Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od zbozivulekral »

Fabo píše:
zbozivulekral píše:
Orus-x píše:Jo, ale za 1050 USD zpatecni:-) A polovina letu byva zrusena due to weather. A PenAir je navic v insolvenci:-)


Tahle linka zůstane i kdyby PenAir padl, nějak ji dotuje vláda, je to jediný spojení se světem. Počasí je pravda, občas prostě pár dní neletíš a nebo letíš a nad ostrovem se otočí skrz mlhu a letí zpátky do ANC... :))


Linka jo, ale kdyz padne PenAir, muze to prebrat nekdo s uplne jinym letadlovym parkem.


Něco mi v hlavě říká, že dostali nějakou dotaci na ty dvoulitry, ktrý pořídili jenom na tuto linku s tím, že tam s nima musí X let lítat. Otázkou je, kdo by tam místo PenAir lítal. Kdysi dávno tam lítávalo Alaska Airlines s bullíkama, pak místo nich PenAir (Alaska c/s) se Saabama 340 a posledních pár let to lítají s těma 2000.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

Pročítám si toto vlákno a pousmívám se nad těmi krásnými tématy, které jsme tu před 2-3 lety řešili...

Nicméně předpokládám, že poptávka po raritních typech na pravidelných linkách mezi námi úchyly za tu dobu neopadla, možná naopak teď za dva hladové roky se nakumulovala a někteří (nebudu jmenovat) jsou už zakleknutí v blocích na letošní léto.

Raritněji už to v Evropě asi nepůjde: Swiss Flight Services bude létat s Beechcraftem Kingair 350i z Bernu (BRN) do Portorože (POW) a pravidelnost má spočívat v jednom letu týdně (úterky) od 23AUG do 04OCT. Určitě to půjde nakombinovat po zemi na jednom konci přes ZRH/BSL a na druhém přes TRS/TSF/VCE. Nemám nejmenších pochyb, že tady někdo během krátké doby nahodí detailní itinerář i s cenami jízdenek, občerstvení a kávy:) Cesta má trvat 1h 15min a bude to úžasný vyhlídkový let nad švýcarskými a italskými Alpami!

Zdroj:
https://www.exyuaviation.com/2022/01/po ... duled.html
https://www.exyuaviation.com/p/swiss-fl ... -bern.html

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od zbozivulekral »

HighFlyer píše:
24. 01. 2022, 23:17
Pročítám si toto vlákno a pousmívám se nad těmi krásnými tématy, které jsme tu před 2-3 lety řešili...

Nicméně předpokládám, že poptávka po raritních typech na pravidelných linkách mezi námi úchyly za tu dobu neopadla, možná naopak teď za dva hladové roky se nakumulovala a někteří (nebudu jmenovat) jsou už zakleknutí v blocích na letošní léto.

Raritněji už to v Evropě asi nepůjde: Swiss Flight Services bude létat s Beechcraftem Kingair 350i z Bernu (BRN) do Portorože (POW) a pravidelnost má spočívat v jednom letu týdně (úterky) od 23AUG do 04OCT. Určitě to půjde nakombinovat po zemi na jednom konci přes ZRH/BSL a na druhém přes TRS/TSF/VCE. Nemám nejmenších pochyb, že tady někdo během krátké doby nahodí detailní itinerář i s cenami jízdenek, občerstvení a kávy:) Cesta má trvat 1h 15min a bude to úžasný vyhlídkový let nad švýcarskými a italskými Alpami!

Zdroj:
https://www.exyuaviation.com/2022/01/po ... duled.html
https://www.exyuaviation.com/p/swiss-fl ... -bern.html
A ku**a, kdyby to někdo plánoval a měl fleka, rád se přidám.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

zbozivulekral píše:
25. 01. 2022, 08:58
A ku**a, kdyby to někdo plánoval a měl fleka, rád se přidám.
Nechci do toho moc kecat, ale ted jsem si jeste uvedomil, ze kdyby nekomu byl Beechcraft Kingair malo, tak jeste ma spolecnost Fly LeOne provozovat linku TRS-GOA dalsim raritnim typem, Beechcraft D1900. Maji to litat v pondeli a patek. Takze na sebe (skoro) navazuje GOA-TRS (pondeli) a POW-BRN (utery) s jednim noclehem v Trieste, Koperu, Izole, nebo Portoroži.

