Stránka 6 z 31

Re: Skypicker

Napsal: 28. 04. 2016, 00:45
od flyingblue
prodejce píše:
flyingblue píše:Pokud by prodavali koncakum (a nikoliv online preprodejcum), tak by melo smysl je akvirovat jako prodejni kanal.

Vidím to opačně, šanci mají jako "firma na poskytování dat", ale ne jako firma, která bude fyzicky vybírat od koncových cestujících peníze + jejich osobní údaje. V tomhle jdou totiž úplně opačným směrem, než kam jdou aerolinky (viz výroky pana Jiřího ze Skypickeru).


Pockej, ale oni zadna svoje data nemaji. Berou data od aerolinek a od GDS a s nima "neco" delaji. Sitove aerolinky uz sveho data brokera maji (a nejsem si uplne jist, ze by ho chteli nahradit jinym) :-)

A u lowcostu to pocitam bude jeden z extremu:
a) zadna data nikomu nedame
b) prodavame vam nase data, kdyz pekne zaplatite

Mozna nevidim nejakou zajimavou niku, ktera by byla dlouhodobe (eh, alespon do IPO) udrzitelna.

Jinak pan Jiri je ve Skypickeru investor (nevim o tom, ze by mel nejaky hlubsi vhled nez "bereme data a sypeme na to zlatej prasek a jsou z toho fantasticky penize) - ale i zde se mohu mylit. Nicmene dulezitost, kterou Jiri prikladal transakcnimu modelu s virtualni platebni kartou IMHO ukazuje ze resi koncaky.

prodejce píše:
flyingblue píše:Carovani s poplatky i v branzi letecke dopravy nijak neobvykle - napriklad kouzelna polozka "palivovy poplatek" je u spousty aerolinek stejna v dobach, kdy je barel ropy za 80 USD i kdyz je 20 USD :ugeek:

Čarování s poplatky je u prodejců letenek naprosto nestandardní. Jak už jsem uvedl, třeba Letuška nebo Studenti by si nikdy nedovolili vymámit z lidí prachy tím, že je uvedou v omyl stran neexistujících zavazadel.


Urcite, ale sam jsi psal, ze je nevnimas jako prodejce a oni sami se tak nedefinuji, takze "kdyz to delaji aerolinky, tak proc ne my".

prodejce píše:
flyingblue píše:Duvod jejich PR ofenzivy v CR je ted predevsim akvizice lidi. Kdo by nechtel pracovat ve firme, kde se deji zazraky? :-)

To je taky možné vysvětlení, to mě nenapadlo.


Na tohle jsem ochoten vsadit lahev dobre irske whiskey (disponujic v tomto punktu overenymi informacemi).

Re: Levné letenky (Vratislav - Varšava)

Napsal: 28. 04. 2016, 00:49
od flyingblue
prodejce píše:Je to důkaz toho, že na tiskových konferencích lžou. Žádné spojení na airlines atd., kdepak. Pěkně využívají klasickou GDS infrastrukturu jako všichni ostatní prodejci letenek na světě.


Myslim, ze nejaka prima napojeni na aerolinky maji. Ale to neni zadny dlouhodoby asset, o to muzou rychle prijit. A ze vyuzivaji i GDS bych jim nevycital.

Re: Skypicker

Napsal: 28. 04. 2016, 22:37
od prodejce
flyingblue píše:
prodejce píše: Vidím to opačně, šanci mají jako "firma na poskytování dat", ale ne jako firma, která bude fyzicky vybírat od koncových cestujících peníze + jejich osobní údaje. V tomhle jdou totiž úplně opačným směrem, než kam jdou aerolinky (viz výroky pana Jiřího ze Skypickeru).

Pockej, ale oni zadna svoje data nemaji. Berou data od aerolinek a od GDS a s nima "neco" delaji. Sitove aerolinky uz sveho data brokera maji (a nejsem si uplne jist, ze by ho chteli nahradit jinym) :-)

Přesně tak to je, ale já jsem to myslel trochu jinak: SP má dle mého šanci jako firma, která bude "něco" dělat s datama a to "něco" poskytovat dál. Třeba gůglu, jak říká pan Jiří. Tedy že bude SP prodávat svůj zlatý prášek a nikoliv samotné letenky koncovým spotřebitelům.

flyingblue píše:Jinak pan Jiri je ve Skypickeru investor (nevim o tom, ze by mel nejaky hlubsi vhled nez "bereme data a sypeme na to zlatej prasek a jsou z toho fantasticky penize) - ale i zde se mohu mylit. Nicmene dulezitost, kterou Jiri prikladal transakcnimu modelu s virtualni platebni kartou IMHO ukazuje ze resi koncaky.

