koniec A380?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Zdendasss
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 02. 2019, 22:17
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Zdendasss » 15. 02. 2019, 22:50

zbozivulekral píše:Souhlas s Petrem. A380 je výplod unijní fantasmagorie, jejímž jediným cílem bylo (aspoň v něčem) trumfnout 747.

Takovej k.c jsem dlouho už neslyšel. Závist žes tím nemohl letět nebo jen všeobecná nenávist vůči cokoli z EU?


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2694
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Fabo » 16. 02. 2019, 04:48

Zdendasss píše:
zbozivulekral píše:Souhlas s Petrem. A380 je výplod unijní fantasmagorie, jejímž jediným cílem bylo (aspoň v něčem) trumfnout 747.

Takovej k.c jsem dlouho už neslyšel. Závist žes tím nemohl letět nebo jen všeobecná nenávist vůči cokoli z EU?


Antiunijni medialni masaz funguje v Cesku obzvlaste dobre.
Par mesicu zpatky se treba jeden muj jinak celkem inteligentni kamarad rozhorcoval nad clankem typu "Unie prikazala, ze na benzince vam musi ukazat, kolik by jste usetrili jizdou na plyn" pricemz realita byla "Unie navrhuje nepoviny standard porovnani ceny ruznych paliv v propoctu na tepelny vykon paliva a metody vypoctu".

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5054
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Globik » 16. 02. 2019, 06:07

Fabo píše:
Zdendasss píše:
zbozivulekral píše:Souhlas s Petrem. A380 je výplod unijní fantasmagorie, jejímž jediným cílem bylo (aspoň v něčem) trumfnout 747.

Takovej k.c jsem dlouho už neslyšel. Závist žes tím nemohl letět nebo jen všeobecná nenávist vůči cokoli z EU?


Antiunijni medialni masaz funguje v Cesku obzvlaste dobre.
Par mesicu zpatky se treba jeden muj jinak celkem inteligentni kamarad rozhorcoval nad clankem typu "Unie prikazala, ze na benzince vam musi ukazat, kolik by jste usetrili jizdou na plyn" pricemz realita byla "Unie navrhuje nepoviny standard porovnani ceny ruznych paliv v propoctu na tepelny vykon paliva a metody vypoctu".

Doufám, že v tom standardu porovnání je rozpočet konečné ceny paliva, tedy je tam vyčíslena spotřební daň (ta je u benzínu / nafty diametrálně odlišná od plynu).

zbozivulekral
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod zbozivulekral » 16. 02. 2019, 09:54

Zdendasss píše:
zbozivulekral píše:Souhlas s Petrem. A380 je výplod unijní fantasmagorie, jejímž jediným cílem bylo (aspoň v něčem) trumfnout 747.

Takovej k.c jsem dlouho už neslyšel. Závist žes tím nemohl letět nebo jen všeobecná nenávist vůči cokoli z EU?


Koupák Zdenda se nám reinkarnoval... No zklamu tě chlapče, A380 jsem letěl a dost oravděpodobně víckrát než ty. Všeobecná nenávist k EU to není, já v projekt jednotné Evropy stále věřím avšak za předpokladu značných reforem. To, že je A380 paskvil, který vznikl pouze kvůli politické motivaci je fakt, který mi vyvrátíš asi jen velmi těžko, ale můžeš se o to pokusit. Aspoň se trochu pobavíme... :))

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 16. 02. 2019, 10:55

Fabo píše:
Zdendasss píše:
zbozivulekral píše:Souhlas s Petrem. A380 je výplod unijní fantasmagorie, jejímž jediným cílem bylo (aspoň v něčem) trumfnout 747.

Takovej k.c jsem dlouho už neslyšel. Závist žes tím nemohl letět nebo jen všeobecná nenávist vůči cokoli z EU?


Antiunijni medialni masaz funguje v Cesku obzvlaste dobre.
Par mesicu zpatky se treba jeden muj jinak celkem inteligentni kamarad rozhorcoval nad clankem typu "Unie prikazala, ze na benzince vam musi ukazat, kolik by jste usetrili jizdou na plyn" pricemz realita byla "Unie navrhuje nepoviny standard porovnani ceny ruznych paliv v propoctu na tepelny vykon paliva a metody vypoctu".


