Prosím o radu

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
Odpovědět
wikinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 09. 05. 2012, 13:59
Stav: Offline

Prosím o radu

Příspěvek od wikinka »

Zdravím,
předem se omlouvám za své "primitivní" dotazy, ale vážně v nákupu letenek tápu.
Na začátku července letím do Detroitu za známými a mým úkolem je sehnat letenku. Na internetu jsem projížděla již několik vyhledáváčů, ale zaráží mě např.poplatek 490 Kč u zprostředkovatele letenek pelikan.cz.
Takže první dotaz: pokud nechci platit další poplatky za zprostředkování, je lepší let rezervovat přímo u letecké společnosti (např. KLM, Delta)?
Druhý dotaz: pojištění. I když jsem si přečetla několik stránek smluvních podmínek pojištění, tak toho vím spíše méně než více. Dostala jsem výhodnou nabídku od mé pojišťovny na pojištění do zahraničí, ale součástí už není např. ztracení zavazadel nebo zpozdění letadla. Je tedy nutné vyjednat přímo s leteckou společností?
Třetí dotaz: zkušenosti s kombinací dopravců. Řada letů do DTT je zprostředkována 2 leteckými společnostmi, kde je čas na přestup kolem 2 hodin. Máte někdo zkušenosti, že první let byl např.zpožděn a druhé letadlo Vám uletělo? Pro jistotu budu volit lety s delším časem přestupu, ale raději se ptám.

Děkuji všem za Váš čas a Vaše rady.


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od hafi »

1) jak kdy, často budeš poplatek platit i tam. Poplatku třeba u pelikána se lze vyhnout zadáním promokódu www.akcniletenky.cz. Přes leteckou společnost je to leší, pokud hrozí nějaké změny, atp. Ty pak jsou při přímém nákupu levnější a jednodušší (ale zas si je musíš řešit sama a v angličtině).
3) nebude problém, budeš-li to mít na jedné letence (což třeba od pelikána budeš) tak v případě nějakého problému tě dají do nejbližšího dalšího letu. Dvě hodiny na přestup jsou dostatek celkem kdekoliv.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od romul »

wikinka píše:Zdravím,
předem se omlouvám za své "primitivní" dotazy, ale vážně v nákupu letenek tápu.
Na začátku července letím do Detroitu za známými a mým úkolem je sehnat letenku. Na internetu jsem projížděla již několik vyhledáváčů, ale zaráží mě např.poplatek 490 Kč u zprostředkovatele letenek pelikan.cz.
Takže první dotaz: pokud nechci platit další poplatky za zprostředkování, je lepší let rezervovat přímo u letecké společnosti (např. KLM, Delta)?
Druhý dotaz: pojištění. I když jsem si přečetla několik stránek smluvních podmínek pojištění, tak toho vím spíše méně než více. Dostala jsem výhodnou nabídku od mé pojišťovny na pojištění do zahraničí, ale součástí už není např. ztracení zavazadel nebo zpozdění letadla. Je tedy nutné vyjednat přímo s leteckou společností?
Třetí dotaz: zkušenosti s kombinací dopravců. Řada letů do DTT je zprostředkována 2 leteckými společnostmi, kde je čas na přestup kolem 2 hodin. Máte někdo zkušenosti, že první let byl např.zpožděn a druhé letadlo Vám uletělo? Pro jistotu budu volit lety s delším časem přestupu, ale raději se ptám.

Děkuji všem za Váš čas a Vaše rady.


Zdravím, takže k jednotlivým bodům:

- zprostředkovatelský poplatek

Různí prodejci letenek účtují různé poplatky. 490 je u online transakcí v ČR ta horní hranice. Je tedy dobré se podívat na více adres a podle toho se rozhodnout. Letenku je samozřejmě možné zakoupit i přes web dopravce kde pravděpodobně bude poplatek nižší nebo žádný. V případě jakékoliv komlikace je však cestující odkázán na komunikaci s dopravcem, nemůže tedy zavolat prodejci a říct mu: postarej se o mně... prodejci navíc nabízí více možností úhrady než jen karty, na rozdíl od dopravců. Důležitá je i možnost odložené úhrady. Na webu dopravce je nutné obvykle uhradit ihned a v tu chvíli nastává závazek, storno podmínky letenky, která je obvykle nevratná a neměnná. Prodejci obvykle v souladu s platností tarifu dávají cestujícímu čas na rozmyšlenou, v řádu dní...