Loni lital Fly LeOne i TRS-PSR taktez v pondeli a patek, momentalne to ale neni v prodeji. (PSR by asi byl lepsi vstupni bod z/do Italie nez GOA, protoze v lete bude FR letat PRG-PSR; do GOA nelita z PRG nic, ale da se odtam dostat pohodlne vlakem za 2 hodky do PSA, kam bude v lete FR z PRG litat (ve 2-4-6).

A jelikoz je Fly LeOne start-up s jednim letadlem, tak bych pockal nejmene do 28FEB, kterou z tech linek opravdu zacnou provozovat. Letenky jsou konec koncu zatim v prodeji na GOA - TRS v..v jenom do konce brezna. Na PSR-TRS zatim ne.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od alesesl »

HighFlyer píše:
24. 01. 2022, 23:17
Pročítám si toto vlákno a pousmívám se nad těmi krásnými tématy, které jsme tu před 2-3 lety řešili...

Nicméně předpokládám, že poptávka po raritních typech na pravidelných linkách mezi námi úchyly za tu dobu neopadla, možná naopak teď za dva hladové roky se nakumulovala a někteří (nebudu jmenovat) jsou už zakleknutí v blocích na letošní léto.

Raritněji už to v Evropě asi nepůjde: Swiss Flight Services bude létat s Beechcraftem Kingair 350i z Bernu (BRN) do Portorože (POW) a pravidelnost má spočívat v jednom letu týdně (úterky) od 23AUG do 04OCT. Určitě to půjde nakombinovat po zemi na jednom konci přes ZRH/BSL a na druhém přes TRS/TSF/VCE. Nemám nejmenších pochyb, že tady někdo během krátké doby nahodí detailní itinerář i s cenami jízdenek, občerstvení a kávy:) Cesta má trvat 1h 15min a bude to úžasný vyhlídkový let nad švýcarskými a italskými Alpami!

Zdroj:
https://www.exyuaviation.com/2022/01/po ... duled.html
https://www.exyuaviation.com/p/swiss-fl ... -bern.html
nevim kolik to bude stat, ale stejnym typem se jde prolete na lince poslecnosti JonAir ve Svedsku z Lulea to Pajala. Pred lety jsou to letel a tusim, ze letenka stala okolo 50 eur OW. Nekde tady bude mozna i TR na tento let.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3143
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Fabo »

Jeste dalsi moznost je zkombinovat Portoroz s TradeAir turboletem do Puly v pondeli. Tradeair sice ma zatim letak a prodej jen do konce zimni sezony ale snad budou pokracovat i v lete stejne jako loni.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:
27. 01. 2022, 13:58
Jeste dalsi moznost je zkombinovat Portoroz s TradeAir turboletem do Puly v pondeli. Tradeair sice ma zatim letak a prodej jen do konce zimni sezony ale snad budou pokracovat i v lete stejne jako loni.
Na strankach TradeAiru vubec nevidim POW jako destinaci.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3143
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Fabo »

HighFlyer píše:
27. 01. 2022, 20:01
Fabo píše:
27. 01. 2022, 13:58
Jeste dalsi moznost je zkombinovat Portoroz s TradeAir turboletem do Puly v pondeli. Tradeair sice ma zatim letak a prodej jen do konce zimni sezony ale snad budou pokracovat i v lete stejne jako loni.
Na strankach TradeAiru vubec nevidim POW jako destinaci.
Ani na strankach Fly LeOne Portoroz nenajdes. Do TRS a PUY je to odsud zhruba stejne daleko, tak to davam jako dalsi zajimavou moznost zkombinovat.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:
31. 01. 2022, 12:42
Ani na strankach Fly LeOne Portoroz nenajdes.
Ale Portoroz ma litat Swiss Flight Services (z BRN), ne Fly LeOne.
Ani na strankach Fly LeOne Portoroz nenajdes. Do TRS a PUY je to odsud zhruba stejne daleko, tak to davam jako dalsi zajimavou moznost zkombinovat.
Jasne, to chapu.