Milý Fabo,
žádná protiunijní masáž není potřeba, EU si dává denně góly do vlastní sítě úplně sama. Proto, abych se postupně stal euroskeptikem mi úplně stačí vlastní hlava. Nemá asi smysl, abych ti dával příklady konkrétních nesmyslných a zbytečných bruselských euroregulací, mě k odmítání Bruselu a celé té pokrokové neomarxistické věrchušky bohatě stačí následující:
1. Předseda EK Juncker, což je ješitný opilec a státní defraudant najisto spojený s Lux Leaks - respektive neexistuje věrohodný důvod věřit, že o ničem nevěděl.
2. Federica Mogherini, italská komunistka a zavilá propalestinská antisemitka, morálně diskvalifikovaná a bez odborných předpokladů k výkonu současné funkce.
3. Chování špiček EU po referendu o Brexitu a nyní při vyjednávání o něm - snaha exemplárně potrestat UK a odradit případné následovníky je naprosto zjevná i slepci. K tomu bych přiidal řadu bezprecedentních urážek britských voličů a politiků. Je velké škoda, že UK bohužel nemá k dispozici politika s koulemi, jako byla třeba Thatcher, která by s nimi byla dávno hotová.


dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 968
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod dejavu » 16. 02. 2019, 18:10

Když pominu ty kecy čistě o EU, které do debaty o A380 zcela jistě nepatří, tak by mě zajímalo, co má A380 společného právě s EU? Airbus je společnost vlastněná EU? EU rozhoduje, jaká letadla se budou vyrábět?

Že se za posledních 10 let zcela změnila situace, kdy z cestování přes huby se začalo v daleko větší míře létat na přímo, to je asi největší (nebo jeden z největších) kat A380. Ale i kat 748 a zjevně i Boeing si před dvěma dekádami představoval trh jinak. A380 asi byl dražší projekt než 748, takže prodělek bude větší, ale je vidět, že obě firmy v určité době budoucnost trhu chápaly podobně.

Mimochodem, kdyby mi někdo okolo roku 2010 řekl, že za osm let bude let s 747 exotikou, tak bych si poklepal na čelo. Prostě trh má dnes daleko větší dynamiku než dřív.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 16. 02. 2019, 18:56

dejavu píše:Když pominu ty kecy čistě o EU, které do debaty o A380 zcela jistě nepatří, tak by mě zajímalo, co má A380 společného právě s EU? Airbus je společnost vlastněná EU? EU rozhoduje, jaká letadla se budou vyrábět?

Že se za posledních 10 let zcela změnila situace, kdy z cestování přes huby se začalo v daleko větší míře létat na přímo, to je asi největší (nebo jeden z největších) kat A380. Ale i kat 748 a zjevně i Boeing si před dvěma dekádami představoval trh jinak. A380 asi byl dražší projekt než 748, takže prodělek bude větší, ale je vidět, že obě firmy v určité době budoucnost trhu chápaly podobně.

Mimochodem, kdyby mi někdo okolo roku 2010 řekl, že za osm let bude let s 747 exotikou, tak bych si poklepal na čelo. Prostě trh má dnes daleko větší dynamiku než dřív.


...to byla reakce na Faba, nikdo tě nenutí to číst. Z článku z planes...
Konec konců Airbus ani neodepisuje tak mnoho, protože vývoj byl do značné míry subvencován z prostředků zemí EU.
tomu já říkám dotační eurosocialismus.... :ymdevil:

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 968
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod dejavu » 16. 02. 2019, 19:29

Petr31 píše:
dejavu píše:Když pominu ty kecy čistě o EU, které do debaty o A380 zcela jistě nepatří, tak by mě zajímalo, co má A380 společného právě s EU? Airbus je společnost vlastněná EU? EU rozhoduje, jaká letadla se budou vyrábět?

Že se za posledních 10 let zcela změnila situace, kdy z cestování přes huby se začalo v daleko větší míře létat na přímo, to je asi největší (nebo jeden z největších) kat A380. Ale i kat 748 a zjevně i Boeing si před dvěma dekádami představoval trh jinak. A380 asi byl dražší projekt než 748, takže prodělek bude větší, ale je vidět, že obě firmy v určité době budoucnost trhu chápaly podobně.

