Ahoj, rád bych se zeptal na konkrétní pravidla, podle kterých se vrací cena letenek pasažérů v případě, že dojde k velkému zpoždění letadla - tzn. jakým právním zdrojem se tato problematika řídí. Jsou tato pravidla jiná v EU a v USA? Konkrétně se ptám kvůli následujícímu případu:
Před pár dny došlo kvůli havárii na letišti La Guardia v New Yorku ke zpoždění letů. Známá měla v tu dobu letět z La Guardia do Orlanda. Kvůli vzniklé situaci nakonec měla zpoždění 24 hodin, přičemž náhradní let, který jí byl zajištěn, byl přes 2 další letiště. Let měl proběhnout s US Airways, letenky si kupovala přes internet v Belgii (je to belgičanka).
Otázka - na co v této situaci má známá nárok a jakými platnými pravidly se tato věc řídí - tzn. konkrétní předpis/zákon/směčnice (IATA, CAA, obchodní podmínky konkrétní letecké společnosti...)? Je tady nějaký rozdíl mezi EU a USA?
Díky!
Pravidla pro vrácení poplatku za letenky
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Pravidla pro vrácení poplatku za letenky
Havarie je podle me mimo kontrolu aerolinek a nevztahovala by se na tento duvod spozdeni kompenzace ani v EU.
Jinak se doporucuji podivat na CoC konkretni aerolinky.
Jinak se doporucuji podivat na CoC konkretni aerolinky.