Filipx.87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 05. 08. 2015, 23:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Filipx.87 »

Ahoj, chtěl bych se zeptat na ATR42/72, dá se na tento typ na pravidelné lince v okolních státech ještě někde narazit nebo obecně na turbovrtulová letadla? Vím o DHC-8 u Polského LOTu na vnitroletech, ale i tam se mi zdá, že to není už na 100% a může být nahrazen E175/E190.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

Filipx.87 píše:
08. 07. 2022, 18:00
Ahoj, chtěl bych se zeptat na ATR42/72, dá se na tento typ na pravidelné lince v okolních státech ještě někde narazit nebo obecně na turbovrtulová letadla? Vím o DHC-8 u Polského LOTu na vnitroletech, ale i tam se mi zdá, že to není už na 100% a může být nahrazen E175/E190.
AT7: AIr Serbia, Tarom, Air Connect, Nordica, Air Alsie, DAT, Binter Canarias. Nejsou to uplne sousedni staty:) Ale aspon Evropa.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od MK »

Filipx.87 píše:
08. 07. 2022, 18:00
Ahoj, chtěl bych se zeptat na ATR42/72, dá se na tento typ na pravidelné lince v okolních státech ještě někde narazit nebo obecně na turbovrtulová letadla? Vím o DHC-8 u Polského LOTu na vnitroletech, ale i tam se mi zdá, že to není už na 100% a může být nahrazen E175/E190.
Co se týče ATR, dá se letět se společností Air Serbia, TAROM (vnitrostátní lety po Rumunsku, do Prahy asi neposílají), trochu dál pak třeba Olympic Air mezi ostrovy v Řecku, pak mezi Kanárskými ostrovy spol. Binter, pak také Aer Lingus na krátké lety z Dublinu..

Dášena: ještě kromě LOTU mě napadá Croatia Airlines a Wideroe, v UK Flybe.... a pak SATA na Azorech

takže varianty jsou, a některéne ne zas až tak daleko a když je to dál, tak se tam třeba dá za pár stovek doletět lowcostem :)

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od zbozivulekral »

Ještě mě napadá játro u Iberie, např. mezi Malagou a Meliou.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od pavelpmi »

Mezi Baleárskými ostrovy teď taky lítají skoro samá ATR.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1250
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Orus-x »

Filipx.87 píše:
08. 07. 2022, 18:00
Ahoj, chtěl bych se zeptat na ATR42/72, dá se na tento typ na pravidelné lince v okolních státech ještě někde narazit nebo obecně na turbovrtulová letadla? Vím o DHC-8 u Polského LOTu na vnitroletech, ale i tam se mi zdá, že to není už na 100% a může být nahrazen E175/E190.
Pokud Ti jde obecně o jakýkoliv turboprop v Evropě, tak to zase tak složité není. Třeba ty zmíněné vnitrostátní lety po ostrovech v Řecku, nebo lokální lety na západě nebo severu Norska, tam to jinak než vrtulema nepůjde, takže odtud nezmizí.
U LOTu není jistota nikdy na 100%, oni typy mění podle obsazenosti - já třeba vychytal koncem června Dash 8 na obou úsecích Praha - Varšava - Gdańsk, ale postupně je vyřazují, v Gdańsku už jich pár stojí a několik měsíců nelítaly. Asi největší jistotou u LOTu bude linka Varšava - Zielona Gora na západě Polska


Odpovědět