Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od flyingblue »

V diskusi o CSA opet bezi off-topic vlakno, ve kterem se hodnoti kvalita TVS. Ponechme stranou kvalitu a nekvalit konkretnich aerolinek a zkusme se podivat na zajimavy pristup k problemu.

jmeno neni dulezite píše:a co má "aerolinka" co společného s tím, že jsi neschopný cesťák, který si neumí lépe naplánovat svůj program a časový rozvrh?? :crazy:


Mozna to bylo napsano v nadsazce, nicmene v diskusi je par diskutujicich, kteri uvedenou tezi mysli vazne.

Domnivam se (mozna naivne), ze aerolinka, jako poskytovatel sluzeb, by se mela cestakovi snazit nabidnout takove sluzby, aby u ni utracel co nejvice penez. Je to samozrejme omezene kapacitou (tj. asi nebudou letat kazdych 10 minut) nebo naklady (vozit jeden sendvic kazdeho druhu a na konci dne je vyhazet), ale princip "ty jsi neschopny klient" je myslim v kapitalismu jiz prekonan.


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od rpet »

nebyla to nadsázka, a hlavně - bylo to myšleno jinak. jsem ochotný přijmout argument, že konkrétní aerolinka nabízí službu(y), které ne každému vyhovují - a nemám s tím problém, proto jsem ani neměl důvod reagovat na názory o kvalitě PP, či úrovni servisu na palubách letů QS.
co ovšem přijmout nehodlám je jenčíkův argument, že neměl čas si na nádraží koupit bagetu v tamějším WHS, případně si onu bagetu koupit přímo na LGW, taktéž v obchodě WHS, který je přímo u vlezu do departures haly. neztratil by víc, jak 5 minut - a to není kritická ztráta, i kdyby měl jeho trip našponovanej na minuty.

s tím totiž nemá aerolinka nic společného, je to čistě na neschopnosti konkrétního cestovatele.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od flyingblue »

rpet píše:nebyla to nadsázka, a hlavně - bylo to myšleno jinak. jsem ochotný přijmout argument, že konkrétní aerolinka nabízí službu(y), které ne každému vyhovují - a nemám s tím problém, proto jsem ani neměl důvod reagovat na názory o kvalitě PP, či úrovni servisu na palubách letů QS.
co ovšem přijmout nehodlám je jenčíkův argument, že neměl čas si na nádraží koupit bagetu v tamějším WHS, případně si onu bagetu koupit přímo na LGW, taktéž v obchodě WHS, který je přímo u vlezu do departures haly. neztratil by víc, jak 5 minut - a to není kritická ztráta, i kdyby měl jeho trip našponovanej na minuty.

s tím totiž nemá aerolinka nic společného, je to čistě na neschopnosti konkrétního cestovatele.


No a to je hluboky omyl. Aerolinka je tu od toho, aby (za penize) obsluhovala klienty. Tj. pokud ma klient potrebu, tak schopna aerolinka jeho potrebu obslouzi.

Je uplne jedno, jestli tam nakupoval alkohol, pribehl na posledni chvili nebo mu proste bagety z WHS nechutnaj.

Samozrejme je mozne, ze je potencialnich klientu tak malo, ze se aerolince nevyplati se tim zabyvat, ale i v takovem pripade nepasuje logika "klient je debil, co nechape ..." do ramce volneho trhu :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:
rpet píše:


No a to je hluboky omyl. Aerolinka je tu od toho, aby (za penize) obsluhovala klienty. Tj. pokud ma klient potrebu, tak schopna aerolinka jeho potrebu obslouzi.
Potřebu čeho? Aerolinka je od toho, aby přepravovala klienty. Není to restaurace. A ani sebeschopnější aerolinka neobslouží všechny potřeby všech cestujících. Sice něco takového před lety zmínil MOL (byť jen na dálkovkách ve first), ale skutek zatím utekl.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:
flyingblue píše:
rpet píše:


No a to je hluboky omyl. Aerolinka je tu od toho, aby (za penize) obsluhovala klienty. Tj. pokud ma klient potrebu, tak schopna aerolinka jeho potrebu obslouzi.
Potřebu čeho? Aerolinka je od toho, aby přepravovala klienty. Není to restaurace. A ani sebeschopnější aerolinka neobslouží všechny potřeby všech cestujících. Sice něco takového před lety zmínil MOL (byť jen na dálkovkách ve first), ale skutek zatím utekl.


..já pořád čekám, že se zakladatel tohoto vlákna za huronského řevu přizná, že večer přebral a nenapadlo ho nic lepšího, než nahodit udičku, vystřelit si z nás a trochu ty nekonečné debaty o ničem odlehčit :))

PS: Jinak svaté právo ajrolinky je určitý segment zákazníků ignorovat.Takový MOL by mohl vyprávět....ten třeba ignoroval a k tomu urážel úplně všechny :ymdevil:


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od rpet »

flyingblue píše:...No a to je hluboky omyl. Aerolinka je tu od toho, aby (za penize) obsluhovala klienty. Tj. pokud ma klient potrebu, tak schopna aerolinka jeho potrebu obslouzi.


což samozřejmě dělá i QS - nabízí lety z bodu A do bodu B, což je mimochodem její hlavní podnikatelská činnost. nebo že by aerolinky provozovaly hlavně catering? :crazy:

flyingblue píše:Je uplne jedno, jestli tam nakupoval alkohol, pribehl na posledni chvili nebo mu proste bagety z WHS nechutnaj.


ano, přesně o tom to je: jenčíkovi prostě jen tak něco nejede. ale opět: to není problém aerolinek, to je problém jenčíka. :wink:

flyingblue píše:Samozrejme je mozne, ze je potencialnich klientu tak malo, ze se aerolince nevyplati se tim zabyvat, ale i v takovem pripade nepasuje logika "klient je debil, co nechape ..." do ramce volneho trhu :-)


o logice a debilech nepadlo z mé strany ani slovo, takže tvoje provokace zůstane nevyslyšena a bez reakce.

co ovšem dodám, je fakt, že jsem si našel, jak vypadá ona cesta z Guildfordu na Gatwick vlakem, a byl jsem docela překvapený, že:

a) pokud jel vlakem, který má přestup, pak měl jenčík minimálně pět možností, jak ukojit svoje touhy po nějaké kvalitnější bagetě: v Guildfordu kdekoliv ve městě, v Guildfordu na nádraží, pak v Redhillu přímo na nástupišti (WHS), na Gatwicku před halou, a za security, cestou na gate

b) pokud jel spojem, který jel přímo, pak měl těch možností o jednu méně (bez přestupu v Redhill).

Zjednodušeně řečeno: oba dva, ty i jenčík, obhajujete neobhajitelné. On měl dost možností si cestou koupit v podstatě cokoliv, co mu vyhovuje a nespoléhat se na nekvalitu baget, prodávaných na palubě QS - a protože tvrdí, že se jednalo o trip za zákazníkama, tak o tom, že QS bagety mu nejedou, musel vědět už dopředu. tím pádem platí to, co jsem řekl v původním vlákně o ČSA:

jenčík si neuměl v tomto daném případě naplánovat časový itinerář - což není chyba QS, ale jen a pouze jenčíkova. :wink:

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od jencik »

Len pre info WHS v Guildforde nemá stále otvorené, občas býva v tom čase zatvorený. Na Gatwicku zase stretnes dosť koupakov, takze vo fronte stravis 10-15 min. A argument, že si to človek môže naplánovať inak je nezmysel, v prvom rade je čas zákazníka a vyriešenie problému/ov a až potom nejaky časový plán môjho návratu. Plus si k tomu treba prirátať občasnú nespoľahlivosť southern trains, takze sa v Guildforde snažíme chytiť co najskorší vlak, samozrejme ak je čas cestou, tak si večeru zabezpečím v UK prip mám niečo so sebou a najem sa v Prahe. To ale neznamená, že QS nemôže mať jeden produkt rozumnejšej kvality na palube. V tomto jednoducho súhlasím s flyingblue. Ono by to fakticky QS ani nič nestalo, ak by vozili jeden druh a pár kusov navyše.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od Petr31 »

