Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1935
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Fabo » 25. 08. 2017, 00:11

Zdar,

Koukal jsem ted vecer na video Swissu k "odovzdavani zkusenosti" Avra C-Seriesu, a na svuj planovany let s klasickym bulikem u LOTu, a tak me napadlo...

Mate nejake tipy kde se proletet nejakym dnes uz raritnim typem, kde je predpoklad, ze uz ta sance moc dlouho vydrzet nemusi?

At je to treba Avro na odpoledni lince Praha - Amsterodam, nebo An-24 s Motor Sichem do Zaporozi.

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 321
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod VanillA » 25. 08. 2017, 08:23

Tak určitě by tu měla být A310, která je aktuálně k mání už pouze u Air Transat a Sata.
Obě společnosti je mají nahrazovat. Sata pravděpodobně dříve, už mají A330.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1109
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Orus-x » 25. 08. 2017, 09:31

BAe-ATP na vnitrostátních letech na sever Švédska - Nextjet. Jetstream 41 Eastern Airways v Británii. V podstatě jakékoliv zbývající CRJ-100/200 - to už je stroj taky pomalu na vymření (kromě Ruska v Evropě Air Nostrum a HOP!). Fokkery 100? (Montenegro, Helvetic na linkách LX). B-717 (Volotea). MD-82/83 Meridiana Fly (hlavně na linkách z Olbie na Sardinii)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1456
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Airbus380 » 25. 08. 2017, 10:44

L410 z Pisy/Florencie/Milána na Elbu, Dornier 228 v Portugalsku (AeroVip), Beechcraft 1900 ve Francii (Chalair), Piper Chieftain LYX-LTQ (Lydd Air), Fokkery F70 u KLM... no najde se toho víc.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3685
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod HighFlyer » 25. 08. 2017, 11:45

Saab 340 z PRG do RDO

kraken
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 07. 08. 2009, 11:36
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod kraken » 25. 08. 2017, 12:53

Saab 2000 LCY-IOM

Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 900
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Petr31 » 25. 08. 2017, 13:02

HighFlyer píše:Saab 340 z PRG do RDO


..v podstatě jakákoliv linka Air Berlin :lol: :lol: :lol:

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod ivy » 25. 08. 2017, 15:56

Dornier 328JET SunAir z Billundu (pravda, drahé letenky)
Dornier 328 PROP Sky Work AL (snad s nimi ještě létají)
od nadací Dakota DDL, Líčko v Budapešti, JU-52 v Německu a Švýcarsku, JU-13 ve Švýcarsku, IL-14 v Rusku, Dragon Rapid v UK, Constellation, atd.

a hlavně mimo Evropu CV-580 Air Chathams, nejlépe
20.11.2017 z Wellingtonu do Tuuty a 21.11.2017 z Tuuty do Christchurchu (abych se sám nenudil).

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod ivy » 25. 08. 2017, 16:06

Jo a ještě jsem samozřejmě zapomněl na dva nejbohatší zdroje:

- V Minsku Belorus aviation tour (od AN-2 přes vrtulníky, Turbolet, JAK-40 až po AN-12), v září už 7. ročník
- Juche Travels v DPRK (všechno možné z CCCP, počínaje MI-8 přes přes AN-24, TU-134, 154, 204, IL-18, IL-62 až po IL-76)

Oboje je naprosto nezapomenutelný zážitek.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1935
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Fabo » 25. 08. 2017, 23:43

Trochu jste se panove nechali unest :D

ostatne, proc ne, ale spis jsem to chtel smerovat na bezne linkove lety po Evrope. Treba ta Radom je dobry tip, i ti SunAir (snad by to slo z Qatar mili? Tak jako tak, jsem ted hodne rad ze jsem si to nedal tehda na Air Berlin, byt dalsi cesty s QR uz nebyli, a nemam ani ten trapny silver.)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1935
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Fabo » 09. 10. 2017, 19:14

HighFlyer píše:Nedavno se tady nekdo ptal, na kterych linkach se jeste muze proletet "raritnimi" a vybehovymi typy letadel. Od 30OCT pribude Adria Airways, ktera nahradi CRJ700 vrtulovym Saabem 2000 na lince LJUPRGLJU. Provozovatelem bude Adria Airways Switzerland, drive ETIHAD Regional, jeste drive Darwin Airlines.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3685
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod HighFlyer » 09. 10. 2017, 19:19

Fabo píše:
HighFlyer píše:Nedavno se tady nekdo ptal, na kterych linkach se jeste muze proletet "raritnimi" a vybehovymi typy letadel. Od 30OCT pribude Adria Airways, ktera nahradi CRJ700 vrtulovym Saabem 2000 na lince LJUPRGLJU. Provozovatelem bude Adria Airways Switzerland, drive ETIHAD Regional, jeste drive Darwin Airlines.

Dik! Nemohl jsem si vzpomenout, v kterem vlakne to bylo. A nechtelo se mne to hledat:)

Letel jsem tim jen jednou v zivote (DUS-BSL) a bylo to velmi prijemne svezeni. Asi nejtissi vrtulak, kterym jsem kdy letel. A jeden z nejrychlejsich. Neco jako Mercedes of the Skies, ale model CLK (v nakladech na sedacku). Soucasna doba si zada Vito.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1456
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod Airbus380 » 09. 10. 2017, 20:41

Tak tak, pod to se podepisuji, Saab2000 je fakt mezi vrtuláky klasa, já se s tím svezl dvakrát, pokaždé na dost divných linkách, jak je u mě běžné :D Bolzano - Lugano a za dva roky Lugano - Sion.

LeeMer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod LeeMer » 09. 10. 2017, 21:19

HighFlyer píše: Asi nejtissi vrtulak, kterym jsem kdy letel.


No já letěl čtyřikrát starším bráškou Saabem 340 a tam byl neskutečný rachot. Změna typu motoru a vrtule asi prospěla :)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3685
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvekod HighFlyer » 09. 10. 2017, 22:33

LeeMer píše:No já letěl čtyřikrát starším bráškou Saabem 340 a tam byl neskutečný rachot. Změna typu motoru a vrtule asi prospěla :)

Ano, tim jsem letel mnohem vickrat, GVA-BSL, BSL-PRG, PRG-OSR, PRG-BRQ, PRG-LEJ. A mohu potvrdit, ze to jsou uplne jine stroje od stejneho vyrobce. Asi jako Felicie a Superb. Vecna skoda S2000, ktery byl designovany na vykon (kratka draha, strme klesani/stoupani, rychlost), nikoli na ekonomiku provozu (resp. na ekonomiku zalozenou na prumerne cene letenky 600 eur...)


Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host