Mimochodem, kdyby mi někdo okolo roku 2010 řekl, že za osm let bude let s 747 exotikou, tak bych si poklepal na čelo. Prostě trh má dnes daleko větší dynamiku než dřív.


...to byla reakce na Faba, nikdo tě nenutí to číst. Z článku z planes...
Konec konců Airbus ani neodepisuje tak mnoho, protože vývoj byl do značné míry subvencován z prostředků zemí EU.
tomu já říkám dotační eurosocialismus.... :ymdevil:


V clanku neni ani slovo o tom, ze EU zasedlo, bouchlo do stolu a reklo, ze chce nejvetsi letadlo na svete a ze to zaplati. Pokud to tak je, prosim o zdroj, to by bylo zajimave.

To, ze dotace bere Airbus i Boeing se toho napsalo hodne. A se na sebe hodne stekalo. Netvrdim, ze je to dobre, ale proste se to deje po celem svete.

A kdyz si ctu diskusi o letadlech a nekdo tam naplacne profily nejakych politiku, kteri navic dost pravdepodobne s dotacema na A380 nemaji nic spolecneho, tak je to proste mimo.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 16. 02. 2019, 20:24

dejavu píše:
Petr31 píše:
dejavu píše:Když pominu ty kecy čistě o EU, které do debaty o A380 zcela jistě nepatří, tak by mě zajímalo, co má A380 společného právě s EU? Airbus je společnost vlastněná EU? EU rozhoduje, jaká letadla se budou vyrábět?

Že se za posledních 10 let zcela změnila situace, kdy z cestování přes huby se začalo v daleko větší míře létat na přímo, to je asi největší (nebo jeden z největších) kat A380. Ale i kat 748 a zjevně i Boeing si před dvěma dekádami představoval trh jinak. A380 asi byl dražší projekt než 748, takže prodělek bude větší, ale je vidět, že obě firmy v určité době budoucnost trhu chápaly podobně.

Mimochodem, kdyby mi někdo okolo roku 2010 řekl, že za osm let bude let s 747 exotikou, tak bych si poklepal na čelo. Prostě trh má dnes daleko větší dynamiku než dřív.


...to byla reakce na Faba, nikdo tě nenutí to číst. Z článku z planes...
Konec konců Airbus ani neodepisuje tak mnoho, protože vývoj byl do značné míry subvencován z prostředků zemí EU.
tomu já říkám dotační eurosocialismus.... :ymdevil:


V clanku neni ani slovo o tom, ze EU zasedlo, bouchlo do stolu a reklo, ze chce nejvetsi letadlo na svete a ze to zaplati. Pokud to tak je, prosim o zdroj, to by bylo zajimave.

To, ze dotace bere Airbus i Boeing se toho napsalo hodne. A se na sebe hodne stekalo. Netvrdim, ze je to dobre, ale proste se to deje po celem svete.

A kdyz si ctu diskusi o letadlech a nekdo tam naplacne profily nejakych politiku, kteri navic dost pravdepodobne s dotacema na A380 nemaji nic spolecneho, tak je to proste mimo.


..bože bože, víš co je nadsázka? Co smysl pro humor.... :crazy: A myslíš, že by to někdo hodil na papír a podepsal? Jinak před drahnými lety EU tvrdila, že se z EU stane velice pokroková společnost, a budou nás živit mozky a služby namísto rukou....dokonce na to byl plán.....a na papíře....a dopadlo to jako vždycky... Hezký večer :lol:

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 639
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod jencik » 16. 02. 2019, 20:29

No lebo Boeing ziadne zakazky ani nic od vlady USA nema :crazy: Nechces si radsej zalozit vlastne alternativne forum s JackBrno a tam sirit svoju osvetu?

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 139
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Eidi » 18. 02. 2019, 11:38


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 18. 02. 2019, 12:12

jencik píše:No lebo Boeing ziadne zakazky ani nic od vlady USA nema :crazy: Nechces si radsej zalozit vlastne alternativne forum s JackBrno a tam sirit svoju osvetu?



..aneb proč to ten americký Boeing umí líp...pro nevěřící Tomáše :lol: ....cituji z článku Honzy S.:

Airbus ale nemá šanci příliš zlevnit: náklady na vývoj byly tak vysoké a prodaných letadel tak málo, že nechtěl prodávat dál pod cenou a raději se rozhodl celý program ukončit. Náklady na výrobu jsou vysoké i z jiného důvodu: Airbus pojímal celý projekt částečně i jako image pro spolupráci evropských zemí, takže se různé části vyrábí po celé Evropě a pak skládají v Toulouse a Hamburku. Například křídla se musí vozit z Velké Británie, jiné části ze Španělska.