jencik píše:Len pre info WHS v Guildforde nemá stále otvorené, občas býva v tom čase zatvorený. Na Gatwicku zase stretnes dosť koupakov, takze vo fronte stravis 10-15 min. A argument, že si to človek môže naplánovať inak je nezmysel, v prvom rade je čas zákazníka a vyriešenie problému/ov a až potom nejaky časový plán môjho návratu. Plus si k tomu treba prirátať občasnú nespoľahlivosť southern trains, takze sa v Guildforde snažíme chytiť co najskorší vlak, samozrejme ak je čas cestou, tak si večeru zabezpečím v UK prip mám niečo so sebou a najem sa v Prahe. To ale neznamená, že QS nemôže mať jeden produkt rozumnejšej kvality na palube. V tomto jednoducho súhlasím s flyingblue. Ono by to fakticky QS ani nič nestalo, ak by vozili jeden druh a pár kusov navyše.


.. a proč vlastně lítáš s QS, když ti způsobují taková muka a mají tak strašlivý produkt? Já to prostě nemůžu pochopit.... :lol:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od flyingblue »

Globik píše:
flyingblue píše:
rpet píše:


No a to je hluboky omyl. Aerolinka je tu od toho, aby (za penize) obsluhovala klienty. Tj. pokud ma klient potrebu, tak schopna aerolinka jeho potrebu obslouzi.
Potřebu čeho? Aerolinka je od toho, aby přepravovala klienty. Není to restaurace. A ani sebeschopnější aerolinka neobslouží všechny potřeby všech cestujících. Sice něco takového před lety zmínil MOL (byť jen na dálkovkách ve first), ale skutek zatím utekl.


Myslim, ze se pletes. Aerolinka krome "prepravy" poskytuje treba take sluzby "zachoda" - prestoze neni verejne WC (prestoze si kazdy muze dojit na zachod na letisti).

Je to podobne, jako by rekl "Letiste neni restaurace". Letiste sice neni restaurace, ale protoze vidi, ze se na nem hromadi lidi, kteri maji potrebu se najist, tak jim (za penize) poskytne jidlo, noviny, suvenyry, nebo onen zachod ...

Paralelne tu bezi diskuse o tom, zda letiste v Praze poskytuje sluzbu "jidlo za rozumnou cenu" nebo "parkovani za rozumnou cenu". Zly jazyk by moh rict "at si cestaci koupi jidlo nekde v centru v samosce", pripadne "at jedou MHD".

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od flyingblue »

jencik píše:Len pre info WHS v Guildforde nemá stále otvorené, občas býva v tom čase zatvorený. Na Gatwicku zase stretnes dosť koupakov, takze vo fronte stravis 10-15 min. A argument, že si to človek môže naplánovať inak je nezmysel, v prvom rade je čas zákazníka a vyriešenie problému/ov a až potom nejaky časový plán môjho návratu. Plus si k tomu treba prirátať občasnú nespoľahlivosť southern trains, takze sa v Guildforde snažíme chytiť co najskorší vlak, samozrejme ak je čas cestou, tak si večeru zabezpečím v UK prip mám niečo so sebou a najem sa v Prahe. To ale neznamená, že QS nemôže mať jeden produkt rozumnejšej kvality na palube. V tomto jednoducho súhlasím s flyingblue. Ono by to fakticky QS ani nič nestalo, ak by vozili jeden druh a pár kusov navyše.


Pozor, ja netvrdim, ze TVS musi mit neco na palube.

Tvrdim jenom, ze diskuse by nemela byt "zakaznik je debil", ale "muze aerolinka rozumne obslouzit tohoto zakaznika" ?

Ale je legracni, jak se ta diskuse o kvalite cateringu TVS ve WSH prelila sem. Znami obhajci TVS jedou svoji pisnicku "zakaznik je debil", coz je zajimave, nebot ten problem neni jen TVS. V kazdem pripade budiz pochvaleno, ze diskuse se prelila z vlakna CSA, kde nemela co delat, sem :-bd

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od flyingblue »

Petr31 píše:PS: Jinak svaté právo ajrolinky je určitý segment zákazníků ignorovat.Takový MOL by mohl vyprávět....ten třeba ignoroval a k tomu urážel úplně všechny :ymdevil:


Ponecham stranou tvoji ad-hominem argumentaci, kterou neshledavam relevantni ...

