Kapacitní gap mezi A321neo a A338neo

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 164
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Kapacitní gap mezi A321neo a A338neo

Příspěvek od fricoolinek2 »

Jaké jsou důvody toho, že u Airbusů není v nabídce nějaké widebody s kapacitou okolo 300 lidí (1-třídní uspořádání), které by dokázalo vyplnit mezeru mezi A321neo a A338neo?

A321neoXLR má mít 4700nmi/8700km - to pořád není dost (dejme tomu) na let z Mnichova na západní pobřeží USA nebo třeba do Kuala Lumpur či Tokya.

Navíc jedna ulička asi není na dlouhý let to pravé. Pokud to dobře počtám, tak při 2/3 zaplnění Y-class se pořád musí polovina cestujících v 3-3 uspořádání sunout do uličky přes jednoho člověka, s 2-4-2 uspořádáním je to už jenom 1/6....

atp. atp.

Zkrátit A338neo tedy by smysl nedávalo?


Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Kapacitní gap mezi A321neo a A338neo

Příspěvek od Alca »

fricoolinek2 píše:
27. 07. 2020, 03:02
Jaké jsou důvody toho, že u Airbusů není v nabídce nějaké widebody s kapacitou okolo 300 lidí (1-třídní uspořádání), které by dokázalo vyplnit mezeru mezi A321neo a A338neo?

A321neoXLR má mít 4700nmi/8700km - to pořád není dost (dejme tomu) na let z Mnichova na západní pobřeží USA nebo třeba do Kuala Lumpur či Tokya.

Navíc jedna ulička asi není na dlouhý let to pravé. Pokud to dobře počtám, tak při 2/3 zaplnění Y-class se pořád musí polovina cestujících v 3-3 uspořádání sunout do uličky přes jednoho člověka, s 2-4-2 uspořádáním je to už jenom 1/6....

atp. atp.

Zkrátit A338neo tedy by smysl nedávalo?
A nebyl by to pak spíš A310neo? 🤣 Vzhledem k tomu, jak se 338 prodává, nedávalo..

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 164
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Kapacitní gap mezi A321neo a A338neo

Příspěvek od fricoolinek2 »

Ano, taky by se to dalo tak nazvat.

Ale tak neni to zajímavé - jestli je zájem natáhlá narrow body užívat na transoceánské lety, pak by se celkem jevilo logické, kdyby byl zájem i o něco o fous většího a s větším doletem...


Odpovědět