Ano, já to chápu zcela stejně. Nicméně se domnívám, že soustředit se na prodej letenek koncákům není příliš rozumné. Jak jsem totiž pochopil z výroků pana Jiřího, on chce prodávat letenky "rychle", na jedno kliknutí, zatímco aerolinky je chtějí prodávat "pomalu". Zde dojde dříve či později ke konfliktu, ve kterém bude Skypicker tahat za podstatně kratší konec provazu.

Re: Levné letenky (Vratislav - Varšava)

Napsal: 28. 04. 2016, 22:45
od Petr31
prodejce píše:
HighFlyer píše:Jo, beru... Tvoje dukazy vubec nezpochybnuji. Prasarna ze strany Skypickeru. Ale kolik lidi na tuto nabidku naleti a koupi si ji? A kolik si najde vyhodnejsi cenu bez teto prasarny?

.. a na tom nějak záleží? Prasárna je prasárna. A legacy airlines, u kterých SP podvádí lidi s kuframa je mnohem více. Snad kromě TK, SU a BA chce ve všech ostatních případech Skypicker od lidí cca 100 EUR za neexistující kufry (+ dnes k tomu vyskakuje 880 Kč servisní poplatek:)

HighFlyer píše:A kolik milionu nabidek od Skypickeru je levnejsi nez od legacy dodavatelu?

Žádné. Skypicker má stejnou cenu jako všichni ostatní + 16% průměrná marže. Žádná tajemná studnice levnějších letenek neexistuje. Naopak, Skypicker je někdy až o desítky procent dražší, než "legacy dodavatelé". Pořád se snažíme zjistit, co lidi pudí takové řachy kupovat...



.....pro mě jediné logické vysvětlení, jak můžou různé Skypickery, Letušky a podobné systémy vůbec fungovat je ten, že hloupost lidí roste a IQ všeobecně klesá.Před nedávnem jsem 5 let pracoval na Balkáně a domů často létal."Letušky" a podobně jsem používal pouze pro zobrazení nabídky letů, které jsem ale vždy LEVNĚJI koupil rovnou od legacy dopravce - Austrian, LH, Malév, Turkish a JAT, případně jsem měl kontakt na firemního letenkáře, který uměl. Přišlo mi to logické, protože prodavači vzduchu jako je "Letuška", "Skypicker" musí k letence legacy dopravce přihodit vždy nějakou marži, z čeho by jinak žili???

PS: pro šťouraly dodám, že nejsem PRODEJCŮV příbuzný, alterego a podobně a nikdy jsme se neviděli, ani mi neposlal žádný šek, letenku, ani propagační předměty... :ymdevil:

Re: Levné letenky (Vratislav - Varšava)

Napsal: 28. 04. 2016, 22:49
od prodejce
flyingblue píše:
prodejce píše:Je to důkaz toho, že na tiskových konferencích lžou. Žádné spojení na airlines atd., kdepak. Pěkně využívají klasickou GDS infrastrukturu jako všichni ostatní prodejci letenek na světě.

Myslim, ze nejaka prima napojeni na aerolinky maji. Ale to neni zadny dlouhodoby asset, o to muzou rychle prijit. A ze vyuzivaji i GDS bych jim nevycital.

Já jim to nevyčítám, oni ani nemají jinou volbu. Jde spíš o to, že na svých prezentacích trošku oblbují a lžou (dost možná z neznalosti). Jak jsem uvedl výše, jsem s výstupy z různých prezentací Skypickeru (i neveřejných) konfrontován a jsou to opravdu dechberoucí hovadiny.

V souvislosti s tím lhaním a blbostma bych ještě chtěl dodat, že to vnímám v poslední době jako jakýsi obecný trend: obsadit na místa těch, kdo prezentují firmu navenek právě takové lidi, kteří o meritu věci vůbec nic nevědí. Je to zarážející, ale ono to pak zní a vypadá důvěryhodněji. Mluvčí opakuje pořád dokola v různých větných stavbách jen ty dvě tři stejné věty, které zná z firemního školení. Nic jiného ani říkat nemůže, protože nic jiného neví. A právě proto, že nic víc neví, tak se jednak nemůže nikdy prokecnout, ani ho nelze nachytat nějakým "blbým dotazem" z publika. No a protože mluvčí sám neví, jaké kecá blbosti, tak tomu co říká i věří - no a ono je to znát. Prostě celá prezentace pak vypadá důvěryhodněji.

