FLYMETO

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

FLYMETO

Příspěvek od firefly »

Včera jsem v TV zahlédla reklamu na nějaký nový letenkový vyhledávač - flymeto.com, tak se jen chci zeptat, jestli s tím máte někdo zkušenost, já jsem o tom předtím nikdy nic neslyšela. Jen jsem tam zkusmo nahlédla a zarazilo mě, že předem není možnost zvolit let s odbaveným zavazadlem, nabízejí, že po zakoupení letenky se člověk může telefonem na ně obrátit a oni že prý zajistí dokoupení zavazadla za nejvýhodnější cenu. To se mi moc nelíbí, raději mám tyto informace před zakoupením letenky. Předem děkuji za odpovědi.


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: FLYMETO

Příspěvek od pettte »

Taky jsem na to před pár dny koukal. Když se podíváš na podrobnosti, tak stejná firma má asi 10 stejných projektů a tak se tam vychválili, že jsem to okamžitě zavřel.
Nepůsobí na mne moc dobře, když někdo kdo prodává letenky se nevěnuje pořádně jednomu kanálu a tříští to do asi 10ti , tak služba, resp. úroveň tomu bude odpovídat....

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: FLYMETO

Příspěvek od prodejce »

Původně jsem vlákno o FLYMETO chtěl založit sám a napsat k jejich televizní reklamě pár postřehů, ale když už diskuzi začal někdo jiný, tím lépe…

Napřed k FLYMETO samotnému: jedná se o jeden z více projektů IATA akreditované agentury WEB SHOP FLY a.s. , přičemž „WSF“ samotné je investiční projekt na zelené louce, za kterým stojí jakýsi Vít Rosberg, prý známá osoba, ale já ho tedy neznal dříve vůbec: https://cz.linkedin.com/in/v%C3%ADt-rosberg-87bb657

Tolik jen čistě orientačně na úvod a teď k té reklamě:

Zaujalo mě to asi více než vás, protože reklama na letenky se do televize už hezkých pár let nedává a už vůbec ne v tomto archaickém formátu, který splňuje všechna vousatá letenkové klišé – na úvod screenshot obrazovky internetového portálu a pak thajské tanečnice s dlouhými nehty, což je hned to druhé největší letenkové klišé na světě.

Jen pro info – kdyby to mělo být ještě více „klišé“, tak už by se tam musely objevit věže Světového obchhodního centra v New Yorku, což byl a doposud je all-time-classic ikonický vizuál všech reklam na letenky (vzpomeňte na reklamy „New York za 9990“).

Navíc u těchto archaických reklam bylo vždy zásadou, že se odehrávají ve formátu „já jsem tady a jsem tady s...“, to znamená, že se vždy říkalo jméno prodejce, URL adresa a zároveň peckoidní ceny letenek, popřípadě se ještě zmiňovalo jméno dopravce, pokud se marketingově podílel (bavíme se o době před patnácti lety, kdy věci ještě fungovaly jinak).

Ve své současné televizní reklamě se FLYMETO povětšinou omezuje jen na „já jsem tady“, a to nevím proč, protože existuje více verzí té reklamy. Já jsem – byť zatím jen jednou - zachytil i verzi, kde na konci byla ještě zmíněna letenka kamsi (asi do Malagy či co) za 403,- Kč. To už je úplná klasika, protože v archaické době se do tohoto typu reklam vždy dávala ta aktuálně vůbec nejvíc nejlevnější letenka plus ten New York za 9990.

Co se za tímto verzováním televizních reklam skrývá za logiku, to netuším. Nicméně se jedná o vzorově archaický přístup a těch archaismů je tu v souvislosti s WSF ještě více.

Na tomto místě je ale nutné podotknout, že proti WSF vůbec nic nemám a nevadí mi. Jsou jen poněkud unikátním zjevem na českém trhu letenek a jejich – investičně doslova ohromující - strategické záměry a motivace z čistě profesního hlediska ne zcela chápu a co dělají je v malých českých poměrech až zázračně velkorysé.

