COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

bugr píše:že odmítají vrátit peníze.
to je celé.
Let zrušen tak by měli prostě poslat peníze.

Obsah mailu jsem kopíroval spíš jako info pro ostatní. Ještě budu zkoumat jestli to jen nezkouší a když vytrvám tak vracet budou.

A myslíš, že Tvoje peníze mají v kase? Nebo že je už dávno prožrali a propili Němčouři? Oni už Tvoje prachy dávno předali dál. Takhle to v cestovním ruchu funguje. A ten, u koho Tvoje peníze jsou, je taky asi není schopen vrátit. Proto vznikl Lex voucher. Jinak vše zkrachuje a nikomu to neprospěje, ani Tobě.


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od bugr »

teď ti nějak nerozumím, proč já bych měl řešit co oni udělali s mýma penězma? Zaplatil jsem za něco co je zrušeno tak mají vrátit peníze, tak je to prostě normální.
Já si nějak neumím představit, že by mi někdo zaplatil něco dopředu, já nic neposkytl a peníze bych si nechal.
Tak to funguje u mě.

Upřímně kdybych měl s někým soucítit tak s leteckou společností, která ty letadla musí živit i když nelítá. Ale Ryan air naopak peníze nabídl.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

bugr píše:teď ti nějak nerozumím, proč já bych měl řešit co oni udělali s mýma penězma? Zaplatil jsem za něco co je zrušeno tak mají vrátit peníze, tak je to prostě normální.
Já si nějak neumím představit, že by mi někdo zaplatil něco dopředu, já nic neposkytl a peníze bych si nechal.
Tak to funguje u mě.

Upřímně kdybych měl s někým soucítit tak s leteckou společností, která ty letadla musí živit i když nelítá. Ale Ryan air naopak peníze nabídl.

Dobře. Neumíš si představit, tak Ti to představím: Máš továrnu na nábytek. Ve světě, kde dřevozpracující průmysl funguje tak, že se rok předem nasmlouvá objem nakoupeného dřeva. To dřevo pak musíš koupit, i kdybys ho neměl jak zpracovat a pokud ho neodebereš, penízky za něj (které postupně během toho roku platíš formou záloh) Ti ty lesy/pily/… nevrátí, prostě propadnou bez náhrady. Počítáš s tím (a doufáš v to), že ten nábytek, co vyrobíš, si někdo koupí. Najednou přijde světová pohroma, za kterou nemůžeš a kterou jsi nemohl očekávat, protože 100 let taková nebyla. Nábytek se nesmí prodávat. Na dveře Ti buší zákazníci, kteří za nábytek předem zaplatili. Jejich peníze jsi již dávno předal dál. Ale oni je chtějí. Najednou přijde spásný zákonodárce, který nařídí, že nemusíš peníze vracet (protože žádné nemáš a došlo by ke krachu celého odvětví), ale můžeš zákazníkům dát vouchery na budoucí nábytek. Asi se Ti moc nelíbí, že kdyby si zákazníci do roka a do dne žádný nábytek nevybrali, musíš jim nakonec ty peníze dát, ale pro dnešek je krach zažehnán. Přesto i poté Ti na dveře buší další zákazníci a bugři, kteří zákonodárce nezákonodárce řvou, že jsi šmejd a peníze chtějí a chtějí.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od bugr »

Dost nesmyslný příklad. Fischer nemá letadla, jen přeprodává kapacitu TVS, let se neuskutečnil takže předpokládám nic platit nebude.
Jak píšu dále, chápal bych to u leteckých společností. Ale tady mají prostě poslat prachy zpět a ne tím platit něco jiného.

Stejně jako když mi poslali peníze z hotelu na Mallorce, tam jsem měl dokonce nevratnou rezervaci. Jen jsem požádal a za dva dny prachy na účtu.

Jenže ona je ta kultura podnikání všude jiná a jak koukám už tohle bere za normální, že se použijí cizí peníze na jiný účel než je člověk pošle :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

bugr píše:Dost nesmyslný příklad. Fischer nemá letadla, jen přeprodává kapacitu TVS, let se neuskutečnil takže předpokládám nic platit nebude.
Jak píšu dále, chápal bych to u leteckých společností. Ale tady mají prostě poslat prachy zpět a ne tím platit něco jiného.

Stejně jako když mi poslali peníze z hotelu na Mallorce, tam jsem měl dokonce nevratnou rezervaci. Jen jsem požádal a za dva dny prachy na účtu.

Jenže ona je ta kultura podnikání všude jiná a jak koukám už tohle bere za normální, že se použijí cizí peníze na jiný účel než je člověk pošle :)

Ano, když si v Německu koupíš zájezd na Mallorcu, tak je taky třeba pošlou hoteliérovi na Menorcu, protože mají právě splatnost zálohy.

Jestli myslíš, že charterové lety se platí poté, co se letadlo odlepilo od ranveje, tak to opravdu ne, to už je dávno vše zaplaceno.


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od bugr »

jak to probíhá v čase netuším ale může mi to být jedno.
Tahle situace už je známá delší dobu tak předpokládám, že už si to dávno vyřešili nějakým zápočtem nebo vratkou mezi sebou.

Ale opravdu to nemůžou přehazovat na mě jakožto zákazníka.

