COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
to je blbost, s touhle logikou by mohli mi oznamit, ze doletim o tyden pozdeji, pokud by cas odletu byl stejný. Spojka "a" se týká toho, že musí být splněny obě podmínky u náhradního letu. což nejsou, tedy 600 Eur - posuzuje se to dle délky letu PRG-HNL, prestupy se neřeší.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
A je nějaká zákonná lhůta k podání požadavku na kompenzaci?
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Je tam nejaka premlcacia doba, tusim 3 roky. Kazdopadne, z tvojho prispevku vyplyva, ze odlet bude skor, ale prilet do destinacie je rovnaky. Logicky teda nie su splnene obe podmienky, preto nerozumiem hafiho reakcii.
Ak by si to chcel posudit, tak vymahaci to urobia zadarmo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
čteš to blbě, kompenzace má být vyplacena, pokud je let zrušen a není nabídnut náhradní let, který splňuje obě podmínky. Což nebyl, neboť byl nabídnut let, který jednu z podmínek nesplňuje.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2208
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Tam je ale negace, takže stačí, aby jedna podmínka nebyla splněna.
https://www2.karlin.mff.cuni.cz/~portal ... age=negkon
Myslím, ale, že český text nařízení je špatně přeložený:
c) mají dotčení cestující v souladu s článkem 7 právo na náhradu škody od provozujícího leteckého dopravce, jestliže
i) nejsou o zrušení informováni alespoň dva týdny před plánovaným časem odletu, nebo
ii) nejsou o zrušení informováni ve lhůtě od dvou týdnů do sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jim nabídnuto přesměrování, které by jim umožnilo odletět nejpozději dvě hodiny před plánovaným časem odletu a dosáhnout jejich cílového místa určení nejpozději čtyři hodiny po plánovaném čase příletu, nebo
iii) nejsou informování o zrušení ve lhůtě kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jim nabídnuto přesměrování jejich letu, které by jim umožnilo odletět nejpozději jednu hodinu před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu.
(c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:
(i) they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure; or
(ii) they are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or
(iii) they are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than two hours after the scheduled time of arrival.
Místo nejpozději by mělo být asi nejdříve, ne dříve než, anebo maximálně jak ve slovenštině.c) príslušní cestujúci majú právo na náhradu od prevádzkujúceho leteckého dopravcu v súlade s článkom 7, pokiaľ:
i) neboli informovaní o zrušení letu aspoň dva týždne pred plánovaným časom odletu; alebo
ii) neboli informovaní o zrušení v časovom úseku od dvoch týždňov do siedmich dní pred plánovaným časom odletu a nebolo im ponúknuté presmerovanie, ktoré im umožní odletieť maximálne dve hodiny pred plánovaným časom odletu a dosiahnuť konečné cieľové miesto maximálne štyri hodiny po plánovanom čase príletu.
iii) neboli informovaní o zrušení do siedmich dní pred plánovaným časom odletu a nebolo im ponúknuté presmerovanie, ktoré im umožní odletieť maximálne hodinu pred plánovaným časom odletu a dosiahnuť konečné cieľové miesto maximálne dve hodiny po plánovanom čase príletu.
A místo nejsou a neboli by nemělo být ve ii) a iii) jsou a boli? To je úplně blbě přeložený.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Pokud je promlčecí doba 3 roky, tak je času dost, pošleme to na United a pokud zamítnou, dáme to na DAS. Pokud by se DAS vymluvili na nějaký důvod, dáme to vymahačům.jencik píše: ↑26. 06. 2022, 12:54Je tam nejaka premlcacia doba, tusim 3 roky. Kazdopadne, z tvojho prispevku vyplyva, ze odlet bude skor, ale prilet do destinacie je rovnaky. Logicky teda nie su splnene obe podmienky, preto nerozumiem hafiho reakcii.
Ak by si to chcel posudit, tak vymahaci to urobia zadarmo.
Všem díky, pokud by někdo poskytl ještě nějaké další info, budu samozřejmě vděčný.
Zatím díky všem
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Globik píše: ↑26. 06. 2022, 17:23Pokud je promlčecí doba 3 roky, tak je času dost, pošleme to na United a pokud zamítnou, dáme to na DAS. Pokud by se DAS vymluvili na nějaký důvod, dáme to vymahačům.jencik píše: ↑26. 06. 2022, 12:54Je tam nejaka premlcacia doba, tusim 3 roky. Kazdopadne, z tvojho prispevku vyplyva, ze odlet bude skor, ale prilet do destinacie je rovnaky. Logicky teda nie su splnene obe podmienky, preto nerozumiem hafiho reakcii.
