Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Weetek
Objev roku 2015
Objev roku 2015
Příspěvky: 18
Registrován: 03. 06. 2010, 15:49
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Weetek »

ATR-42 i 72 jsou hojně zastoupená i ve flotile řecké společnosti Sky Express, která má vedle několika mezinárodních spojů hustou síť vnitrostátních letů (35 různých řeckých letišť včetně menších ostrovů a neturistických destinací, kam lítají jak jediní). Jejich flotila měla dřív ještě zajímavějších vrtuláky: když jsem před lety cestoval častěji do Řecka pracovně, vídal jsem občas jejich Jetstream 41. Pokaždé jsem si říkal, že jednou ho určitě při nějaké z cest využiju... což se nestalo a před pár lety ho vyřadili. Ale ATR mají pořád.


RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 361
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od RadekB »

Abych trochu obnovil tohle vlákno, tak aktuálně:

1) Trade Air stále létá se Saabem 340 (Od SprintAiru) vnitrostátní linky po Chorvatsku. Cca 60-80 EUR OW
2) Croatia Airlines vnitrostátně s Dashem 8, dá se nakombinovat s výše uvedeným. Cca 40-80 EUR OW

Neví někdo jak to dopadlo s Fly LeOne + Swiss Flight Services? Nikde nemůžu najít nic, co by se dalo koupit :D

RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 361
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od RadekB »

Nevím jestli to tu bylo, ale další tip na raritku:

3) Aeroexpress stále létá s 33 let starým Embraer 120 (HA-FAL) na trase BUD-CLJ-BUD, ceny cca 50 EUR / OW 8)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Orus-x »

RadekB píše:
13. 04. 2023, 17:53
Abych trochu obnovil tohle vlákno, tak aktuálně:

1) Trade Air stále létá se Saabem 340 (Od SprintAiru) vnitrostátní linky po Chorvatsku. Cca 60-80 EUR OW
2) Croatia Airlines vnitrostátně s Dashem 8, dá se nakombinovat s výše uvedeným. Cca 40-80 EUR OW

Neví někdo jak to dopadlo s Fly LeOne + Swiss Flight Services? Nikde nemůžu najít nic, co by se dalo koupit :D
Saab 340 SprintAiru lítá i z Tallinnu na ostrov Hiiumaa do Kärdly (pro Diamond Sky, který převzal linku místo Transaviabaltiky s Jetstreamem 31), cena o/w 25 EUR
Na druhý ostrov Saaremaa lítá ATR42-500 Nyxairu, cena stejná

Weetek
Objev roku 2015
Objev roku 2015
Příspěvky: 18
Registrován: 03. 06. 2010, 15:49
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Weetek »

Když jsem se minulý týden vracel z Heraklionu, všiml jsem si toho Jetstreamu zaparkovaného v rohu letiště mezi malými letadly. Sky Express už na kratší tratě posílá jen ATRka, jedno zrovna přistálo z Rhodosu.
sky express.jpg


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Fabo »

Planuju letni dovolenou. Teda, chtel bych :D

Trade Air porad maji v nabidce Saaba od Sprintu. Predpokladam ze to bude tak i v lete, prodej zacne asi tak za mesic podle predchozich let.

FlyLeone ani SFS nevypadaji ze jsou k dispozici.

Budapest Aircraft Services porad litaji BUD-CLJ. Zatim je linka v prodeji do dubna, ve stredu se da udelat jednodeni otocka. 110 EUR r/t.

Motor Sic, prirozene, porad neni moznost.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od alesesl »

Spis bych se zameril na Svedsko. Tam je porad moznost se proletet F50, B1900, Beech 350, Jetstream 32.
Nebo v Portugalsku, z Portimao pres Cascais, Viseu, Vila Real do Braganca jde letet S D228.
Atrka nepocitam, tam je porad relativne hodne moznosti se proletet temito stroji taky Saab 340.
Ve Francii na severo zapadnim pobrezi jde letet s Cessna Grand Caravan208 na pravidelne lince.
Ve Spanelsku jde letet se CRJ200 na lince BIO-SCQ,VGO, LCG a mozna i na jinych trasach.
Dornier 328 na trasach BLL LCY/MAN

Pak je tu Skotsko, Estonsto, Irsko, kde se muzete proletet s Brittan Norman Islander. Anebo opet Skotsko s DHC Twin otter.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Fabo »

Tam ovsem nikde nebudu :) ale v severni italii, slovinsku, chorvatsku, madarsku ano.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Robert »

Dávám tip na linky Franconia Air Services v Německu. Společnost měla vloni zahájit provoz pravidelných linek. Nyní by měla podle svých stránek létat toto:
franconia-air-services.jpg
Nejzajímavější je typ letadla: Diamond DA-42. Nicméně ceny letenek jsou dost vysoké (ceny v letovém řádu jsou jednosměrné letenky).

