COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Vše mám. Počkám pár dnů a obrátím se na banku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Online
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Kamarád měl letenky pro celou rodinu z kontinentálních USA do Prahy. Část letů byla aerolinkami zrušena. Koupil to přes prodejce, ten nevrátil peníze. Kamarád tedy udělal chargeback u (americké) banky. Ta se tvářila, že je vše v pořádku. Až po výhrůžkách právníkem a odchodem od banky dostal peníze zpět na kreditku.
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Já jsem teď navíc zjistil, že zpáteční let posunuli o více jak 3 hodiny dříve, čímž by se mi pobyt na Azorech zkrátil skoro o 9 hodin. Nic mi navíc neoznámili. Dělají mrtvého brouka a systém rezervací na jejich webu i apk se zhroutil...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Online
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Nevím, zda to bylo v tomto vlákně, ale někteří diskutující se radovali, až FR obsadí v Praze trh po zkrachovalých jiných aerolinkách, že nastane ráj na zemi. Tak jim přeju, aby nebyli na černé listině
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/z ... prava_tesa
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/z ... prava_tesa
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Ještě k tomu lex voucher. Píše se tam, že musí člověk dostat stejný zájezd za stejnou cenu, jinými slovy žádný doplatek pokud ten zájezd bude dražší.
Já mám ow letenku PMI-PRG takže doufám, že to bude fungovat tak, že si vyberu z jejich nabídky let, který mi bude vyhovovat a oni mi ho musí za ten voucher prodat bez doplatku, chápu to dobře nebo jsem naivní?
Já mám ow letenku PMI-PRG takže doufám, že to bude fungovat tak, že si vyberu z jejich nabídky let, který mi bude vyhovovat a oni mi ho musí za ten voucher prodat bez doplatku, chápu to dobře nebo jsem naivní?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Online
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
bugr píše:Ještě k tomu lex voucher. Píše se tam, že musí člověk dostat stejný zájezd za stejnou cenu, jinými slovy žádný doplatek pokud ten zájezd bude dražší.
Já mám ow letenku PMI-PRG takže doufám, že to bude fungovat tak, že si vyberu z jejich nabídky let, který mi bude vyhovovat a oni mi ho musí za ten voucher prodat bez doplatku, chápu to dobře nebo jsem naivní?
Letenka není zájezd. To je dost podstatný rozdíl daný zákonem (151). Takže ne.
United mi taky hodili vidle do mé ruské rulety, zda zrušit sám za voucher nebo nechat je zrušit let a pak trvat na keši. Kdybych se zeptal i třeba tady na airways nebo se líp prokousával jejich webem, tak jsem našel, že voucher je jen na jejich metal (v původní letence byli i LX). Takže pokud příští léto nezprovozní PRG, zbývá mi TXL(BBI) nebo MUC a pak po zemi za vlastní prachy.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Oni mi tvrdí (Fischer), že to je zájezd. Jinak by mi museli vrátit peníze protože by se na to nevztahoval lex voucher.
Je to trochu Hlava 22 Ale když to berou jako zájezd, to znamená nabízí mi voucher, tak logicky musím, mít všechny výhody/nevýhody voucheru.
Je to trochu Hlava 22 Ale když to berou jako zájezd, to znamená nabízí mi voucher, tak logicky musím, mít všechny výhody/nevýhody voucheru.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Online
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
bugr píše:Oni mi tvrdí (Fischer), že to je zájezd. Jinak by mi museli vrátit peníze protože by se na to nevztahoval lex voucher.
Je to trochu Hlava 22 Ale když to berou jako zájezd, to znamená nabízí mi voucher, tak logicky musím, mít všechny výhody/nevýhody voucheru.
Aha
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Globik píše:Nevím, zda to bylo v tomto vlákně, ale někteří diskutující se radovali, až FR obsadí v Praze trh po zkrachovalých jiných aerolinkách, že nastane ráj na zemi. Tak jim přeju, aby nebyli na černé listině
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/z ... prava_tesa
A cože jsi zapomněl uvést, že sám dopravce, ve stejném článku tvrdí, že to byla aktivita několika zaměstnanců, neschválená vedením společnosti? Fakticky to byl asi nějaký hodně aktivní šéf call centra, který už dostal přes prsty od vedení.
Nemluvě o tom, že pokud by se o něco takového pokusili, tak je to v rozporu s právem EU a postižení z nich vysoudí majlant, nemluvě o medializované ostudě a zřejmě i pokutě žímo od orgánů EU.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
no já bych rád věděl jak je to s tím voucherem, tušíte někdo? Řešil jste to někdy?
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
bugr píše:Oni mi tvrdí (Fischer), že to je zájezd. Jinak by mi museli vrátit peníze protože by se na to nevztahoval lex voucher.
Je to trochu Hlava 22 Ale když to berou jako zájezd, to znamená nabízí mi voucher, tak logicky musím, mít všechny výhody/nevýhody voucheru.
A k letence nemáš zakoupenou žádnou jinou jejich službu?
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
nene, čistě ow letenka.
Já zájezdy u nás vůbec nekupuju, jen letenky ve výrpodeji.
Já zájezdy u nás vůbec nekupuju, jen letenky ve výrpodeji.
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Otvorenie T5 na letisku Changi sa odkladá o 2 roky.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Dovolím si sdílet zkušenost s chargebackem u UniCredit Bank (M&M Gold)
21. 3. 2020 email od Air Canada oznamující zrušení dubnových letů
21. 3. 2020 zažádáno o refund u Air Canada, Air Canada uvádí, že žádost vyřídí do 6 týdnů, ale už tehdy je mi jasné, že bych se nemusel dočkat
16. 4. 2020 podána žádost o chargeback letenek u UCB, žádost odůvodněna tak, že AC nekomunikuje, na vrácení peněz je nárok dle čl. 8, odst. 1, písm. a) nařízení EU 261/2004,
17. 4. 2020 přijetí žádosti, výzva UCB k doplnění podkladů
pak probíhá pár emailů, kdy si vyměňujeme názory na přednost evropského práva, před lhůtou stanovenou dopravcem a odpovídám na všelijaké dotazy (např. jestli letenky nejsou refundovatelné - co by to asi měnilo ?!?)
4. 5. 2020 přichází email od UCB sdělující, že mám čekat na výsledek reklamace u Air Canada a žádost o chargeback pozastavují, opírají se o "mezinárodní reklamační pravidla Mastercard", konkrétní ustanovení ale nejsou schopni doložit
11. 5. 2020 odesílám odvolání, že argumenty pro pozastavení reklamace považuji za nesprávné a vyvracím je
13. 5. 2020 stručný email, že UCB zahajuje mezibankovní reklamační šetření s bankou Air Canada, lhůta pro vyřízení je 45 dní
29. 6. 2020 tj. 46. den od zahájení přišel email "s potěšením Vám oznamuje, že se nám podařilo vyhrát mezibankovní reklamační šetření s bankou", peníze mají být připsány na kreditní kartu v příštích dnech
1. 7. 2020 ve výpise kreditní karty vidím změnu zůstatku
Můj pocit je takový, že kdybych se nechal odbýt, neměl právnické vzdělání a neurážela mě nepodloženost argumentů UCB, tak bych na peníze čekal dosud. U menších částek se to absolutně nevyplatí absolvovat, protože strávený čas převýší cenu letenek. Mám dojem, že pokyn pro zaměstnance banky byl odkazovat se na bájná "mezinárodní pravidla reklamace" a co nejvíce žádostí o chargeback zamítat a řešit jen nejurputnější případy.
Vzhledem k tomu, že na refund od Srilankan a LOT čekám pořád, tak to v konečném důsledku stálo za to, ale považoval jsem chargeback za jednodušší proceduru.
21. 3. 2020 email od Air Canada oznamující zrušení dubnových letů
21. 3. 2020 zažádáno o refund u Air Canada, Air Canada uvádí, že žádost vyřídí do 6 týdnů, ale už tehdy je mi jasné, že bych se nemusel dočkat
16. 4. 2020 podána žádost o chargeback letenek u UCB, žádost odůvodněna tak, že AC nekomunikuje, na vrácení peněz je nárok dle čl. 8, odst. 1, písm. a) nařízení EU 261/2004,
17. 4. 2020 přijetí žádosti, výzva UCB k doplnění podkladů
pak probíhá pár emailů, kdy si vyměňujeme názory na přednost evropského práva, před lhůtou stanovenou dopravcem a odpovídám na všelijaké dotazy (např. jestli letenky nejsou refundovatelné - co by to asi měnilo ?!?)
4. 5. 2020 přichází email od UCB sdělující, že mám čekat na výsledek reklamace u Air Canada a žádost o chargeback pozastavují, opírají se o "mezinárodní reklamační pravidla Mastercard", konkrétní ustanovení ale nejsou schopni doložit
11. 5. 2020 odesílám odvolání, že argumenty pro pozastavení reklamace považuji za nesprávné a vyvracím je
13. 5. 2020 stručný email, že UCB zahajuje mezibankovní reklamační šetření s bankou Air Canada, lhůta pro vyřízení je 45 dní
29. 6. 2020 tj. 46. den od zahájení přišel email "s potěšením Vám oznamuje, že se nám podařilo vyhrát mezibankovní reklamační šetření s bankou", peníze mají být připsány na kreditní kartu v příštích dnech
1. 7. 2020 ve výpise kreditní karty vidím změnu zůstatku
Můj pocit je takový, že kdybych se nechal odbýt, neměl právnické vzdělání a neurážela mě nepodloženost argumentů UCB, tak bych na peníze čekal dosud. U menších částek se to absolutně nevyplatí absolvovat, protože strávený čas převýší cenu letenek. Mám dojem, že pokyn pro zaměstnance banky byl odkazovat se na bájná "mezinárodní pravidla reklamace" a co nejvíce žádostí o chargeback zamítat a řešit jen nejurputnější případy.
Vzhledem k tomu, že na refund od Srilankan a LOT čekám pořád, tak to v konečném důsledku stálo za to, ale považoval jsem chargeback za jednodušší proceduru.
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Mám s UCB a chargebackem stejnou zkušenost. Nakonec zabrala až hrozba podnětu k ČNB (banka opravdu nic moc - nedávno jsem zase řešil nesprávně naúčtovaný poplatek, zabrala pro změnu hrozba Finančního arbitra).