Ségra třeba zase před řadou letěla do Austrálie tenkrát ještě s Laudou a jen tak na zpáteční cestě řekla, jestli by ji neodbavili jenom do Vídně, že to má domů blíž než z Prahy. Paní v Sydney sice vůbec nechápala, jak to může mít blíž, když je to v cizím státě, ale bez problémů ji jen do VIE odbavila.
Vím, že aerolinky (většinou) mají důvod prodávat za ceny, za které prodávají, že si teoreticky člověk kupuje dopravu z A do B a zpět (nebo A-B-C) a že přitom letí přes X či Y je podružné, respektive to může být kompenzováno právě nižší cenou, a slyšel jsem o možnostech postihu při nenastoupení posledního segmentu, ale zajímaly by mě vaše postřehy a diskuse.
A myslím, že měl Globík dotaz.
Globik píše:Někde tu někdo tvrdil, že se zavazadlo může na přání odbavit jen do přestupního bodu. U Alitalie to neplatí?
Dám hypotetický příklad: Jsem na dovolené ve Španělsku a letím přes Prahu do Splitu do práce. Ve Španělsku si koupím 10 flašek brandy od Torrese. V Praze mám 5 hodin na přestup. Kufr s chlastem nepovezu do Splitu, protože by mi to proclili. Kufr budu požadovat odbavit jen do Prahy, tam si ho vyzvednu, vylezu ven, brandy si odvezu domů, vrátím se na letiště a odletím do Splitu. Může mě snad někdo nutit to vláčet přes Chorvatsko a dvakrát clít?