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od whiskey »

alesesl píše:
06. 02. 2024, 17:55
Pak je tu Skotsko, Estonsto, Irsko, kde se muzete proletet s Brittan Norman Islander.
Pripadne Salamunove ostrovy :wink:
http://www.planes.cz/cs/photo/1067724/b ... e-egm-aggs

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

Cena letenky zahrnuje adrenalin při modlení, aby na mě vyšel Eclipse nebo přinejhorším Diamond, hlavně ne kostitřas Beech Baron, rok výroby 1984.

Robert píše:
06. 02. 2024, 20:20
Dávám tip na linky Franconia Air Services v Německu. Společnost měla vloni zahájit provoz pravidelných linek. Nyní by měla podle svých stránek létat toto:

franconia-air-services.jpg

Nejzajímavější je typ letadla: Diamond DA-42. Nicméně ceny letenek jsou dost vysoké (ceny v letovém řádu jsou jednosměrné letenky).

libcha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23. 11. 2023, 15:37
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od libcha »

alesesl píše:
06. 02. 2024, 17:55
Spis bych se zameril na Svedsko. Tam je porad moznost se proletet F50, B1900, Beech 350, Jetstream 32.
Nebo v Portugalsku, z Portimao pres Cascais, Viseu, Vila Real do Braganca jde letet S D228.
Atrka nepocitam, tam je porad relativne hodne moznosti se proletet temito stroji taky Saab 340.
Ve Francii na severo zapadnim pobrezi jde letet s Cessna Grand Caravan208 na pravidelne lince.
Ve Spanelsku jde letet se CRJ200 na lince BIO-SCQ,VGO, LCG a mozna i na jinych trasach.
Dornier 328 na trasach BLL LCY/MAN

Pak je tu Skotsko, Estonsto, Irsko, kde se muzete proletet s Brittan Norman Islander. Anebo opet Skotsko s DHC Twin otter.
Díky moc za stručně shrnuté hinty, nebyly by prosím nějaké větší detaily, alespoň názvy společností, relace a aspoň řádově ceny? Začínám se postupně o letectví zajímat, ale pozoruhodné typy letadel jsem zatím hledal jen náhodně na FR24, tak mi třeba padly do oka ty Dorniery328Jet bázované v BLL (nejlevněji se s ním dá letět asi na ranním spoji do GOT, cca 5 kKč, co jsem koukal) nebo vrtuláky Dash8-100 u Wideroe (tam je problém s fexibilností vyhledávače na webu, aby se podařila naklikat třeba cesta HAM-BOO aby tam ten -100 byl, a ne jen -400).

Po pročítání tohoto vlákna se budu koukat i na ten chorvatský Saab;; cokoli od Fokkeru by se mi taky líbilo. Třeba ale takový CRJ200 - je to vůbec zajímavé? Měl bych obavu, že to málem nerozeznám od CRJ700, pokud nebudou stát rovnou vedle sebe, aby ten zážitek stál za to. Jinak se pochlubím, že B717 už jsem letěl, kdyby někoho zajímal článek.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

libcha píše:
11. 03. 2024, 16:07
Třeba ale takový CRJ200 - je to vůbec zajímavé? Měl bych obavu, že to málem nerozeznám od CRJ700, pokud nebudou stát rovnou vedle sebe, aby ten zážitek stál za to.
Zajímavé to je a určitě to rozeznáš;) Ale jde o to, jaký zážitek vyhledáváš. Jestli jen malé letadlo, nebo i malé trochu hlučnější a nostalgicky vibrační letadlo. Je to sice už dlouho, co jsem s CRJ200 letěl (Delta Connection v USA a Tyrolean Airways u Rakušáků), ale pamatuji si ho jako velmi tichý stroj (motory vzadu). Zato méně komfortní (průměr kabiny pro srovnání CRJ200 253cm, CRJ700 270cm, ERJ175/195 272cm), což se dá vydržet třeba hodinu. Na delší lince už tam začne být stísněno.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Fabo »

libcha píše:
11. 03. 2024, 16:07
Po pročítání tohoto vlákna se budu koukat i na ten chorvatský Saab;; cokoli od Fokkeru by se mi taky líbilo.
Trade Air na leto uz v prodeji, porad Saab od Sprintu, byt mam dojem ze mirne zvedli ceny.

Fokker v Evrope uz jen F50 Amapola flyg, nove PopulAir, ve Svedsku. F70/100 uz tady v provozu nejsou, nedavno ukoncil provoz posledni u Carpatairu.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od MEA »

Fabo píše:
13. 03. 2024, 15:42
libcha píše:
11. 03. 2024, 16:07
Po pročítání tohoto vlákna se budu koukat i na ten chorvatský Saab;; cokoli od Fokkeru by se mi taky líbilo.
Trade Air na leto uz v prodeji, porad Saab od Sprintu, byt mam dojem ze mirne zvedli ceny.

Fokker v Evrope uz jen F50 Amapola flyg, nove PopulAir, ve Svedsku. F70/100 uz tady v provozu nejsou, nedavno ukoncil provoz posledni u Carpatairu.
...pripadne sa dostat na nejaky let nasej vladnej letky:)


Odpovědět