Ak by si to chcel posudit, tak vymahaci to urobia zadarmo.
Všem díky, pokud by někdo poskytl ještě nějaké další info, budu samozřejmě vděčný.
Zatím díky všem
LH se vymluvi na nedostatek posadek ktery nedokaze zadnym primerenym opatrenim omezit. Vzhledem k situaci na pracovnim a leteckem trhu v Evrope bych jim to ja osobne i uznal.
Takze s tou kompenzaci moc nepocitejte.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Před 11 lety se OS rozbilo letadlo na TATL let. Po nějaké době pokusů jsme vyboardovali a šli na prebukovani na další den a zajištění pozemních služeb. Následně jsem poslal žádost o kompenzaci. Byla zamítnuta protože se jednalo o nepředvídatelnou závadu na stroji. Poslal jsem to na DAS, ti to předali kolegům, šla stížnost na rakouské ministerstvo dopravy a ihned mi z OS napsali, že mimořádně mi zaplatí kompenzaci a ať pošlu bankovní spojení. Takže předem naházet flintu do žita!Fabo píše: ↑26. 06. 2022, 17:40Globik píše: ↑26. 06. 2022, 17:23Pokud je promlčecí doba 3 roky, tak je času dost, pošleme to na United a pokud zamítnou, dáme to na DAS. Pokud by se DAS vymluvili na nějaký důvod, dáme to vymahačům.jencik píše: ↑26. 06. 2022, 12:54
Je tam nejaka premlcacia doba, tusim 3 roky. Kazdopadne, z tvojho prispevku vyplyva, ze odlet bude skor, ale prilet do destinacie je rovnaky. Logicky teda nie su splnene obe podmienky, preto nerozumiem hafiho reakcii.
Ak by si to chcel posudit, tak vymahaci to urobia zadarmo.
Všem díky, pokud by někdo poskytl ještě nějaké další info, budu samozřejmě vděčný.
Zatím díky všem
LH se vymluvi na nedostatek posadek ktery nedokaze zadnym primerenym opatrenim omezit. Vzhledem k situaci na pracovnim a leteckem trhu v Evrope bych jim to ja osobne i uznal.
Takze s tou kompenzaci moc nepocitejte.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
To bylo jejich obhcodní rozhodnutí prodat letenky, na lety pro které neměli zajištěný personál. Kdyby šlo o akutní epididemi, karantény, atp. tak budiž, ale to afaik není tento případ - protě personál za covidu propustili, mysleli si, že snadno naberou zpět a ono není koho.
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
btw to mas sucast rocneho DAS poistenia alebo si DAS zoberie nejake vsmine za to, ze to vybavili?Globik píše: ↑26. 06. 2022, 19:44Před 11 lety se OS rozbilo letadlo na TATL let. Po nějaké době pokusů jsme vyboardovali a šli na prebukovani na další den a zajištění pozemních služeb. Následně jsem poslal žádost o kompenzaci. Byla zamítnuta protože se jednalo o nepředvídatelnou závadu na stroji. Poslal jsem to na DAS, ti to předali kolegům, šla stížnost na rakouské ministerstvo dopravy a ihned mi z OS napsali, že mimořádně mi zaplatí kompenzaci a ať pošlu bankovní spojení. Takže předem naházet flintu do žita!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
ano, akorat bylo uz tou dobou soudne rozhodnuto, ze zavada na letadle neni mimoradna okolnost. To, zda to ze LH jede na knap a "nejsou lidi" je mimoradna okolnost se teprv bude resit a brzo to IMHO nebudeGlobik píše: ↑26. 06. 2022, 19:44Před 11 lety se OS rozbilo letadlo na TATL let. Po nějaké době pokusů jsme vyboardovali a šli na prebukovani na další den a zajištění pozemních služeb. Následně jsem poslal žádost o kompenzaci. Byla zamítnuta protože se jednalo o nepředvídatelnou závadu na stroji. Poslal jsem to na DAS, ti to předali kolegům, šla stížnost na rakouské ministerstvo dopravy a ihned mi z OS napsali, že mimořádně mi zaplatí kompenzaci a ať pošlu bankovní spojení. Takže předem naházet flintu do žita!