..a to se vyplatí.......dělají to tak sice se všemi modely, ale vzhledem k rozměrům A380 se už dostáváme do žánru absurdní komedie :crazy:

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 693
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod m@rtin » 18. 02. 2019, 12:26

Hezky to sepsal pan Sůra. Jen bych doplnil ještě jednu věc, která tam chybí - letadlo je příliš těžké a má proto malou nosnost. Carga taková 777 uveze mnohem více a cargo je nemalým zdrojem příjmů na dálkových linkách.

Každopádně mne opět zaráží, že se celá situace odehrává v duelu aerolinie - výrobce a jaksi v téměř všech komentářích chybí ten, kdo je projektem zasažen nejvíc, a to letiště. Všechna letiště, která přijímají pravidelně letadla A380, investovala za posledních 12 let biliony $ do stojánek, pojížděcích drah a terminálů, přičemž tyto investice odepisují až 30 let. Mě by jen zajímalo, co všechna tato letiště po ukončení provozu udělají s třemi choboty a dvěma patry v gejtech? Celý projekt nového letiště Al Maktoum počítal se stojánkami pro A380. Co teď? Vše se překreslí a pojede se znovu od nuly? Co s terminály postavenými především pro A380 - satelit S3 na CDG apod.?

Celá Dubaj je vystavěná na tom, že to má být dle šejků město "nej", a do tohoto konceptu přesně zapadala strategie společnosti Emirates. Nákupem A330 a A350 se z nich stane konfekční letecká společnost. Množství 777 a 380 z nich v očích laické veřejnosti dělalo top světovou aerolinku. Chápu, že ještě minimálně 10 let potrvá než A380 vyřadí, ale řeší někdo u Emirates na čem založí marketing po roce 2030?

Nebudu se pouštět do patetických komentářů jaká je to škoda pro letectví jako takové, nicméně mi nedá napsat poznámku, že čtyřmotoráky byly výjimečné a na leteckém nebi mi budou chybět.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 968
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod dejavu » 18. 02. 2019, 12:39

Petr31 píše:
jencik píše:No lebo Boeing ziadne zakazky ani nic od vlady USA nema :crazy: Nechces si radsej zalozit vlastne alternativne forum s JackBrno a tam sirit svoju osvetu?



..aneb proč to ten americký Boeing umí líp...pro nevěřící Tomáše :lol: ....cituji z článku Honzy S.:

Airbus ale nemá šanci příliš zlevnit: náklady na vývoj byly tak vysoké a prodaných letadel tak málo, že nechtěl prodávat dál pod cenou a raději se rozhodl celý program ukončit. Náklady na výrobu jsou vysoké i z jiného důvodu: Airbus pojímal celý projekt částečně i jako image pro spolupráci evropských zemí, takže se různé části vyrábí po celé Evropě a pak skládají v Toulouse a Hamburku. Například křídla se musí vozit z Velké Británie, jiné části ze Španělska.

..a to se vyplatí.......dělají to tak sice se všemi modely, ale vzhledem k rozměrům A380 se už dostáváme do žánru absurdní komedie :crazy:

Ale udělal to Airbus, nikoliv EU. A myslím, že projekt 748 u Boeingu byl velmi podobný průšvih. Nehledě na to, že Boeing taky asi nevyrábí všechno v Everettu.
Aby bylo jasno, nikterak A380 nebráním, naopak, zjevně to byl projekt špatně načasovaný a příliš nabubřelý. Ale bylo by fajn to udržet v nějaké rozumné diskusi.
A jako cestujícího mně to mrzí, létá se s tím docela dobře.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5332
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod flyingblue » 18. 02. 2019, 12:44

Petr31 píše:..a to se vyplatí.......dělají to tak sice se všemi modely, ale vzhledem k rozměrům A380 se už dostáváme do žánru absurdní komedie :crazy:


Asi se to skutecne vyplati, nebot uplne totez dela (uz leta) i strejda Boeing :-)

https://www.businessinsider.com/boeing- ... rs-2013-10



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti