kompenzace - zmeškaný navazující let

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od pepa007 »

Ahoj, pro jistotu bych si rád ověřil následující, prosím:

Situace:

Měl jsem let na trase KTW-FRA-TLS s Lufthansou
Kvůli bouřce nad FRA byl odlet z KTW opožděn o cca 2 hodiny
Kvůli zpoždění jsem nestihl navazující let FRA-TLS
Let FRA-TLS odletěl přesně na čas
Byl jsem automaticky přebookován na ranní let FRA-TLS následující den
Paní na infolince LH mi řekla, že mi proplatí hotel, když jim pošlu fakturu

Chtěl bych se zeptat a ověřit následující:

- mám nárok na náhradů nákladů na hotel + taxi? podle mě ano
- vzhledem k tomu že šlo o bouřku, tak nemám nárok na finanční kompenzaci, je to tak?
- považuje se moje situace za delay nebo denied boarding?

Děkuju!


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Fabo »

Ano, zpozdeni zpusobena bouri nezakladaji narok na kompenzaci
Narok na starostlivost ale ano, vcetne hotelu.
Proplaceni hotelu by melo byt rychle, taky taxi.
Jedine by mohli cukat, kdyby ti nabidli hotel oni na letisti, ale tys presto zamluvil svuj.

Jelikoz ti nikde nebyl odepreny nastup, jenom si tam proste nebyl, je to delay.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od MEA »

fabo ti odpovedal vyčerpávajúco a správne, takže len potvrdzujem - áno, je to tak!

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od pepa007 »

Děkuju oběma!

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Globik »

Jestli to chápu dobře, v případě zpoždění zaviněného počasím není nárok na odškodnění. Co ale v případě, že počasí zavinilo zpoždění stroje na předchozím letu (nebo na predpredchozim atd.)? Díky


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od jencik »

Globik píše:Jestli to chápu dobře, v případě zpoždění zaviněného počasím není nárok na odškodnění. Co ale v případě, že počasí zavinilo zpoždění stroje na předchozím letu (nebo na predpredchozim atd.)? Díky

Takisto nie, kedze aerolinka nemohla ovplyvnit toto meskanie resp ho maximalne skratit, ale nevzniklo z jej viny. Pytal som sa na to nedavno

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Globik »

jencik píše:
Globik píše:Jestli to chápu dobře, v případě zpoždění zaviněného počasím není nárok na odškodnění. Co ale v případě, že počasí zavinilo zpoždění stroje na předchozím letu (nebo na predpredchozim atd.)? Díky

Takisto nie, kedze aerolinka nemohla ovplyvnit toto meskanie resp ho maximalne skratit, ale nevzniklo z jej viny. Pytal som sa na to nedavno

Díky. Shodou okolností během dvou měsíců cestovali dvoje známí z Prahy US aerolinkami a v obou případech stroj přiletěl pozdě již do Prahy údajně kvůli počasí v USA. V obou případech jim pak uletěl připoj tak, že museli přespat. Hotel jim aerolinka zajistila.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od jencik »

Globik píše:
jencik píše:
Globik píše:Jestli to chápu dobře, v případě zpoždění zaviněného počasím není nárok na odškodnění. Co ale v případě, že počasí zavinilo zpoždění stroje na předchozím letu (nebo na predpredchozim atd.)? Díky

Takisto nie, kedze aerolinka nemohla ovplyvnit toto meskanie resp ho maximalne skratit, ale nevzniklo z jej viny. Pytal som sa na to nedavno

Díky. Shodou okolností během dvou měsíců cestovali dvoje známí z Prahy US aerolinkami a v obou případech stroj přiletěl pozdě již do Prahy údajně kvůli počasí v USA. V obou případech jim pak uletěl připoj tak, že museli přespat. Hotel jim aerolinka zajistila.


Moze byt, v juni bolo pocasie dost divoke, osobne som letel z ORD do VIE a lietadlo meskalo uz 3,5h kvoli burkam v Europe, na CDG som si este posedel 90 min v lietadle, nez sme dostali povolenie, aspon nam kapitan daval info a rozniesli napoje. Tento stvrtok z EWR najskor porucha, nasledne novy stroj nemal dostatocnu kapacitu, takze cakat na dalsie lietadlo, prileteli sme o 13 namiesto 8:50, tak uvidime, ako sa k tomu postavi UA.
V juli zase neustale meskania kvoli burkam v UK vzdusnom priestore, co samozrejme ma vplyv aj na lety z US. K tomu este LH pravidelne rusi lety do Prahy, ci uz MUC alebo FRA, vesele je toto leto

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Fabo »

lenfagkseee píše:
29. 06. 2022, 10:26
Zmeškání navazujícího letu je závažnou překážkou pro každého cestujícího na dlouhé cestě. Pokud jste ale cestovali do nebo z Evropy nebo jste absolvovali letové spojení na jakémkoli letišti v Evropě, může vás chránit Nařízení EU ES 261. Poskytuje vám právo požadovat náhradu až do 16 000 Kč (600 EUR) za zmeškaný let, který způsobil zpoždění při konečném příletu.
Tak to bychom bez tebe fakt netusili.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od zdenda »