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Mate pravdu, nejak som pocital, ze meskanie musi byt aj v cielovej destinacii, ale realne nemusi. Takze narok na kompenzaciu je, len to bude 300 eur, pretoze prilet je nacas.
Globik by mal kontaktovat LH, pretoze ta operuje dotknuty let.
Co sa tyka LH pristupu, tak prave Nemci su pysni na svoj kurzarbeit, ved pocas krizy sa oplati zamestnancov podrzat a dal im na to prachy aj stat, tak je usmevne argumentovat, ze teraz by mali trpiet rovnakym problemom ako Heathrow.
Suhlas s pavelpmi, ze je to prelozene dost kostrbato, zrejme chceli pouzit rovnake slovo v oboch pripadoch a vysledok je dost nestastny.
Globik by mal kontaktovat LH, pretoze ta operuje dotknuty let.
Co sa tyka LH pristupu, tak prave Nemci su pysni na svoj kurzarbeit, ved pocas krizy sa oplati zamestnancov podrzat a dal im na to prachy aj stat, tak je usmevne argumentovat, ze teraz by mali trpiet rovnakym problemom ako Heathrow.
Suhlas s pavelpmi, ze je to prelozene dost kostrbato, zrejme chceli pouzit rovnake slovo v oboch pripadoch a vysledok je dost nestastny.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Mám pojištění,už asi 25 let.whiskey píše: ↑27. 06. 2022, 09:03btw to mas sucast rocneho DAS poistenia alebo si DAS zoberie nejake vsmine za to, ze to vybavili?Globik píše: ↑26. 06. 2022, 19:44Před 11 lety se OS rozbilo letadlo na TATL let. Po nějaké době pokusů jsme vyboardovali a šli na prebukovani na další den a zajištění pozemních služeb. Následně jsem poslal žádost o kompenzaci. Byla zamítnuta protože se jednalo o nepředvídatelnou závadu na stroji. Poslal jsem to na DAS, ti to předali kolegům, šla stížnost na rakouské ministerstvo dopravy a ihned mi z OS napsali, že mimořádně mi zaplatí kompenzaci a ať pošlu bankovní spojení. Takže předem naházet flintu do žita!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
Nemáme s LH nic společného, letenka byla UA, požadavek dáme samozřejmě na UA.jencik píše: ↑27. 06. 2022, 10:11Mate pravdu, nejak som pocital, ze meskanie musi byt aj v cielovej destinacii, ale realne nemusi. Takze narok na kompenzaciu je, len to bude 300 eur, pretoze prilet je nacas.
Globik by mal kontaktovat LH, pretoze ta operuje dotknuty let.
Co sa tyka LH pristupu, tak prave Nemci su pysni na svoj kurzarbeit, ved pocas krizy sa oplati zamestnancov podrzat a dal im na to prachy aj stat, tak je usmevne argumentovat, ze teraz by mali trpiet rovnakym problemom ako Heathrow.
Suhlas s pavelpmi, ze je to prelozene dost kostrbato, zrejme chceli pouzit rovnake slovo v oboch pripadoch a vysledok je dost nestastny.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: COVID - rušení linek, vratky peněz apod.
UA te posle za LH, veskere naklady dle EC261/2004 nese provozujici AL zpozdeneho letu.Globik píše: ↑27. 06. 2022, 11:24Nemáme s LH nic společného, letenka byla UA, požadavek dáme samozřejmě na UA.jencik píše: ↑27. 06. 2022, 10:11Mate pravdu, nejak som pocital, ze meskanie musi byt aj v cielovej destinacii, ale realne nemusi. Takze narok na kompenzaciu je, len to bude 300 eur, pretoze prilet je nacas.
Globik by mal kontaktovat LH, pretoze ta operuje dotknuty let.
Co sa tyka LH pristupu, tak prave Nemci su pysni na svoj kurzarbeit, ved pocas krizy sa oplati zamestnancov podrzat a dal im na to prachy aj stat, tak je usmevne argumentovat, ze teraz by mali trpiet rovnakym problemom ako Heathrow.
Suhlas s pavelpmi, ze je to prelozene dost kostrbato, zrejme chceli pouzit rovnake slovo v oboch pripadoch a vysledok je dost nestastny.