Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
ATR-42 i 72 jsou hojně zastoupená i ve flotile řecké společnosti Sky Express, která má vedle několika mezinárodních spojů hustou síť vnitrostátních letů (35 různých řeckých letišť včetně menších ostrovů a neturistických destinací, kam lítají jak jediní). Jejich flotila měla dřív ještě zajímavějších vrtuláky: když jsem před lety cestoval častěji do Řecka pracovně, vídal jsem občas jejich Jetstream 41. Pokaždé jsem si říkal, že jednou ho určitě při nějaké z cest využiju... což se nestalo a před pár lety ho vyřadili. Ale ATR mají pořád.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 361
- Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
- Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Abych trochu obnovil tohle vlákno, tak aktuálně:
1) Trade Air stále létá se Saabem 340 (Od SprintAiru) vnitrostátní linky po Chorvatsku. Cca 60-80 EUR OW
2) Croatia Airlines vnitrostátně s Dashem 8, dá se nakombinovat s výše uvedeným. Cca 40-80 EUR OW
Neví někdo jak to dopadlo s Fly LeOne + Swiss Flight Services? Nikde nemůžu najít nic, co by se dalo koupit
1) Trade Air stále létá se Saabem 340 (Od SprintAiru) vnitrostátní linky po Chorvatsku. Cca 60-80 EUR OW
2) Croatia Airlines vnitrostátně s Dashem 8, dá se nakombinovat s výše uvedeným. Cca 40-80 EUR OW
Neví někdo jak to dopadlo s Fly LeOne + Swiss Flight Services? Nikde nemůžu najít nic, co by se dalo koupit
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 361
- Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
- Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Nevím jestli to tu bylo, ale další tip na raritku:
3) Aeroexpress stále létá s 33 let starým Embraer 120 (HA-FAL) na trase BUD-CLJ-BUD, ceny cca 50 EUR / OW
3) Aeroexpress stále létá s 33 let starým Embraer 120 (HA-FAL) na trase BUD-CLJ-BUD, ceny cca 50 EUR / OW
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Saab 340 SprintAiru lítá i z Tallinnu na ostrov Hiiumaa do Kärdly (pro Diamond Sky, který převzal linku místo Transaviabaltiky s Jetstreamem 31), cena o/w 25 EURRadekB píše: ↑13. 04. 2023, 17:53Abych trochu obnovil tohle vlákno, tak aktuálně:
1) Trade Air stále létá se Saabem 340 (Od SprintAiru) vnitrostátní linky po Chorvatsku. Cca 60-80 EUR OW
2) Croatia Airlines vnitrostátně s Dashem 8, dá se nakombinovat s výše uvedeným. Cca 40-80 EUR OW
Neví někdo jak to dopadlo s Fly LeOne + Swiss Flight Services? Nikde nemůžu najít nic, co by se dalo koupit
Na druhý ostrov Saaremaa lítá ATR42-500 Nyxairu, cena stejná
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Když jsem se minulý týden vracel z Heraklionu, všiml jsem si toho Jetstreamu zaparkovaného v rohu letiště mezi malými letadly. Sky Express už na kratší tratě posílá jen ATRka, jedno zrovna přistálo z Rhodosu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3206
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Planuju letni dovolenou. Teda, chtel bych
Trade Air porad maji v nabidce Saaba od Sprintu. Predpokladam ze to bude tak i v lete, prodej zacne asi tak za mesic podle predchozich let.
FlyLeone ani SFS nevypadaji ze jsou k dispozici.
Budapest Aircraft Services porad litaji BUD-CLJ. Zatim je linka v prodeji do dubna, ve stredu se da udelat jednodeni otocka. 110 EUR r/t.
Motor Sic, prirozene, porad neni moznost.
Trade Air porad maji v nabidce Saaba od Sprintu. Predpokladam ze to bude tak i v lete, prodej zacne asi tak za mesic podle predchozich let.
FlyLeone ani SFS nevypadaji ze jsou k dispozici.
Budapest Aircraft Services porad litaji BUD-CLJ. Zatim je linka v prodeji do dubna, ve stredu se da udelat jednodeni otocka. 110 EUR r/t.
Motor Sic, prirozene, porad neni moznost.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Spis bych se zameril na Svedsko. Tam je porad moznost se proletet F50, B1900, Beech 350, Jetstream 32.
Nebo v Portugalsku, z Portimao pres Cascais, Viseu, Vila Real do Braganca jde letet S D228.
Atrka nepocitam, tam je porad relativne hodne moznosti se proletet temito stroji taky Saab 340.
Ve Francii na severo zapadnim pobrezi jde letet s Cessna Grand Caravan208 na pravidelne lince.
Ve Spanelsku jde letet se CRJ200 na lince BIO-SCQ,VGO, LCG a mozna i na jinych trasach.
Dornier 328 na trasach BLL LCY/MAN
Pak je tu Skotsko, Estonsto, Irsko, kde se muzete proletet s Brittan Norman Islander. Anebo opet Skotsko s DHC Twin otter.
Nebo v Portugalsku, z Portimao pres Cascais, Viseu, Vila Real do Braganca jde letet S D228.
Atrka nepocitam, tam je porad relativne hodne moznosti se proletet temito stroji taky Saab 340.
Ve Francii na severo zapadnim pobrezi jde letet s Cessna Grand Caravan208 na pravidelne lince.
Ve Spanelsku jde letet se CRJ200 na lince BIO-SCQ,VGO, LCG a mozna i na jinych trasach.
Dornier 328 na trasach BLL LCY/MAN
Pak je tu Skotsko, Estonsto, Irsko, kde se muzete proletet s Brittan Norman Islander. Anebo opet Skotsko s DHC Twin otter.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3206
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Tam ovsem nikde nebudu ale v severni italii, slovinsku, chorvatsku, madarsku ano.
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Dávám tip na linky Franconia Air Services v Německu. Společnost měla vloni zahájit provoz pravidelných linek. Nyní by měla podle svých stránek létat toto:
Nejzajímavější je typ letadla: Diamond DA-42. Nicméně ceny letenek jsou dost vysoké (ceny v letovém řádu jsou jednosměrné letenky).
Nejzajímavější je typ letadla: Diamond DA-42. Nicméně ceny letenek jsou dost vysoké (ceny v letovém řádu jsou jednosměrné letenky).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4096
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Cena letenky zahrnuje adrenalin při modlení, aby na mě vyšel Eclipse nebo přinejhorším Diamond, hlavně ne kostitřas Beech Baron, rok výroby 1984.
Robert píše: ↑06. 02. 2024, 20:20Dávám tip na linky Franconia Air Services v Německu. Společnost měla vloni zahájit provoz pravidelných linek. Nyní by měla podle svých stránek létat toto:
franconia-air-services.jpg
Nejzajímavější je typ letadla: Diamond DA-42. Nicméně ceny letenek jsou dost vysoké (ceny v letovém řádu jsou jednosměrné letenky).
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Díky moc za stručně shrnuté hinty, nebyly by prosím nějaké větší detaily, alespoň názvy společností, relace a aspoň řádově ceny? Začínám se postupně o letectví zajímat, ale pozoruhodné typy letadel jsem zatím hledal jen náhodně na FR24, tak mi třeba padly do oka ty Dorniery328Jet bázované v BLL (nejlevněji se s ním dá letět asi na ranním spoji do GOT, cca 5 kKč, co jsem koukal) nebo vrtuláky Dash8-100 u Wideroe (tam je problém s fexibilností vyhledávače na webu, aby se podařila naklikat třeba cesta HAM-BOO aby tam ten -100 byl, a ne jen -400).alesesl píše: ↑06. 02. 2024, 17:55Spis bych se zameril na Svedsko. Tam je porad moznost se proletet F50, B1900, Beech 350, Jetstream 32.
Nebo v Portugalsku, z Portimao pres Cascais, Viseu, Vila Real do Braganca jde letet S D228.
Atrka nepocitam, tam je porad relativne hodne moznosti se proletet temito stroji taky Saab 340.
Ve Francii na severo zapadnim pobrezi jde letet s Cessna Grand Caravan208 na pravidelne lince.
Ve Spanelsku jde letet se CRJ200 na lince BIO-SCQ,VGO, LCG a mozna i na jinych trasach.
Dornier 328 na trasach BLL LCY/MAN
Pak je tu Skotsko, Estonsto, Irsko, kde se muzete proletet s Brittan Norman Islander. Anebo opet Skotsko s DHC Twin otter.
Po pročítání tohoto vlákna se budu koukat i na ten chorvatský Saab;; cokoli od Fokkeru by se mi taky líbilo. Třeba ale takový CRJ200 - je to vůbec zajímavé? Měl bych obavu, že to málem nerozeznám od CRJ700, pokud nebudou stát rovnou vedle sebe, aby ten zážitek stál za to. Jinak se pochlubím, že B717 už jsem letěl, kdyby někoho zajímal článek.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4096
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Zajímavé to je a určitě to rozeznáš;) Ale jde o to, jaký zážitek vyhledáváš. Jestli jen malé letadlo, nebo i malé trochu hlučnější a nostalgicky vibrační letadlo. Je to sice už dlouho, co jsem s CRJ200 letěl (Delta Connection v USA a Tyrolean Airways u Rakušáků), ale pamatuji si ho jako velmi tichý stroj (motory vzadu). Zato méně komfortní (průměr kabiny pro srovnání CRJ200 253cm, CRJ700 270cm, ERJ175/195 272cm), což se dá vydržet třeba hodinu. Na delší lince už tam začne být stísněno.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3206
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
Trade Air na leto uz v prodeji, porad Saab od Sprintu, byt mam dojem ze mirne zvedli ceny.
Fokker v Evrope uz jen F50 Amapola flyg, nove PopulAir, ve Svedsku. F70/100 uz tady v provozu nejsou, nedavno ukoncil provoz posledni u Carpatairu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope
...pripadne sa dostat na nejaky let nasej vladnej letky:)