Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3206
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Zdar,
Koukal jsem ted vecer na video Swissu k "odovzdavani zkusenosti" Avra C-Seriesu, a na svuj planovany let s klasickym bulikem u LOTu, a tak me napadlo...
Mate nejake tipy kde se proletet nejakym dnes uz raritnim typem, kde je predpoklad, ze uz ta sance moc dlouho vydrzet nemusi?
At je to treba Avro na odpoledni lince Praha - Amsterodam, nebo An-24 s Motor Sichem do Zaporozi.
Koukal jsem ted vecer na video Swissu k "odovzdavani zkusenosti" Avra C-Seriesu, a na svuj planovany let s klasickym bulikem u LOTu, a tak me napadlo...
Mate nejake tipy kde se proletet nejakym dnes uz raritnim typem, kde je predpoklad, ze uz ta sance moc dlouho vydrzet nemusi?
At je to treba Avro na odpoledni lince Praha - Amsterodam, nebo An-24 s Motor Sichem do Zaporozi.
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Tak určitě by tu měla být A310, která je aktuálně k mání už pouze u Air Transat a Sata.
Obě společnosti je mají nahrazovat. Sata pravděpodobně dříve, už mají A330.
Obě společnosti je mají nahrazovat. Sata pravděpodobně dříve, už mají A330.
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
BAe-ATP na vnitrostátních letech na sever Švédska - Nextjet. Jetstream 41 Eastern Airways v Británii. V podstatě jakékoliv zbývající CRJ-100/200 - to už je stroj taky pomalu na vymření (kromě Ruska v Evropě Air Nostrum a HOP!). Fokkery 100? (Montenegro, Helvetic na linkách LX). B-717 (Volotea). MD-82/83 Meridiana Fly (hlavně na linkách z Olbie na Sardinii)
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
L410 z Pisy/Florencie/Milána na Elbu, Dornier 228 v Portugalsku (AeroVip), Beechcraft 1900 ve Francii (Chalair), Piper Chieftain LYX-LTQ (Lydd Air), Fokkery F70 u KLM... no najde se toho víc.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4096
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Saab 340 z PRG do RDO
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Saab 2000 LCY-IOM
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
HighFlyer píše:Saab 340 z PRG do RDO
..v podstatě jakákoliv linka Air Berlin
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Dornier 328JET SunAir z Billundu (pravda, drahé letenky)
Dornier 328 PROP Sky Work AL (snad s nimi ještě létají)
od nadací Dakota DDL, Líčko v Budapešti, JU-52 v Německu a Švýcarsku, JU-13 ve Švýcarsku, IL-14 v Rusku, Dragon Rapid v UK, Constellation, atd.
a hlavně mimo Evropu CV-580 Air Chathams, nejlépe
20.11.2017 z Wellingtonu do Tuuty a 21.11.2017 z Tuuty do Christchurchu (abych se sám nenudil).
Dornier 328 PROP Sky Work AL (snad s nimi ještě létají)
od nadací Dakota DDL, Líčko v Budapešti, JU-52 v Německu a Švýcarsku, JU-13 ve Švýcarsku, IL-14 v Rusku, Dragon Rapid v UK, Constellation, atd.
a hlavně mimo Evropu CV-580 Air Chathams, nejlépe
20.11.2017 z Wellingtonu do Tuuty a 21.11.2017 z Tuuty do Christchurchu (abych se sám nenudil).
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Jo a ještě jsem samozřejmě zapomněl na dva nejbohatší zdroje:
- V Minsku Belorus aviation tour (od AN-2 přes vrtulníky, Turbolet, JAK-40 až po AN-12), v září už 7. ročník
- Juche Travels v DPRK (všechno možné z CCCP, počínaje MI-8 přes přes AN-24, TU-134, 154, 204, IL-18, IL-62 až po IL-76)
Oboje je naprosto nezapomenutelný zážitek.
- V Minsku Belorus aviation tour (od AN-2 přes vrtulníky, Turbolet, JAK-40 až po AN-12), v září už 7. ročník
- Juche Travels v DPRK (všechno možné z CCCP, počínaje MI-8 přes přes AN-24, TU-134, 154, 204, IL-18, IL-62 až po IL-76)
Oboje je naprosto nezapomenutelný zážitek.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3206
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Trochu jste se panove nechali unest
ostatne, proc ne, ale spis jsem to chtel smerovat na bezne linkove lety po Evrope. Treba ta Radom je dobry tip, i ti SunAir (snad by to slo z Qatar mili? Tak jako tak, jsem ted hodne rad ze jsem si to nedal tehda na Air Berlin, byt dalsi cesty s QR uz nebyli, a nemam ani ten trapny silver.)
ostatne, proc ne, ale spis jsem to chtel smerovat na bezne linkove lety po Evrope. Treba ta Radom je dobry tip, i ti SunAir (snad by to slo z Qatar mili? Tak jako tak, jsem ted hodne rad ze jsem si to nedal tehda na Air Berlin, byt dalsi cesty s QR uz nebyli, a nemam ani ten trapny silver.)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3206
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
HighFlyer píše:Nedavno se tady nekdo ptal, na kterych linkach se jeste muze proletet "raritnimi" a vybehovymi typy letadel. Od 30OCT pribude Adria Airways, ktera nahradi CRJ700 vrtulovym Saabem 2000 na lince LJUPRGLJU. Provozovatelem bude Adria Airways Switzerland, drive ETIHAD Regional, jeste drive Darwin Airlines.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4096
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Fabo píše:HighFlyer píše:Nedavno se tady nekdo ptal, na kterych linkach se jeste muze proletet "raritnimi" a vybehovymi typy letadel. Od 30OCT pribude Adria Airways, ktera nahradi CRJ700 vrtulovym Saabem 2000 na lince LJUPRGLJU. Provozovatelem bude Adria Airways Switzerland, drive ETIHAD Regional, jeste drive Darwin Airlines.
Dik! Nemohl jsem si vzpomenout, v kterem vlakne to bylo. A nechtelo se mne to hledat:)
Letel jsem tim jen jednou v zivote (DUS-BSL) a bylo to velmi prijemne svezeni. Asi nejtissi vrtulak, kterym jsem kdy letel. A jeden z nejrychlejsich. Neco jako Mercedes of the Skies, ale model CLK (v nakladech na sedacku). Soucasna doba si zada Vito.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Tak tak, pod to se podepisuji, Saab2000 je fakt mezi vrtuláky klasa, já se s tím svezl dvakrát, pokaždé na dost divných linkách, jak je u mě běžné Bolzano - Lugano a za dva roky Lugano - Sion.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
HighFlyer píše: Asi nejtissi vrtulak, kterym jsem kdy letel.
No já letěl čtyřikrát starším bráškou Saabem 340 a tam byl neskutečný rachot. Změna typu motoru a vrtule asi prospěla
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4096
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
LeeMer píše:No já letěl čtyřikrát starším bráškou Saabem 340 a tam byl neskutečný rachot. Změna typu motoru a vrtule asi prospěla
Ano, tim jsem letel mnohem vickrat, GVA-BSL, BSL-PRG, PRG-OSR, PRG-BRQ, PRG-LEJ. A mohu potvrdit, ze to jsou uplne jine stroje od stejneho vyrobce. Asi jako Felicie a Superb. Vecna skoda S2000, ktery byl designovany na vykon (kratka draha, strme klesani/stoupani, rychlost), nikoli na ekonomiku provozu (resp. na ekonomiku zalozenou na prumerne cene letenky 600 eur...)