Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Kde sehnat levné letenky, tipy na prodejce.
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4921
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod flyingblue » 16. 11. 2016, 11:17

rpet píše:
naivní diskutující píše:..Domnivam se (mozna naivne)...


diskuse na tomto fóru sleduji šest let a dnes je to poprvě, kdy jsi se o sobě vyjádřil velmi střízlivě a realisticky - ano, jsi naivní 8)


Je zajimave, jak se nekteri lide, nemaji argumenty, uchyluji k ad-hominem diskusi ...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4921
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod flyingblue » 16. 11. 2016, 11:32

Fabo píše:No jetli ma nekdo tak nasponovane casy, se nemuze ztratit 5 minut na kupu bagety, tak ano, je to neschopny cestak.
Co by udelal kdyby pichlo kolo na vlaku, nebo proste cokoli co se stane a zdrzi ho to na 10 minut? koupil dalsi letenku?


No otazka je, zda by takovemu "neschopnemu castakovi" mela aerolinka neco nabidnout (za penize). Tahle diskuse mi mirne pripomina treba diskusi kterou vedou "zasveceni" inzenyri o uzivatelich internetu :-)

Fabo píše:V kontextu toho, co ma nebo nema linka nabizet... Travel je v zisku, jako hodne malo aerolinii v regionu. Zjevne u nich cestaci utraceji dost. Jinac by tu linku taky nejspis davno zrusili.


Myslim, ze tady dochazi k velkemu nedorozumeni. U TVS utraceji zakaznici docela dost. Zakaznici TVS ovsem NEJSOU cestaci, ale CESTOVNI KANCELARE. Souhlasim s tim, ze TVS umi VELMI DOBRE obslouzit svoje hlavni zakazniky, tj. CESTOVNI KANCELARE.

S obsluhou cestaku je to uz horsi.

Fabo píše:@palubni prodej a zajem o nej: zalezi na vkusu kazdeho soudruha. A spis mam tendenci verit rpetovi, ze jsou jeho znami zpokojeni.


Diskuse neni o tom, zda jsou rpetovi, ci neci jini, znami spokojeni. Diskuse je o tom, zda je chyba na strane aerolinky, kdyz nedokaze naplnit touhu zakaznika koupit si na jeji palube neco pozivatelneho a/nebo je to chyba na strane zakaznika, ze by si chtel neco koupit.

Podotykam, ze jde o diskusi, nikoliv pausalni zaver.

Fabo píše:PS: pro kohokoliv ze Slovenska, kdo by chtel tak moc nadavat na Travel Servis a jeho chovani na chartrech... pripominam, ze tohle se stavalo ve sve dobe kazdou chvili. http://kosice.korzar.sme.sk/c/4972608/d ... tisku.html 5 hodinove spozdeni nekolikrat tydne...


Pripominam, ze v Praze se stava opakovane kazde leto, ze cestaci cekaji nekolik hodin na letadlo TVS. Nicmene to je problem CESTOVNI KANCELARE, nikoliv TVS (ci obecne jakekoliv charterove spolecnosti) - proste kleintuv dodavatel je cestovni kancelar a ta si to ma zaridit.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod JackBrno » 16. 11. 2016, 12:34

jencik píše:...Kazdopadne, keď už QS ide cestou máme palubný predaj na palube, tak by mal byť ich záujem mať tam produkty, o ktoré majú ľudia záujem.

Divil bych se, kdyby to nesledovali. Zjevně se jich na nabízené občerstvení ptá tak málo lidí, že v tom nevidím smysluplný příjem. A navíc jak už jsem nejen já zmiňoval, tak to že tobě ta bageta připadala nedostatečná ještě neznamená, že tak připadá i ostatním. Kdyby to platilo obecně, tak by si lidi asi ve větší míře stěžovali, že to za ty peníze byl hnus. Taky je klidně možné, že se catering od tvé zkušenosti změnil a předpokládám, že pokud jsi s TVS od té doby letěl, tak sis tu bagetu znovu dávat nezkoušel a mezi tím mohlo dojít ke změně. Mě by třeba neurazila ani ta bageta, co jsem dostal začátkem října bezplatně, i kdybych za ni zaplatil. A pochybuju, že by ta placená byla horší.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1933
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod Fabo » 16. 11. 2016, 13:52

flyingblue píše:
Fabo píše:No jetli ma nekdo tak nasponovane casy, se nemuze ztratit 5 minut na kupu bagety, tak ano, je to neschopny cestak.
Co by udelal kdyby pichlo kolo na vlaku, nebo proste cokoli co se stane a zdrzi ho to na 10 minut? koupil dalsi letenku?


No otazka je, zda by takovemu "neschopnemu castakovi" mela aerolinka neco nabidnout (za penize). Tahle diskuse mi mirne pripomina treba diskusi kterou vedou "zasveceni" inzenyri o uzivatelich internetu :-)


Nenabidla? Ja mam za to, ze nabidla, akorat se mu to nelibilo. Stejne, i kdyby nenabidla, snad o tom vi predem, ne?

flyingblue píše:
Fabo píše:V kontextu toho, co ma nebo nema linka nabizet... Travel je v zisku, jako hodne malo aerolinii v regionu. Zjevne u nich cestaci utraceji dost. Jinac by tu linku taky nejspis davno zrusili.


Myslim, ze tady dochazi k velkemu nedorozumeni. U TVS utraceji zakaznici docela dost. Zakaznici TVS ovsem NEJSOU cestaci, ale CESTOVNI KANCELARE. Souhlasim s tim, ze TVS umi VELMI DOBRE obslouzit svoje hlavni zakazniky, tj. CESTOVNI KANCELARE.

S obsluhou cestaku je to uz horsi.


Pokud je rec o Smartwings, tak jsou cestaci cestaci. Pochybuju ze zrovna QS by mel nejaky problem cely Smartwings zrusit kdyby na tom prodelaval.
mmj. letel jsem smartem (a vubec travelou) jen dvakrat, ale pokazde nabidli vhodny produkt za vhodou cenu.

flyingblue píše:
Fabo píše:@palubni prodej a zajem o nej: zalezi na vkusu kazdeho soudruha. A spis mam tendenci verit rpetovi, ze jsou jeho znami zpokojeni.


Diskuse neni o tom, zda jsou rpetovi, ci neci jini, znami spokojeni. Diskuse je o tom, zda je chyba na strane aerolinky, kdyz nedokaze naplnit touhu zakaznika koupit si na jeji palube neco pozivatelneho a/nebo je to chyba na strane zakaznika, ze by si chtel neco koupit.

Podotykam, ze jde o diskusi, nikoliv pausalni zaver.


No diskuse je taky o tom, zda QS nabizi na palube neco pozivatelneho pro jejich cestaky, s cim neni spokojen jeden clen fora.
Ano, vzdycky lze rict, ze by bylo fajn, kdyby byl vyber, kvalita lepsi. A jeste vic fajn by bylo mit to zdarma.
Ale to samo o sobe neznamena, ze je aerolinka povina nastavit standard tak aby vyhovel zrovna tomu jednomu cestujicimu co s nima stejne lita jen proto, ze ho do toho nuti zamestnavatel (tudiz, nema rozhodovaci prava, a kdyby mel, tak stejne nikdy neveme do uvahy i kdyby podaval QS nejlepsi sendvice v Evrope; shrnuto podrzeno investice s nulovym potencialnim narustem prijmu)

flyingblue píše:
Fabo píše:PS: pro kohokoliv ze Slovenska, kdo by chtel tak moc nadavat na Travel Servis a jeho chovani na chartrech... pripominam, ze tohle se stavalo ve sve dobe kazdou chvili. http://kosice.korzar.sme.sk/c/4972608/d ... tisku.html 5 hodinove spozdeni nekolikrat tydne...


Pripominam, ze v Praze se stava opakovane kazde leto, ze cestaci cekaji nekolik hodin na letadlo TVS. Nicmene to je problem CESTOVNI KANCELARE, nikoliv TVS (ci obecne jakekoliv charterove spolecnosti) - proste kleintuv dodavatel je cestovni kancelar a ta si to ma zaridit.


CK si ma zaridit, aby zmluvni partner odletel nacas?
jak?

Pokud si ma CK zaridit, aby meli cestujici spravne informace o planovanem casu odletu, s tim souhlasim.
Ale urcite nemuze nejak resit neplanovana spozdeni. (Odhlednu-li od toho, ze zrovna Travel i diky sve velikosti dokaze se spozdenim operativne nakladat jako zadna jina charterova aerolinka v CEE regionu za poslednich nekolik let az desitek let.)

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 554
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod Zoltan » 16. 11. 2016, 14:08

Tato diskuze je plná " cechacstvi " jak je něco zadarmo sním toho co můžu a ještě bude remcat.
TVS tady není týden, tak asi vím co mě čeká když si koupím letenku. To samé platí o ČSA. Bídu na Vas vy nenazranci nevdecni.
Letadlo je dopravní prostředek jako vlak kde jste před pár lety nedostali kromě nasraneho průvodciho vůbec nic.

jencik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 351
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod jencik » 16. 11. 2016, 14:20

Takto existuje mnoho dôvodov, prečo človek príde na letisko "na poslednú chvíľu", teda stihne akurát prejsť kontrolou a hneď je boarding. Práve pre takéto prípady by si zislo mať na palube niečo pozivatelne. Ono aj tie bagety v automatoch majú často rozumnejsie zloženie ako bagety, čo ma QS na palube. Konkrétne tou večernou linkou lieta cestakov dosť málo, skôr su to gastarbeitry z juhu Anglicka a prípadne rodiny, pre ktorých je Gatwick najvhodnejšie letisko. Tí ale väčšinou nemajú problém s časom a dat si niečo na letisku, keďže na letisko prídu autom. A že sa nikto nesťažuje, ľudia sa bohužiaľ sťažujú, ale na nesprávnych miestach a tak sú ktokoľvek môže madlit ruky, aké je to super. A to hovorim z vlastnej skúsenosti, že sa ludia v CR/SK/HU/PL nevedia sťažovať. Mimo samozrejme ľudí, ktorí žili aspoň chvíľu v zahraničí.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4921
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod flyingblue » 16. 11. 2016, 16:20

Fabo píše:
flyingblue píše:
Fabo píše:No jetli ma nekdo tak nasponovane casy, se nemuze ztratit 5 minut na kupu bagety, tak ano, je to neschopny cestak.
Co by udelal kdyby pichlo kolo na vlaku, nebo proste cokoli co se stane a zdrzi ho to na 10 minut? koupil dalsi letenku?


No otazka je, zda by takovemu "neschopnemu castakovi" mela aerolinka neco nabidnout (za penize). Tahle diskuse mi mirne pripomina treba diskusi kterou vedou "zasveceni" inzenyri o uzivatelich internetu :-)


Nenabidla? Ja mam za to, ze nabidla, akorat se mu to nelibilo. Stejne, i kdyby nenabidla, snad o tom vi predem, ne?


Ale to prece neni o tom, zda "o tom vi predem". Je to o tom, ze kdyz mu nabidne produkt, ktery on akceptuje, tak budou stastni oba - on, protoze si to mohl koupit, aerolinka, protoze vydelala penize.

Fabo píše:
flyingblue píše:
Fabo píše:V kontextu toho, co ma nebo nema linka nabizet... Travel je v zisku, jako hodne malo aerolinii v regionu. Zjevne u nich cestaci utraceji dost. Jinac by tu linku taky nejspis davno zrusili.


Myslim, ze tady dochazi k velkemu nedorozumeni. U TVS utraceji zakaznici docela dost. Zakaznici TVS ovsem NEJSOU cestaci, ale CESTOVNI KANCELARE. Souhlasim s tim, ze TVS umi VELMI DOBRE obslouzit svoje hlavni zakazniky, tj. CESTOVNI KANCELARE.

S obsluhou cestaku je to uz horsi.


Pokud je rec o Smartwings, tak jsou cestaci cestaci. Pochybuju ze zrovna QS by mel nejaky problem cely Smartwings zrusit kdyby na tom prodelaval.
mmj. letel jsem smartem (a vubec travelou) jen dvakrat, ale pokazde nabidli vhodny produkt za vhodou cenu.


No ale ta vec neni o "zrusit vs. nezrusit". Ta vec je - na trhu se nachazi dira, kterou muzeme naplnit. Rozumna spolecnost to resi. Napriklad - zkousel jsi objednat bajny rizek na palubu? Kamarad to zkousel a proste nenasel zpusob, jak to udelat. Mozna kamarad pitomec. Ale i zakaznik pitomec je zakaznik, ktery by mohl za rizek zaplatit :-)

Fabo píše:
flyingblue píše:
Fabo píše:@palubni prodej a zajem o nej: zalezi na vkusu kazdeho soudruha. A spis mam tendenci verit rpetovi, ze jsou jeho znami zpokojeni.


Diskuse neni o tom, zda jsou rpetovi, ci neci jini, znami spokojeni. Diskuse je o tom, zda je chyba na strane aerolinky, kdyz nedokaze naplnit touhu zakaznika koupit si na jeji palube neco pozivatelneho a/nebo je to chyba na strane zakaznika, ze by si chtel neco koupit.

Podotykam, ze jde o diskusi, nikoliv pausalni zaver.


No diskuse je taky o tom, zda QS nabizi na palube neco pozivatelneho pro jejich cestaky, s cim neni spokojen jeden clen fora.
Ano, vzdycky lze rict, ze by bylo fajn, kdyby byl vyber, kvalita lepsi. A jeste vic fajn by bylo mit to zdarma.
Ale to samo o sobe neznamena, ze je aerolinka povina nastavit standard tak aby vyhovel zrovna tomu jednomu cestujicimu co s nima stejne lita jen proto, ze ho do toho nuti zamestnavatel (tudiz, nema rozhodovaci prava, a kdyby mel, tak stejne nikdy neveme do uvahy i kdyby podaval QS nejlepsi sendvice v Evrope; shrnuto podrzeno investice s nulovym potencialnim narustem prijmu)


Do teto polohy to samozrejme tlaci nekolik lidi, ale plati to obecne.

Specialni catering na palube nabizi nekolik aerolinek a zda se, ze jim to celkem jde. Pokud jsem dobre pochopil "moderni trend", tak uz nejde o "jidlo zdarma v cene", ale jde o upsell na palube (pripadne objednavka predem).

Fabo píše:
flyingblue píše:
Fabo píše:PS: pro kohokoliv ze Slovenska, kdo by chtel tak moc nadavat na Travel Servis a jeho chovani na chartrech... pripominam, ze tohle se stavalo ve sve dobe kazdou chvili. http://kosice.korzar.sme.sk/c/4972608/d ... tisku.html 5 hodinove spozdeni nekolikrat tydne...


Pripominam, ze v Praze se stava opakovane kazde leto, ze cestaci cekaji nekolik hodin na letadlo TVS. Nicmene to je problem CESTOVNI KANCELARE, nikoliv TVS (ci obecne jakekoliv charterove spolecnosti) - proste kleintuv dodavatel je cestovni kancelar a ta si to ma zaridit.


CK si ma zaridit, aby zmluvni partner odletel nacas?
jak?


Kdo jiny nez zakaznik (tj. cestovni kancelar) by to mel cestakovi zaridit? Napriklad dostatecne tvrdou smluvni pokutou?

Fabo píše:Pokud si ma CK zaridit, aby meli cestujici spravne informace o planovanem casu odletu, s tim souhlasim.
Ale urcite nemuze nejak resit neplanovana spozdeni. (Odhlednu-li od toho, ze zrovna Travel i diky sve velikosti dokaze se spozdenim operativne nakladat jako zadna jina charterova aerolinka v CEE regionu za poslednich nekolik let az desitek let.)


Cestovka jako zakaznik TVS to resit musi. Nebo to ma resit franta voprsalek sedici na kufrech? Pripadne TV Nova? Nebo snad ombudsman? Nebo to nema resit nikdo?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4921
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod flyingblue » 16. 11. 2016, 16:24

Zoltan píše:Tato diskuze je plná " cechacstvi " jak je něco zadarmo sním toho co můžu a ještě bude remcat.
TVS tady není týden, tak asi vím co mě čeká když si koupím letenku. To samé platí o ČSA. Bídu na Vas vy nenazranci nevdecni.
Letadlo je dopravní prostředek jako vlak kde jste před pár lety nedostali kromě nasraneho průvodciho vůbec nic.


Hm, mam za to, ze tahle diskuse je plna trpeliveho vysvetlovani o tom, ze existuje nejaky trh a moudra firma na trhu potencial nezahazuje lidem, kteri tvrdi, ze by zakaznici meli byt vdecni, ze je nekdo konkretni dopravi z bodu A do bodu B :-)

A obavam se, ze dokud nedojde k abstrakci od konkretni firmy, tak to ani jinak nebude :-)

Nastesti se povedlo odvest off topic diskusi z vlakna od CSA.

Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 900
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod Petr31 » 16. 11. 2016, 17:26

flyingblue píše:
Zoltan píše:Tato diskuze je plná " cechacstvi " jak je něco zadarmo sním toho co můžu a ještě bude remcat.
TVS tady není týden, tak asi vím co mě čeká když si koupím letenku. To samé platí o ČSA. Bídu na Vas vy nenazranci nevdecni.
Letadlo je dopravní prostředek jako vlak kde jste před pár lety nedostali kromě nasraneho průvodciho vůbec nic.


Hm, mam za to, ze tahle diskuse je plna trpeliveho vysvetlovani o tom, ze existuje nejaky trh a moudra firma na trhu potencial nezahazuje lidem, kteri tvrdi, ze by zakaznici meli byt vdecni, ze je nekdo konkretni dopravi z bodu A do bodu B :-)

A obavam se, ze dokud nedojde k abstrakci od konkretni firmy, tak to ani jinak nebude :-)

Nastesti se povedlo odvest off topic diskusi z vlakna od CSA.


...tak o ti šlo, konečně jsi se odkopal :lol: asi tě platí vedení ČSA - nicméně domnívám se že diskuse o ČSA měla být již několik let vedena ve vlákně:
Zaniklé letecké společnosti
Nepřesuneš ji tam? :ymdevil:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4921
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod flyingblue » 16. 11. 2016, 19:05

Petr31 píše:
flyingblue píše:
Zoltan píše:Tato diskuze je plná " cechacstvi " jak je něco zadarmo sním toho co můžu a ještě bude remcat.
TVS tady není týden, tak asi vím co mě čeká když si koupím letenku. To samé platí o ČSA. Bídu na Vas vy nenazranci nevdecni.
Letadlo je dopravní prostředek jako vlak kde jste před pár lety nedostali kromě nasraneho průvodciho vůbec nic.


Hm, mam za to, ze tahle diskuse je plna trpeliveho vysvetlovani o tom, ze existuje nejaky trh a moudra firma na trhu potencial nezahazuje lidem, kteri tvrdi, ze by zakaznici meli byt vdecni, ze je nekdo konkretni dopravi z bodu A do bodu B :-)

A obavam se, ze dokud nedojde k abstrakci od konkretni firmy, tak to ani jinak nebude :-)

Nastesti se povedlo odvest off topic diskusi z vlakna od CSA.


...tak o ti šlo, konečně jsi se odkopal :lol: asi tě platí vedení ČSA - nicméně domnívám se že diskuse o ČSA měla být již několik let vedena ve vlákně:
Zaniklé letecké společnosti
Nepřesuneš ji tam? :ymdevil:


Hm, evidentne uz opravdu nemas jine argumenty nez ty ad hominem?

jencik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 351
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod jencik » 16. 11. 2016, 19:59

