koniec A380?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Linteo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19. 05. 2018, 20:07
Status: Offline

koniec A380?

Příspěvekod Linteo » 28. 05. 2018, 16:38

Tak to vyzera, ze A380 uz to ma zratane. Aky mate na to nazor?

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... eal-report


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2310
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Fabo » 28. 05. 2018, 16:52

Ze si asi pol roka dozadu, ten clanok je z decembra.

Emirates zaciatkom roka objednavku na 20+16 kusov podpisal.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 165
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod JiS_Progressus » 28. 05. 2018, 17:03

Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal

Linteo píše:Tak to vyzera, ze A380 uz to ma zratane. Aky mate na to nazor?

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... eal-report

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1049
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 09. 06. 2018, 18:55

JiS_Progressus píše:Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal

Linteo píše:Tak to vyzera, ze A380 uz to ma zratane. Aky mate na to nazor?

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... eal-report



http://www.planes.cz/cs/article/202280/ ... i-do-srotu

..kdepak udělali soudruzi z Airbusu chybu?

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 417
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod MarcosFT » 09. 06. 2018, 20:40

Kazda senzace jednou konci a zrovna A380 mi ani chybet nebude. Parkrat jsem ji vyuzil, ale pocity takove "dekujeme odchazime" by muj zazitek vyjadrily asi nejlepe.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3778
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod whiskey » 09. 06. 2018, 21:11

MarcosFT píše:Kazda senzace jednou konci a zrovna A380 mi ani chybet nebude. Parkrat jsem ji vyuzil, ale pocity takove "dekujeme odchazime" by muj zazitek vyjadrily asi nejlepe.

Osobne povazujem 380 za najkomfortnejsi stroj, ktorym som kedy letel, ale ekonomika prevadzky zjavne nepusti.
Napr. LH F v cumaku 748 je katastrofa proti 388. Ten rachot, vibracie. V 388 je bozske ticho, clovek ani nevie, ze to startuje.

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 417
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod MarcosFT » 09. 06. 2018, 21:36

whiskey píše:
MarcosFT píše:Kazda senzace jednou konci a zrovna A380 mi ani chybet nebude. Parkrat jsem ji vyuzil, ale pocity takove "dekujeme odchazime" by muj zazitek vyjadrily asi nejlepe.

Osobne povazujem 380 za najkomfortnejsi stroj, ktorym som kedy letel, ale ekonomika prevadzky zjavne nepusti.
Napr. LH F v cumaku 748 je katastrofa proti 388. Ten rachot, vibracie. V 388 je bozske ticho, clovek ani nevie, ze to startuje.


Hele, F se mi taky v 380 libilo....ale dalsich x letu jsem mel v economy. Ikdyz vzdycky usazen na upper decku, coz bylo lepsi nez main deck. Nejvic mi vadi zdlouhavy nastup (ok, moje chyba, muzu nastoupit mezi poslednimi) a vystup + fronty na imigracni, preci jen je v tom storji dvakrat vice lidi nez vsude. Ja uplne nevim, co bych osobne vybral za nejpohodlnejsi letadlo...widebodies mam vsechny az na A300 a novy kousky jako A350-1000 a 787-10...pravdepodobne by vyhrala 350. Spis zalezi u spolecnosti.

miro776
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 26. 09. 2015, 23:03
Oblíbené typy letadel: A350, A340, A330, E195
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG,BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod miro776 » 10. 06. 2018, 10:41

Upper deck v A380 je fajn, ten mam rad, snad este buduci rok (mozno už buduci rok ocakavat recesiu?) budu nejake A380 lietat, za rok ich dufam nestihnu vsetky zosrotovat... Prijemne ma prekvapil "bakelit" B789 u JALu, v economy maju seating 2-4-2,nieje to taka konzerva na sardinky...

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1166
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Robert » 10. 06. 2018, 11:00

Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal

Linteo píše:Tak to vyzera, ze A380 uz to ma zratane. Aky mate na to nazor?

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... eal-report


http://www.planes.cz/cs/article/202280/ ... i-do-srotu

..kdepak udělali soudruzi z Airbusu chybu?


Co jsem čet, tak zájem o převzetí těhle letadel by byl, kdyby se nejednalo o jedny z prvních A380.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3778
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod whiskey » 10. 06. 2018, 18:14

MarcosFT píše:Kazda senzace jednou konci a zrovna A380 mi ani chybet nebude. Parkrat jsem ji vyuzil, ale pocity takove "dekujeme odchazime" by muj zazitek vyjadrily asi nejlepe.


MarcosFT píše:Ja uplne nevim, co bych osobne vybral za nejpohodlnejsi letadlo...widebodies mam vsechny az na A300 a novy kousky jako A350-1000 a 787-10...pravdepodobne by vyhrala 350. Spis zalezi u spolecnosti.

tak ako? Rozhoduje A380 alebo aerolinka? :mrgreen:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4679
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Globik » 10. 06. 2018, 18:32

Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal

Linteo píše:Tak to vyzera, ze A380 uz to ma zratane. Aky mate na to nazor?

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... eal-report



http://www.planes.cz/cs/article/202280/ ... i-do-srotu

..kdepak udělali soudruzi z Airbusu chybu?

