prodejce píše:flyingblue píše:Pokud by prodavali koncakum (a nikoliv online preprodejcum), tak by melo smysl je akvirovat jako prodejni kanal.
Vidím to opačně, šanci mají jako "firma na poskytování dat", ale ne jako firma, která bude fyzicky vybírat od koncových cestujících peníze + jejich osobní údaje. V tomhle jdou totiž úplně opačným směrem, než kam jdou aerolinky (viz výroky pana Jiřího ze Skypickeru).
Pockej, ale oni zadna svoje data nemaji. Berou data od aerolinek a od GDS a s nima "neco" delaji. Sitove aerolinky uz sveho data brokera maji (a nejsem si uplne jist, ze by ho chteli nahradit jinym)
A u lowcostu to pocitam bude jeden z extremu:
a) zadna data nikomu nedame
b) prodavame vam nase data, kdyz pekne zaplatite
Mozna nevidim nejakou zajimavou niku, ktera by byla dlouhodobe (eh, alespon do IPO) udrzitelna.
Jinak pan Jiri je ve Skypickeru investor (nevim o tom, ze by mel nejaky hlubsi vhled nez "bereme data a sypeme na to zlatej prasek a jsou z toho fantasticky penize) - ale i zde se mohu mylit. Nicmene dulezitost, kterou Jiri prikladal transakcnimu modelu s virtualni platebni kartou IMHO ukazuje ze resi koncaky.
prodejce píše:flyingblue píše:Carovani s poplatky i v branzi letecke dopravy nijak neobvykle - napriklad kouzelna polozka "palivovy poplatek" je u spousty aerolinek stejna v dobach, kdy je barel ropy za 80 USD i kdyz je 20 USD
Čarování s poplatky je u prodejců letenek naprosto nestandardní. Jak už jsem uvedl, třeba Letuška nebo Studenti by si nikdy nedovolili vymámit z lidí prachy tím, že je uvedou v omyl stran neexistujících zavazadel.
Urcite, ale sam jsi psal, ze je nevnimas jako prodejce a oni sami se tak nedefinuji, takze "kdyz to delaji aerolinky, tak proc ne my".
prodejce píše:flyingblue píše:Duvod jejich PR ofenzivy v CR je ted predevsim akvizice lidi. Kdo by nechtel pracovat ve firme, kde se deji zazraky?
To je taky možné vysvětlení, to mě nenapadlo.
Na tohle jsem ochoten vsadit lahev dobre irske whiskey (disponujic v tomto punktu overenymi informacemi).