Letový plán - problém
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21. 05. 2011, 11:52
- Stav: Offline
Letový plán - problém
Zdravím, nevíte mi poradit, jak se v reálu do letového plánu zapíše, že chci udělat na letišti jenom touch and go?
Mám do pole "trať" to letiště napsat jen jako otočný bod? A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky
Mám do pole "trať" to letiště napsat jen jako otočný bod? A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky
Re: Letový plán - problém
Dej do trati na požadovaném úseku indikator STAY a pak do poznámek Stay info s vysvětlením. Popřípadě pokud toho bude více tak pak je rozlišujou číslovkou STAY1 atd.
Re: Letový plán - problém
Jinak s tou přestávkou na letišti ti to neprojde. Tím, že vypneš motory ukončíš let. STAY indikátor ale můžeš v klidu používat, pokud máš záměr na daném letišti trénovat letmá přistání, nebo přibližovací postupy atd. Tedy se zdržet na nějakém místě naplánované tratě.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21. 05. 2011, 11:52
- Stav: Offline
Re: Letový plán - problém
Díky, jinak ten indikátor STAY se smí použít i u letu VFR, nebo je jen pro traťové lety IFR?
Re: Letový plán - problém
Tak teoreticky samozřejmě i u VFR, jenže tam to trochu už postrádá smysl, protože letový plán VFR nepodléhá schválení. Ten si jen podáš a letíš. IFR plánek si musíš podat, musí ti být schválen a pak teprve můžeš letět. Navíc IFR letí na trati a nemusí tam být sám. VFR letí v rámci pravidel jak chce a za seperace odpovídá jen pilot, ATS poskytuje jen informační službu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letový plán - problém
petrasmartin píše:A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky
Tak to jsou dva lety a dva FPL.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letový plán - problém
Ace2 píše:VFR letí v rámci pravidel jak chce a za seperace odpovídá jen pilot, ATS poskytuje jen informační službu.
Což ale neplatí u SVFR a nebo v "B" prostorech (ano, v ČR sice třídu "B" nemáme, což ale neznamená, že nejsou jinde na světě)
Re: Letový plán - problém
petrasmartin píše:Zdravím, nevíte mi poradit, jak se v reálu do letového plánu zapíše, že chci udělat na letišti jenom touch and go?
Mám do pole "trať" to letiště napsat jen jako otočný bod? A co když chci udělat třeba plný přistání s hodinovou přestávkou a pak pokračovat na cílové letiště. Dá se to udělat na jeden FPL nebo snad třeba podat dva?
Díky
Co máš? 09, nebo X?