Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
Otazka pro letenkare: jak se stavi letecke spolecnosti ke zmeskanym navaznym letum (a naslednym pozadavkum na rebooking), ktere ovsem byly zmeskany z duvodu mimo kontrolu aerolinky? Priklad: vcera na vsech americkych letistich spadl system CBP, takze na imigracnim na IAH byla fronta na 2h a dalsi pul hodiny byl zasek jeste na navazujici security (a podle medii to bylo jeste mnohem horsi na LAX, JFK nebo ORD). Ja jsem svuj navazny let (na prestup jsem mel teoreticky 2h25) stihl jen diky tomu, ze feeder priletel o 20 minut drive, ale co jsem pak videl u service desku a taky odposlechl u FA, cestujicich co nestihli pripoje bylo hodne (na nasem letu asi 20, a to se jeste 2x oteviraly jiz zavrene dvere). Aerolinka za to objektivne nemohla, takze jaky je v takovych pripadech postup
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
Tak asi prebookovani co nejdrive na volne lety do cilove destinace - popripade hotel pres noc. Jaky jiny postup?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
Zajímavý moment, přispěji jen drobným klípkem:
Jednotlivé letové kupóny elektronických letenek mají kromě svého kuponového čísla i svůj status. Status letového kupónu chrání svého majitele před nerelevantními zásahy "zvenčí", tzn. např. cestující, který již sedí v letadle, nemůže svou letenku stornovat atp.
Elementární funkcí statusu letového kuponu je však zejména ochrana odbaveného zavazadla cestujícího. Při statusu "C", tedy checked-in, a při statusu "L", loaded, je třeba brát v první řadě ohled na nutnou manipulaci se zavazadlem při jakékoliv další změně statusu letenky. V případě změny je totiž třeba zařídit zejména vyložení zavazadla a jeho dodání cestujícímu. A to se neobejde bez fyzického kontaktu s cestujícím a podání instrukcí k obdržení zavazadla kdy/kde/jak. V případě nestihnutí přípoje je tedy nevyhnutelné kontaktovat transferovou přepážku, která provede cestujícího preferovanou volbu a upraví status letového kupónu dle aktuální situace a momentální pozice odbaveného zavazadla: jeho vyložení (kam) nebo převedení na jiný let (jaký).
Pro zajímavost: vzhledem ke známým překážkám v zákaznické podpoře při nepravidelnostech v přepravě některé aerolinky umožňují prodejcům letenek provést "offload" cestujícího, či v tomto případě lépe řečeno "prvotní reverzaci" statusu letového kupónu i po odbavení cestujícího na prvním úseku jeho cesty i bez asistence transferové nebo ticketingové přepážky aerolinky na letišti.
Pokud se ovšem nějaká manipulace se statusem přihodí již "en route", to jest například při nestihnutí přípoje, je v této fázi již nezbytně nutné kontaktovat přepážku na letišti, pánč odbavené zavazadlo si žádá svoje a je náročnější na zákaznickou podporu, než jeho živý a dýchající majitel...
Jednotlivé letové kupóny elektronických letenek mají kromě svého kuponového čísla i svůj status. Status letového kupónu chrání svého majitele před nerelevantními zásahy "zvenčí", tzn. např. cestující, který již sedí v letadle, nemůže svou letenku stornovat atp.
Elementární funkcí statusu letového kuponu je však zejména ochrana odbaveného zavazadla cestujícího. Při statusu "C", tedy checked-in, a při statusu "L", loaded, je třeba brát v první řadě ohled na nutnou manipulaci se zavazadlem při jakékoliv další změně statusu letenky. V případě změny je totiž třeba zařídit zejména vyložení zavazadla a jeho dodání cestujícímu. A to se neobejde bez fyzického kontaktu s cestujícím a podání instrukcí k obdržení zavazadla kdy/kde/jak. V případě nestihnutí přípoje je tedy nevyhnutelné kontaktovat transferovou přepážku, která provede cestujícího preferovanou volbu a upraví status letového kupónu dle aktuální situace a momentální pozice odbaveného zavazadla: jeho vyložení (kam) nebo převedení na jiný let (jaký).
Pro zajímavost: vzhledem ke známým překážkám v zákaznické podpoře při nepravidelnostech v přepravě některé aerolinky umožňují prodejcům letenek provést "offload" cestujícího, či v tomto případě lépe řečeno "prvotní reverzaci" statusu letového kupónu i po odbavení cestujícího na prvním úseku jeho cesty i bez asistence transferové nebo ticketingové přepážky aerolinky na letišti.
Pokud se ovšem nějaká manipulace se statusem přihodí již "en route", to jest například při nestihnutí přípoje, je v této fázi již nezbytně nutné kontaktovat přepážku na letišti, pánč odbavené zavazadlo si žádá svoje a je náročnější na zákaznickou podporu, než jeho živý a dýchající majitel...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
MarcosFT píše:Tak asi prebookovani co nejdrive na volne lety do cilove destinace - popripade hotel pres noc. Jaky jiny postup?
No prave ze tak jednoznacne to v tomhle pripade neni - debata se vede hlavne o to, na co vsechno ma v teto situaci cestujici narok, protoze aerolinka je v tomhle naprosto nevinne a de iure zkratka cestujici nestihl prestoupit, i kdyz jeho letenka splnovala podminky MCT. Na US forech totiz prevazuje nazor, ze tohle jde ciste za cestujicim a bezplatne prebookovani delaji hlavne "domaci" aerolinky ve svych hubech jako favor pro sve tranzitni pax, ale formalni narok ze cestujici nema prakticky na nic, ani na ten hotel (na Flyertalku se napr.mluvi jen o voucherech na slevu v hotelu). Moje otazka spis smerovala na to, do jake miry se bere ohled na objektivni okolnosti nestihnuti prestupu, za ktere nemuze ani aerolinka (MX/WX), ani cestujici.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
Night fly píše:MarcosFT píše:Tak asi prebookovani co nejdrive na volne lety do cilove destinace - popripade hotel pres noc. Jaky jiny postup?
No prave ze tak jednoznacne to v tomhle pripade neni - debata se vede hlavne o to, na co vsechno ma v teto situaci cestujici narok, protoze aerolinka je v tomhle naprosto nevinne a de iure zkratka cestujici nestihl prestoupit, i kdyz jeho letenka splnovala podminky MCT. Na US forech totiz prevazuje nazor, ze tohle jde ciste za cestujicim a bezplatne prebookovani delaji hlavne "domaci" aerolinky ve svych hubech jako favor pro sve tranzitni pax, ale formalni narok ze cestujici nema prakticky na nic, ani na ten hotel (na Flyertalku se napr.mluvi jen o voucherech na slevu v hotelu). Moje otazka spis smerovala na to, do jake miry se bere ohled na objektivni okolnosti nestihnuti prestupu, za ktere nemuze ani aerolinka (MX/WX), ani cestujici.
Ahoj,
me opakovane DL prehazuje na pozdejsi lety v pripade, ze se zdrzim na imigracnim/celnici. Kolega take jednou stravil noc v NYC na ucet DL.
Nicmene byl jsem pritomen diskuse (jako prihlizejici) na tranzitu, kdy se cesstujici neceho v diskutovanem kontextu domahal a diskuse se rychle stocila z "mam pravo" na "jsem vas zakaznik a proto byste mi mohli udelat favor" ...
Muj osobni pristup k uplatnovani techto veci je zacit po dobrem.
Re: Misconnection nezavinena cestujicim ani aerolinkou - prebookovani?
Určite nie je nárok na hotel. Ale samozrejme tu je výhoda práve FF, kde ťa posadia na co najskorsi let, prednosť majú aj posádky. V US pokial to spôsobí počasie, tak vyťahujú lehátka, keďže kapacita hotelov na letisku a okolí nestačí. Na prepážke možnosť ukončiť cestu predčasne alebo pokračovať s tým, ze ta hodia na nejaký z ďalších letov. Ale uz sa stalo myslím na DFW, ze to nejako nezvládli s tými lehatkami a riešili to médiá. Ono je to totiž dobrý tréning na prípadné horšie krízove situácie