- pojištění

Prodejci nabízí jako jednu ze služeb i pojistky. Jde o zdravotní pojištění nebo pojištění storna letenky, se spoluúčastní nebo bez. Pojištění zavazadel bývá většinou zahrnuto. Pojištění storna letenky je obvykle svázáno s nákupem letenky, zdravotní pojištění je možné zakoupit kdekoliv, možností je hodně. Jde samozřejmě o pojistné krytí, na jaké události je vázané a jakou částkou je to limitované. Důležité je aby se v případě pojistné události pojišťovna o platbu postarala přímo a nečekala, že si to cestující uhradí na místě sám a pak přinese s prosíkem účtenky...

- návaznosti letů

Je běžné, že v rámci jedné cesty je více dopravců. Doporučuji zvolit takové spojení aby byl čas na přestup alespoň 1,5-2hod, snižuje to problémy při přestupu cestujících na návazný let i při přeložení zavazadel. Pokud je celá cesta zajištěna v rámci jedné letenky tak přestup garantuje dopravce a pokud by došlo ke zpoždění tak dopravce nalezne zdarma náhradní řešení. Pokud by šlo o dvě samostatné letenky tak dopravce návaznost negarantuje a je to riziko cestujícího...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od prodejce »

Ztotožňuji se se stanoviskem uživatele romul.

Jen bych dodal, že prodejce je určitě lepší zvolit takového, který má sídlo ve stejném státě. Čili pelikan.sk není úplně to pravé ořechové. V ČR je kolem 90ti autorizovaných prodejců letenek, takže určitě nebude problém vybrat si na domácí půdě.

pokofi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 214
Registrován: 26. 09. 2011, 22:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od pokofi »

Vše je správně řečeno a pokud dáš za letenku např. 15tisíc už ti těch 490 Kč nemusí být líto.
pak máš aspoň jistotu že kdy se něco přihodí např. zruší let či bys potřeboval změnu tak jen zavoláš a agent vše vyřídí za tebe.


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od gr09 »

Ale vzdyt kdyz kupuju treba pres LH, tak kdyz se neco prihodi, agent LH taky vse vyridi za me, staci jeden telefonat. Kdyz kupuju primo od aerolinek, tak kupuju take od prodejce, akorat tim prodejcem jsou aerolinky, pripadne jejich odnoz nebo outsourcovana firma.
V urcitych situacich ma letenkovy prodejce typu pelikan apod. vyhody, ale u jedne letenky na dovolenou ani nahodou...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od prodejce »

gr09 píše:Ale vzdyt kdyz kupuju treba pres LH, tak kdyz se neco prihodi, agent LH taky vse vyridi za me, staci jeden telefonat.

Fakt? Jak kdy.. někdy taky pěkný kulový. Mám vyprávět? :D

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od hafi »

mno, má zkušenost s BA - měli jsem zpáteční letenku VIE-YVR. Chtěl jsem už v Kanadě zpáteční let posunout, což v rámci tarifu mělo jít za poplatek 125 teď nevím čeho, asi Euro. Koupeno online na stránkách ba.com. Vyřešeno jedním telefonátem na linku zdarma za poplatek ekvivalentní 125 Eurum v kanadskych dolarech. Podmínky původní letenky zůstaly zachovány (především šlo o počet zavazadel, protože to se tehdy u TATL letů měnilo ze dvou na jedno).

Kamarádi měli letenku ve stejném tarifu, akorát z MUC a koupenou přímo na pobočce Student agency. Stejná změna znamenala mnoho mailů, výsledkem bylo, že to jde, ale za poplatek ekvivalentni 125 Eurum v Kč (v dost nevýhodném kurzu) + poplatek asi 1000 Kč za změnu pro Student agency a navíc jim tu letenku nějak převystavili (asi nové číslo eticket) tak, že jim zmizlo to druhé zavazadlo zdarma, což zjistili až na letišti, kde je to stálo další desítky dolarů. Ale mohli komunikovat v češtině...