Fabo píše:
29. 06. 2022, 13:06
lenfagkseee píše:
29. 06. 2022, 10:26
Zmeškání navazujícího letu je závažnou překážkou pro každého cestujícího na dlouhé cestě. Pokud jste ale cestovali do nebo z Evropy nebo jste absolvovali letové spojení na jakémkoli letišti v Evropě, může vás chránit Nařízení EU ES 261. Poskytuje vám právo požadovat náhradu až do 16 000 Kč (600 EUR) za zmeškaný let, který způsobil zpoždění při konečném příletu.
Tak to bychom bez tebe fakt netusili.
Holt si někdo musel ve své vseznalosti problematiky rejpnout:-(

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Globik »

Myslím, že dotyčný nováček zapomněl do příspěvku napsat název nebo webovky svojí vymahačské firmy.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Fabo »

Globik píše:
30. 06. 2022, 13:48
Myslím, že dotyčný nováček zapomněl do příspěvku napsat název nebo webovky svojí vymahačské firmy.
Cekal jsem ze uz tady bude dalsi novacek s dotazem "fakt jo? a jak na to?" aby to vypadalo na prvni pohled jako organicka konverzace.

Ale treba uvidel reakci tak se na to vybod.

Tak to dopada kdyz prijde clovek do hospody a vyklada stamgastum, ze pivo obsahuje alkohol...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od whiskey »

Globik píše:
30. 06. 2022, 13:48
Myslím, že dotyčný nováček zapomněl do příspěvku napsat název nebo webovky svojí vymahačské firmy.
mozno bol admin rychly a link zmazal...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od Globik »

whiskey píše:
01. 07. 2022, 12:46
Globik píše:
30. 06. 2022, 13:48
Myslím, že dotyčný nováček zapomněl do příspěvku napsat název nebo webovky svojí vymahačské firmy.
mozno bol admin rychly a link zmazal...
To je tam, pokud se nemýlím, vždy uvedeno.

mufik
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 24. 01. 2013, 15:22
Stav: Offline

Re: kompenzace - zmeškaný navazující let

Příspěvek od mufik »

Zdravím a chtěla bych se zeptat na názor na můj konkrétní případ.
Koupili jsme letenky PRG-FRA-MRU a zpět v C u Lufthansy, kde let PRG-FRA byl operován LH a následující Eurowings discover. 4 dny před odletem zpět přišel mail, že let zpět z MRU byl zrušen a hledají pro nás náhradní řešení. Protože náhradní řešení hledali pro více lidí a sedadel v C je málo, kontaktovala jsem hned Lufthansu v Praze a byl nám nabídnut rebooking ve stejný den a podobnou hodinu na MRU-ZRH-PRG s tím, že MRU-ZRH je operován Edelweiss (let pod kódem SWISS) a segment ZRH-PRG Swiss. Odlet z MRU byl plánován ráno 7,30. oproti původnímu odletu v 7,50, tudíž jsme ponechali rezervaci již zaplaceného odvozu z hotelu na letiště. Přílet do PRG ten samý den ve večerních hodinách.
Během noci přišel mail, že let Edelweiss z ZRH je opožděn a dostali jsme automatický rebooking na odlet večer s TK přes Istanbul. Večerní let z ZRH do PRG by nebylo možné stihnout. Do Prahy jsme tedy přileteli až druhý den dopoledne. Ráno po zjištění událostí již nebylo možné zrušit auto, tak jsme na odpoledne museli objednat a zaplatit znovu.
Kontaktovala jsem Lufthansu se žádostí o kompenzaci 600 eur osoba a žádostí o proplacení dopravy na letiště.
Přišlo mi toto:
"Thank you for contacting us with regards to your flight. For your flight EC regulation 261/2004 is applicable. The operating carrier is to be held liable in case of any flight irregularity, regardless of which airline issued the ticket. Therefore, we have forwarded your inquiry to Swiss Airlines so that it can be given the attention it so rightfully deserves. Their service team will contact you directly as soon as possible."

Po témeř 2 měsících, kdy se nic nedělo, jsem napsala přes formulář stížnost na nekomunikaci a znovu uvedla požadavek. Odpověděli mi toto:
"Thank you for your message of 26 February 2023. Given that your rescheduled flight was operated by Edelweiss (LX8071), I forwarded your claim to the concerned airline. ..."

A nyní přišlo toto:
Thank you for your email regarding our flight WK71 on 17.12.2022, which was forwarded by SWISS to us on 27.02.2023. Wethank you for including Edelweiss into your itinierary. According to our information, the flight WK71 landed with a delay of 3 hours and 51 minutes in Zurich.
In accordance with Regulation (EC) 261/2004, a flight is deemed to be delayed if it meets the following criteria:
• Departure delayed by 4 hours for flights with a distance of more than 3,500 kilometres
The Edelweiss flight was not delayed as per definition. It is not possible under these circumstances to respond to your request for compensation on our part.
Furthermore, we would like to point out that the law applicable in EU Member States according to ECJ ruling of 19 November 2009, according to which compensatory payments are due in case of a delay of more than 3 hours, does not apply in Switzerland.
At the airport in Mauritius, passengers were kept informed during the course of the event. They received the necessary care and support services.
Please note that we consider this case closed. Please contact your travel insurance for reimbursements of your parking ticket.
We hope to welcome you on board of Edelweiss on another flight soon and wish you a pleasant day further."

Uvedenou dobu zpoždění si nevylhali, na příletu na MRU to bylo 4,20, na příletu do ZRH uvedené. Má cenu se nečeho domáhat a případně kde? Všechno je LH Group a do PRG jsme přiletěli o den později. Díky


Odpovědět