Ale popořádku:

O tomto prodejci jsem se dozvěděl poprvé z A5 letáčků poházených na ulici kolem odpadkového koše, na kterých ještě pod jménem trip.market nabízeli slevový kód ve výši 400,- Kč z ceny letenky (ergo slevu ve výši servisního poplatku). Ale byli v té době noví, takže proč ne… slevu ve výši servisního poplatku dává i letuška.cz, a to již celá desetiletí, i když u nich je to v jistých nuancích poněkud sofistikovanější praktika.

Druhý můj kontakt potom byl s masivní reklamou na portál PrimaGO! tedy na portál „letenky televize Prima“, přičemž tato služba stále funguje, jen reklama už se neobjevuje, anebo ne tak často. Tím jsem byl také překvapen a níže pak vysvětlím proč.

Dotřetice firma WSF provozuje i letenkový portál vyhledávače Centrum.cz na adrese letenky.centrum.cz, což je už proto zajímavé, že vyhledávač Seznam.cz svůj letenkový portál již před časem vzdal. A další moje překvapení bylo, že do takového projektu vůbec někdo jde, navíc s IATA akreditací – opět vysvětlím podrobněji níže.

A nyní tedy máme televizní reklamu na Flymeto.cz, která je rovněž koncipována jako ozvěna minulosti.

Jenže - pokud se jedná o investiční projekt na zelené louce, dalo by se říct proč ne - expandovat je možné libovolně až tam, kam kapsa investora dovolí.

Proč mi to tedy přijde tak zvláštní?

Protože nejsou respektovány historické souvislosti:

Tak za prvé „mediální prodej letenek“ je myšlenka, která už tady kdysi byla a pohořela. Jednalo se o projekt „Letenky rádia Impuls“. Tedy naprosto stejná strategie jako u PrimaGo – masové mainstreamové médium zkusí zatlačit vlastní preferovanou reklamou na svůj vlastní web, na kterém prodává "partnerská" IATA agentura. Ve své době mi „letenky rádia Impuls“ přišly jako zajímavý, neotřelý pokus, ale tento projekt nebyl úspěšný a o ve své době monstrózních letenkách rádia Impuls již nelze nic dohledat. O to víc mě překvapilo, že se do zcela stejné strategie někdo pouští s televizí Prima - když už tato stejná cesta byla dříve prošlapána jinými a vedla do nikam.

Do stejně neúspěšně dříve prošlapané cesty nastoupil WSF i v případě letenkového portálu vyhledáváče Centrum.cz. „Nájemcem“ domény letenky.centrum.cz byli dříve jiní a ani v době, kdy centrum.cz byl ještě o něco slavnější, než je dnes, to nevedlo nikam. WSF se tak mohlo ujmout této domény právě proto, že z ní jiní prostě dříve odešli.

A teď tu máme reklamu na Flymeto, což je opět cesta, ze které jiní už dávno sešli.

WSF tedy kráčí kupředu sice velice rychle, její vývoj a rozvoj je překotný a za rok urazí cestu, kterou jiní dříve ušli za 5 let, ale pořád (a dle mého názoru zbytečně), jdou od píky po dnes již zašlých zaprášených cestách přesně tam, kde si jiní dříve zlomili nohu.

A vývojově stejné je to i s technickou stránkou jejich vyhledávače – WSF jak vidím již opustili „klasickou letenkářskou platformu“ Amadeus Symphony, se kterou začínali a vydali se cestou Kiwi.com (tedy skládat jednosměrné letenky). Po této cestě tedy také již někdo před nimi kráčel, a WSF po té stejné cestě jde velice rychle dopředu, ale de facto pořád zůstává vzadu, protože nemá technicky dořešenou politiku zavazadel. A kufry jsou ústřední bolavé koleno všeho dnešního letenkaření, jak správně podotknul zakladatel vlákna.

Já to odhaduji ze svého pohodlného křesílka (anglicky se tomu říká „armchair opinion“) tak, že se rozhodli hodit problém s kufry v tuto chvíli prostě za hlavu, nečekat, a jít rycle dopředu a přetlačit to a dohnat reklamou v televizi. Dle mého názoru fatální chyba.