Prostě pokud nejedu s nějakou exotickou aerolinkou (asie, rusko, afrika) a umím se domluvit anglicky, tak se dle mě nevyplatí kupovat přes web českého prodejce typu kralovna nebo pelikan. Samozrejmě jsou prodejci zaměření asi spíše na korporátní klientelu, kde jsou poskytované služby vyšší a pak se vše vyřeší jediným emailem.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od prodejce »

hafi píše:Kamarádi měli letenku ve stejném tarifu, akorát z MUC a koupenou přímo na pobočce Student agency.


Prudent Agency myslím není zrovna referenční bod kvality. Tam mají (co se týká letenek) dost problémů sami se sebou, natož aby ještě řešili problémy kliošů.

fred
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 22. 04. 2011, 16:20
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od fred »

prodejce píše:
hafi píše:Kamarádi měli letenku ve stejném tarifu, akorát z MUC a koupenou přímo na pobočce Student agency.


Prudent Agency myslím není zrovna referenční bod kvality. Tam mají (co se týká letenek) dost problémů sami se sebou, natož aby ještě řešili problémy kliošů.


Není to už zbytečné kopání do konkurence?

Obojí - "přímo" nebo od prodejce - má své výhody. Kdo chce komunikovat v češtině, případně má složitější itinerář zvolí asi prodejce. Kdo se nebojí mlže kupovat přímo, bez zbytečných poplatků.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od romul »

fred píše:Není to už zbytečné kopání do konkurence?

Obojí - "přímo" nebo od prodejce - má své výhody. Kdo chce komunikovat v češtině, případně má složitější itinerář zvolí asi prodejce. Kdo se nebojí mlže kupovat přímo, bez zbytečných poplatků.


Neřekl bych, že je to kopání do konkurence, to je pouhé konstatování faktu. Je to dáno vysokou fluktuací zaměstnanců u této společnosti, což má za následek nekvalitní služby. Cituji tím zkušenosti svých známých a zákazníků. Mluvím o prodeji letenek, ne o ostatních službách skupiny SA, které neznám a tedy nehodnotím.

V prodeji letenek, stejně jako v jiných oborech obchodu platí, že jsou: 1) malé obchůdky kde se člověk cítí jako doma, pak 2) střední obchody kde dbají na poměr efektivity a individuálního přístupu, no a potom 3) hypermarkety kde je fetišem dosažení max. obratu a jedinec zákazník v podstatě neznamená nic. Klidně mně kamenujte, přežiju to...

Samozřejmě že výjimky existují a svět nefunguje podle jednoho totožného vzorce, ale dokud všechno funguje a klape, tak se zdá, že prostředník (prodejce) je jen zbytečným mezičlánkem. Znám opravdu hodně případů kdy byli zákazníci vděčni za to, že se o ně někdo postaral a že nebyli odkázáni na služby anonymního call centra letecké společnosti nebo ještě lépe letištního personálu. Já si svých zákazníků vážím a mohou se na mně kdykoliv obrátit, nenechám je na holičkách. Nejvíc mně ale baví občas ti, co si nakoupí letenku na nějakém zahraničním portále nebo u letecké společnosti, pak si s něčím neví rady a obrací se na mně ať jím poradím a pomůžu... Ale každý svého štěstí strůjce, čili každý má právo nakoupit službu tam kde uzná sám za vhodné, ale je dobré znát souvislosti. U prodejců nenakupují jen ti co se bojí, tak černobílý tenhle svět zas není...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od prodejce »

no mě připadá, že je to taky pořád dokola.. trochu jak u blbejch. To je furt jenom
a) prudent agency
b) polikám.sk

a to se točí pořád dokolečka. Teď aktuálně viz zase o pár vláken níže. A lidi to furt furt dokola kokola kupujou u těhle dvou a pak choděj sem a vyptávaj se, co s tim maj dělat .. ještě se snad tady neřešil problém s jakýmkoliv jiným agentem. A to je jich v česku 90.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od hafi »

možná proto, že ti pelikan, SA, a asiana maj tak 90% (nefiremního) trhu?

Hele já bych občas (tak jednou ročně) ocenil mít toho prodejce jak psal romul "malý obchůdek, kde se člověk cítí jako doma", ale já prostě nevím, kam bych šel.