Já to nějak nechápu: "Původní katalogová cena A380 byla 250 mil. USD, stávající katalogová cena A380 je 445 mil. USD. Odhaduje se, že cena komponent, které se podaří prodat, bude 80 mil. USD, přičemž o díly je jednoznačný zájem." Z toho mi vyplývá, že o A380 je stále určitý zájem, když katalogová cena je prakticky dvojnásobná, než před 10 lety (chápu, že za katalogovou cenu se nemusí prodávat, ale těžko by Škodovka dala katalogovou cenu Rapidu 1MCZK). To se fakt nenajde nikdo, kdo by to za těch 80 milionů koupil (předpokládám, že cena šrotu je plus minus shodná jakjo náklady na rozebrání)?

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1049
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 10. 06. 2018, 19:46

Globik píše:
Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal




http://www.planes.cz/cs/article/202280/ ... i-do-srotu

..kdepak udělali soudruzi z Airbusu chybu?

Já to nějak nechápu: "Původní katalogová cena A380 byla 250 mil. USD, stávající katalogová cena A380 je 445 mil. USD. Odhaduje se, že cena komponent, které se podaří prodat, bude 80 mil. USD, přičemž o díly je jednoznačný zájem." Z toho mi vyplývá, že o A380 je stále určitý zájem, když katalogová cena je prakticky dvojnásobná, než před 10 lety (chápu, že za katalogovou cenu se nemusí prodávat, ale těžko by Škodovka dala katalogovou cenu Rapidu 1MCZK). To se fakt nenajde nikdo, kdo by to za těch 80 milionů koupil (předpokládám, že cena šrotu je plus minus shodná jakjo náklady na rozebrání)?


...nejde o tu cenu šrotu - USD 80mln, ale asi se holt ta první série moc nepovedla.....a kdo ty obludy provozuje, pořídí si asi raději poslední modely. No a kdo je neprovozuje, je určitě rád, že se držel při zdi - např.BA a to je co říct. prostě takovou obludu do flotily zařadí buď jen opravdu silní a velcí hráči, nebo AF, páč by to blbě vypadalo :lolno: Jeden kousek na zkoušku si nikdo nevezme.....věřím, že ani zadarmo, firemní ekonomové by mu to rychle rozmluvili :lol:

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1166
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Robert » 10. 06. 2018, 22:39

Globik píše:
Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal




http://www.planes.cz/cs/article/202280/ ... i-do-srotu

..kdepak udělali soudruzi z Airbusu chybu?

Já to nějak nechápu: "Původní katalogová cena A380 byla 250 mil. USD, stávající katalogová cena A380 je 445 mil. USD. Odhaduje se, že cena komponent, které se podaří prodat, bude 80 mil. USD, přičemž o díly je jednoznačný zájem." Z toho mi vyplývá, že o A380 je stále určitý zájem, když katalogová cena je prakticky dvojnásobná, než před 10 lety (chápu, že za katalogovou cenu se nemusí prodávat, ale těžko by Škodovka dala katalogovou cenu Rapidu 1MCZK). To se fakt nenajde nikdo, kdo by to za těch 80 milionů koupil (předpokládám, že cena šrotu je plus minus shodná jakjo náklady na rozebrání)?


Nejlepší je, že na rozebrání nebudou tratit investoři, kteří dali peníze do fondu na tyto A380, a dosáhnou zhodnocení.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2310
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Fabo » 11. 06. 2018, 11:26

Globik píše:
Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:Možná, kdyby ses podíval na datum článku, mimo jiné na věci, které se už řešili i tady na fóru, byl bys chytřejší a preratal




http://www.planes.cz/cs/article/202280/ ... i-do-srotu

..kdepak udělali soudruzi z Airbusu chybu?

Já to nějak nechápu: "Původní katalogová cena A380 byla 250 mil. USD, stávající katalogová cena A380 je 445 mil. USD. Odhaduje se, že cena komponent, které se podaří prodat, bude 80 mil. USD, přičemž o díly je jednoznačný zájem." Z toho mi vyplývá, že o A380 je stále určitý zájem, když katalogová cena je prakticky dvojnásobná, než před 10 lety (chápu, že za katalogovou cenu se nemusí prodávat, ale těžko by Škodovka dala katalogovou cenu Rapidu 1MCZK). To se fakt nenajde nikdo, kdo by to za těch 80 milionů koupil (předpokládám, že cena šrotu je plus minus shodná jakjo náklady na rozebrání)?


Puvodni katalogova cena je zrejme podhodnocena. Taky dnesni A380 jsou lepsi nez puvodni, coz je taky duvod proc se aerolinky zbavuji stroju "prvni serie" a nahrazujou je novymi - proste ty novejsi jsou lehci, mozna aerodynamicky lehce optimalizovane, s novejsimi motory... proste levnejsi na provoz.

To bude taky duvod proc ty stare nikdo nechce koupit. Jsou drazsi na provoz, kvuli tezsi strukture treba.

Tak se z toho vykucha co se vykuchat da (motory, avionika mozna, interier, jestli neni moc jety) a ten zbytek ma smulu.



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti