Letový plán - problém

FS 2000, FS 2004, FS 2006...
Odpovědět
petrasmartin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21. 05. 2011, 11:52
Stav: Offline

Letový plán - problém

Příspěvek od petrasmartin »

Zdravím, nevíte mi poradit, jak se v reálu do letového plánu zapíše, že chci udělat na letišti jenom touch and go?
Mám do pole "trať" to letiště napsat jen jako otočný bod? A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od Ace2 »

Dej do trati na požadovaném úseku indikator STAY a pak do poznámek Stay info s vysvětlením. Popřípadě pokud toho bude více tak pak je rozlišujou číslovkou STAY1 atd.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od Ace2 »

Jinak s tou přestávkou na letišti ti to neprojde. Tím, že vypneš motory ukončíš let. STAY indikátor ale můžeš v klidu používat, pokud máš záměr na daném letišti trénovat letmá přistání, nebo přibližovací postupy atd. Tedy se zdržet na nějakém místě naplánované tratě.

petrasmartin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21. 05. 2011, 11:52
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od petrasmartin »

Díky, jinak ten indikátor STAY se smí použít i u letu VFR, nebo je jen pro traťové lety IFR?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od Ace2 »

Tak teoreticky samozřejmě i u VFR, jenže tam to trochu už postrádá smysl, protože letový plán VFR nepodléhá schválení. Ten si jen podáš a letíš. IFR plánek si musíš podat, musí ti být schválen a pak teprve můžeš letět. Navíc IFR letí na trati a nemusí tam být sám. VFR letí v rámci pravidel jak chce a za seperace odpovídá jen pilot, ATS poskytuje jen informační službu.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od Fabo »

petrasmartin píše:A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky


Tak to jsou dva lety a dva FPL.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Ace2 píše:VFR letí v rámci pravidel jak chce a za seperace odpovídá jen pilot, ATS poskytuje jen informační službu.


Což ale neplatí u SVFR a nebo v "B" prostorech (ano, v ČR sice třídu "B" nemáme, což ale neznamená, že nejsou jinde na světě)

rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Stav: Offline

Re: Letový plán - problém

Příspěvek od rychlovka »

petrasmartin píše:Zdravím, nevíte mi poradit, jak se v reálu do letového plánu zapíše, že chci udělat na letišti jenom touch and go?
Mám do pole "trať" to letiště napsat jen jako otočný bod? A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky


Co máš? 09, nebo X?


Odpovědět