A to že kupovat od student agency nemá žádný výhody, na to jsem celkem přišel. Pelikán aspoň má nižší poplatek (s využitím promokódu). Jinak vždy na stránkách dopravce a když to tam nejde najít tak na nějakým rezervačním portálu, kde to jde (expedia třeba, teď posledně jsem kupoval u travelpapa, neco se podelalo (na strane me banky) a komunikace s nima byla velmi nadstandardni, asi pro priste zacnu u nich).

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od dast »

Každý prodejní kanál má své výhody a nevýhody. Já jsem v situaci, kdy ve většině případů musím hledět na cenu letenky, takže vždycky porovnám víc nabídek a jdu tam, kde dostanu letenku nejlevněji. Takže u mě je to přibližně 50:50 (prodejce:web). K prodejci jdu v případech, kdy:
- potřebuju fakturu
- mám složitější itinerář, kde se vyskytuje víc dopravců a který chci mít na jedné letence
- má nižší ceny, než jsem schopen najít např. přímo na webu dopravce
- je schopen mi prodat kombinaci letů, kterou web dopravce nezná

Nepůjdu k prodejci ale pokaždé jenom proto, že s ním mám dlouhodobé vztahy a "že od něj kupuju letenky vždycky", bez ohledu na cenu.

romul píše:Znám opravdu hodně případů kdy byli zákazníci vděčni za to, že se o ně někdo postaral a že nebyli odkázáni na služby anonymního call centra letecké společnosti nebo ještě lépe letištního personálu. Já si svých zákazníků vážím a mohou se na mně kdykoliv obrátit, nenechám je na holičkách.

Toto mě upřímně vždycky zajímalo, jestli to tak skutečně v praxi funguje. Že v případě, kdy mám letenku od prodejce, jej můžu KDYKOLIV v případě problémů kontaktovat. Neměl jsem (naštěstí) zatím příležitost toto prověřit v praxi, ale jednou jsem k tomu už měl velmi blízko - měl jsem let CDG-MIA-MCO na letenky DL přes prodejce, segment CDG-MIA byl operován AF. Letadlo mělo zpoždění a navazující let do MCO jsem nestihl. Nabídka agenta DL byla, že mě do MCO dostanou buď ještě ten den pozdě večer přes ATL, nebo následující den dopoledne přímo. Po mém dotazu na zajištění hotelu v případě, že bych zvolil druhou variantu, se začal vykrucovat, že to bych se musel obrátit sám na AF jakožto operujícího dopravce zpožděného letu. S ohledem na můj pracovní rozvrh další den jsem letěl hned přes ATL. Zajímalo by mě ale, jestli když bych v této situaci zavolal prodejci (podotýkám, že to bylo asi v půl jedné v noci středoevropského času) a chtěl po něm obratem vyřešit problém s hotelem, zda bych uspěl a postaral by se o to. Je to skutečně standard?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Prosím o radu

Příspěvek od Globik »

hafi píše:možná proto, že ti pelikan, SA, a asiana maj tak 90% (nefiremního) trhu?

"To je furt jenom
a) prudent agency
b) polikám.sk"
To c) tam nevidím, ať koukám, jak koukám. A fakt si nepamatuju, že by tu někdo někdy řešil nějaký problém.

Co popisuje Romul, je zcela normální chování vyčůraných jedninců. Funguje to tak běžně i v jiných segmentech. "My tu nejsme s vámi, ale potřebujeme pomoci". Ženu je svinským krokem, protože je mi jasné, že když jim pak dám fakturu za asistenci, tak se mi vysmějou. A když je požádám o nevratnou zálohu, platnou 1 rok, započitatelnou pokud si to u mě koupí příště, tak se také otočí a pomůžou si sami. Nebo si člověk koupí něco v Makru a pak se chodí ptát do odborného obchodu. :evil:

Btw.abych přispěl se svým názorem: pokud je to něco komplikovaného nebo potřebuju rezervaci bez okamžité platby, obrátím se emailm nebo telefonicky na českého prodejce. Pokud je to něco jednoduchého, koupím to online na webu aerolinky nebo jakéhokoli (nepodezřelého) prodejce.

Jo a když jsme u toho, kupoval někdo někdy u CA Stopa?


Odpovědět