Ale abychom se nezacyklili, svoje názory už známe takže asi nemá cenu se dál dohadovat :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od Globik »

bugr píše:Ale abychom se nezacyklili, svoje názory už známe takže asi nemá cenu se dál dohadovat :-)

:thumbup:

skyisblue
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 07. 01. 2019, 14:41
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od skyisblue »

bugr píše:jak to probíhá v čase netuším ale může mi to být jedno.
Tahle situace už je známá delší dobu tak předpokládám, že už si to dávno vyřešili nějakým zápočtem nebo vratkou mezi sebou.

Ale opravdu to nemůžou přehazovat na mě jakožto zákazníka.

Ale abychom se nezacyklili, svoje názory už známe takže asi nemá cenu se dál dohadovat :-)


Musím se do toho na konci zapojit, protože od nich čekáš něco, co Ti jednoduše neposkytnou, protože jim to umožňuje zákon. Takže si stěžuj ne u CK, ale u zákonodárce, CK postupuje jen tak, jak jí to zákonodárce umožnil a vyhrožovat jim fakt nemá smysl. Měl jsi odletět mezi 20.2. a 31.8.? Koupil sis u CK celý zájezd (doprava + ubytování + služby)? Tak potom Ti nabídli voucher přesně podle toho, jaká jsou nastavená pravidla (stálo by za to si přečíst 185/2020 Sb.). Jaká ta pravidla jsou, je věc druhá, ale jde o účinný zákon.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od bugr »

díky, za info, no zájezd jsem nekoupil, jen letenku ale oni to zájezdem nazvali :)

Snažím se to celé přečíst ale nic to nemění na mém původním názoru, že to jsou šmejdi. A ten zákon je typická zmrdovina kdy zvýhodňuje jednu stranu. Klasická Burešovina, pomůžeme někomu na úkor někoho jiného. Hlavně to nezaplatí ten kdo to zavinil.

To jek ty nájmy, půjčky, všechno jeden mustr :-/

skyisblue
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 07. 01. 2019, 14:41
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od skyisblue »

bugr píše:díky, za info, no zájezd jsem nekoupil, jen letenku ale oni to zájezdem nazvali :)



Tak jestli to byla jenom samostatná letenka koupená přes Fischer (žádný hotel, pronájem auta apod. k tomu v balíčku), tak určitě chtěj pořád peníze zpátky, to není zájezd a oni opravdu ten zákon zneužili. To ho ani nemá cenu číst v takovém případě :D V tomhle případě fungovali jako jakýkoliv jiný prodejce letenek a letenku jenom zprostředkovali.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od bugr »

čistá ow letenka.
Ale oni tomu říkají zájezd.
Třeba berou, že člověk je v tom letadle ubytován :)

skyisblue
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 07. 01. 2019, 14:41
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od skyisblue »

Říkat tak tomu můžou, ale zájezd to není :D dej vědět, jak to pokračuje, protože tady voucher vystavit nemůžou.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od bugr »

no napsal jsem jim, že opravdu to zájezd nebyl a taky jsem jim tam citoval nařízení EU, podle mě je to pro členy EU směroplatné. To není cár papíru.

Jo a začnu asi komunikovat datovkou, dokud je to zdarma :)

Ani tak mi nejde o prachy, částka malá. Ale o princip. Já chápu, že si s nima naše vláda vytřela p***l jako s každým ale proč to má odnést zákazník.


BTW: už máte někdo prachy od FR?

neuromancer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 124
Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
Stav: Offline

Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.

Příspěvek od neuromancer »

Dnes mně BA ve spolupráci s mým prodejcem vrátily peníze za 6 letenek v C do PHX v červnu :thumbup:

P.S. Bylo placeno v EUR, takže díky devalvaci koruny je celkový hospodářský výsledek + 30 000 Kč :mrgreen:

j-rich23
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 45
Registrován: 06. 09. 2011, 15:06
Oblíbené typy letadel: 744 G-VWOW
Bydliště: BRNO, LEVICE (SR)
Stav: Offline

Zruseni let RYANAIR

Příspěvek od j-rich23 »

Zrusili mi let z STN do BTS, c.FR2318, poslali odkaz, kde mozem ziadat o refund. Samozrejme po vyplneni uz niekolko dni nefunguje.
Tak som sa preklikal k refundciam normalne na stranke Ryaniru, vsetko vyplnil vratane cisla uctu a do 5min mi prisla takato odpoved:

'K. ........ (Ryanair)
May 19, 2020, 3:09:50 PM GMT+1

Dear Mr ........,

We refer to your claim application dated 19/05/2020.

We apologise, for the cancellation of your flight FR2318 from London Stansted to Bratislava on the 14/06/2020 which was due to the current worldwide COVID 19 crisis.

As per interpretive guidelines on EU passenger rights, announced by the EU commission on cancellations caused due to COVID 19, this is now classified as an extraordinary circumstance and compensation does not apply under EU261/2004.

If you remain dissatisfied with the final decision made from our customer services team, you may contact the Civil Aviation Authority (CAA) and their Passenger Advice and Complaints Team (PACT) Please follow the link: https://www.caa.co.uk/Passengers/Resolv ... complaint/

We hope the above clarifies the matter and we have now closed your claim

Yours sincerely,'


Mozete poradit ci mam este nejaku sancu a Ryanair to skusa na hulvata? Stretol sa s tym niekto? Pretoze e-maily o zruseni mi aj poslal smernicu EU261/2004. Ziadny voucher mi neponukol. Iba refund a rebook.

P.S. Zrusili mi aj let s LAudaiar VIE-STN, aj ked tam som ziadal refund uz davno, ked len posunuli cas odletu, ale 4 tyzdne uz ticho po pesine.
Letenky stali pre 4 osoby 760EUR :(


Odpovědět