Teď je otázkou, kolik má investor ještě peněz. Jak známo, Kiwi.com čerpá státní dotaci na vývoj svého softwaru ve výši myslím 99 milionů Kč. To se to pak podniká.

WSF bylo dle uzávěrky v loňském roce mínus 22 milionů, což dle mého křesílkového názoru naprosto odpovídá rozsahu aktivit, které dělají a je to částka, která odpovídá útratě začínající letenkové firmy v rozběhu.

Z čistě odborného pohledu ale zůstává nezodpovězena otázka, jak ve WSF probíhá rozhodování o tom, za co utrácet a jaké projekty rozjíždět. V této oblasti vidím, že ve firmě není základní profesní povědomí a jde se znovu a znovu do věcí, které už dávno předtím neúspěšně zkoušeli jiní. Ostatně sekce kontakty ukazuje, že z managementu nemá nikdo s letenkami žádnou zkušenost: https://www.letenkylevne.cz/content/cs/contacts/ a to je možná odpověď na to, proč se děje to, co se právě děje a proč koukáme v televizi na retroreklamu Flymeto s thajskými tanečnicemi.

Nicméně znovu opakuji, že jim přeji úspěch, jen bohužel moje letitá zkušenost mi říká, že – prozatím - kráčí po cestách, které nikam nevedou. Snad se v budoucnu ale dočkáme nějakého příjemného překvapení.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: FLYMETO

Příspěvek od pettte »

Tak jako nenapadlo by mne, že někdo si dovolí prodávat letenku za stejnou cenu, jako mu nabízí letecká společnost, neumožní mu koupit si přímo zavazadlo (co na tom, že letecká spol. ho má zdarma) a přímo vybízí, ať si koupím letenku a pro zavazadlo volám jejich infolinku, kdy mi to prodají na neurčenou, prý nejnižší cenu.

To si jako fakt nějaký hejl koupí????

Připomíná mi to trochu Fischera, který před krachem cestovky taky vybízel ke koupi zájezdu, byť tady asi nezkrachují.
No, já prostě zůstanu u osvědčeného nákupu přímo na webu té které aerolinky.

pfeigl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 09. 03. 2020, 15:46
Stav: Offline

Re: FLYMETO

Příspěvek od pfeigl »

Dobrý den, ahoj,
děkujeme za reakce, které jste na náš nový web flymeto.com napsali. I na ně jsme reagovali a udělali úpravy, které by měly zlepšit nákup letenek. Aby to bylo přehledné, tak vypíšu pár věcí, které se od vašich posledních příspěvků změnily:
1) Dokup kufrů už je možný u většiny letů. V podstatě všude, kde nám to aerolinka umožňuje (není to ve 100% případů)
2) Zaměřujeme se hlavně na jeden brand/značku a tou je flymeto.com
3) Máme nově graficky zpracovaný výpis letů, aby byl ještě přehlednější. Nejde to udělat tak, abychom uspokojili všechny, ale snažíme se nalézt takový vizuál, aby to vyhovovalo většině cestujících.
4) Dramaticky jsme změnili přístup k reklamě. Nechceme lákat na tzv. "Baťovy ceny". Snažíme se působit na emoce i na cenovou politiku. Chceme se stát prodejce, který bude v hlavách potenciálních zákazníků, kteří si cenu před nákupem letenky vždy u nás ověří a případně u nás nakoupí.
5) Chceme prostě dělat věci jinak a trochu rozvířit stojaté vody tradičních prodejců letenek. S ohledem na odezvu se nám to daří a i ti tradiční se začali hodně snažit. Pro zákazníky to může být jen dobře.
6) Snažíme se nabídnout atraktivní ceny a také se nám to, podle ohlasu konkurence, daří.
Ještě jednou děkujeme za zpětnou vazbu. Snažíme se naslouchat trhu a zákazníkům. Vždyť v závěru jsou to oni, kdo rozhodují o úspěchu a neúspěchu.
Petr Feigl
Provozní ředitel WEB SHOP FLY a.s.


Odpovědět