Stránka 1 z 2

A330neo

Napsal: 19. 10. 2017, 14:59
od Alvin
Po několika odkladech dnes konečně poprvé vzlétla nová verze A330-900 :thumbup:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... ht-442313/

Re: A330neo

Napsal: 19. 10. 2017, 19:47
od CheckFlyer
Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).

Re: A330neo

Napsal: 19. 10. 2017, 21:12
od Fabo
Neni A350 vetsi nez A330?

Re: A330neo

Napsal: 19. 10. 2017, 21:19
od Alvin
CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla.


Právě že si vůbec nekonkurují, ale naopak doplňují :-) Airbus tím pokryl "díru" v segmentu 250-290pax, kde původně měla být A350-800, která se ale prodávala špatně (A350 je optimalizovaná pro větší kapacitu i dolet, proto zůstalo jen u verze 900 a 1000 a dokonce se spekuluje o další prodloužené verzi 1100/2000). V tom segmentu dřív dominovala právě A330-200/300 (ještě pár let zpátky výroba 100ks/ročně), ale postupem času jí začal vytlačovat Dreamliner ve verzi 8 a 9, který má velice podobnou kapacitu, ale větší dolet.
Pro Airbus to bylo navíc velice levné řešení, ve srovnání s clean-sheet designem 787. A aerolinky budou taky spokojené, protože výcvik posádek, servis, náhradní díly zůstávají z většiny stejné jako u původní A330. Myslím, že jak dojde na certifikaci a potvrdí se ekonomika provozu toho letadla, tak k těm současným cca 200 objednávkám přibudou další.
Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D

Re: A330neo

Napsal: 19. 10. 2017, 23:25
od pepa007
Alvin píše:Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D


Tesat do kamene! :D

Re: A330neo

Napsal: 21. 10. 2017, 16:08
od pepa007
Tak máme za sebou první let :ymapplause:

https://www.youtube.com/watch?v=NkF1-0lL_Y4

Re: A330neo

Napsal: 08. 01. 2018, 16:08
od micaello
Alvin píše:Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D

Jen to nezakřikni :mrgreen:

Re: A330neo

Napsal: 21. 06. 2018, 14:37
od pepa007
TAP už má první A330neo v běžným provozu, zdá se. Tady jeden z prvních trip reportů: https://www.youtube.com/watch?v=0rK2GMZ20LY

EDIT: teď jsem dokoukal zbytek toho reportu a běžnej provoz to zjevně ještě není :D

Re: A330neo

Napsal: 21. 06. 2018, 15:36
od Smurfx
Létají nyní testovací a certifikační lety po světě. Ale dokončeny by měly být snad do měsíce a pak rovnou letadlo půjde do provozu u TAPu

Re: A330neo

Napsal: 14. 01. 2019, 13:51
od GrenA350
Po tom čo 26.11.2018 Airbus dodal prvý A330-900neo (CS-TUB) portugalským aerolinkám TAP, boli 10.01.2019 tomu istému dopravcovi dodané ďalšie 2 A339 (CS-TUC, CS-TUD).

https://www.planespotters.net/photo/914 ... s-a330-941

https://www.planespotters.net/photo/914 ... s-a330-941

+ v piatok 11.01.2019 absolvoval svoj prvý let A339 pre brazílsky Azul (F-WWYP budúci PR-ANZ):

https://aeronauticsonline.com/first-azu ... en-flight/

Re: A330neo

Napsal: 29. 01. 2019, 16:17
od GrenA350
Prvý A330-941 pre Air Senegal (cn1910 F-WWCM - 9H-SZN) dnes prvý krát vo vzduchu :thumbup:
[b][color=#0000BF]https://www.flickr.com/photos/bycac/46865209202/in/dateposted-public/?

https://www.flickr.com/photos/bycac/468 ... fE4vHTDTBE

Re: A330neo

Napsal: 30. 01. 2019, 07:29
od Globik
CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).

https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartanntp

Re: A330neo

Napsal: 30. 01. 2019, 09:52
od s543
CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).


Ještě nezapomínat na to, že 359 je výrazně větší a s větším doletem ale a to výrazně dražší !

Re: A330neo

Napsal: 31. 01. 2019, 20:03
od GrenA350
Je to trochu podobné ako B777-8X a B787-10. Airbus počíta s tým, že inovovaný model s nižšími prevádzkovými nákladmi osloví aerolinky, ktoré už používajú staršie 330tky a budú potrebovať modernizovať flotilu. V porovnaní s A350-900 je lacnejší a náklady na prevádzku by mal mať podobné. A taktiež v podstate nepotrebujú preškolovanie posádok.

Re: A330neo

Napsal: 14. 02. 2019, 08:29
od GrenA350
Emirates objednali 40 A330-900 :clap: