerosenu
persona píše:A máme tu pokračování. V českém prostředí zpopularizuje Respekt (https://www.respekt.cz/spolecnost/evrop ... 9574BvSIXw) a daleko kritičtější je Pes (http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa ... ranici_wag), z anglicky psaných médií jsem si prošel zde: https://www.forbes.com/sites/davidebani ... r-holiday/ nebo zde: https://www.reuters.com/article/us-airl ... SKCN1T4220
Dle dostupných zdrojů "otisk" činí v průměru 258 g/kilometr/pasažér u letadla a cca 158 g/kilometr/automobil. Za sebe mám čisté svědomí, neboť jsem nikdy nevlastnil auto ani nemám řidičák. A třeba Ústav výzkumu globální změny si pořídil "úsporné" a reprezentativní Audi Q5 (https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stat ... domaci_zaz).
Tak ústav pro Ústav pro výzkum globální změny AV ČR si pořídil i to letadlo, a to Cessnu 208
Re: Zdanění letenek a kerosenu
O par rokov bude lahsie vymenovat, co este socialisti nestihli zdanit nejakou eko danou.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
První vlašťovka je tady:
Německo zdaní aerolinky. Nesmějí nabízet příliš nízké ceny, aby lidé mohli jezdit levněji vlaky
zdroj: https://zdopravy.cz/nemecko-zdani-aerol ... eny-34598/
Německo zdaní aerolinky. Nesmějí nabízet příliš nízké ceny, aby lidé mohli jezdit levněji vlaky
zdroj: https://zdopravy.cz/nemecko-zdani-aerol ... eny-34598/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Německo bylo vždy o krok napřed před zbytkem světa. Nejprve poslali (vlakem, ne letadlem!) soudruha Uljanova do Ruska, aby tam vybudoval socialismus, pak budovali socialismus (národní) sami no a nyní se snaží zase. Ať to stojí, co to stojí!
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 04. 04. 2019, 19:16
- Oblíbené typy letadel: A388
B77W - Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
prodejce píše:První vlašťovka je tady:
Německo zdaní aerolinky. Nesmějí nabízet příliš nízké ceny, aby lidé mohli jezdit levněji vlaky
zdroj: https://zdopravy.cz/nemecko-zdani-aerol ... eny-34598/
Obdobné chování očekávám u elektroaut. Všechny povinné technologie (hlídání jízdních pruhů, parkovací kamera, etc. ) a EURO 7 bude klasické spalováky natolik zdražovat že 1/ zmizí auta ze segmentu malých automobilů (Adam, citigo, up!, ...) 2/ cena se přiblíží ceně lidového elektroauta (čti 800 tisíc a více).
Aneb kde nemůžeš prorazit kvalitou/rychlostí/čímkoliv jiným, zdaň to co lidé používají ať se tvoje špatná služba vyplatí. Mnohem raději poletím z Brna do Berlína letadlem, než abych jel vlakem, nejenom že mnohokrát déle, ale taky dráž.
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Podme jazdit na elektrinu vyrobenu z uhlia a tvarme sa EKO
Re: Zdanění letenek a kerosenu
whiskey píše:Alvin píše:Ale snad proto, že mám už dvě děti, tak bych byl rád, kdyby se ten současný trend společnosti zaměřené na krátkodobý ekonomický zisk, zvyšování konkureční výhody atd. postupně změnil k trochu větší zodpovědnosti a uvažování v delším horizontu.
hm, neber to prosim ako osobny utok, som len cisto zvedavy. Kupujes si k letenkam CO2 odpustky ako to ma napr. Austrian? Vzdy som bol zvedavy, ci to niekto realne aj plati, alebo to len ponukaju aerolinky, aby sa mohli tvarit ako zachranuju planetu.
Poznám ľudí, ktorí to platia. Na druhej strane si na obed dajú každý den krabičku, nedopiju pár fliaš nealka a všade jazdia autom, lebo MHD je pre socky. Ja osobne to neplatim, ale mimo to produkujem fakt minimálne odpadu.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
Ekojelita neměly o existenci C třídy dosud ani tušení, tak jsem jen čekal, kdo jim řekne, že něco takového existuje. No a je to nakonec tohle maďarský lowcostjelito:
Byznys třída v letadlech by měla být zakázána, říká šéf Wizz Airu
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_div
No to až se za rok gretenisté dozvědí o firstce na ležení a se sprchou, to jim teprv praskne žilka...
Byznys třída v letadlech by měla být zakázána, říká šéf Wizz Airu
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_div
No to až se za rok gretenisté dozvědí o firstce na ležení a se sprchou, to jim teprv praskne žilka...
Re: Zdanění letenek a kerosenu
prodejce píše:Ekojelita neměly o existenci C třídy dosud ani tušení, tak jsem jen čekal, kdo jim řekne, že něco takového existuje. No a je to nakonec tohle maďarský lowcostjelito:
Byznys třída v letadlech by měla být zakázána, říká šéf Wizz Airu
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_div
No to až se za rok gretenisté dozvědí o firstce na ležení a se sprchou, to jim teprv praskne žilka...
Tak ono je to tam v diskusi pod článkem jedním uživatelem skvěle napsáno. Bez svolení cituji:
"A jak lze krásně nabulíkovat, že úpravu "dobytčák" zavedli, protože dnem i nocí nemyslí na nic jiného než ochranu životního prostředí."
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Zdanění letenek a kerosenu
prodejce píše:Ekojelita neměly o existenci C třídy dosud ani tušení, tak jsem jen čekal, kdo jim řekne, že něco takového existuje. No a je to nakonec tohle maďarský lowcostjelito:
Byznys třída v letadlech by měla být zakázána, říká šéf Wizz Airu
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_div
No to až se za rok gretenisté dozvědí o firstce na ležení a se sprchou, to jim teprv praskne žilka...
Tak on uplny jelito neni, vzhledem k tomu, ze to nedela pro zelenejsi planetu, ale proto, aby poskodil konkurenci