Keď si chcem kúpiť letenku u lowcost aerolinky, tak mi hneď podsúva vyber miesta, batožinu, ubytovanie, dopravu z/na letisko, požičanie auta, nadrozmernu batožinu... Dokonca aj tie vlaky, čo kedysi boli len na presun z bodu A do B, tak dnes majú mobilbar, núkajú mi výhodné ubytovanie spolu s lístkom na SC do Tatier, výhodnejšie ubytovanie v Prahe, taxík parkovanie na stanici a ďalšie. Je evidentné, že ponuka ďalších služieb sa v doprave silne rozmáha. Občas mám pocit, že tunajší diskutujúci počítajú len s ideálnym prípadom, nákup bagety 5 minút. Hm kým bagety nájdem vyberiem jednu fajn to sú 1-2 minúty, lenze v tých trafikach človek často nie je sám, plus uzávierky, výmena ľudí za kasou, fronty cestujucich, viď billa na hlavnom nadrazi v PRG alebo na letisku. Fakt sa môže stať, ze cestou nič nie je a na letisku sú v predajni fronty a vtedy človek fakt uprednostní skorší prichod na gate ako hazard v podobe nákupu jedla. Btw, ak by som bol frajer, tak si objednam dovoz pizze na LGW priamo.
PS nikde nepisem, zeby som s QS neletel, dokonca aj lietajú do mesta, kde mám stále väzby a chodím ta, takze je scestné argumentovať, že zlepšením sortimentu na palube nič QS nezíska.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4472
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod Globik » 17. 11. 2016, 08:19

flyingblue píše:
Globik píše:
flyingblue píše:
No a to je hluboky omyl. Aerolinka je tu od toho, aby (za penize) obsluhovala klienty. Tj. pokud ma klient potrebu, tak schopna aerolinka jeho potrebu obslouzi.
Potřebu čeho? Aerolinka je od toho, aby přepravovala klienty. Není to restaurace. A ani sebeschopnější aerolinka neobslouží všechny potřeby všech cestujících. Sice něco takového před lety zmínil MOL (byť jen na dálkovkách ve first), ale skutek zatím utekl.


Myslim, ze se pletes. Aerolinka krome "prepravy" poskytuje treba take sluzby "zachoda" - prestoze neni verejne WC (prestoze si kazdy muze dojit na zachod na letisti).

Je to podobne, jako by rekl "Letiste neni restaurace". Letiste sice neni restaurace, ale protoze vidi, ze se na nem hromadi lidi, kteri maji potrebu se najist, tak jim (za penize) poskytne jidlo, noviny, suvenyry, nebo onen zachod ...

Paralelne tu bezi diskuse o tom, zda letiste v Praze poskytuje sluzbu "jidlo za rozumnou cenu" nebo "parkovani za rozumnou cenu". Zly jazyk by moh rict "at si cestaci koupi jidlo nekde v centru v samosce", pripadne "at jedou MHD".

Ale prd. Nesrovnávej záchod s jídlem. Záchod mít musíš, pokud nechceš, aby Ti lidi chcali/srali na podlahu nebo sobě do kalhot. Jídlo si můžeš vzít do pytlíku vlastní nebo hlady neumřeš, exkrementy si asi z letadla odnášet nebudeš (pokud nejsi Borat). Ani letiště nemusí mít restaurace a bary. Aerolinka i letiště mohou poskytovat stravovací, prodejní, kulturní, sexuální a nevím jaké služby (které nezakazuje zákon), pokud chtějí a vyplatí se jim to. Ale nemusí, pokud jim to zákon nebo jiný obecně platný předpis nepřikazuje. Prostě dopravce a letiště něco nabízí a je Tvoje právo jejich služby použít nebo letět s někým jiným / odjinud - jinam nebo sedět doma na prdeli.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4921
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod flyingblue » 17. 11. 2016, 08:49

Globik píše:
flyingblue píše:
Globik píše: Potřebu čeho? Aerolinka je od toho, aby přepravovala klienty. Není to restaurace. A ani sebeschopnější aerolinka neobslouží všechny potřeby všech cestujících. Sice něco takového před lety zmínil MOL (byť jen na dálkovkách ve first), ale skutek zatím utekl.


Myslim, ze se pletes. Aerolinka krome "prepravy" poskytuje treba take sluzby "zachoda" - prestoze neni verejne WC (prestoze si kazdy muze dojit na zachod na letisti).

Je to podobne, jako by rekl "Letiste neni restaurace". Letiste sice neni restaurace, ale protoze vidi, ze se na nem hromadi lidi, kteri maji potrebu se najist, tak jim (za penize) poskytne jidlo, noviny, suvenyry, nebo onen zachod ...

Paralelne tu bezi diskuse o tom, zda letiste v Praze poskytuje sluzbu "jidlo za rozumnou cenu" nebo "parkovani za rozumnou cenu". Zly jazyk by moh rict "at si cestaci koupi jidlo nekde v centru v samosce", pripadne "at jedou MHD".

Ale prd. Nesrovnávej záchod s jídlem. Záchod mít musíš, pokud nechceš, aby Ti lidi chcali/srali na podlahu nebo sobě do kalhot. Jídlo si můžeš vzít do pytlíku vlastní nebo hlady neumřeš, exkrementy si asi z letadla odnášet nebudeš (pokud nejsi Borat). Ani letiště nemusí mít restaurace a bary. Aerolinka i letiště mohou poskytovat stravovací, prodejní, kulturní, sexuální a nevím jaké služby (které nezakazuje zákon), pokud chtějí a vyplatí se jim to. Ale nemusí, pokud jim to zákon nebo jiný obecně platný předpis nepřikazuje. Prostě dopravce a letiště něco nabízí a je Tvoje právo jejich služby použít nebo letět s někým jiným / odjinud - jinam nebo sedět doma na prdeli.


No a nebo nemusi aerolinka a letiste vubec poskytovat zadne sluzby. Tim se problem resi, konec kapitalismu :ymapplause:

Pak je jeste druhy pristup, kdy se poskytovatel sluzeb snazi vybrat od svych zakazniku penize za neco "navic". Ono neco "navic" muze mit podobu jidla na palube, lepsi sedacky, moznosti zmenit letenku, zapsanych zavazadel ... Moudry poskytovatel se snazi prodat tyhle sluzby co nejvetsimu poctu zakazniku - protoze ty zakazniky uz ma. Respektive on se vetsinou snazi najit takovou kombinaci sluzby a ceny, kdy ma maximalni profit.

Provozovat palubni prodej baget, ktere si nikdo nekupuje, se mi nezda byt rozumnym napadem. Stejne tak provozovat prodej rizku, k jejichz objednani potrebujes PhD, se take nejevi rozumnym. Nebo nemoznost objednani lepsiho jidla v pripade, ze mas letenku jineho dopravce, nez ktery operuje let (pripad AF/KL), je take nevyuziti obchodniho potencialu.

Ale samozrejme chapu, ze je jednodussi misto trochy premysleni konstatovat: "tak nikam nelitej" nebo "at sedi doma na zadku" :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4472
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod Globik » 17. 11. 2016, 09:19

flyingblue píše:[No a nebo nemusi aerolinka a letiste vubec poskytovat zadne sluzby. Tim se problem resi, konec kapitalismu :ymapplause:

Pak je jeste druhy pristup, kdy se poskytovatel sluzeb snazi vybrat od svych zakazniku penize za neco "navic". Ono neco "navic" muze mit podobu jidla na palube, lepsi sedacky, moznosti zmenit letenku, zapsanych zavazadel ... Moudry poskytovatel se snazi prodat tyhle sluzby co nejvetsimu poctu zakazniku - protoze ty zakazniky uz ma. Respektive on se vetsinou snazi najit takovou kombinaci sluzby a ceny, kdy ma maximalni profit.

Provozovat palubni prodej baget, ktere si nikdo nekupuje, se mi nezda byt rozumnym napadem. Stejne tak provozovat prodej rizku, k jejichz objednani potrebujes PhD, se take nejevi rozumnym. Nebo nemoznost objednani lepsiho jidla v pripade, ze mas letenku jineho dopravce, nez ktery operuje let (pripad AF/KL), je take nevyuziti obchodniho potencialu.

Ale samozrejme chapu, ze je jednodussi misto trochy premysleni konstatovat: "tak nikam nelitej" nebo "at sedi doma na zadku" :-)

Myslím, že Ti tu již bylo odpovězeno - TVS jsou na rozdíl od jiných v zisku. A někteří z těch jiných již žádné služby opravdu neposkytují. Ale jestli máš pocit, že to dělají blbě a mohli by vydělávat víc, zkus jim nabídnout konzultační služby.

jencik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 351
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Jsou neschopni cestujici nebo letecke spolecnosti

Příspěvekod jencik » 17. 11. 2016, 09:23

Akurat táto tema vôbec nie je o TVS :crazy:


Zpět na “Levné letenky”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host