A330neo

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

A330neo

Příspěvek od Alvin »

Po několika odkladech dnes konečně poprvé vzlétla nová verze A330-900 :thumbup:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... ht-442313/


CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od CheckFlyer »

Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od Fabo »

Neni A350 vetsi nez A330?

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od Alvin »

CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla.


Právě že si vůbec nekonkurují, ale naopak doplňují :-) Airbus tím pokryl "díru" v segmentu 250-290pax, kde původně měla být A350-800, která se ale prodávala špatně (A350 je optimalizovaná pro větší kapacitu i dolet, proto zůstalo jen u verze 900 a 1000 a dokonce se spekuluje o další prodloužené verzi 1100/2000). V tom segmentu dřív dominovala právě A330-200/300 (ještě pár let zpátky výroba 100ks/ročně), ale postupem času jí začal vytlačovat Dreamliner ve verzi 8 a 9, který má velice podobnou kapacitu, ale větší dolet.
Pro Airbus to bylo navíc velice levné řešení, ve srovnání s clean-sheet designem 787. A aerolinky budou taky spokojené, protože výcvik posádek, servis, náhradní díly zůstávají z většiny stejné jako u původní A330. Myslím, že jak dojde na certifikaci a potvrdí se ekonomika provozu toho letadla, tak k těm současným cca 200 objednávkám přibudou další.
Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od pepa007 »

Alvin píše:Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D


Tesat do kamene! :D


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od pepa007 »

Tak máme za sebou první let :ymapplause:

https://www.youtube.com/watch?v=NkF1-0lL_Y4

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od micaello »

Alvin píše:Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D

Jen to nezakřikni :mrgreen:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od pepa007 »

TAP už má první A330neo v běžným provozu, zdá se. Tady jeden z prvních trip reportů: https://www.youtube.com/watch?v=0rK2GMZ20LY

EDIT: teď jsem dokoukal zbytek toho reportu a běžnej provoz to zjevně ještě není :D

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od Smurfx »

Létají nyní testovací a certifikační lety po světě. Ale dokončeny by měly být snad do měsíce a pak rovnou letadlo půjde do provozu u TAPu

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od GrenA350 »

Po tom čo 26.11.2018 Airbus dodal prvý A330-900neo (CS-TUB) portugalským aerolinkám TAP, boli 10.01.2019 tomu istému dopravcovi dodané ďalšie 2 A339 (CS-TUC, CS-TUD).

https://www.planespotters.net/photo/914 ... s-a330-941

https://www.planespotters.net/photo/914 ... s-a330-941

+ v piatok 11.01.2019 absolvoval svoj prvý let A339 pre brazílsky Azul (F-WWYP budúci PR-ANZ):

https://aeronauticsonline.com/first-azu ... en-flight/
Naposledy upravil(a) GrenA350 dne 29. 01. 2019, 16:21, celkem upraveno 1 x.

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od GrenA350 »

Prvý A330-941 pre Air Senegal (cn1910 F-WWCM - 9H-SZN) dnes prvý krát vo vzduchu :thumbup:
[b][color=#0000BF]https://www.flickr.com/photos/bycac/46865209202/in/dateposted-public/?

https://www.flickr.com/photos/bycac/468 ... fE4vHTDTBE

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od Globik »

CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).

https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartanntp

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od s543 »

CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).


Ještě nezapomínat na to, že 359 je výrazně větší a s větším doletem ale a to výrazně dražší !

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od GrenA350 »

Je to trochu podobné ako B777-8X a B787-10. Airbus počíta s tým, že inovovaný model s nižšími prevádzkovými nákladmi osloví aerolinky, ktoré už používajú staršie 330tky a budú potrebovať modernizovať flotilu. V porovnaní s A350-900 je lacnejší a náklady na prevádzku by mal mať podobné. A taktiež v podstate nepotrebujú preškolovanie posádok.

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A330neo

Příspěvek od GrenA350 »

Emirates objednali 40 A330-900 :clap:


Odpovědět