Re: Skypicker

Napsal: 28. 04. 2016, 23:58
od flyingblue
prodejce píše:
flyingblue píše:
prodejce píše: Vidím to opačně, šanci mají jako "firma na poskytování dat", ale ne jako firma, která bude fyzicky vybírat od koncových cestujících peníze + jejich osobní údaje. V tomhle jdou totiž úplně opačným směrem, než kam jdou aerolinky (viz výroky pana Jiřího ze Skypickeru).

Pockej, ale oni zadna svoje data nemaji. Berou data od aerolinek a od GDS a s nima "neco" delaji. Sitove aerolinky uz sveho data brokera maji (a nejsem si uplne jist, ze by ho chteli nahradit jinym) :-)

Přesně tak to je, ale já jsem to myslel trochu jinak: SP má dle mého šanci jako firma, která bude "něco" dělat s datama a to "něco" poskytovat dál. Třeba gůglu, jak říká pan Jiří. Tedy že bude SP prodávat svůj zlatý prášek a nikoliv samotné letenky koncovým spotřebitelům.


Zde byznysplan narazi na fakt, ze Google nepotrebuje cizi zlaty prasek, ma svuj :-) Ostatne i GDS ma Google skrzeva ITA Software docela slusne osefovanej.

Blby je, ze zrovna v tomhle oboru je docela tezky prijit na neco, co je tezko okopirovatelny.

prodejce píše:
flyingblue píše:Jinak pan Jiri je ve Skypickeru investor (nevim o tom, ze by mel nejaky hlubsi vhled nez "bereme data a sypeme na to zlatej prasek a jsou z toho fantasticky penize) - ale i zde se mohu mylit. Nicmene dulezitost, kterou Jiri prikladal transakcnimu modelu s virtualni platebni kartou IMHO ukazuje ze resi koncaky.

Ano, já to chápu zcela stejně. Nicméně se domnívám, že soustředit se na prodej letenek koncákům není příliš rozumné. Jak jsem totiž pochopil z výroků pana Jiřího, on chce prodávat letenky "rychle", na jedno kliknutí, zatímco aerolinky je chtějí prodávat "pomalu". Zde dojde dříve či později ke konfliktu, ve kterém bude Skypicker tahat za podstatně kratší konec provazu.


Ci spise zjisti, ze provaz nema. Vidim tam jeste jedno riziko - aerolinkam se koncept "pronajimame letadlo a prodavame do nej letenky" nemusi libit. Zvlast pokud budou mit pocit, ze je tu nejake ohrozeni.

Nicmene pokud jsou si vedomi pomijivosti a male udernosti sveho zlateho prasku, tak se snazej nabrat vlastni zakazniky.

Je to takova jizda na tygrovi v sede zone.

Re: Levné letenky (Vratislav - Varšava)

Napsal: 29. 04. 2016, 00:01
od flyingblue
prodejce píše:V souvislosti s tím lhaním a blbostma bych ještě chtěl dodat, že to vnímám v poslední době jako jakýsi obecný trend: obsadit na místa těch, kdo prezentují firmu navenek právě takové lidi, kteří o meritu věci vůbec nic nevědí. Je to zarážející, ale ono to pak zní a vypadá důvěryhodněji. Mluvčí opakuje pořád dokola v různých větných stavbách jen ty dvě tři stejné věty, které zná z firemního školení. Nic jiného ani říkat nemůže, protože nic jiného neví. A právě proto, že nic víc neví, tak se jednak nemůže nikdy prokecnout, ani ho nelze nachytat nějakým "blbým dotazem" z publika. No a protože mluvčí sám neví, jaké kecá blbosti, tak tomu co říká i věří - no a ono je to znát. Prostě celá prezentace pak vypadá důvěryhodněji.


Zvlast u startupu je to potreba. Bud mas extrovertniho co-foundera, ktery vytvori spoustu mlhy a nebo musis najit nekoho, kdo o tom moc nevi, nevi, ze toho moc nevi, ale neboji se nahlas prezentovat to, co mu reknes. Tvuj investor/angel je v takovem pripade idealni.

Nicmene Jiri toho rekl pomerne dost, alespon pro nekoho, kdo se alespon ramcove orientuje :-)

Re: Skypicker

Napsal: 03. 05. 2016, 13:50
od prodejce
Dnes jsem byl dotazován na tento článek, "co si o tom myslim": http://www.tyinternety.cz/startupy/skyp ... -startupu/

.. a málem mi vypadly oči:

Oliver Dlouhý píše:Placená reklama v našem případě nedávala smysl. Travel je extrémně konkurenční segment a 200 tisíc, co nám v tu chvíli zbývalo na účtu, bychom byli schopni propálit na PPC během půl dne. Museli jsme na to jít jinak, chytřeji. Jak to v byznysu chodí, pomohly nám kontakty. Já se znám s kluky z jedné brněnské PR agentury, ti se zase znají s kluky z několika světových PR agentur. Slovo dalo slovo a já už seděl v letadle do Milána, kde se konal každoroční meeting téhle skupiny PRistů.

Skypickera jsem odprezentoval, projekt zaujal, dohodli jsme nějakou success fee a… za pár týdnů jsme se objevili ve francouzském Le Figaro. Co byl však asi největší milník – tihle šikovní draci nás koncem léta 2012 protlačili do New York Times. Umístili jsme se na druhém místě v TOP 10 nejlepších cestovatelských webů.

A to spustilo lavinu. Padaly nám servery, chodily bookingy a hlavně si česká média všimla, že jim možná něco uniklo, když o místním startupíku napíšou nejdřív Timesy a pak až Lupa. Takže jsme najednou byli v hospodářkách, v Respektu, České televizi. Fakt jsme si to užívali.

Takže tím se to asi definitivně vysvětluje. Za raketovým startem je skutečně pohádkové PR v médiích, příběh o levné letence..

Re: Skypicker

Napsal: 03. 05. 2016, 14:03
od micaello
Takže očividně českým médiím v roce 2012 NEuniklo vůbec nic.

Re: Skypicker

Napsal: 03. 05. 2016, 14:57
od Fabo
Hlavne ze se o nich nikde v cizine nikdy nepsalo, ze ano :roll:

Re: Skypicker

Napsal: 03. 05. 2016, 16:48
od Robert
prodejce píše:Dnes jsem byl dotazován na tento článek, "co si o tom myslim": http://www.tyinternety.cz/startupy/skyp ... -startupu/

.. a málem mi vypadly oči:

Oliver Dlouhý píše:Placená reklama v našem případě nedávala smysl. Travel je extrémně konkurenční segment a 200 tisíc, co nám v tu chvíli zbývalo na účtu, bychom byli schopni propálit na PPC během půl dne. Museli jsme na to jít jinak, chytřeji. Jak to v byznysu chodí, pomohly nám kontakty. Já se znám s kluky z jedné brněnské PR agentury, ti se zase znají s kluky z několika světových PR agentur. Slovo dalo slovo a já už seděl v letadle do Milána, kde se konal každoroční meeting téhle skupiny PRistů.

Skypickera jsem odprezentoval, projekt zaujal, dohodli jsme nějakou success fee a… za pár týdnů jsme se objevili ve francouzském Le Figaro. Co byl však asi největší milník – tihle šikovní draci nás koncem léta 2012 protlačili do New York Times. Umístili jsme se na druhém místě v TOP 10 nejlepších cestovatelských webů.

A to spustilo lavinu. Padaly nám servery, chodily bookingy a hlavně si česká média všimla, že jim možná něco uniklo, když o místním startupíku napíšou nejdřív Timesy a pak až Lupa. Takže jsme najednou byli v hospodářkách, v Respektu, České televizi. Fakt jsme si to užívali.

Takže tím se to asi definitivně vysvětluje. Za raketovým startem je skutečně pohádkové PR v médiích, příběh o levné letence..


Ten článek v New York Times je zde - http://frugaltraveler.blogs.nytimes.com ... okmarking/ - vyšlo to na blogu redaktora NY Times.

Re: Skypicker

Napsal: 03. 05. 2016, 20:52
od pepa007
Robert píše:
prodejce píše:Dnes jsem byl dotazován na tento článek, "co si o tom myslim": http://www.tyinternety.cz/startupy/skyp ... -startupu/

.. a málem mi vypadly oči:

Oliver Dlouhý píše:Placená reklama v našem případě nedávala smysl. Travel je extrémně konkurenční segment a 200 tisíc, co nám v tu chvíli zbývalo na účtu, bychom byli schopni propálit na PPC během půl dne. Museli jsme na to jít jinak, chytřeji. Jak to v byznysu chodí, pomohly nám kontakty. Já se znám s kluky z jedné brněnské PR agentury, ti se zase znají s kluky z několika světových PR agentur. Slovo dalo slovo a já už seděl v letadle do Milána, kde se konal každoroční meeting téhle skupiny PRistů.

Skypickera jsem odprezentoval, projekt zaujal, dohodli jsme nějakou success fee a… za pár týdnů jsme se objevili ve francouzském Le Figaro. Co byl však asi největší milník – tihle šikovní draci nás koncem léta 2012 protlačili do New York Times. Umístili jsme se na druhém místě v TOP 10 nejlepších cestovatelských webů.

A to spustilo lavinu. Padaly nám servery, chodily bookingy a hlavně si česká média všimla, že jim možná něco uniklo, když o místním startupíku napíšou nejdřív Timesy a pak až Lupa. Takže jsme najednou byli v hospodářkách, v Respektu, České televizi. Fakt jsme si to užívali.

Takže tím se to asi definitivně vysvětluje. Za raketovým startem je skutečně pohádkové PR v médiích, příběh o levné letence..


Ten článek v New York Times je zde - http://frugaltraveler.blogs.nytimes.com ... okmarking/ - vyšlo to na blogu redaktora NY Times.


"Článek v (tištěných) New York Times" vs "vyšlo to na blogu redaktora NY Times" je setsakramentskej rozdíl :-)

Re: Levné letenky (Vratislav - Varšava)

Napsal: 04. 05. 2016, 11:52
od dejavu
Petr31 píše:.....pro mě jediné logické vysvětlení, jak můžou různé Skypickery, Letušky a podobné systémy vůbec fungovat je ten, že hloupost lidí roste a IQ všeobecně klesá.Před nedávnem jsem 5 let pracoval na Balkáně a domů často létal."Letušky" a podobně jsem používal pouze pro zobrazení nabídky letů, které jsem ale vždy LEVNĚJI koupil rovnou od legacy dopravce - Austrian, LH, Malév, Turkish a JAT, případně jsem měl kontakt na firemního letenkáře, který uměl. Přišlo mi to logické, protože prodavači vzduchu jako je "Letuška", "Skypicker" musí k letence legacy dopravce přihodit vždy nějakou marži, z čeho by jinak žili???


Asi jsem teda úplně blbej, ale docela často jsem našel konkrétní letenku levněji u OTA než na webu aerolinky. Samozřejmě mám i opačné zkušenosti a pracovně využívám (musím) prodejce. Bohužel, toho dobrého už používat nemůžeme, a ten nový korporátní není nic moc. Takže bych rozhodně negeneralizoval na vzorku letů do čtvrtého světa :-))

Re: Skypicker

Napsal: 04. 05. 2016, 11:57
od dejavu
Mimochodem, pokud si dobře pamatuju, tak když Skypicker začínal, tak snad ani sám letenky neprodával a byl docela výjimečný (ve své době) tím, že hledal low-costy na přestup. Nebo prostě kombinaci libovolných letů kamkoliv v zadaném datu.
Navíc to bylo v době, kdy si ještě low-costy dost hlídaly vyhledávání a často to jinde než u nich koupit nešlo.
Na druhou stranu ve stejné době (tuším) startovaly i další podobné weby, napadá mě český Azair s podobnou funkcionalitou.

Takže ano, Skypicker zjevně měl dobré PR, ale na druhou stranu, ve své době bylo co komunikovat. Podotýkám, že jsem ho zkoušel a nic extra mi to nenašlo. A je pravda, že třeba na Kayaku všechny nestandardní kombinace vybíhají přes Skypicker a bez konkurence jiných OTA.

Re: Skypicker

Napsal: 04. 05. 2016, 12:25
od hafi
Azair je myslím starší o cca rok než Skypicker a už tehdy několik let byla desktopová aplikace Azuon, která ale měla dost výrazná funkční omezení (ve free verzi ukázala jen trasy, datum a čas, ale neukázala společnost...což většinou šlo dohledat). Skypicker ze začátku nedělal nic jinýho než Azair, jen měl jiný UX. Neřekl bych lepší, ale pro běžnýho uživatele asi intuitivnější.
Prodej s garancí přestupu je asi viditelnější služba navíc, ale podstatnější (a v tom skypičer asi nemá aktuálně konkurenci) mi přijde vyhledávání kombinace přestupů z lowcostů na legacy, tedy jakýsi feeding, zvláště u delších letů to má smysl, stejně tak v případě nutného LCC přískoku na odlet z nějakého místa, kde je vlivem akce nižší cena (a tam pak uměj i s jejich velkou marží nabízet zajímavé ceny).