MOL by skutecne mohl vypravet. Mozna i proto se pred nejakou dobou rozhodl svoje chovani i chovani Ryanairu upravit, protoze zjistil, ze jiz hulvatstvi neni produktivni a ma sva omezeni.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od jencik »

Skôr firma má lepšie dôvody a krátko po škole si človek veľmi nemôže dávať do zmluvy, s kym nechce lietať. Kazdopadne, keď už QS ide cestou máme palubný predaj na palube, tak by mal byť ich záujem mať tam produkty, o ktoré majú ľudia záujem.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od Fabo »

flyingblue píše:V diskusi o CSA opet bezi off-topic vlakno, ve kterem se hodnoti kvalita TVS. Ponechme stranou kvalitu a nekvalit konkretnich aerolinek a zkusme se podivat na zajimavy pristup k problemu.

jmeno neni dulezite píše:a co má "aerolinka" co společného s tím, že jsi neschopný cesťák, který si neumí lépe naplánovat svůj program a časový rozvrh?? :crazy:


Mozna to bylo napsano v nadsazce, nicmene v diskusi je par diskutujicich, kteri uvedenou tezi mysli vazne.

Domnivam se (mozna naivne), ze aerolinka, jako poskytovatel sluzeb, by se mela cestakovi snazit nabidnout takove sluzby, aby u ni utracel co nejvice penez. Je to samozrejme omezene kapacitou (tj. asi nebudou letat kazdych 10 minut) nebo naklady (vozit jeden sendvic kazdeho druhu a na konci dne je vyhazet), ale princip "ty jsi neschopny klient" je myslim v kapitalismu jiz prekonan.


No jetli ma nekdo tak nasponovane casy, se nemuze ztratit 5 minut na kupu bagety, tak ano, je to neschopny cestak.
Co by udelal kdyby pichlo kolo na vlaku, nebo proste cokoli co se stane a zdrzi ho to na 10 minut? koupil dalsi letenku?

V kontextu toho, co ma nebo nema linka nabizet... Travel je v zisku, jako hodne malo aerolinii v regionu. Zjevne u nich cestaci utraceji dost. Jinac by tu linku taky nejspis davno zrusili.

@palubni prodej a zajem o nej: zalezi na vkusu kazdeho soudruha. A spis mam tendenci verit rpetovi, ze jsou jeho znami zpokojeni.

PS: pro kohokoliv ze Slovenska, kdo by chtel tak moc nadavat na Travel Servis a jeho chovani na chartrech... pripominam, ze tohle se stavalo ve sve dobe kazdou chvili. http://kosice.korzar.sme.sk/c/4972608/d ... tisku.html 5 hodinove spozdeni nekolikrat tydne...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od rpet »

jencik píše:Len pre info WHS v Guildforde nemá stále otvorené, občas býva v tom čase zatvorený. Na Gatwicku zase stretnes dosť koupakov, takze vo fronte stravis 10-15 min. A argument, že si to človek môže naplánovať inak je nezmysel, v prvom rade je čas zákazníka a vyriešenie problému/ov a až potom nejaky časový plán môjho návratu. Plus si k tomu treba prirátať občasnú nespoľahlivosť southern trains, takze sa v Guildforde snažíme chytiť co najskorší vlak, samozrejme ak je čas cestou, tak si večeru zabezpečím v UK prip mám niečo so sebou a najem sa v Prahe. To ale neznamená, že QS nemôže mať jeden produkt rozumnejšej kvality na palube. V tomto jednoducho súhlasím s flyingblue. Ono by to fakticky QS ani nič nestalo, ak by vozili jeden druh a pár kusov navyše.


hele, než ta hromada nesmyslných výmluv... nebylo by jednodušší přiznat, že prostě nesnášíš TVS a že prostě nejsi schopen ve svém časovém rámci dané služební cesty najít 5 minut na nákup čehokoliv jedlého??

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvek od rpet »

naivní diskutující píše:..Domnivam se (mozna naivne)...


diskuse na tomto fóru sleduji šest let a dnes je to poprvě, kdy jsi se o sobě vyjádřil velmi střízlivě a realisticky - ano, jsi naivní 8)


Odpovědět