V tom případě musíme ještě přidat kvantitativní disciplíny jako "počet koleček", "počet dveří", "počet záchodů"
Ohledně A330F se nemýlíš, je to freighter už z výroby podobně jako 777F nebo 747-8F. Vůbec nezpochybňuju drtivou dominanci Boeingu na trhu nákladních letadel oproti Airbusu, ale určitě za tím nestojí taková blbost, jakou píše JackBrno:
"jsou už provozem v osobní dopravě tak ojeté a poruchové po těch 20-25 letech, že nikdo neriskuje přestavět je na nákladní"
Důvody bych hledal v historii (kdo je déle na trhu má vždycky konkurenční výhodu v podobě existují zákaznické základny) nebo v tom, že dvě největší cargo společnosti jsou americké Fedex a UPS. Také společnosti, které dělají přestavby letadel určitě musí mít nějaký certifikát na každý typ, což jistě stojí pěkné prachy, takže se jim nevyplatí mít certifikát a proškolený personál na x-typů.
Úspěch cargo 747 je zase jasně svázaný s jejím vývojem v 60-tých letech, kdy i Boeing odhadoval, že se dopravních letadel s kapacitou 400+ prodá sotva pár desítek, v nejlepším případě stovek, takže od počátku vyvíjel 747 jako náklaďák. Proto kokpit posunutý do druhého patra a proto onen ikonický hrb.
Pro fanoušky letadel je určitě fajn, pokud se bude 747 vyrábět i po roce 2022, pokud současný zájem o cargo verzi přetrvá. Boeingu to ale moc radosti neudělá, protože výroba 6ks ročně je pro ně ztrátová stejně, jako by byla pro Airbus výroba 6ks A380.